Hakan Çelik 20 Nisan 2012 Paylaş 20 Nisan 2012 Merhaba, eminim benim gibi sizin de gözünüze çarpan, gereğinden fazla ve sık yerleştirilmiş trafik ışıkları oluyordur. Tabii ki trafik ışıkları trafiğin daha güvenli ve düzenli olarak akmasını sağlamak için varlar ama öyle sinyalizasyon çalışmaları yapılıyor ki "bu ışık burada neden var" sorusunu sorduruyor insana. Anlatmak istediğim şu; her yere, her köşeye, her kavşağa, hatta akıllı kavşaklara bile yerleştirilen trafik ışıkları yüzünden sürücüler tamamiyle ışıklara bağımlı olarak hareket etmeye başlıyor ve zamanla yol hakkı, geçiş üstünlüğü vb. kuralları unutuyorlar. En kötüsü de arabayla her yola çıktığımda farkettiğim şey aşırı trafik yoğunluğunun en büyük kaynaklarından biri de trafik ışıkları olması. Kurtköy'de yaşıyorum ve minibüs-otobüslerin kullandığı cadde üzerinden Pendik'e doğru her gidişimde veya tam tersi istikamette 50 metrede bir yerleştirilmiş trafik ışıkları sinirlerimi bozuyor. Ve bu ışıklar yüzünden; bu yolu kullanan araç sayısı az olmasına rağmen yüz metrelerce kuyruk oluşuyor. İşin garibi ortalama bir süratle yol aldığımızda eğer ki bir yerde kırmızıya yakalanmışsak peşpeşe sıralanan ışıkların çoğunda da kırmızıya yakalanıyoruz. Bu da trafik yoğunluğunu ciddi şekilde artırıyor, çevre kirliliği, boşa giden yakıt vs hiç saymıyorum bile.. Geçenlerde hafta içi 2 gün peşpeşe neredeyse aynı saatlerde bu bahsettiğim istikameti kullanarak yol aldım. Önceki gün elektrikler vardı ve ışıklar yüzünden 30 dk'ya gittiğim yolu, ertesi gün elektrikler kesik ve ışıklar çalışmıyorken tam 15 dakikada aldım. Sözüm o ki; her yere ışık yerleştireceklerine yaya geçidi vs. gibi tabelaları daha sık kullansalar, sürücüler de bu monotonluktan kurtulsa ve yakıt ile zaman israfı da ortadan kalksa... Siz de yorumlarınızı ve fikirlerinizi paylaşırsanız bu konuyu tartışabiliriz. Not: Yukarıda bahsettiğim rotadaki sinyalizasyon sorunları bir süre önce gazetelerde de yer almıştı. Kim bilir daha ne kadar yer var bu sorunu yaşayan. Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 20 Nisan 2012 Paylaş 20 Nisan 2012 Bahsettiğiniz gibi gereksiz olan trafik ışıkları epey var. Bizim millet bir süre sonra gereksiz gördüğünü , gece gelip bozma yoluna gidiyor. 2 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 20 Nisan 2012 Paylaş 20 Nisan 2012 Benim işyeri güzergahında Bahçeşehir'de var, böyle bir ışık kavşak değil sadece yayalar için yapılmış bir Sinyalizasyon. Ucube biyerde olduğu için toplamda 10 kişi karşıya geçmez. Ama çok sık tasitlar için Kırmızı yanıyor. Madem koydun bir tuş yapta gelen yaya bassın Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Nisan 2012 Paylaş 20 Nisan 2012 Dedektörlü olması durumunda yanda bekleyen yoksa ışıkların hep yeşil yanma özelliği var. Bu türden olanların yaygınlaşması için baskı yapmak gerekiyor. BELBİM bu işle iştigal ediyor. Yeraltına (asfaltın) bobin gömüyorlar ve araç ışıklara geldikten bir süre sonra kırmızı yeşile dönüyor, tali yol için. Bu nedenle tali yolda bekleyen olmadığında ana yola hep yeşil yanması mümkün oluyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Nisan 2012 Paylaş 20 Nisan 2012 Balıkesir'de "yeşil dalga" sistemi var, levhalarla da hatırlatılmış durumda. Ancak dikkat ediyorum insanların çoğu ya bunu bilmiyor yada canları sıkıp hızlı gidiyorlar. 