İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites Araçlar Nasıl Kullanılır?


Turkay Enez

Recommended Posts

İsmail Yanık

Ben her iki ayağımıda fren için çok rahat kullanabiliyorum.

Ama sadece arkama bir araba beni çok rahatsız edecek kadar yaklaşırsa hız kaybetmemek için sağ ayağımı gazdan çekmeden sol ayağımla fren lambalarını yakacak kadar basıp bırakırım.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hanım efendi büyük bir ihtimal ile, aracın otomatik oluşu nedeni ile D konumunda hemen yürümesine alışamayıp fren ile ilk kalkınmayı sınırlandırıyor. Ayrıca, otomatik araçlarda fren pedalına basılınca şanzuman gücünü kısıtlıyor. Ben kullanımında sıkıntı görmüyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Babam ilk otomatik kullandığında sol ayağını iple bağlamamı söylemişti yolculuk boyunca hiç yerinde durmadı.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Otomatik arabasını sağ ayak gaz sol ayak fren kullanan var mı ?

Ben çok yoğun trafikte kullanıyordum, bazende sert kullanım için (chrysler'de )

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Herkezin yapamayacağı bir şey ama araba süper atak oluyor böylece..

Tork konvertörü yeterince dolu, basınç frenden ötürü kısık ancak, freni çekince araç ne yapacağını şaşırıyor :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Birde manuel araçta frenle ve gazla virajı donenler var

Onu Can çok iyi yapıyor, birde Ali :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

sol ayak freni denen şey o işte zaten. Ali abi sürerken pedallara bakmaya vakit olmadı :D ama bir iki hamlesini yaşadım o punto çok fenaydı :D

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Özellikle araç kullanmayı düz viteste öğrenmiş olanlarda ya da düz vitesten otomatik vitese geçenlerde, sol ayak uzunca bir zaman sadece debriyaja basma görevini üstlenmiş olduğu için hissizleşmiş oluyor, bu yüzden sol ayak ile frene basıldığı anda araba yerine çivileniyor. Ancak alışınca sol ayak da sağ ayak gibi hassaslaşıyor, ben iki önceki otomatik mondeo aracımda sol ayak freni çalıştığım zamanlarda başladım solu kullanmaya, sonra da alıştım, artık fark etmiyordu. Ancak özellikle acemi sürücülerde aynı anda ikisine birden basma ihtimali yüksek oldugundan sakıncalı, farkına varmadan fren yapabilir ya da dalgın ya da panik bir anlarında frenle birlikte gaza da basıp fren mesafesini uzatabilirler.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

http://www.ufukkucukali.com/otomatik.htm

( P ) ve ( N ) pozisyonu dışında aracınız çalışmaz.

Sağ ayağınızla fren pedalına basınız. ( Sol ayağınızla frene basmayınız. Otomatik araçlarda sol ayak kesinlikle kullanılmamalıdır. ) İlk çalıştırma esnasında gaz verilmesine gerek yoktur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

http://www.direksiyondersi.tv/otomatik-vites-sag-ayak-iki-ayak-pedal-kontrol-beceriler/

Otomatik vitesli bir araç kullanırken, normal koşullarda (sadece) sağ ayağınızı kullanmanız gerekmektedir. Bunun arkasındaki mantık, aynı zamanda hem frene basma hem de hız verme imkânının bulunmamasıdır. Tek ayağınızı kullanmak, hızlandırma, yavaşlama ve frenleme konusunda araca hükmetmeyi erken planlanlayarak hatasız bir şekilde otomatik vites sisteminin çalışmasını teşvik edecektir. Bu sürüşü daha rahat ve daha güvenli kılacaktır.

Bazı zamanlarda otomatik vitesli araçlarda, yavaş hız manevraları için iki ayağınıza ihtiyaç duyabilirsiniz; bir başka deyişle aracın hareket etmesini sağlayan gaz ve hızlı etkili bir şekilde hareketi kesecek olan frenin aynı anda senkronize bir şekilde kullanılması. Manüel vitesli bir araçta debriyaj pedalı ile yapılan araca hareket verme ve kısıtlama işini frenle yapma işiyle aynıdır. Örnek olarak dar ve sınırlı bir alana park etmek, iki araç arasına paralel park olarak verilebilir. Bir nevi gitmek isteyen bir atı sürücüsünün dizginlemesi gibi düşünülebilir. Daha önce hiç otomatik bir araç kullanmadıysanız, arabanızı garajınıza koymaya çalışmadan önce açık bir alanda iki-ayakla düşük hızda manevralar uygulayın.

yani demek istiyor ki, otomatik viteste sol ayak;

1-ileri sürücülük teknikleri bilgi ve becerisi gerektirir.

