İçeriğe Yönlendir

Sigorta Şirketi Ile Sorun Yaşıyorum.


Mehmet Pınar

Recommended Posts

Mehmet Pınar

Arkadaşlar Merhaba;

Yaz tatili için Tatilvitrini.com adresinden 28Ağustos giriş ,6 gece 7 gün Alanya MC Arancia Resort Otel e rezervasyon yaptırdım.Daha sonra otel ve tur şirketi ile telefonda bazı problemler yaşadık.Hoşumuza gitmeyen tavırlarından dolayı rezervasyonu iptal ettirdik.HDI sigorta şirketinden Erken rezervasyon iptal sigortası yaptırmıştım.Tur şirketine başvurdum.Ücret iadesini sigorta şirketinden alacaksınız dediler.Poliçeyi yapan acenteyi aradım.Evrakları istediler.Gönderdim.Ancak aradan 10 gün geçmesine rağmen bir ses çıkmayınca HDI Sig.Gen.Müd.nü aradım.Onlar işlemlerin devam ettiğini 10 güne kadar sorunu çözeceklerini söylediler.Bu süreçte ben 3 kez daha aradım kendilerini ancak hiç bir gelişme olmadığı gibi,bundan sonra işlemleri bağlı şirketleri Coris Asst. 'ın yürüteceğini söyleyip onlara yönlendirdiler.Coris ile yaklaşık 15 günlük bir telefon trafiğinden sonra tekrar HDI genel müdürlüğüne yönlendirdiler.Bu süreçte sürekli,yarın tamam,müdür bey gelince halledeceğiz,size bakan arkadaş bugün izinli,telefonu meşgul v.s. gibi bahanelerle beni oyaladılar.En son HDI genel müd.den bir bayan ile görüştüm.O sorunun çözüldüğünü ,ödeme yapacaklarını ancak bu zamana kadar gönderdiğim tüm evrakları göndermemi istediler.Yine aynı şekilde mailler dahil olmak üzere tüm evraklar yolladım.Bu süreç yine 20 günü buldu.

Şimdi ise tur şirketine ihtarname çekip,ücreti onlardan tahsil etmem gerektiğini söylüyorlar.Bende kendilerine son bir ihtar yazıp hakkımı yasal yollardan arayacağımı belirtir mail gönderdim.

*Bu bahsettiğim durum yaklaşık 50 gündür devam ediyor.İhtaname yazdım.Tur şirketinemi yoksa sigorta şirketine mi göndereyim?

*Poliçede son 72 saate kadar koşulsuz ve kesintisiz iade şeklinde bir madde var.Bu maddeye göre koşulsuz iade yapmaları gerekmiyor mu?

*Yasal yollardan kazanım hakkım nasıl olur?Şimdi nasıl bir süreç izlemeliyim?

Bu konuda bilgisi olan sigortacı veya avukat arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.

Psikolojik olarak çok gerildim.En az 100 defa telefon açtım.Bir kez bile kendilerinden telefon almadım.Sürekli oyalıyorlar.Kendilerine bir ders vermeyi istiyorum.Bir ara forumda konusu olmuştu.Opal otodan boyalı araç satılan kadın ''Opal bana boyalı araç satmıştır'' diye pankart yazdırıp arabasının arkasına asıp ankara sokaklarında dolaşmıştı. :D :D Şeytan dürtüyor valla. :seytan:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Mehmet geçmiş olsun.Bende senin gibi 1-2 defa erken rezervasyonla tatil aldım ve bahsettiğin gibi sigorta da yaptırdım.Ancak sigorta yaptırdığımda özellikle poliçeyi istedim.Bilmiyorum sen de poliçe var mı? Normalde tamam sigortanız yapıldı diyorlar onun içinde ufak bir meblağ tahsil ediyorlar.Poliçe araya kaynıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Hiç merkezlerine gittiniz mi?

Yok merkezlerine gitmedim.Genel merkez İstanbul .Ancak Ankara Bölge Müdürlüğü var.Orayımı kastettiniz.

Mehmet geçmiş olsun.Bende senin gibi 1-2 defa erken rezervasyonla tatil aldım ve bahsettiğin gibi sigorta da yaptırdım.Ancak sigorta yaptırdığımda özellikle poliçeyi istedim.Bilmiyorum sen de poliçe var mı? Normalde tamam sigortanız yapıldı diyorlar onun içinde ufak bir meblağ tahsil ediyorlar.Poliçe araya kaynıyor.

