Tansel Yavuz 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 Araca göre kesinlikle değişiyor,şahin olsa hangisi olduğu farketmez her türlü kontrolden çıkar,kışın 80-90 km civarı giderken mazgala girip arka lastiği yarmıştım hiçbir şekilde yol tutuş değişmedi durmadan 600-700 metre dükkana kadar gittim,indiğimde lastik yarılmış jant eğilmişti.Sanırım birazda lastiğin kalitesi farkettiriyor patlak olsa bile yanak-taban kaliteli ise hissettirmiyor. Yorum bağlantısı
Cem Işık 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 Kayınpeder 3 sene önce fenerbahçede x5 ile 40-50 KM arası bir süratle sol şeritte giderken,yerdeki bir demir parçası lastiği yarıp aniden indiriyor, direksiyonu sağa çevirmeye çalışmışsada fayda etmedi ve bariyerden indirmiştik arabayı gidip .. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 (düzenlendi) İleti #30 herşeyi açıklamış zaten.Arka lastiklerden birisinin patlaması daha riskli ve zor durumu anlamak,bu durumdan kurtulmak için daha fazla tecrübe istiyor.. 25 Haziran 2012 tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 (düzenlendi) Peki, patlamayan lastik denilen (Run On Flat) lastikler bu gibi durumlarda olası riskleri ne kadar düşürür(mü)? Ek: bu da virajda ki Jaguar: http://www.zaplat.com/video/arac_videolari/135553/Viraji_Alamayan_Jaguar_Takla_Atti 25 Haziran 2012 tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cem Boneval 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 Peki, patlamayan lastik denilen (Run On Flat) lastikler bu gibi durumlarda olası riskleri ne kadar düşürür(mü)? Ek: bu da virajda ki Jaguar: http://www.zaplat.co...guar_Takla_Atti Bu arka lastik zaafı için çok güzel örnek bir video olmuş. Zaten modern tubeless lastikler birden patlamaz, bir engele çarpıp yarılmadığı sürece. Ancak değişik hızlarda hava kaçırabilir ve dikkatsiz sürücü bunu fark etmez ise bu videodaki olay olur. Önce sağa hafif yalpa yapıyor, sürücü ters yönde direksiyonu kırıyor, ama bu fazla geliyor bu sefer sola şiddetli kıç atma, yine geç ve fazla kontra bu sefer de gidip bariyere çarpıyor ve takla atıyor. İlk kontra direksiyon çok daha çabuk ve ölçülü yapılabilse ve eş zamanlı yavaşlamayı becerebilse böyle sonuçlanmazdı, ama bu kontrol becerisine sahip sürücü sayısı çok azdır. "Runflat"lere gelirsek, aslında yüksek yanak direnci aracın kontrolsuz salınımlarını önemli ölçüde engeller, ama bu bence yüksek hızlarda riski azaltsa bile tümüyle ortadan akldırmaz. Beri taraftan lastiklerini runflat ise stepne taşımanıza gerek yok, bayağı bir yer kazanmış olursunuz. Örnek bir video (İngilizce olsa da kendini anlatıyor) http://youtu.be/cZ7mbd7hWLg Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 Hem arka hem de ön tekeri patlayan biri olarak diyebilirim ki..Arka tekerin gümlemesi yada patlaması her zaman daha tehlikelidir... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 Videoda runflat ile diğer lastiğin denendiği araçlar neden farklı? Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 Lada Samara ile arka lastiğin patladığını bile anlamamıştım.Yiğenimin aracı ile Antalya Alanya arasında arka lastik patlamıştı (Araçta tatile gittiğimiz için 5 kişi ve eşyaları ile)60-70km gibi bir hızda yanımdan geçen aracın ikazı ile durup lastiği değiştirmiştik. Ford Taunus aracım ile yine Bilecik civarında yoldaki avuç içi kadar çukura düşüp aracın sağ tarafında ki iki lastiğin patlaması ile (araçta 5 kişi yaklaşık 400kg) direksiyonu zor tutmuş ve durmuştum,hatta arka jant yamulmuştu. Her iki durumda da lastiğin patlayış şekli ile ilgili olarak tehlikenin boyutu değişe bilir,eğer hava aniden boşalıyorsa kontrol çok zor olabilir ama patlama inme şeklinde olursa farkedip durmak daha kolay olabilir. