İçeriğe Yönlendir

Tamponları Ve Marşbiylleri Boyattım


Mahmut Şahin

Recommended Posts

Mahmut Şahin
(düzenlendi)

malum Sivasta kışları çok soğuk ve karlı buzlu geçmekte. bu kış çamurluk ağızlarında donan buzları ayağımla kırarken malesef buzla birlikte çamurluk ağzının boyasını da kavlatmıştım. ayrıca park yerinde sağolsun komşularım arka tampona kendi arabalarını sürtmüşlerdi.bende ön tamponu park ederken sürtmüştüm. işte bahsettiğim olayların resimleri

<a  href=http://img513.imageshack.us/img513/390/20120421171953.jpg' alt='20120421171953.jpg'> 20120421172005.jpg 20120421172050.jpg[/img]

yazın geldiğine tam olarak kanaat getirince kaportacı ve onun arkadaşı olan boyacı ile anlaştım. ve işe başladık. önce marşbiyeller ve tamponlar arabadan çıkarılıp, parçalandılar. düzeltilmesi gereken yerler düzeltilip boyandı.

devamı bir sonraki mesajda.

tarihinde Mahmut Şahin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin
<a  href=http://img809.imageshack.us/img809/5895/20120425152649.jpg' alt='20120425152649.jpg'> 20120425152652.jpg 20120425152704.jpg 20120425152722.jpg 20120425153155.jpg 20120425153212.jpg 20120425155120.jpg[/img]
Yorum bağlantısı
Murat Altındal

tamponları sürttüm diye buna mı diyorsun, sadece ufak tefek çizikler, zaten tamponlar plastik, böyle kalsa da bir problem olmazdı, ama senin kararın saygı duymak gerekir, hayırlı olsun, benim merak ettiğim bu uygulamalar için kaç para ödedin :unsure2:

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

boya vs. işleri bittikten sonra, yıldızı bir güzel yıkadım. üstüne elimden geldiği kadar birde kaporta yüzeyinden demir tozu sökücü ironx, boyadaki reçine vs. kalıntılarını almak için kil, Meguiars 105 ile pasta, izopropil alkol ile temizlikk ve üstüne son kat olarak Meguiars M21 ile cila uyguladım. elbetteki bu uygulamalar için arabayı yaklaşık 15 gün kadar beklettim. işte son halleri. biraz uğrşatım, ustalara sabır gösterdim ama bence attığım taş ürküttüğüm kurbaya değdi. hemde taa gözünden değdi.

<a  href=http://img4.imageshack.us/img4/7971/uygulamasonras20.jpg' alt='uygulamasonras20.jpg'> uygulamasonras14.jpg uygulamasonras9.jpg uygulamasonras7.jpg uygulamasonras5.jpg uygulamasonras1.jpg uygulamasonras16.jpg[/img]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

ayrıca arabamın ne ön kısmına nede arka kısmına şimdiye kadar çekiç değmemiş olduğunu görmek ayrıca sevindirici oldu. gerçi arabayı alırken epey bir usta dolaştırmıştım ve baktırdığım tüm ustaların ortak kararı bu arabayı kaçırma şeklinde olmuştu. yinede insan gözüyle de görünce daha bir emin oluyor. arabamı gerçekten çok seviyorum. Allah cümlemizi kazalardan belalardan ve kötü nazarlardan saklasın. ücret olarak ise boya işleri için 350, kaportacı için 150 olmak üzere toplamda 500 TL. harcadım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Müthiş parlamış :nazar:

Bana sorarsanız bagaj kapağındaki stoplarla öndeki far takımının değşime zamanı gelmiş gibi.

Bunların aslında crystal clear'ları yok mu?

