Muharrem Kutlu 16 Haziran 2012 Paylaş 16 Haziran 2012 Merhaba arkadaşlar. Araç seyir halindeyken devir 1800-2000 arasında motorda uğultu sesi gelmekte camlar kapalıyken duyulmakta. İlginç olan aynı devirde gaz petalına dokunmayınca ses kesiliyor gaza çok hafif dokunduğunda ses gelmekte.Rampa aşağı seyirde gaza dokunmuyorum 1500 devirden 2000 devir üzerine çıkıyor uğultu sesi yok. Belirtiğim devir arasında gaz pedalına çok hafifte dokunup gaz verdiğimde ses gelmekte. Yine durduk yerde araç vitesi boşta gaz verip deviri 1000 civarına getirdiğimde bu sesi yine almaktayım. 1000 devir üzerine çıkartığımda uğultu sesi kesiliyor normal çalışıyor. Resmi serviste turbo dediler sorun yok bu şekilde kullanabilirsin diye söylendi. Özel servis şarj dinamosu dedi.Bilinmeyen bu sesler arıza teşhisini zorlaştırmakta. Ses sanki triger veya v kayış gergi rulmanlarının çıkardığı bir sesgibi geldi bana. Bu konuda benzer durumla karşılaşan arkadaşlar varmı bilmiyorum tecrubeli arkadaşların önerilerini bekliyorum.Herkese kazasız günler dileğiyle Yorum bağlantısı
Serkan Danış 16 Haziran 2012 Paylaş 16 Haziran 2012 motor soğukken mi yapıyor sadece sürekli mi var? Yorum bağlantısı
Muharrem Kutlu 16 Haziran 2012 Yazar Paylaş 16 Haziran 2012 Serkan bey fark etmiyor sıcak veya soğuk belirttiğim aralıklarda yapıyor. sanki bir devir de rezonans oluşuyor ve sesi veriyor Yorum bağlantısı
İzzettin Barışık 16 Haziran 2012 Paylaş 16 Haziran 2012 sanırım sorununuz turbodan kaynaklanıyor, belirttiğiniz durumda rampa aşağı giderken gaza basmadınızda, aracın ivmelenmesinden dolayı rahat hareket ettiğinden motora giden yakıtı keser yani cut off dediğimiz olay, devir saatiniz hareket gösterir fakat motorda yanma olmaz dolayısıyla turbo da zorlanmaz sesin kesilmesi bu yüzden olsa gerek, iyi günler Yorum bağlantısı
Muharrem Kutlu 16 Haziran 2012 Yazar Paylaş 16 Haziran 2012 İzzettin bey turbo evet olabilir ama normal düz yolda seyir halinde 1800 altı devirde gaz petalı basılı ve 2000 devir üstü yine gaz pedalı basılı haldayken uğultu sesi gelmiyor. bildiğim kadarıyla araba çalıştıktan itibaren turbo fanı çalışıyor 2000 devir üzerinde turbo tam etkin hale geliyor. yani her aşamada turbo çalışıyor. aracın devrinde sorun yok gaz artırılınca devir düzenli olarak artmakta 4000 devre doğru yükselmekte. çekiştede sorun yok evet rampa aşağı cut off sistemi devreye girer ama ben yinede gaza asılınca gelip 1800-2000 devir arası bu ses gelmekte bunun haricindeki devirlerde gerek altında gerek üstünde ses gelmiyor. çok ilginç bir durum ilginize teşekkürler. Yorum bağlantısı
Muharrem Kutlu 20 Haziran 2012 Yazar Paylaş 20 Haziran 2012 Bu gün iyi bir elektirikcide şarj dinamosunu kontrol ettirdim sorun yok dediler .Birde turbo tamiratı yapan bir ustaya gösterdim uğultu turbodan dedi,üflüyor (ıslık sesi) tamir edilmesi lazım diye söyledi. Kararsız kaldım siz değerli arkadaşların fikrini almak isterim. Turbo tamir ettirsem 500 tl civarı istediler 6 ay garanti veririz dedi usta. Kararsızlığım yeni turbomu yoksa tamiratmı karar veremedim turbo tamiratı yaptıran arkadaşlar varsa bilgi verirlerse sevinirim. Bu arada bir şey daha belirteyim enjektör pullarını ve saplamaları turbo sesi yokken değişmiştim.Pul değişiminden 10 gün sonra uğultu sesini almaya başladım. acaba pul değişiminde enşjektör yuvasında içeri bir şeylermi girdi. girerse turboya zarar verirmi turbonun ötmesinin bu son işlemle ilişkisi olurmu acama.Değerli bilgiler için şimdiden teşşekkür ederim. tüm arkadaşlara kazasız günler dileğiyle Yorum bağlantısı