50-60 km hızla giderken hiç bir ışığa yakalanmıyorsun, ancak bazı sürücüler hızılanıp yavaşladığından yakalandığım oluyor. Bazen 8-10 ışığa yakalanmadan geçebiliyorum( 5 litre civarı yakarak) 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 20 Nisan 2012 Paylaş 20 Nisan 2012 Yalova'nın gözünü seveyim. Başı sonu toplasan 20 km. Işıkları hiç toplamıyorum. 2 Yorum bağlantısı
Hakan Çelik 20 Nisan 2012 Yazar Paylaş 20 Nisan 2012 Akıllı sistemler malesef daha çok ana caddelerde merkezi yerlerde kullanılıyor bildiğim kadarıyla. Çoğu yerde yok. İnsanlar bir süre sonra bu işkenceden sıkılıp ışık ihlali yapmaya başlıyolar ki bunun tehlikesi çok daha fazla. Veya ışığa yakalanmayayım diye aşırı sürat yapanlar var, yayalar için tehlike oluşturuyorlar özellikle. Ben bu konularda yetkili kişilerin çalışma yapacağı zaman biraz daha geniş düşünebilmesi taraftarıyım. Yani şuraya ışık koyalım buraya ışık koyalım gibi olmamalı. Üstelik her geçen gün artıyor sayıları... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Nisan 2012 Paylaş 20 Nisan 2012 Akıllı sistemler malesef daha çok ana caddelerde merkezi yerlerde kullanılıyor bildiğim kadarıyla. Çoğu yerde yok. İnsanlar bir süre sonra bu işkenceden sıkılıp ışık ihlali yapmaya başlıyolar ki bunun tehlikesi çok daha fazla. Veya ışığa yakalanmayayım diye aşırı sürat yapanlar var, yayalar için tehlike oluşturuyorlar özellikle. Ben bu konularda yetkili kişilerin çalışma yapacağı zaman biraz daha geniş düşünebilmesi taraftarıyım. Yani şuraya ışık koyalım buraya ışık koyalım gibi olmamalı. Üstelik her geçen gün artıyor sayıları... Beyaz masa epostalarına akıllı ışık konusunda mesaj atmak lazım herkes ayrı. Adamlar dikkate alır. Çünkü bu her yere konabilir. Sadece maliyet var. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 20 Nisan 2012 Paylaş 20 Nisan 2012 ışık yerine alt veya üst geçit yapsalar ne kadar makbule geçer.. Aman Hocam ne yaptın Vergileri artıracaksın sen bırak böyle iyi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Nisan 2012 Paylaş 20 Nisan 2012 (düzenlendi) Aman Hocam ne yaptın Vergileri artıracaksın sen bırak böyle iyi bi üst geçit 2 milyona çıkıyor. (araç köprüsü). 20 Nisan 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş 21 Nisan 2012 Paylaş 21 Nisan 2012 Merhaba, eminim benim gibi sizin de gözünüze çarpan, gereğinden fazla ve sık yerleştirilmiş trafik ışıkları oluyordur. Tabii ki trafik ışıkları trafiğin daha güvenli ve düzenli olarak akmasını sağlamak için varlar ama öyle sinyalizasyon çalışmaları yapılıyor ki "bu ışık burada neden var" sorusunu sorduruyor insana. Anlatmak istediğim şu; her yere, her köşeye, her kavşağa, hatta akıllı kavşaklara bile yerleştirilen trafik ışıkları yüzünden sürücüler tamamiyle ışıklara bağımlı olarak hareket etmeye başlıyor ve zamanla yol hakkı, geçiş üstünlüğü vb. kuralları unutuyorlar. En kötüsü de arabayla her yola çıktığımda farkettiğim şey aşırı trafik yoğunluğunun