İçeriğe Yönlendir

Marş Basmaması


ihsan kılınç

Recommended Posts

Şarj dinamosu arızalı ise (genelde kömürleri biter, bazen de bilyaları bozulur ve kilitlenir) akünüzün şarjı yavaş yavaş azalır. Siz bunu mevsim kışsa marş zayıflığından hemen anlayabilirsiniz. Ancak sıcak havalarda anlaşılması biraz daha zordur. En önemli belirti şarj lambasının hafiften kızarmaya başlamasıdır. Bir de henüz bir iki yıllık akünüz boşalır ve cingöz akücüler size akü satmak için akünün kalitesizliğinden ve yeni akü alınması gerektiğinden bahsederler.

Yorum bağlantısı
Uğur Gül

Akünü değiştirsenden sorunun devam edicek.Sorun marş motoru kömürlerinin bitmesi.Sorun binde bir tekrarlar tamamen şans meselesi kömürlerin daha cok bitik olduğu yerde kalırsa bu sorunu tekrar yaşıyacaksın.Yapman gereken aracı hafif şekilde vurdurman çalışmasına gerek yok kömürler az bişey dönsün yeter çalışacaktır.

Aynı sorun benımde başıma gelmişti.Marş basınca Tık diye bir röle sesi geliyordu işte o ses marş motoru dönmeye çalışıyo ama dönemiyo.Kömürlerini Değiştirttim hatta kömürler bitmiş bakır teller çıkmıştı artık o derece :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Atlihan

Şarj dinamosu arızalı ise (genelde kömürleri biter, bazen de bilyaları bozulur ve kilitlenir) akünüzün şarjı yavaş yavaş azalır. Siz bunu mevsim kışsa marş zayıflığından hemen anlayabilirsiniz. Ancak sıcak havalarda anlaşılması biraz daha zordur. En önemli belirti şarj lambasının hafiften kızarmaya başlamasıdır. Bir de henüz bir iki yıllık akünüz boşalır ve cingöz akücüler size akü satmak için akünün kalitesizliğinden ve yeni akü alınması gerektiğinden bahsederler.

arizanin nasil anlasildigi konudaki sorum birkere benim basima geldi ama anlayamadim neden oldugunu ben arabayi alali iki sene oldu akü nezaman alinmis bilmiyorum bütün kis tek marjta aldi gecenlerde calisir calismaz stop etti birdahada hic olmadi

Yorum bağlantısı
ihsan kılınç

aküyü değiştirdiğimden beri 3 gün oldu aynı sorunla karşılaşmadım.ama adana da ustaya göstereceğim tekrar ne olur ne olmaz diye.

Yorum bağlantısı
Uğur Gül

aküyü değiştirdiğimden beri 3 gün oldu aynı sorunla karşılaşmadım.ama adana da ustaya göstereceğim tekrar ne olur ne olmaz diye.

Kömürleri değiştir de çok pahalı işlem değil. Söktüğü zaman gösterir sana zaten anlarsın

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Burak Gülnar

Konuyu hortlaşmış gibi olacağım ama yeni konu açmamak için buraya yazıyım.

 

Bugün aracımla markete girmek için market önünde durdum geri gelip marşa bastığımda hiç gır gır etmeden çalışmıyordu. Eve yakın yerdeydim aküdendir diye arkadaşı aradım takviye yapmak için yaklaşık 1 saat sonra geldiğinde marşa basınca araç çalıştı, 15 20 dk çalıştırdık, fakat aracın içindeki lambalarda bir titreme vardı ve sanki farların ışık şiddetinde de bir azalma var diye gözlemledim, evin oraya geldim kontağı kapattım, tekrar denediğimde tekrar çalışmadı, bu sefer vurdurarak çalıştırdık.

 

 

Sorun neydendir acaba acaba, sarj etmiyor diye düşünüğ sarj motoru olabilir dedik ama ustalarımız daha iyi bilir.

Yorum bağlantısı
Burak Gülnar

Bugün hiç marş basmıyor hiç tepki bile vermiyor.

Yorum bağlantısı
Burak Gülnar

Akü sıkışmış araya muhtemelen

 

O nasıl oluyor acaba bilmediğimden soruyorum.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

O nasıl oluyor acaba bilmediğimden soruyorum.