Muharrem Kutlu 21 Haziran 2012 Yazar Paylaş 21 Haziran 2012 Merhaba arkadaşlar. Araç seyir halindeyken devir 1800-2000 arasında motorda uğultu sesi gelmekte camlar kapalıyken duyulmakta. İlginç olan aynı devirde gaz petalına dokunmayınca ses kesiliyor gaza çok hafif dokunduğunda ses gelmekte.Rampa aşağı seyirde gaza dokunmuyorum 1500 devirden 2000 devir üzerine çıkıyor uğultu sesi yok. Belirtiğim devir arasında gaz pedalına çok hafifte dokunup gaz verdiğimde ses gelmekte. Yine durduk yerde araç vitesi boşta gaz verip deviri 1000 civarına getirdiğimde bu sesi yine almaktayım. 1000 devir üzerine çıkartığımda uğultu sesi kesiliyor normal çalışıyor. Resmi serviste turbo dediler sorun yok bu şekilde kullanabilirsin diye söylendi. Özel servis şarj dinamosu dedi.Bilinmeyen bu sesler arıza teşhisini zorlaştırmakta. Ses sanki triger veya v kayış gergi rulmanlarının çıkardığı bir sesgibi geldi bana. Bu konuda benzer durumla karşılaşan arkadaşlar varmı bilmiyorum tecrubeli arkadaşların önerilerini bekliyorum.Herkese kazasız günler dileğiyle Bu gün yapılan işlem triger seti (dayco Kayış +2 ad rulman) ve V kayış seti dayco +gergi rulmanı ford özel serviste değiştirdim motordan gelen uğultu kesildi özellikle belirtiğim devir aralığındaki sesin kesilmesi içimi rahatlattı çıkan triger rulmanlarından birinde elle çevirirken arızalı olduğu anlaşılıyordu. Triger ve V kayış seti ilk değişimi km= 75000 de 7 yıl kullanıldı çıkan parçalarda V kayışta çatlaklar mevcut ama trigerde belirgin bir deformasyon gözükmüyor. Çıkan kayışlar ilk orjinal kayışları markasına baktım onlarda dayco marka, bu demektirki fordun kayış konusunda parça tedarikcisi dayco. Bilgi amaçlı olsun diye harcadıklarımıda belirteyim Triger kayış seti dayco = 115 tl V kayış dayco = 20 tl V kayış gergisi rulman üstünde dayco = 100 tl işçilik = 125 tl TOPLAM = 360 tl sizce nasıl uygunmu Yorum bağlantısı
Muharrem Kutlu 21 Haziran 2012 Yazar Paylaş 21 Haziran 2012 önceki konu eksik kaldı bu arada motordan gelen uğultu sesinin turbodan geldiğini sanmıştım ama yukardaki işlemden sonra bu uğultu kesildi işlemden sonra turboyu dinlediğimizde çokta belirgin olmayan çok az bir ses var. Usta bunun normal olduğunu hatta orda bir kaç focus aracın turbo sesini dinlediğimde benim c-maxın daha sesiz kaldığını gördüm şimdilik böyle kullanacam.Tüm arkadaşlara kazasız araç kullanmak dileğiyle. Yorum bağlantısı