en büyük kaynaklarından biri de trafik ışıkları olması. Kurtköy'de yaşıyorum ve minibüs-otobüslerin kullandığı cadde üzerinden Pendik'e doğru her gidişimde veya tam tersi istikamette 50 metrede bir yerleştirilmiş trafik ışıkları sinirlerimi bozuyor. Ve bu ışıklar yüzünden; bu yolu kullanan araç sayısı az olmasına rağmen yüz metrelerce kuyruk oluşuyor. İşin garibi ortalama bir süratle yol aldığımızda eğer ki bir yerde kırmızıya yakalanmışsak peşpeşe sıralanan ışıkların çoğunda da kırmızıya yakalanıyoruz. Bu da trafik yoğunluğunu ciddi şekilde artırıyor, çevre kirliliği, boşa giden yakıt vs hiç saymıyorum bile.. Geçenlerde hafta içi 2 gün peşpeşe neredeyse aynı saatlerde bu bahsettiğim istikameti kullanarak yol aldım. Önceki gün elektrikler vardı ve ışıklar yüzünden 30 dk'ya gittiğim yolu, ertesi gün elektrikler kesik ve ışıklar çalışmıyorken tam 15 dakikada aldım. Sözüm o ki; hebende kullanr yere ışık yerleştireceklerine yaya geçidi vs. gibi tabelaları daha sık kullansalar, sürücüler de bu monotonluktan kurtulsa ve yakıt ile zaman israfı da ortadan kalksa... Siz de yorumlarınızı ve fikirlerinizi paylaşırsanız bu konuyu tartışabiliriz. Not: Yukarıda bahsettiğim rotadaki sinyalizasyon sorunları bir süre önce gazetelerde de yer almıştı. Kim bilir daha ne kadar yer var bu sorunu yaşayan. merhabalar, aynı yerde oturuyoruz sizinle. dediğiniz güzergahı bende kullanıyorum. genelde hafta sonları. dediğiniz gibi o yolda çok ışık var. denk gelmeden giderseniz 20 dk ya çok rahat gidebilirsiniz tabi yolun boş olduğu durumlarda. trafik kalabalıksa onu söylemiyorum bide. ben ankaralıyım ve ankarayı bu konuda çok başarılı buluyorum. evimizden çıkıp memlekete gidene kadar hiç bir trafik ışığı olmadan gidebiliyoruz. güzergah: keçiören kızılcahamam. istanbula bir geldim resmen şok yaşadım. en yakın yere neredeyse 1 saate varacaksın. karşıya geçmek zaten yılda bir kaç kez zorunlu olduğum zamanlar. yoksa kolay kolay geçmem. bu konuda bence istanbul'un Ankara'yı örenek alması lazım. Yorum bağlantısı
Akan Belen 21 Nisan 2012 Paylaş 21 Nisan 2012 Alt geçit / üst geçit ile açılacak trafik sayesinde, düşecek yakıt tüketimi ile, kâra bile geçeriz bence. Sen az yakıt tüketirsin doğal olarak az vergi verirsin, doğru sen kar edersin ama Devlet az vergi aldığı için zarar eder. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Nisan 2012 Paylaş 21 Nisan 2012 adam karşıdan karşıya geçmek için düğmeye basıyor araca kırmızı ışık anladık bekledik hakkıdır.. hemen arkasından gelen adam geçmiyor bekliyor oda düğmeye basıyor araca yine kırmızı ışık ya sabır .. oda geçiyor ama çile bitmiyor tali yoldan yeni gelen araç yola girmeye çalışıyor sanki saatlerdir ordaymış edasıyla.. ona da izin verdik diyelim arkadan gelen korna senfonisine aldırmadan ... hele birde önünde bir minibüs varsa orda kenara geçmeden yolcu alıp indiren .. ve en kötüsü bunlar en fazla 1 km mesafede gerçekleşiyorsa vay bana vaylar bana ... Size iyi sabır lazım, zor. Küçük şehirlere gelince aynı alışkanlıklara devam etmeseler iyi olacak. 34 plaka olunca , insanlar daha faklı davranıyor. Yorum bağlantısı