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

tamponları sürttüm diye buna mı diyorsun, sadece ufak tefek çizikler, zaten tamponlar plastik, böyle kalsa da bir problem olmazdı, ama senin kararın saygı duymak gerekir, hayırlı olsun, benim merak ettiğim bu uygulamalar için kaç para ödedin :unsure2:

tamponları eski haliyle mersedese biniyorum diyen yıldızın hakkını vermemiş olur. benim düşünceme göre bir arabaya biniyorsan imkanlar elverdiğince ve elden geldiğince binilen araba tertemiz olmalı. tabiki bu şekliylede arabam yürüyordu ama kafam rahat değildi. birde 210 kasa mersedeslerin marşbiyelleri ile çamurluk ağızları pasa karşı çok duyarlıdır. bir kez başlayıp ta önünü almazsanız tüm marşbiyel ve çamurluğu paslandırmaktan kurtaramazsınız. bu sebeple yapılan işlemlerin zamanlaması bence doğru.

Müthiş parlamış :nazar: Bana sorarsanız bagaj kapağındaki stoplarla öndeki far takımının değşime zamanı gelmiş gibi. Bunların aslında crystal clear'ları yok mu?

farlarla stopları parlatırım inşallah. ama ben orjinal seviiim. daha doğrusu sade ve orjinal seviiimmm. bu namussuz arabaların bir kötü huyu vardır ki janttan başka modifiye kabul etmezler malesef.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

tamponları eski haliyle mersedese biniyorum diyen yıldızın hakkını vermemiş olur. benim düşünceme göre bir arabaya biniyorsan imkanlar elverdiğince ve elden geldiğince binilen araba tertemiz olmalı. tabiki bu şekliylede arabam yürüyordu ama kafam rahat değildi. birde 210 kasa mersedeslerin marşbiyelleri ile çamurluk ağızları pasa karşı çok duyarlıdır. bir kez başlayıp ta önünü almazsanız tüm marşbiyel ve çamurluğu paslandırmaktan kurtaramazsınız. bu sebeple yapılan işlemlerin zamanlaması bence doğru.

farlarla stopları parlatırım inşallah. ama ben orjinal seviiim. daha doğrusu sade ve orjinal seviiimmm. bu namussuz arabaların bir kötü huyu vardır ki janttan başka modifiye kabul etmezler malesef.

Jant doğru seçim olabilir. Bu jantlar bana hep sanki kapaklıymış gibi geliyorlar :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Hımm çok güzel olmuş.Özellikle ironx ve kil olayını iyi yapmışsınız.Jantlarda kullandınız mı ironx i.

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

Jant doğru seçim olabilir. Bu jantlar bana hep sanki kapaklıymış gibi geliyorlar :)

evet aslında iyi bir jant güzel olurdu. bulunabilirse makyajlı 210 kasanın avandgarde jantları çok güzel olur. ancak o jantı takınca da helezonları değiştirtmek lazım. biraz masraflı bir iş. pek niyetim yok.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Cillop :nazar::wub: Abicim çok doğru bir hareket olmuş tamponları ve eteği boyatman. Çok daha diri duruyor artık. Bu arada şu senin araç parlatma yeteneklerinden faydalanmak bize de nasip olsa :) Malum ben denedim de bukadar olmuyor :D Bir bak benim konuda 8. sayfada var fotoğraflar Mahmut abi

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

maaşallah süper olmuş.yalnız keşke orjinal silecek olsaydı daha çok yakışırdı.sırıtmış biraz

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

Hımm çok güzel olmuş.Özellikle ironx ve kil olayını iyi yapmışsınız.Jantlarda kullandınız mı ironx i.

evet jantlarda da ironx kullandım. ancak korkumdan ironx i 1/15 belkide 20 misli sulandırmışımdır. ama motor kaputu ile arbanın tavanından pembe renkli damlaların çıktığına yine de şahit oldum. jantlara şöyle 1/3-5 sulandırıp sıksan inan kurban kesmişe çevirir. ama bu ironx mahalleyi sokağı kokudan geçilmez hale getirir. sonra demedi demeyin.