Ayhan abi sigorta poliçesi elimde mevcut.Onu ilk başta almıştım zaten.Poliçe ve poliçe ücretini ödediğime dair belgede var.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yok merkezlerine gitmedim.Genel merkez İstanbul .Ancak Ankara Bölge Müdürlüğü var.Orayımı kastettiniz.

Evet.

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Hayır gitmedim.Direk Genel müdürlük şikayet hattını aramıştım en son.Öneriniz sorun için çözüm olabilir.Değerlendiricem.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Son 72 saate kadar koşulsuz iade garantisini veren kim, siz ne kadar süre kala iptal ettirdiniz ?

Poliçe genel şartları itibari ile, poliçeniz size ne için, hangi şartlarda ödeme yapacaktı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adnan Ertemçöz

Aynı olay benim bir arkadaşımın başına geldi ve o sadece acenteye başvuruda bulundu acentede gereğini yaptı.Arkadaşım ödemelerini kredi kartıyla taksitle ödeme yaptığı için sigortada kendisine yani bankasına taksitli ödeme olarak yapıyor.Bence bu olayı Turizim acentesi halletmesi lazım sizin namınıza.Çünkü sigortayı siz değil sizin namınıza acente yaptırıyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ets turdan geçen sene tatile gitmişti arkadaşım, 10 günlük tatiline başladı, 2 gün sonra ailesinden birinin sağlık sorunu yaşadığını öğrenip acilen çıkış yaptı ve geri döndü, kalan günlerin parasını alabilir miyiz diye soralım dedim, ertesi ekstre döneminde, kredi kartına iade edilmişti. Operatör bence çok önemli bu konularda.

Tüm işlem ve görüşmeleri, tur şirketi ile yaptık, onlar bizim yerimize sağı solu arayıp ilgilenmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

İade garantisini sigorta şirketi veriyor abi.Benim iptal sürem nisan 15 te oldu.Yani 4 ay öncesinden.İşyerimde filtre olduğundan poliçeyi tam olarak gönderemiyorum.İlk madde şöyle:

1-Erken rezervasyon Sigortası alan tüketiciler tesise giriş süresine 72 saat kalana kadar koşulsuz ve kesinti yapılmadan rezervasyonlarını iptal edebilirler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Poliçe, bildiğim bir poliçe değil.. Bizim şirkette de böyle bir poliçe yok galiba, hiç görmedim, duymadım.. Eğitimini almadım..

Ama okuduğum kadarıyla her şey net..

Son 72 saatten önce iptal baş vurusunda bulunduğunuz için bir şekilde birisi paranızı ödemek zorunda..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bence ortada yanlış bir yorumlama var. Bu poliçeler zaten iptal ettirdiğiniz tatilin parasının size ödenmesi konusunda güvence sağlar. Bu güvenceye karşılık da prim ödersiniz. Normal şarlarda siz bu sigorta olmasa rezervasyonuzu iptal etseniz dahi tur şirketinden para alamazsınız. Ancak sigorta şirketiniz size garanti olarak, otele girişinizden üç gün öncesine kadar rezervasyonuzu iptal ederseniz; tur şirketinin zararını karşılarım, o da size paranızı geri öder diyor.

Benim anlamadığım nokta, sigorta şirketinin niye size geri ödeme yapmak için çabaladığı? Zaten poliçenim şartları oluşmuş ve teminat devreye girmiş.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Abi öyle ancak sigorta şirketi suçu tur şirketine atmaya çalışıyor.Biz paranızı ödeyeceğiz ama tur şirketine ihtarname çekin diyorlar.Bende şimdi her iki tarafa ihtarname çekmeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Evren Bey, Sigortalı ve sigorta ettiren Mehmet Pınar bu poliçe tur şirketine ödeme yapamaz..

Mehmet Bey tur şirketinin parasını ödedi, tur şirketinin işi bitti..

Şimdi sigorta şirketi, Mehmet Bey'e parasını geri ödeyecek..

Abi öyle ancak sigorta şirketi suçu tur şirketine atmaya çalışıyor.Biz paranızı ödeyeceğiz ama tur şirketine ihtarname çekin diyorlar.Bende şimdi her iki tarafa ihtarname çekmeyi düşünüyorum.

