Emre Olgum 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 (düzenlendi) Abilerim bir aracın silindir kapak contasının yandığı nasıl anlaşılır? Araçta performansta ve çekişte hiçbir problem yok. Aracın yağında bir sulanma ve renk değişikliği yok. Aracın ilk çalışmasında bir tekleme ve devir düzensizliği yok. Sadece araçta ufak bir su eksilmesi var. 27 Haziran 2012 tarihinde Engin Deniz tarafından düzenlendi Yazım kuralları - Noktalama Yorum bağlantısı
Ercan Aytuğ Atalay 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 (düzenlendi) Radyotörden olmasın? 27 Haziran 2012 tarihinde Yavuz Selim Bilgin tarafından düzenlendi İmla Kuralları Yorum bağlantısı
Misafir 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 (düzenlendi) Araç stop halindeyken soğutma sistemine hava saati bulunan bir pompa bağlanır ve makul bir düzeyde şişirilir, basınçta azalma gölürüyorsa sıvı kaçağı aranır, özellikle kolay görülmeyen yerler (Kalorifer hortumları vb.) dikkatle kontrol edilir. Sıvı kaçağı olmadığı halde basınç düşüyorsa su motora dağılıyor (kapak contasından sızıyor) demektir. Bu deneme sonucunda basınç düşmüyorsa bu defa motor çalıştırılır ve öyle izlenir. Basınç motor çalıştıktan sonra düşüyorsa mutlaka contadan motora kaçak var demektir. Motor yağında artış ve bozulma olmadığına göre kaçak silindirlere, oradan da buhar halinde egzosta gidiyor demektir. 27 Haziran 2012 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 Egzozdan beyaz duman çıkar ek olarak. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 Dizel bir arabada ( hep aynı araba ) üç defa şahit oldum üst kapak contası yanmasına, İkinci yanmasında bende arabadaydım. Üst kapak contası yandıktan sonra sürekli hararet yapıyordu, onun haricinde herşey normaldi. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 (düzenlendi) Dizel bir arabada ( hep aynı araba ) üç defa şahit oldum üst kapak contası yanmasına, İkinci yanmasında bende arabadaydım. Üst kapak contası yandıktan sonra sürekli hararet yapıyordu, onun haricinde herşey normaldi. Kapak contasının yanması zaten hararet sebebiyle olur, bu olay birbirini tetikleyen bir kısır döngüdür. Araç bir nedenle (sıvı kaçağı, müşir arızası, fan arızası vb.) hararet yapar, önlem alınmazsa contayı yakar, yanan conta soğutma sıvısını eksiltir, eksilen sıvı hararete sebep olur. 27 Haziran 2012 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Olgum 27 Haziran 2012 Yazar Paylaş 27 Haziran 2012 (düzenlendi) Araçtan beyaz duman da çıkmıyor. Ama kışın su atıyordu. 27 Haziran 2012 tarihinde Yavuz Selim Bilgin tarafından düzenlendi Lütfen noktalama işareti kullanın! Yorum bağlantısı
Önder Özcan 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 su genleşme kabının kapağından kaçırıyor olabilir,devirdaimden olabilir,su borularının bağlantı noktalarından olabilir.aracı kullandıktan sonra park edince motor çalışır vaziyetteyken kaputu açıp bu noktaları gözle kontrol edin.sızan su ya da su izi var mı iyice bakın.motor stop halıindeyken de kaçak olsa eksilme çok olurdu,hararet yapardınız. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 28 Haziran 2012 Paylaş 28 Haziran 2012 LPG bağlantılarından yapma ihtimali yüksek Emre. Egsozdan su gelmesi de doğal. LPG kaynaklı bir durummuş, ustalar öyle demişti vakti zamanında... Yorum bağlantısı
Murat Korumaz 28 Haziran 2012 Paylaş 28 Haziran 2012 Araçtan beyaz duman da çıkmıyor. Ama kışın su atıyordu. ilk calısmada hepsi su atıyor sanırım egzoz dan belli sure sonra kesılıyor eger cok fazla bır kacak yok ise yani eksilme Radyotör kapagını kontrol edın sagında solundan kacırma yapmısmı bende bir ara cok aradım kapak su ısınınca yanlardan akıtma yapıyormus kapagın yan kısımlarındaki çeneleri biraz yukarı kaldırıp daha sıkı oturmasını sagladık aynı şekilde araç da lpg varsa rgulatör e baglanan hortumları hem kendisini hemde baglantı noktalarını kontrol edin derim Yorum bağlantısı
Misafir 28 Haziran 2012 Paylaş 28 Haziran 2012 Araçtan beyaz duman da çıkmıyor. Ama kışın su atıyordu. Araçlarda egzosttan su atılması hemen conta yanığını akla getirmemelidir. Yakıt ve oksijenin tepkimesi sonucunda (2 hidrojen ve 1 oksijenin bir araya gelmesiyle) bir miktar su oluşur ve bu egzosttan atılır. Yazın hava sıcak olduğu ve egzost sistemi de çabucak ısındığı için çıkana kadar buharlaşır ve biz göremeyiz. Ama kışın egzost tamamen ısınana kadar su damladığını görebiliriz, ısındıktan sonra da zaten uzunca bir süre buhar çıkar. Silindirlere soğutma sıvısının sızdığı bir araçta, yazın en sıcak gününde bile egzosttan rahatça farkedilebilecek şekilde buhar çıkar. Yorum bağlantısı