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

maaşallah süper olmuş.yalnız keşke orjinal silecek olsaydı daha çok yakışırdı.sırıtmış biraz

doğru söze ne denebilir ki. orjinal bosch sileceği ile muz tipi silecek arasında çok fiyat farkı var hatta misliyle desem belki inanmayabilirsiniz. sırıtsada bu silecekte iyi siliyor ve ucuz. iş görmeyen eski sileceklerimden daha iyiler. birazda gül ve diken olayı gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Akan Belen

evet jantlarda da ironx kullandım. ancak korkumdan ironx i 1/15 belkide 20 misli sulandırmışımdır. ama motor kaputu ile arbanın tavanından pembe renkli damlaların çıktığına yine de şahit oldum. jantlara şöyle 1/3-5 sulandırıp sıksan inan kurban kesmişe çevirir. ama bu ironx mahalleyi sokağı kokudan geçilmez hale getirir. sonra demedi demeyin.

:biggrin: Evet biraz fazla sulandırmışsınız.Kokusuna gelince ben böyle bir koku duymadım daha.Tam düşmanlık yani :D

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

Bi de, plakalıkları mı sökseniz ne :wub:

aslında plakalıkların her ikiside mengerler Sivas idi ama ön tampondakini usta kırmış ve bir başkası ile değştirmiş. plakalıkları sökünce iyi mi olur diyorsun Sani. fotoşop marifetlerim olsa bir denerdim ama o kadar yetenek bende yok malesef. sende varsa bir iyilik yaparsın artık, ki ben var diye bilirim. ;)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
ŞURADA benim aracın plakalıklarının sökülmüş halini görebilirsiniz. Çerçevesini de silip öyle taktırdım. Bence sizinkine de çok yakışır.
Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin
(düzenlendi)
Cillop :nazar::wub: Abicim çok doğru bir hareket olmuş tamponları ve eteği boyatman. Çok daha diri duruyor artık. Bu arada şu senin araç parlatma yeteneklerinden faydalanmak bize de nasip olsa :) Malum ben denedim de bukadar olmuyor :D Bir bak benim konuda 8. sayfada var fotoğraflar Mahmut abi

Semihim aslında iyi bir boyacının ustalığı boya öncesi hazırlıkta olduğu gibi iyi bir boya parlatmanın inceliğide cilada vs. de değil. boya parlatlamaya yada korumaya hazırlık aşamasında. düzgün olarak yıkanmayan, yada yıkandıktan sonra demir tozu, reçine, vs. gibi boyanın üst katmanı olan waxa işlemiş kirleri mümkün olduğunca uzaklaştırmadan yapılan bir parlatmada yüzey illaki dalgalı bir hal alır. hatta bu işlemlerle o eski kirler odaklandıkları yerde kalmayıp sağa sola daha da çok bulaşabilirler. yani söylemek istediğim şey aslında bir kağıda bir damla mürekkep döküldüğünde kurumadan bir peçete ile emdirip temizlemek ile kağıdın üstünden elinle mürekkebi çıkarmaya çalışmak gibi birşey.

bu arada söylemem lazım ki ben bu işlerde öyle usta musta sayılmam. alçakgönüllük değil ciddi olarak söylüyorum boya korumada çırak ancak sayılırım. daha kalfalığıma çok var. bu forumda bu işleri gizli ustaları var. çok mesajları yer almasa da ben onları başka forumlardan biliyorum.

tarihinde Mahmut Şahin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Mahmut bey aracınıza baktıkça. Maşallah diyorum ve içim gidiyor. Gerçekten çok temiz diri ve bakımlı görünüyor. Rabbim kaza bela vermeden ağız tadıyla binmeyi nasip etsin.

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

Mahmut bey aracınıza baktıkça. Maşallah diyorum ve içim gidiyor. Gerçekten çok temiz diri ve bakımlı görünüyor. Rabbim kaza bela vermeden ağız tadıyla binmeyi nasip etsin.

Amin hocam. iyi dilkeleriniz için sağolun. Allah cümlemizi her türlü şerden korusun inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...