Abdurrahman Balaban 9 Nisan 2012 Paylaş 9 Nisan 2012 Malumunuz daha iyi yol tutuş için sert süspansiyon sistemine sahip Ford araçlarımız nasıl daha sessiz sürüş dinamiklerine sahip olur çözüm ve deneyimi olanlardan görüş bekliyoruz. Aşağıdaki videoda 1:52 dk daki o ses nasıl oluşuyor mesela? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Nisan 2012 Paylaş 9 Nisan 2012 Hondanın kitapçığında bir cümle vardı, hiç unutmam, "Bu bir arazi taşıtı değildir, araziye girmeyiniz " yazardı. Uzun süre bu cümleyi neden yazmışlar anlayamamıştım. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 9 Nisan 2012 Paylaş 9 Nisan 2012 Ses izolesi hakkında forumda gördüğüm kadarıyla Turkay Enez ve Ayhan Şentürk ün çalışmaları var. Videodaki bahsettiğiniz şak diye gelen ses, lastik ile asfalt arasında kalan inşaat demirinden geliyor. 2:27 dk da daha ayrıntılı görebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 9 Nisan 2012 Yazar Paylaş 9 Nisan 2012 Hondanın kitapçığında bir cümle vardı, hiç unutmam, "Bu bir arazi taşıtı değildir, araziye girmeyiniz " yazardı. Uzun süre bu cümleyi neden yazmışlar anlayamamıştım. Fordun kitapçığında ne yazar sayın Bayur? Sadece kabullenin sorgulamayın mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Nisan 2012 Paylaş 9 Nisan 2012 Standart bir asfalt üstünde giderken ses çıkmaması gerekir, mesela videonun 1.52 sinde geçtiği yer, bir çukur, ses yoldan geliyor. Segmentine ve satış rakamına göre kabul edilebilir dB değerleri vardır, buna göre sesli demek pek mümkün değil. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 9 Nisan 2012 Yazar Paylaş 9 Nisan 2012 Standart bir asfalt üstünde giderken ses çıkmaması gerekir, mesela videonun 1.52 sinde geçtiği yer, bir çukur, ses yoldan geliyor. Segmentine ve satış rakamına göre kabul edilebilir dB değerleri vardır, buna göre sesli demek pek mümkün değil. Anlatmak istediğim şey şu:Süspansiyon sistemi araçta güvenlik ve konfor için var ve ona göre tasarlanıyor yanlışsa düzeltin lütfen. Örnek videodaki ses süspansiyon sistemi ile bertaraf edilmiş olmalı idi. Sadece merakımdan soruyorum.Araçta ilk darbeyi alan yay devamında salınımı engelleyen amortisör ve sistemin geri kalan parçaları ( salıncak,rot,rotil vs) düzgündür kabulünden sonra küçük bir tümsek yada çukur geçişinden sonra meydana gelen sesin kaynağı ne acaba? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Nisan 2012 Paylaş 9 Nisan 2012 sıfır araba ile yola çıktık diyelim, yürüyen aksamın kendisinden, tıkırtı gıcırtı gelmez, hiçbr arabada, 3-5 yıl kullanıldıktan sonra ses oluştu diyelim, O aracı test etmeden bi,rşey söylemek mümkün olmaz. genelde en yaygın ve ilk bozulan parça Z-rot tur, montaj şeklinden dolayı kendisinden de büyük ses yapar. Yorum bağlantısı
Misafir 9 Nisan 2012 Paylaş 9 Nisan 2012 Balıkesir - Ayvalık yolunda çekilmiş sanırım video Çukurlar aynı. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 9 Nisan 2012 Yazar Paylaş 9 Nisan 2012 sıfır araba ile yola çıktık diyelim, yürüyen aksamın kendisinden, tıkırtı gıcırtı gelmez, hiçbr arabada, 3-5 yıl kullanıldıktan sonra ses oluştu diyelim, O aracı test etmeden bi,rşey söylemek mümkün olmaz. genelde en yaygın ve ilk bozulan parça Z-rot tur, montaj şeklinden dolayı kendisinden de büyük ses yapar. Herşeyin sağlam ve düzgün çalıştığını kabul edersek diyorum. Sadece sert bir süspansiyona sahip olmak minik çukur-tümseklerde küt şeklinde aracın tümüne yayılan bir ses duymamıza neden mi oluyor onu anlamaya çalışıyorum.Kastettiğim rotil yada z rotların özelliğini yitirmesiyle oluşan tıkırtılar değil yani Yorum bağlantısı
Misafir 9 Nisan 2012 Paylaş 9 Nisan 2012 Abi git bi 2011 civic'e bin, Çukura girip çık... Hatta fırsatın olursa arkada otur : Diyeceğin tek cümle. İyiki ford'a biniyorum Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 10 Nisan 2012 Yazar Paylaş 10 Nisan 2012 Abi git bi 2011 civic'e bin, Çukura girip çık... Hatta fırsatın olursa arkada otur : Diyeceğin tek cümle. İyiki ford'a biniyorum Burada maksat Ford yada başka bir markayı kıyaslamak değil ,Süspansiyon sisteminde herşey normalken sesli çalışma nedenini anlamak. Yorum bağlantısı
Recommended Posts