İçeriğe Yönlendir

Kendiğilinden Sertleşen Fren Pedalı


Enez Güner

Recommended Posts

Enez Güner

Arkadaşlar merhaba araçı akşam bırakıp sabah geldiğimde fren pedalı taş gibi sertleşmiş oluyor westinghousede bi sorun mu var yoksa biyerde bi tıkanıklık mı ? Fren tutmasında falan herhangi bi sıkıntı yok :)

Forumda bununla ilgili bilgi vardı ama aradım bulamadım kusra bakmayın tekrar konu açtığım için :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sorun var, muhtemelen de emme manifoltundan gelen hortumun bağlı olduğu subap kaçırıyor...

Farkında değilsin ama frenin de zayıftır şimdi..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

westinghosun içinde ayar vidası var....vidayı yarım tur açarsanız sorun düzelir...zamanla ana merkezin, westinghouse milinin bastığı bölüm eziliyo, aliminyum çünkü,bu ezilme sonucuda mil ile ana merkez arasında çok az bir boşluk yapıyo bu yüzden mil boşluktan dolayı havayı tutamıyor bu sebeple pedal kendiliğinden şişiyo,tecrübeyle sabittir...

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

bende de uzun yolda giderken mesela yokuş aşağı frenle inerken bir anda ayağımın altında frenin daha yumusadığını hissediyorum.Bu durum normal mi?

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

bende de uzun yolda giderken mesela yokuş aşağı frenle inerken bir anda ayağımın altında frenin daha yumusadığını hissediyorum.Bu durum normal mi?

el frenininz kaç diş,eğer 10-11 dişe kadar çekliyosa otomatik cırcırlar kurmak üzeridir...cırcırda kurarken fren padalı dibe doğru fazla gitme yapar,çoğunluklada rampa aşağı sert frenlemelerde kurar,bunları yazıyorum çünkü hepsini birebir yaşadım,gitmediğim usta kalmadı,hepsinide kendim yaptım, tek benim araba değilmiş sorunlu :D,hatta bir hafta olmadı westinghouse söktüm bende, kendine kendine sertleşen pedal yüzünden,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

el frenininz kaç diş,eğer 10-11 dişe kadar çekliyosa otomatik cırcırlar kurmak üzeridir...cırcırda kurarken fren padalı dibe doğru fazla gitme yapar,çoğunluklada rampa aşağı sert frenlemelerde kurar,bunları yazıyorum çünkü hepsini birebir yaşadım,gitmediğim usta kalmadı,hepsinide kendim yaptım, tek benim araba değilmiş sorunlu :D,hatta bir hafta olmadı westinghouse söktüm bende, kendine kendine sertleşen pedal yüzünden,

Murat bey yazın ayarlatmıştım frenleri 4,5 dişte duruyordu sonra birden dediğiniz gibi 10,11 dişe çıktı.Cırcır nedir onu bilemedim :D

Benim sorun frende belirli frenleme ivmesi yakalayıp inerken birden bakıyorum fren pedalı yumusayıvermiş

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu
(düzenlendi)

Murat bey yazın ayarlatmıştım frenleri 4,5 dişte duruyordu sonra birden dediğiniz gibi 10,11 dişe çıktı.Cırcır nedir onu bilemedim :D

Benim sorun frende belirli frenleme ivmesi yakalayıp inerken birden bakıyorum fren pedalı yumusayıvermiş

cırcırlar otomatik olarak kampana ile balata arasındaki boşluk arttığında,arka frenleri kendi kendine ayarlamaya yarar...az kalmış işte kurmaya, pedal dibe biraz dha fazla gidiyosa ve dibe giderken çok yumuşuyorsa belki 500 km bile demeden el freniniz 6-7 diş seviyesine gelir...dediğim gibi cırcırlar kurmak üzere...

şayet otomatik kurmayı beklemeyip kendinizde kurdurabilirsiniz....yokuş aşağı aracı boşta geri geri salın biraz hızını alsın, el frenini sonuna kadar çekin büyük bir ihtimallede böylede kurulacaktır...

tarihinde Murat Akaloğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Tamam Murat bey yarın bir denerim dediğiniz yöntemi.Bu yöntemi yapınca el freni 4,5 diş seviyesine gelir mi tekrar?

Şayet olmaz ise frenciye gidince dediğinizi anlatsam parça değişmi gerekir mi yoksa işçilik gereken bir durum mudur?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu
(düzenlendi)

Tamam Murat bey yarın bir denerim dediğiniz yöntemi.Bu yöntemi yapınca el freni 4,5 diş seviyesine gelir mi tekrar?