Emin Sınar 23 Eylül 2012 Paylaş 23 Eylül 2012 Merhabalar, 2 hafta önce aracı her çalıştırdığımda motordan uğultu geldiğini farkkettim. Motor soğuk sıcak sürekli geliyordu bu uğuldu.Gerek işlerimden dolayı, gerekse yeni şanzuman değiştirip 5000 TL masraf yaptığım için gözümün servisten korkmasından dolayı bir türlü servise gitmedim- erteledim. Tabi bu arada izine ayrılınca, üzerine yaklaşık 1200 km yol yaptım ve ses sürekli artmaya başladı. Dün akşama doğru sanayideki arkadaşıma gittim. gürültünün devirdayimdan gelebileceğini ama 2 gün sonra pazartesi anca bakabileceğini söyledi. Ben de Bugün akşam tekrar uzun yola gideceğim için, saat 18:15 olmasına rağmen, şanzuman için gittiğim Yetkili servise gittim. Yetkili servisteki Baş teknisyen Ustamız sesi dinleyince sorunun önemli olduğunu ve ertelenmemesi gerektiğini söyledi. Servisin kapanmasına 45 dk kalmasına rağmen aracın başına geçti. triger kayışına ulaştı ve kayışın boşluğunun epey fazla olduğunu söyledi. Sonra devirdayım ve rulmanlar kontrol edilirken, gergi rulmanının arızalı olduğunu söyledi. Rulmanı çıkardığınca ucundaki iki sivri kısmın arkaya doğru kıvrıldığını gördü ve çok şaşırdı. Daha önce böyle birşeyle karşılaşmadığını söyledi. Normalde triger kayışının bu arızadan dolayı yatağından çıkması gerektiğini ve kayış yatağından çıkınca da motora maliyetli bir zarar vermesi gerektiğini söyledi. rulman ucundaki bozulan/kıvrılan o iki sivri ucun genelde arkaya değil öne kıvrıldığını, bu sefer arkaya kıvrılmasının büyük bir şans olduğunu söyledi. Sonuç olarak devirdayımda sorun olmadığı için, triger ve 2 adet rulmanı değiştirdik. Bu işlemi saat 19:00 a kadar bitirdi ve motor eski haline/normal sesine kavuştu.Toplamda 340 TL ödeme yaptım. Belki bu işlemi özel serviste yaptırsam daha az maliyet olabilirdi ama geç saat olmasına rağmen Yetkili Servisin beni bu sıkıntıdan kurtarması daha önemliydi diye düşünüyorum. Bir de bu akşam tekrar uzun yola gideceğimi düşünürsek, önemsemediğim bir arızanın, sonuçta başıma daha ciddi işler açabilme ihtimali varmış. Yorum bağlantısı
Erhan Çavuşoğlu 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 slm arkadaşlar 2013 c max aracım motoru ısınmadan fan acıyor hereret göstergesi normale dahi çıkmadan fan çalıştığında fites yükseltiyimde 3 veya 5 saniye ğaz yemiyor seviş çözemedi hareret müşürünü deyişti fakat yine yapıyor bu sorunla karşılaşan varmı sizce neyapılmalı servis makinaya bağlıyor hata gözükmüyor tamam sorun yok diyip gönderiyor sorun benmi araçmı servismi yoksa ford otosanmı Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit 12 Kasım 2013 Paylaş 12 Kasım 2013 2500 devirden sonra geliyor bizimde. Turbodan mı kaynaklanıyor Yorum bağlantısı
Misafir 12 Kasım 2013 Paylaş 12 Kasım 2013 slm arkadaşlar 2013 c max aracım motoru ısınmadan fan acıyor hereret göstergesi normale dahi çıkmadan fan çalıştığında fites yükseltiyimde 3 veya 5 saniye ğaz yemiyor seviş çözemedi hareret müşürünü deyişti fakat yine yapıyor bu sorunla karşılaşan varmı sizce neyapılmalı servis makinaya bağlıyor hata gözükmüyor tamam sorun yok diyip gönderiyor sorun benmi araçmı servismi yoksa ford otosanmı Havlar soğudu, klimanın kapalı olduğuna emin misiniz? Yorum bağlantısı
Erhan Çavuşoğlu 20 Kasım 2013 Paylaş 20 Kasım 2013 Havlar soğudu, klimanın kapalı olduğuna emin misiniz? slm evet kılimayı kullanmıyorum ve araç park halindeyken fan 15 dakka çalışıyor aracı çalıştırdığımda susuyor tekrar kontağı kapayınca çalışıyor ustası normal diyor anlayacağın serviste usta yok saygılar Yorum bağlantısı
Recommended Posts