Bu poliçeye göre sigorta şirketinin herhangi bir yere ihtar çekmesine gerek yok kanaatindeyim.. Siz beyan ve talep yazısı yazdıysanız süreç başlamıştır ve sonuca gidilmelidir..

Yorum bağlantısı

Sorun bence tur şirketinde. Çevremde ETS ile ilgili olarak böyle bir olay oldu. Arkadaşlarım rezervasyonlarını yaptırdılar ve izin planları aksayınca 1 ay sonra rezervasyon iptal edildi. Sigorta poliçeleri mevcuttu. ETS tutarı kredi kartlarına geçti. Bürokratik işlemler ile uğraşması gereken siz değilsiniz. Sİgorta şirktetinin muhattabı, tur şirketi. Siz paranızı tur şirketinden almalısınız bence.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Telefon konuşmalarından şöyle bir sonuç çıkardım.Tur şirketi daha önce sahte evraklarla tur satmış ve daha sonra iptal etmiş gibi sigorta şirketinden ücret iadesi istemiş.Sigorta şirketi bu olaya farklı boyuttan bakıyor.Önlem almamız gereken durumlar oluştu v.s. gibi konuştular.Tabi bu benim yorumum.Durumu kötüye kullanma var sanırım.Süreç nasıl işleyecek bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Poliçe, bildiğim bir poliçe değil.. Bizim şirkette de böyle bir poliçe yok galiba, hiç görmedim, duymadım.. Eğitimini almadım..

Ama okuduğum kadarıyla her şey net..

Son 72 saatten önce iptal baş vurusunda bulunduğunuz için bir şekilde birisi paranızı ödemek zorunda..

Gayet nette, sanırım sigorta şirketi, tatilin başlama gününden 72 saat öncesini bakliyor , ne kadar geç öderse, o kadar iyi :p , reasüransa şikayet edin!

Yorum bağlantısı

Sorun bence tur şirketinde. Çevremde ETS ile ilgili olarak böyle bir olay oldu. Arkadaşlarım rezervasyonlarını yaptırdılar ve izin planları aksayınca 1 ay sonra rezervasyon iptal edildi. Sigorta poliçeleri mevcuttu. ETS tutarı kredi kartlarına geçti. Bürokratik işlemler ile uğraşması gereken siz değilsiniz. Sİgorta şirktetinin muhattabı, tur şirketi. Siz paranızı tur şirketinden almalısınız bence.

Saygılarımla.

Yazdım Mehmet Bey'in mesajından önce. Evet poliçeyi okuyunca sigortalı ve sigorta ettiren olarak sizin gözükmeniz ilginç. Normal prosedürün yukarda değindiğim gibi işlemesi lazım ama poliçe böyle düzenlenirse olmaz.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sorun bence tur şirketinde. Çevremde ETS ile ilgili olarak böyle bir olay oldu. Arkadaşlarım rezervasyonlarını yaptırdılar ve izin planları aksayınca 1 ay sonra rezervasyon iptal edildi. Sigorta poliçeleri mevcuttu. ETS tutarı kredi kartlarına geçti. Bürokratik işlemler ile uğraşması gereken siz değilsiniz. Sİgorta şirktetinin muhattabı, tur şirketi. Siz paranızı tur şirketinden almalısınız bence.

Saygılarımla.

Bence Ets nin, hizmet kalitesinden kaynaklanıyor, nasıl ki bazı yasalar, satıcıyı korur ama, bazı firmalar, müşteri lehine esnetirler, ona benziyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Anladığım kadarıyla bu sigortadaki mantık şu:

Tur şirketi diyorki.. Erken rezervasyonda oteli ucuz satarım, ama iptal ettirirseniz parayı geri vermem...

Sigorta şirketide diyorki.. Üzülme haklı bir sebeple rezervasyonunu iptal ettirirsen paranı ben veririm...

Gayet nette, sanırım sigorta şirketi, tatilin başlama gününden 72 saat öncesini bakliyor , ne kadar geç öderse, o kadar iyi :p , reasüransa şikayet edin!

Bak bu mantıklı... Senin mantığına göre henüz risk oluşmamış..

Yani aracın freni patlamış rampa aşağı gidiyor ve duramıyor, bu arada araç sahibi sigorta şirketini arayıp hasar dosyası açtırıyor..

Evet görünüşe göre pert kesin ama henüz oluşmamış.. :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...