Şayet olmaz ise frenciye gidince dediğinizi anlatsam parça değişmi gerekir mi yoksa işçilik gereken bir durum mudur?

benim tavsiyem,ki benim ayarda 6--8 diştir, 4,5 diş çok sıkı bir ayardır,frene basmasanız bile arka kampanaların ısınma riski var sürekli sürtmeden dolayı,fren pedalına esneme payı bırakmaz,pedal sert olur,en iyi ayar 6 ila 8 diş arası olan ayardır,hem balata kampanaya sıkıca sürtmez,hem arabayı kastırmaz ve pedalda tatlı bir dozlama yumuşaklığı olur,

şuda var,arka kampanalar sökülür arka fren merkezlerine bakılır,eğer onlarda bozuksa yani kaçırma yapıyosa ondada yapabilir,benim yazdıklarım sağlam bir sistemin yapması gerekenler,fazla bir şey tutmaz merkezin tanesi 15 lira,20 de arka fren ayarı de 50 lirayı geçmez....ama merkezler sağlamsa 20 liraya bitirisin işi;)

tarihinde Murat Akaloğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Tamam Murat bey,zaten haziran 5te muayene var ,ondan önce güzel bir bakım yapayım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Enez Güner

Konuya biraz uzak kaldım dışardaydım tekrar kusra bakmayın.

Emme manifoldundan westing house giden hortumun emme manifoldundan çıktığı yerde hortumun takıldıgı yer hortuma çok az geniş gelio biraz gevşek girip çıkıo kontrol ettiğinizde onu en kısa zamanda sıkılaştırırım ve o hortumun ortasında subabp gibi bişeyler var muhtmmelen ona ufleyince hava geçmio hava geçmesi mi gerek ?

:)

ve ayar cıvatasına en kısa sürede baktırıyorum murat bey zaten 29 da muayene var fren ayarıda olacak :) teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Konuya biraz uzak kaldım dışardaydım tekrar kusra bakmayın.

Emme manifoldundan westing house giden hortumun emme manifoldundan çıktığı yerde hortumun takıldıgı yer hortuma çok az geniş gelio biraz gevşek girip çıkıo kontrol ettiğinizde onu en kısa zamanda sıkılaştırırım ve o hortumun ortasında subabp gibi bişeyler var muhtmmelen ona ufleyince hava geçmio hava geçmesi mi gerek ?

:)

ve ayar cıvatasına en kısa sürede baktırıyorum murat bey zaten 29 da muayene var fren ayarıda olacak :) teşekkürler

Konuya biraz uzak kaldım dışardaydım tekrar kusra bakmayın.

Emme manifoldundan westing house giden hortumun emme manifoldundan çıktığı yerde hortumun takıldıgı yer hortuma çok az geniş gelio biraz gevşek girip çıkıo kontrol ettiğinizde onu en kısa zamanda sıkılaştırırım ve o hortumun ortasında subabp gibi bişeyler var muhtmmelen ona ufleyince hava geçmio hava geçmesi mi gerek ?

:)

ve ayar cıvatasına en kısa sürede baktırıyorum murat bey zaten 29 da muayene var fren ayarıda olacak :) teşekkürler

Enez orada orling var bir tane,bende de biraz gevşek duruyor servise sorduğumda normal olan o demişlerdi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

Konuya biraz uzak kaldım dışardaydım tekrar kusra bakmayın.

Emme manifoldundan westing house giden hortumun emme manifoldundan çıktığı yerde hortumun takıldıgı yer hortuma çok az geniş gelio biraz gevşek girip çıkıo kontrol ettiğinizde onu en kısa zamanda sıkılaştırırım ve o hortumun ortasında subabp gibi bişeyler var muhtmmelen ona ufleyince hava geçmio hava geçmesi mi gerek ?

:)

ve ayar cıvatasına en kısa sürede baktırıyorum murat bey zaten 29 da muayene var fren ayarıda olacak :) teşekkürler

ozaman sibop sağlam...bozuk olsaydı hava geçişi oldurdu...zor bişeyi yok onun ana merkez sökülüyo birisi pedala basıyo bir pense ve 7 ağzı açık anahtarla yarım tur kadar açılıyo ayar vidası işlem tamam...

Yorum bağlantısı
Enez Güner

ayarlatacağım onu en kısa sürede :) o zaman nasılsa fren ayarına gireceğiz muayene öncesi :):):) hepsinize çok teşekkür ederim :)

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Ayhan Onaran

Fren bu ihmale gelmez..aman haa..belki de hortumda sorun vardır.İyi bir ustaya baktırın.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba benim 98 mondeo'da fren pedalı sert ve şişme yapıyor yokuş aşağı inerken dahada sertleşiyor.Yüksek hızda giderken frene bastığımda kazık gibi durmasının imkanı yok kısa mesafede acayip derecede sert ve şişiyor pompalayarak zorla duruyor ve titreme yapıyor. Sanayide serviste baktırdım westinghouse'da kaçak var dediler çok ufak ama bu seni çok etkilemez emiş yapıyor seni çok etkilemez dediler ama arabanın freni çok kötü bu araçların özelliği 140 km süratla 25 metre içinde durma gibi bir özelliği vardı artık öyle bişi kalmadı ben şimdi hangi parçayı değiştirmeyelim parçanın sıfırı da yok çıkması var westinghouse siyah olan kutuyumu yoksa hortum ve pompa kısmınımı yardımcı olursanız sevinirim..