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 1985 yılında ön sol lastik parçalanması ve aracın takla atma neticesinde teyzemin eşi hayatını kaybetmişti Allah kimseye yaşatmasın Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Haziran 2012 Paylaş 26 Haziran 2012 En büyük yanlış iyi tekerin çekişte olan tarafa takılması +1. İyi teker her daim arkada olmalı. Fren anında arkanın tutunma mukavemeti düşer.. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Haziran 2012 Paylaş 26 Haziran 2012 Servet abi bana bir kod tanımlasınlar senin her mesajını otomatik beğeneyim. +1. İyi teker her daim arkada olmalı. Fren anında arkanın tutunma mukavemeti düşer.. Yorum bağlantısı
Mehmet Karakaş 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 kesinlikle ön lastik. Hele bir de biraz sürat varsa, Allah göstermesin diyorum... O nedenle, lastik hava basınçlarına azami dikkat göstermek gerekiyor. selamlar Yorum bağlantısı
Turkay Enez 29 Haziran 2012 Yazar Paylaş 29 Haziran 2012 (düzenlendi) Bu konuyu açarken, cevabı biliyordum... 90-100 km ve üzeri hızlarda düz yolda relax bir şekilde ilerlerken lastik gümlemesi ön ya da arka farketmez tam kabus olur... Habersiz olunduğu için tam bir şok yaşanabilir. Televizyonda İngilizlerin yaptığı bir programda (discoveryde) tam da bunun denemesi yapılmıştı. Araç ford eskorttu. 70-80 km gibi hızlarda lastikler uzaktan kumandayla patlatılmıştı. Ön lastik patladığında aracı yoldan çıkarmadan durdurabilmişdi, arka lastik patlatıldığındaysa spin atarak yoldan çıkmıştı... Dolayısıyla arka lastik diyenler doğru cevabı vermişlerdir... Lastik basıncı konusunda bir hatırlatma daha yapmakta fayda var... Elbette bir çok arkadaşımız biliyordur ama belki bilmeyen vardır... Boş ve dolu olarak (uzun yolculuklarda) lastik basınçları farklı oluyor. Mesela dizel focus 2 ler boşken önler 33 arka 33; doluyken önler 35 arkalar 41 olması gerekiyor... Ayrıca ince stepnenin havası da 60 psi olmalıdır... 29 Haziran 2012 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Karakaş 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 Ben şahsen hep ön lastik gümlemesinden (infilakından) korkmuşumdur, demek boşunaymış araç lastik basınçlarının doğru ölçülmesiyle ilgili ipuçları veren bir link: http://www.tyreprote...r/haberler.html Yorum bağlantısı
Ömür Özgün Yıldırım 30 Haziran 2012 Paylaş 30 Haziran 2012 bencede ön lastiğin patlaması daha tehlikelidir... Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 110 km hızla sol arka lastiğim gümlemişti ve ben hiç farketmedim (araba hız sabitleyicideydi) müzik durduğunda patlamış lastiğin sesini duyup sağa çekip durmuştum. Yorum bağlantısı
Koray Demir 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 110 km hızla sol arka lastiğim gümlemişti ve ben hiç farketmedim (araba hız sabitleyicideydi) müzik durduğunda patlamış lastiğin sesini duyup sağa çekip durmuştum.Gumlememistir o hava kaçırarak inmiştir. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 Arka. Virajda patlarsa ayvayı yeriz. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 Konu denk gelince biz de dedemin 85 model golfu ile giderken otobanda dümdüz yolda sağ arka lastiğin gumlemesi ile spin atmaya başladık. Allah korudu ki otoban bombostu ve orta seritteydik döne döne gitti arka tarafında da çeki demiri vardı yol kenarına çarptı. Lastiğin tüm telleri parçaları yola sacilmisti. Arka patladığı an kontrol çok güç Yorum bağlantısı
Recommended Posts