İçeriğe Yönlendir

Marş Basmaması


ihsan kılınç

Recommended Posts

ihsan kılınç

Öncelikle herkese selamlar.

2006 model ford focus ghia hatchback tdci aracım var.pazar günü sabah aracımı çalıştırmak istediğim.kontağı çevirip ışıkların sönmesini bekledim ve marşa bastım fakat aracımdan tık diye ses geldi ve araç çalışmadı.akünün bitmiş olmasından şüphelendim farları açtım yandı,sinyalleri,sis farlarını,radyoyu açtım çalıştı.bugün sabah tekrar denedim yine araba çalışmadı.TIK diye bi ses geliyo ve aracım çalışmıyor.yardımlarınızı bekliyorum.sorun ne olabilir ve çözümü için tahmini kaç para gider?

(görevim gereği osmaniye de yaşıyorum burada da iyi tamirciler bulmak mesele olduğu için üstadların fikirlerini almak istedim.herkese şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hiç "gır gır" yapmıyor anladığım kadarıyla. Marş motorunda problem olmalı.

Ancak şu da var, akü farları açmaya gücü yetebilir ama aracı çalıştırmaya yetmeyebilir.

Yorum bağlantısı
Volkan Doğrular

Vurdurmayı dene otomatik değil ise :) çalışır ise akü bitik çalışmaz ise marş motorundan kaynaklanıyordur.

Yorum bağlantısı
ihsan kılınç

teşekkür ederim sani bey.sadece tık sesi geliyor yani zorlanmıyor bile.

Vurdurmayı dene otomatik değil ise :) çalışır ise akü bitik çalışmaz ise marş motorundan kaynaklanıyordur.

hayır otomatik değil manuel .takviye yapmayı denemem nasıl olur sizce?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

teşekkür ederim sani bey.sadece tık sesi geliyor yani zorlanmıyor bile.

hayır otomatik değil manuel .takviye yapmayı denemem nasıl olur sizce?

Takviye imkanı varsa en güzeli ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Volkan Doğrular

teşekkür ederim sani bey.sadece tık sesi geliyor yani zorlanmıyor bile.

hayır otomatik değil manuel .takviye yapmayı denemem nasıl olur sizce?

Takviye imkanı varsa tabiki de en güzeli.. ama malum o kablo yoksa tek çare vurdurmak

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

teşekkür ederim sani bey.sadece tık sesi geliyor yani zorlanmıyor bile.

hayır otomatik değil manuel .takviye yapmayı denemem nasıl olur sizce?

Bence vurdurmadan kaçının, ister otomatik ister manuel.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bence akü bitik olsa hiç yoktan 1-2 defa gırr gırr yaptırır.Hiç çevirmiyorsa başka bir arıza olma ihtimali yüksek.

Yorum bağlantısı
ihsan kılınç

Kesinlikle. Önce bir takviye yapmayı deneyin olmazsa motordandır. Belki de anahtarı okuyamıyor olabilir mi.?

Eren Bey bir arkadaşım da sizin söylediğiniz anahtar durumundan bahsetti ama eğer öyle olsaydı göstergeler ve farlar çalışırmıydı acaba?

Bence akü bitik olsa hiç yoktan 1-2 defa gırr gırr yaptırır.Hiç çevirmiyorsa başka bir arıza olma ihtimali yüksek.

marş motoru arızası gibi olabilir mi acaba?

Yorum bağlantısı
ihsan kılınç

Kuzenimin 156 alfasında aynı sorunu yaşadım göstergeler falan yanıyordu hatta yol bilgisayarı kısmında anahtar simgesi çıkıyordu code yazıyordu. Siz de buraya yazınca direk aklıma o geldi. Bi denemekde fayda var anahtarı ters çevirin deneyin o öyle yapınca çalışıyordu.

malesef onu da denedim ama yemedi :i-ih:

Yorum bağlantısı
ihsan kılınç

Aküleri bir şarj ettirin bakalım siz olmazsa o zaman motordandır.

deneyeceğim birazdan teşekkürler

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Akünüz sağlamsa (aküde aniden gelişen içten kısa devre olması gibi arızalar da olabilir, eksik şarj nedeniyle zamanla zayıflama da olabilir, ömrünün bitiyor olması nedeniyle iyice zayıflamış da olabilir), öncelikle akünün kutup başlarını kontrol edin, burada sorun yoksa marş motorunun manyetiği arızalı olabilir. o da sağlamsa marş motorunun kömürleri değişecek demektir.

Kısaca tek başınıza yapabileceğiniz en önemli kontrol kutup başlarını oynatmaktır. Sapasağlam duruyorsa doğru elektrikçiye..

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
ihsan kılınç

Akünüz sağlamsa (aküde aniden gelişen içten kısa devre olması gibi arızalar da olabilir, eksik şarj nedeniyle zamanla zayıflama da olabilir, ömrünün bitiyor olması nedeniyle iyice zayıflamış da olabilir), öncelikle akünün kutup başlarını kontrol edin, burada sorun yoksa marş motorunun manyetiği arızalı olabilir. o da sağlamsa marş motorunun kömürleri değişecek demektir.

Kısaca tek başınıza yapabileceğiniz en önemli kontrol kutup başlarını oynatmaktır. Sapasağlam duruyorsa doğru elektrikçiye..

teşekkür ederim Mükremin Abi dediklerinizi denicem.neticeyi buraya yazarım

yardımlarınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Son dönemde elektronik bir şey yaptırdınız mı?