Misafir 21 Nisan 2012 Paylaş 21 Nisan 2012 Balıkesir'de "yeşil dalga" sistemi var, levhalarla da hatırlatılmış durumda. Ancak dikkat ediyorum insanların çoğu ya bunu bilmiyor yada canları sıkıp hızlı gidiyorlar. 50-60 km hızla giderken hiç bir ışığa yakalanmıyorsun, ancak bazı sürücüler hızılanıp yavaşladığından yakalandığım oluyor. Bazen 8-10 ışığa yakalanmadan geçebiliyorum( 5 litre civarı yakarak) Evren bey o yeşildalga aralıklarında (özellikle adnan menderes - tren garı) istikametinde alttaki arabaları kapışırken gördüğünüzde kötü gözle bakmayın. Hep önde olan lacivert mondeo da ben, arkada kalan füme marea da arkadaşım oluyor Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Nisan 2012 Paylaş 21 Nisan 2012 Evren bey o yeşildalga aralıklarında (özellikle adnan menderes - tren garı) istikametinde alttaki arabaları kapışırken gördüğünüzde kötü gözle bakmayın. Hep önde olan lacivert mondeo da ben, arkada kalan füme marea da arkadaşım oluyor Güzelmiş. Adnan Menderes Mah . Evlerden belli. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 21 Nisan 2012 Paylaş 21 Nisan 2012 Sanırım İngiltere'deydi,bizde de öyle olmalı,gece yolda giderken kırmızı yanan ışığa sellektör yaptığında yaya yok ise kırmızı yeşile dönüyor.. Bizde saçma sapan uygulamalar var örneğin ada (round about) içinde bile trafik ışığı olan yerler biliyorum.. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 21 Nisan 2012 Paylaş 21 Nisan 2012 Öyle bir şeyin yapılması için daha çok erken bence. Yapılmaması daha hayırlı bizim için. Sen de haklısın Yorum bağlantısı
Hakan Çelik 22 Nisan 2012 Yazar Paylaş 22 Nisan 2012 Sanırım İngiltere'deydi,bizde de öyle olmalı,gece yolda giderken kırmızı yanan ışığa sellektör yaptığında yaya yok ise kırmızı yeşile dönüyor..Bizde saçma sapan uygulamalar var örneğin ada (round about) içinde bile trafik ışığı olan yerler biliyorum.. Bizim sol eller selektör yapmaktan yorulur bi süre sonra ) Bu arada şu ışıklı dönel kavşaklardan bizim burada var malesef. Hatta çoğu zaman ışıklar yüzünden kilitlenme oluyor, kimse yerinden kıpırdayamıyor 1 Yorum bağlantısı
Sercan Eskin 22 Nisan 2012 Paylaş 22 Nisan 2012 Sensörlü ışıklandırma en iyisi.. Burda (Antalya) bomboş kavşakta 120 sn bekleyenler var.. Allah sabır versin.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Eylül 2013 Paylaş 3 Eylül 2013 İstanbul da ki trafik ışıklarındaki kamera sistemi neye göre çalışıyor . cezalar nasıl kesiliyor .hep merak ettim . örneğin ben hiç trafik ışığına uyan halk minibüsü görmedim . trafik cezasında onlar kapsam dışı mı oluyor. Zinhar. EDS yazmasına rağmen bazı ışıklarda kamera yok. İEM söylemişti zaten, caydırma amaçlı koyduğumuz tabelalar da var diye. Yolların fatihleride biliyor tabi nerede var ne nerede yok, rahat rahat geziyorlar... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Eylül 2013 Paylaş 3 Eylül 2013 Ben o ışıktan zorunluluk dışı bir defa geçtim ve kasıtlı adam öldürmüşüm gibi vicdan azabı hissettim , ama ben beklerken birilerinin geçmesi de zoruma gitmiyor değil. Herhalde ki, kırmızıda geçerken birine çarpsan alacağın vicdan azabı... Allah korusun... Yorum bağlantısı
Recommended Posts