Zeki Akkaya 28 Haziran 2012 Paylaş 28 Haziran 2012 lpg yanınca karbonmonoksit, karbondioksit ve su (H2O) çıkar kışın su damlatması normal. su buharı soğuktan yoğunlaşıyor Yorum bağlantısı
Emre Olgum 28 Haziran 2012 Yazar Paylaş 28 Haziran 2012 (düzenlendi) PEKİ SON BİŞEY DAHA SORUCAM ben aracı çok az kullandığım için haftada ortalama 20 km bu yüzden aracı aşağı yukarı 5 aydır sadece benzinde kullanıyorum benzinde kullanırken de lpg bağlantı ve borularına su gider mi hakan ağbi o dediğim olayda su damlatma ve akıtma vardı şimdi bir kaçak yok sızıntı da yok ama su çok az da olsa eksiliyor önceden 2 günde yedek depodaki su tamamen bitiyordu şimdi çok çok az ama az da olsa bir eksilme var 28 Haziran 2012 tarihinde Emre Olgum tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 28 Haziran 2012 Paylaş 28 Haziran 2012 Araba benzindede çalışsa eksozdan su gelmesi normaldir. Sağlıklı çalışan motor eksozdan kışın su atar. lpg benzin farketmez. Eksozdan gelen su motor soğutma suyu değildir. Yorum bağlantısı
Murat Korumaz 28 Haziran 2012 Paylaş 28 Haziran 2012 PEKİ SON BİŞEY DAHA SORUCAM ben aracı çok az kullandığım için haftada ortalama 20 km bu yüzden aracı aşağı yukarı 5 aydır sadece benzinde kullanıyorum benzinde kullanırken de lpg bağlantı ve borularına su gider mi hakan ağbi o dediğim olayda su damlatma ve akıtma vardı şimdi bir kaçak yok sızıntı da yok ama su çok az da olsa eksiliyor önceden 2 günde yedek depodaki su tamamen bitiyordu şimdi çok çok az ama az da olsa bir eksilme var benzin yada lpg de olması fark etmez cünki lpg için motorun ana su devirdaim hortumu keslerek T konuluyor sonuç da siz lpg yi devreye sokmasanızda o su regülatör e gidiyor. aceba yedek depodan bir kaçak söz konusu olabilirmi bendede tam tersı bir durum var yedek depodan su eksilmiyor ama radyotör de 1 2 litre eksik oluyor eskiden cok canımı sıkardı nezaman ki motorun su kapasitesinin 14.9 lt oldugunu ogrendim ki sizin 4.0 lar için soch için 13.2 lt ohv ler için 11.4 lt dedım bir kaç litreden sorun olmaz:) Yorum bağlantısı
Taner Söyler 6 Mart 2013 Paylaş 6 Mart 2013 "İlk Çalışma Problemi" konusu altında sizin arızanıza benzer bir sorunla karşılaştığımdan konu açıldı.Kontrol edip bu 2 konuda bilgisi olan üyelerimizden yardım bekliyoruz.Her iki kısma da yazabilirseniz ya da kontrol edebilirsek bilgi paylaşımı olsun.Aynı sorundan muzdaribim halen bir sonuca ulaşılamadı gösterdiğim ustalar tarafından. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 6 Mart 2013 Paylaş 6 Mart 2013 "İlk Çalışma Problemi" konusu altında sizin arızanıza benzer bir sorunla karşılaştığımdan konu açıldı.Kontrol edip bu 2 konuda bilgisi olan üyelerimizden yardım bekliyoruz.Her iki kısma da yazabilirseniz ya da kontrol edebilirsek bilgi paylaşımı olsun.Aynı sorundan muzdaribim halen bir sonuca ulaşılamadı gösterdiğim ustalar tarafından. Mesajınız aracınızla ilgili bölüme taşındı büyük bir ihtimalle. Araca göre değişir maalesef sorunlar. Burada 4000 motor ve üzeri araçlar konuşuluyor ve hepsi amerikan. Yorum bağlantısı
Misafir 15 Mart 2013 Paylaş 15 Mart 2013 PEKİ SON BİŞEY DAHA SORUCAM ben aracı çok az kullandığım için haftada ortalama 20 km bu yüzden aracı aşağı yukarı 5 aydır sadece benzinde kullanıyorum benzinde kullanırken de lpg bağlantı ve borularına su gider mi hakan ağbi o dediğim olayda su damlatma ve akıtma vardı şimdi bir kaçak yok sızıntı da yok ama su çok az da olsa eksiliyor önceden 2 günde yedek depodaki su tamamen bitiyordu şimdi çok çok az ama az da olsa bir eksilme var Çok seyrek rastlanan bir durum; beyinde (diyaframda) oluşacak bir kaçak sonucunda araç lpg ile çalışırken bir miktar soğutma sıvısı (veya buharı) lpg ile karışarak motora gider. Aynı zamanda bir miktar gaz da soğutma sistemine dolar. Bu durumda araçta kaçak olmadığı halde sürekli soğutma sıvısı eksilir. Bunu anlamanın en kestirme yolu aracın genleşme kabını açıp koklamaktır. Buradan gaz kokusu geliyorsa teşhis budur. Tabi aracın beynide çıkarılıp kontrol edilebilir. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 15 Mart 2013 Paylaş 15 Mart 2013 Abilerim bir aracın silindir kapak contasının yandığı nasıl anlaşılır? Araçta performansta ve çekişte hiçbir problem yok. Aracın yağında bir sulanma ve renk değişikliği yok. Aracın ilk çalışmasında bir tekleme ve devir düzensizliği yok. Bunların hiç biri yoksa conta yanmamıştır kaçak vardır belki. Yorum bağlantısı
Recommended Posts