Giresun yerine güvenle gidebileceğiniz komşu illerde ustanız yok mudur?

Fren şakaya gelmez...

Yorum bağlantısı
Cem Işık

"bu araçların özelliği 140 km süratla 25 metre içinde durma gibi bir özelliği vardı"

Malesef bu mümkün değil, 100 km süratle 40 mt. belki bir ihtimal..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertuğrul SARAÇOĞLU
(düzenlendi)

Sorun var, muhtemelen de emme manifoltundan gelen hortumun bağlı olduğu subap kaçırıyor...

Farkında değilsin ama frenin de zayıftır şimdi..

Yeni konu açmamak için buradan sormak istedim. Benim aracımda da sabahları aracı çalıştırmadan önce ilk basmada değil ikinci basmada fren sertleşiyor. Anladığım kadarıyla benim westinghouse da da sorun var. Geçenlerde arka balatalar, ön balataları ve diskleri değiştirdim. Ustama bu sertleşmeyi sorunca normal olduğunu söyledi. Ustama ne söylemeliyim ki bu sorunu düzeltsin. Zira başka usta tanımıyorum...Kavga dövüş hallettiririm ona... Ayrıca bu emme manifoldundan gelen subabı kendim kontrol edebilirmiyim. Yeri neresidir Fiesta 2004 de

tarihinde Ertuğrul SARAÇOĞLU tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertuğrul SARAÇOĞLU

"Yok..o şekilde değil..

Sabah motoru çalıştırmadan, ilk basışınızda fren pedalı yumuşak olmalıdır.. ikinci basışta sertleşmelidir..

Sabah motoru çalıştırmadan frene basın test edin.." demiş Mehmet Özyürek Bey . Sanırım normalmiş ama önceki mesajımı silemedim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sabah motor çalışmaz iken ilk basışta fren yumuşak ise westinghause'a bağlantılı vakum subaplarında sorun olmadığına işaret eder.. Bence kaçak olmadığının da işaretidir.. Fren ile ilgili başka sorun olabilir..

Westinghause'un kendisi de bozuk olabilir...

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Ve benim aracımın bide söyle bir sorunu var 2.0 motor olmasına rağmen 175 km hızı geçmiyor gaz pedalı çok sertleşti gaz yemediği için boğaz kelebeğini bu hafta temizlettim test ettik sonra usta 180 200 görür dedi bu araba zaten 225 230 görmesi gerekiyor tıkanıp kalıyor anlamış değilim gaz telinde bi sıkıntı olabilirmi acaba ? benzin filtresi hava filtresi bujiler hep değişti..

Araç boşta 6000 deviri görüyorsa gaz pedalında sıkıntı yoktur.Sizin probleminiz ateşleme sistemi,egzoz, baskı balata kaynaklı olabilir.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ve benim aracımın bide söyle bir sorunu var 2.0 motor olmasına rağmen 175 km hızı geçmiyor gaz pedalı çok sertleşti gaz yemediği için boğaz kelebeğini bu hafta temizlettim test ettik sonra usta 180 200 görür dedi bu araba zaten 225 230 görmesi gerekiyor tıkanıp kalıyor anlamış değilim gaz telinde bi sıkıntı olabilirmi acaba ? benzin filtresi hava filtresi bujiler hep değişti..

Katalitik dolmuş olabilir.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tahir bey boşta 6000 deviri görüyor. Sani bey aracımın katalizörünü iptal ettirmiştim ..

Debriyajınız ne alemde?

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

Sorun var, muhtemelen de emme manifoltundan gelen hortumun bağlı olduğu subap kaçırıyor...

Farkında değilsin ama frenin de zayıftır şimdi..

Mehmet bey bu bahsettiginiz hortum tam olarak kaputu açtıgımız da motorun neresinde duruyor aynı sorun benim focusum'da da mevcut can sıkıcı bir şey fren zayıf gerçekten de... :mamba:

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

westinghosun içinde ayar vidası var....vidayı yarım tur açarsanız sorun düzelir...zamanla ana merkezin, westinghouse milinin bastığı bölüm eziliyo, aliminyum çünkü,bu ezilme sonucuda mil ile ana merkez arasında çok az bir boşluk yapıyo bu yüzden mil boşluktan dolayı havayı tutamıyor bu sebeple pedal kendiliğinden şişiyo,tecrübeyle sabittir...

Murat bey westinghos'un bu bahsettiğiniz ayar vidası işlemi uzun ve uğraştırıcı mı benim usta tüp te sorun diyor adama burada yazanlardan yola çıkarak söylüyorum illa tüp diyor tüp neyse artık.. :heat: :heat: :heat:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...