Sigorta falan attıysa bazen beyin kendini korumaya alabiliyor.

Ama bence %99 akü.

Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

En basit olarak kutup başlarını anahtarla kontrol edebilirsiniz . Gevşemiş olabilir . Bu da bi sebep olabilir .

Saygılar . . .

Yorum bağlantısı
ihsan kılınç

yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.Sorun aküymüş takviye ile çalıştı.yarın sabah net sonucu görücem eğer tekrar çalışmazsa yeni bir akü alıcam.basit bir sorun olabilir ama bu kadar kısa sürede bu kadar fazla abilerimin ve kardeşlerimin yardımcı olmaya çalışması beni oldukça memnun etti.Herkese Çok Teşekkürler.Hayırlı akşamlar

Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Haydi geçmiş olsun kardeşim . Sadece aküyle kurtardığına sevindim . :bravo:

Yorum bağlantısı

yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.Sorun aküymüş takviye ile çalıştı.yarın sabah net sonucu görücem eğer tekrar çalışmazsa yeni bir akü alıcam.basit bir sorun olabilir ama bu kadar kısa sürede bu kadar fazla abilerimin ve kardeşlerimin yardımcı olmaya çalışması beni oldukça memnun etti.Herkese Çok Teşekkürler.Hayırlı akşamlar

Sorun tabi ki akü, ama akünün sorunu ne anlayamadık.

Kutup başlarının gevşek olması yetersiz şarja ve bunun sonucunda akünün zayıflamasına sebep olabilir. Veya aracın şarj dinamosunda bir problem varsa bu da yetersiz şarja sebep olur. Bu nedenle eğer akünüz bir-iki yıllıksa öncelikle şarjla ilgili tesleri yaptırıp emin olduktan sonra aküye bakılması gerekir.

Akücüler akü satabilmek için hemen akünüz ölmüş yenisi gerekir diyerek bizi korkuturlar, böyle bir tuzağa düşmeyin. Önce çok iyi bir elektrikçide aracınızın şarj sistemini kontrol ettirin.

Yorum bağlantısı
ihsan kılınç

Sorun tabi ki akü, ama akünün sorunu ne anlayamadık.

Kutup başlarının gevşek olması yetersiz şarja ve bunun sonucunda akünün zayıflamasına sebep olabilir. Veya aracın şarj dinamosunda bir problem varsa bu da yetersiz şarja sebep olur. Bu nedenle eğer akünüz bir-iki yıllıksa öncelikle şarjla ilgili tesleri yaptırıp emin olduktan sonra aküye bakılması gerekir.

Akücüler akü satabilmek için hemen akünüz ölmüş yenisi gerekir diyerek bizi korkuturlar, böyle bir tuzağa düşmeyin. Önce çok iyi bir elektrikçide aracınızın şarj sistemini kontrol ettirin.

abi dediğin benim de aklıma geldi ama akücü aküyü sökünce dandik ismini cismini duymadığım bir marka çıktı DEMİR marka adanada merdivan altı fason üretimmiş ben de inandım çünkü ilk defa gördüğüm bir akü markası.bu yüzden de değiştirmek en makulüydü.Allahtan araba evin otoparkında çalışmadı.Ya dışarda eşimle kızımla başıma gelseydi sinirden ben de conta patlatırdım herhalde. :)

Yorum bağlantısı

25-30 sene önce taksicilik yaptığım dönemde Türkiyenin tek seperatör üreticisi Mutlu idi, bütün akü imalatçıları ürettiği akülerin seperatörlerini Mutlu'dan alırlardı. Biz de evin yanındaki akücüden (zift kaplamalı aküler) akümüzü alır kullanırdık. Kısaca akü üretmek çok kolay bir iş, küçük bir atölyede yapılabilir. Önemli olan içindeki malzemedir.

Benim ısrarla aracın şarj sistemini kontrol edin dememin sebepleri; Birincisi aracınızdaki akü ömrünü tamamlamamış sadece eksik şarj nedeniyle zayıflamış olabilir, 2-3 saattlik şarjla kendine gelebilir ve daha bir kaç yıl hizmet verebilir. İkincisi ise size akü satan kişi mutlaka aracınızı kontrol edip garanti belgesini onaylayacaktır ama aracınızın şarj sistemi sıkıntılıysa çok değil bir sene içinde akünüz yine başınıza iş açacaktır. Şarj sistemini düzeltene kadar defalarca masraf edersiniz.

Umarım sorun sadece aküdedir de iyi bir akü alıp kurtulursunuz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Atlihan

jarj dinamosunun arizali oldugu nu kendimiz anlayabilirmiyiz aracta ne gibi degisiklik hissedilir.benim arabada da birkere marja bastim calisir calismaz geri stop etti birdaha da böyle birsey olmadi

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
jarj dinamosunun arizali oldugu nu kendimiz anlayabilirmiyiz aracta ne gibi degisiklik hissedilir.benim arabada da birkere marja bastim calisir calismaz geri stop etti birdaha da böyle birsey olmadi

İlk çalıştırmada yüksek ihtimalle çalışmıyor. ikinci de zar zor alıyor.

daha sonra marş süresi uzuyor. 3 de almaya başlıyor.

motoru durdurup yeniden kontak çevirdiğinizde yine zorlanarak alıyor, hatta bazen almıyor bile.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...