Derler ya araya şu kadar para sıkıştı diye o bağlamda..Aküyü bir oto elektrikçi ölçsün muhtemelen ömrü dolmuş yenile beni diyor

Yorum bağlantısı
Burak Gülnar

Akü bitmiş değiştirildi sorun bitti :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Gülnar

Akü değişti fakat sorun devam ediyor bugün yine marşa bastığımda hiç bir tepki vermiyor araç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Akü değişti fakat sorun devam ediyor bugün yine marşa bastığımda hiç bir tepki vermiyor araç.

Eğer akü boşalmadıysa...Akü kutup başlarını temizleyin veya yenileyin....

Yorum bağlantısı
Burak Gülnar

Eğer akü boşalmadıysa...Akü kutup başlarını temizleyin veya yenileyin....

 

Yani yeni akü nasıl boşalır bilmiyorum. Marş motoru desem araç sıcakken marş alıyor geceden sabaha marş almıyor. Kutup başları olabilir.

Yorum bağlantısı
Burak Gülnar

Marş dinamosunda sorun varmış o yapılmış bazı yerlere Helicoil yapılmış birde ufak bir parça değişmiş telefonda tam anlamadım gidince iyice öğrenirim. Şu an bir sıkıntısı gözükmüyormuş bakalım olmuş mu hakikaten.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
İbrahim Halil Geloğlu

Marş dinamosunda sorun varmış o yapılmış bazı yerlere Helicoil yapılmış birde ufak bir parça değişmiş telefonda tam anlamadım gidince iyice öğrenirim. Şu an bir sıkıntısı gözükmüyormuş bakalım olmuş mu hakikaten.

Siz konuyu hortlatmışsınız bende sizi takip edip hortlatayım dedim. :bravo:

Benim tanusunda marşı hiç basmıyordu. marş dinamosuna bir kaç kere çekiç ile vurdum düzeldi ne olabilir acaba.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Marş dinamosunda sorun varmış o yapılmış bazı yerlere Helicoil yapılmış birde ufak bir parça değişmiş telefonda tam anlamadım gidince iyice öğrenirim. Şu an bir sıkıntısı gözükmüyormuş bakalım olmuş mu hakikaten.

 

Konunun başından buyana yazdığımız şey sizin başınıza gelmiş. İlk arızada bakılması gereken yer şarj ünitesi, ne yazık ki bakılmamış ve size doğrudan akü satılmış. Tabi arıza giderilmediği için yeni aküyü de bitirmiş ve bu defa esas arızaya yönelinmiş. Yazık! size durduk yere akü aldırdılar.

 

Siz konuyu hortlatmışsınız bende sizi takip edip hortlatayım dedim. :bravo:

Benim tanusunda marşı hiç basmıyordu. marş dinamosuna bir kaç kere çekiç ile vurdum düzeldi ne olabilir acaba.

 

Marş motoruna çekiçle vurunca çalıştıysa büyük ihtimal kömürleri bitmiştir. O an çalışmış olabilir ama asla düzeldiğini düşünmeyin. Mutlaka kömürleri değiştirtmeniz gerekir.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Gülnar

Konunun başından buyana yazdığımız şey sizin başınıza gelmiş. İlk arızada bakılması gereken yer şarj ünitesi, ne yazık ki bakılmamış ve size doğrudan akü satılmış. Tabi arıza giderilmediği için yeni aküyü de bitirmiş ve bu defa esas arızaya yönelinmiş. Yazık! size durduk yere akü aldırdılar.

Marş motoruna çekiçle vurunca çalıştıysa büyük ihtimal kömürleri bitmiştir. O an çalışmış olabilir ama asla düzeldiğini düşünmeyin. Mutlaka kömürleri değiştirtmeniz gerekir.