2-çok özel extrem durumlarda, usta insanların ancak kullanması gereken bir durumdur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bazı zamanlarda otomatik vitesli araçlarda, yavaş hız manevraları için iki ayağınıza ihtiyaç duyabilirsiniz; bir başka deyişle aracın hareket etmesini sağlayan gaz ve hızlı etkili bir şekilde hareketi kesecek olan frenin aynı anda senkronize bir şekilde kullanılması. Manüel vitesli bir araçta debriyaj pedalı ile yapılan araca hareket verme ve kısıtlama işini frenle yapma işiyle aynıdır. Örnek olarak dar ve sınırlı bir alana park etmek, iki araç arasına paralel park olarak verilebilir. Bir nevi gitmek isteyen bir atı sürücüsünün dizginlemesi gibi düşünülebilir. Daha önce hiç otomatik bir araç kullanmadıysanız, arabanızı garajınıza koymaya çalışmadan önce açık bir alanda iki-ayakla düşük hızda manevralar uygulayın.

Klasik otomatik vites araçta park durumunda bile iki ayağa niye ihtiyaç duyulur çok anlamadım. Zaten frenden ayak çekildiğinde araç hareket ettiği için, sağ ayağımız da, gaz ve fren reflekslerine alışkın olduğundan gayet güzel fren dozlaması yapılabilir.

Bu durum ancak, baskı balataya sahip, modern otomatik şanzımanlarda olabilir. Gaz verince araç aniden ileri atıldığından frenle müdahale gecikmesin diye yapılabilir.

Ben düzden otomatiğe geçtiğimde sanki ömrüm boynca otomatik kullanmış gibi rahattım.

Düz otomatik benim için farketmiyor ama başlığa konu bayan gibi profesyonelce iki ayağımı kullanarak araç kullanmadığımı da farkettim, hatta uzun yolda hız sabitleyici yüzünden iki ayağımı da kullanmadığımı da düşündüm:) Tek ayak kullanmaya erinirken, iki ayak kullananlara şapka çıkarmak lazım.

Saygılarımla.

Düzeltme: Konunun başından beri karışan sağ, sol ayak. Koyu kırmız olan sağ ibaresi sol olarak yazılmış, düzelttim.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

işin doğrusu (ralli yada pistte zevk için spor kullanımlar hariç), sol ayak sadece park esnasında, aracı ileri alırken çok az bir mesafeniz varsa, mesela 1-2 cm den fazla giderseniz bir yere vurma durumu varsa kullanılır. mesela yokuş yukarı park ederken gaza basmanız gerekir, mesafe az ise ve vurma tehlikesi varsa, sol ayak frende durur, sağ ile hafif gaza basarsın, araba kerkinip ileri gitmek isteyince de sol ile freni hafif gevşetip ileri alırsın. ama bu yazdıklarım kesinlikle acemilerin yada bayanların denememesi gereken bir tekniktir. bayanlar kızmasın, genelleme yapıyorum. yoksa geçen gün bayanın birinin makasla önüme bir dalışı vardı, ona versen arabayı olduğu yerde çevirir yani...

ha bir de şunu söylemezsem vallahi çatlarım: kardeeeeeş...madem iki ayaaaaanı kullancaktın niye otomatik aldın. millet bir ayaaaaam boşa çıksın diye takla atıyo...

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Sol ayak işi bence sakat.Ne olursa olsun.Çünkü sağını kullanan her insan da sol ayak ve sol el sağlar kadar hassas değildir.Hassasiyet kazandırılabilir ancak bu uzun zaman alır.Denemeler yapmak gerekir.Deneme de tehlikeler yaratabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Mc Rea ile yarışmıyorsanız sol ayağı unutun. :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
İsmail Avcı

ben trafikte hiç kullanmam solu ,yalnız evin önünde rampada araçların arasına park ederken kullanırım sol fren sağ gaz yaparım..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Orkun Özbay

focus sporttrendim varken ara ara kullanırdım sol ayağı frende,

viraja girerken deviri düşürmeden virajdan hızlı çıkabilimek için kullanıyorlar

ama vites değiştirmek gerektiğinde sol ayağı tekrar frende dengelemek gerçekten zor iş

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Artık hocamız acemiğini iyice attı. Şimdi çatır çatır kullanıyor aracını. Maalesef sol ayak fren sağ ayak gaz şeklinde kullanmaya devam ediyor...

Turkay hocam ne oldu, hocaaaanım ikna oldu mu? benim mesajları özellikle okutun :yes:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...