Aslinda aküye baktırdığımda akünün icindeki su bitmişti. Akününde degişmesi gerekiyordu vesile oldu, öyle bosuna akü almış gibi bir şey olmadı.
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

eski bir konu ama bunu dün bizzat yaşayınca cevap verme gereği hissettim Ayhan. evet aslında eski model araçlarda dediğin gibi gırrr gırrr eder ama çalışmazdı. ama akü bitince bırak gırgırı, tık bile demiyor yeni araçların motoru.  :)

 

Evet abi bu durumu aküm bittiği zaman ben de tecrübe ettim. Aracı park ettim gittim 15 dakika sonra geldim araçta tık yok.. Tamamen bitiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Aslinda aküye baktırdığımda akünün icindeki su bitmişti. Akününde degişmesi gerekiyordu vesile oldu, öyle bosuna akü almış gibi bir şey olmadı.

 

Tabi ki...., Araç eksik veya fazla şarj ettiğinde akünün içindeki su büyük bir ihtimalle biter ve zaten akü bu duruma geldiğinde çalışmaz olur.  İyi bir elektrikçi arızayı giderdikten aracınıza kendi servis akülerinden birini bağlar ve size ertesi gün gelmenizi söyler. Sizin akünüzün de sıvısını tamamlayıp şarj cihazına bağlar ve yeteri kadar şarj ettikten sonra tekrar ölçer. Akünüzün seperatörleri zarar gördü ise zaten şarj tutmayacaktır, yeni akü almanız gerekir. Ancak böyle bir iki yıllık aküler çoğunlukla sağlamdır ve ikinci el olarak tekrar satılır. Siz ertesi gün geldiğinizde aracınız tekrar kontrol edilerek bir önceki gün yapılan onarım işleminin sonuçları değerlendirilir ve sağlam olan eski akünüz aracınıza takılır. :yes:

Yorum bağlantısı
Burak Gülnar

Tabi ki...., Araç eksik veya fazla şarj ettiğinde akünün içindeki su büyük bir ihtimalle biter ve zaten akü bu duruma geldiğinde çalışmaz olur.  İyi bir elektrikçi arızayı giderdikten aracınıza kendi servis akülerinden birini bağlar ve size ertesi gün gelmenizi söyler. Sizin akünüzün de sıvısını tamamlayıp şarj cihazına bağlar ve yeteri kadar şarj ettikten sonra tekrar ölçer. Akünüzün seperatörleri zarar gördü ise zaten şarj tutmayacaktır, yeni akü almanız gerekir. Ancak böyle bir iki yıllık aküler çoğunlukla sağlamdır ve ikinci el olarak tekrar satılır. Siz ertesi gün geldiğinizde aracınız tekrar kontrol edilerek bir önceki gün yapılan onarım işleminin sonuçları değerlendirilir ve sağlam olan eski akünüz aracınıza takılır. :yes:

 

Böyle ustanın kölesi olurum ben :) biraz da kabahat bende önce akücüye gittim, sonra baktım yine olmadı tanıdığım Motor Ustası abime bıraktım al bunu hallet diye, kendim direkt elektrikçiye gitseydim dediğiniz gibi bir yol izlendirdi muhtemelen.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Duran Kurnaz

merhabala 2006 focus dizel aracım geçen hafta 2 defa hareket halinde stop etti fakat tekra marşa basınca sorunsuz çalıştı fakat dün marşa bastığımda araç gırr gırr gırr duruyor gırr gırr gırrr duruyor gırrrr gırrr gırrr diyor ama çalışmıyor taki aküyü zayıflatana kadar ara ara çevirdim çalışmadı sorra vurdurduk yine çalışmadı sonra usta çağırdım takviye yaptık yine aynı sonra marş dinamosu kaçırmaya başldaı bugün çekiyle aracı usta götürdü bugün aradım dinamoyu hlletttim mazot filtresini değiştim yine aynı gırr gırrr gırrr ama çalışmıyor dedi. sanki marşa basınca mototr hiç dömüyor sadece marş dinamasu gırr gırrr yapıyor. teleofonda usta pztesi immobilizer ve e ile başlayan bişy dedi tam anlamadım onlara bakacam dedi, sizce ne olabilir daha önce başına böyle bişey gelen oldu mu teşekkürtler

Yorum bağlantısı
Duran Kurnaz

hoc

 

immo da sorun olsa marş da basmaz hareket halinde stop ta etmerz

hocam forumda okurken egr diye bişeyden bahsediliyor o olabilir mi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...