Ali Toprak 2 Temmuz 2012 Paylaş 2 Temmuz 2012 (düzenlendi) Aracıma rektefiye yapıldı.Motor toplanıp çalıştırıldığında pistonların birinden sanki gömleğe vurur gibi ses gelişyordu. Motoru yapan rektefe ustası pistonun etek vurduğunu söyledi. Motor ısınınca ses azalıyor ama düzelmiyor du, bu gün motor tekrar açıldı.ancak bir şey bulamadılar. Pistonlar sağlam, gömlekler aşınmamış, eksantirik ve krank millerinde deforme yok. Ses nerden geliyor olabilir sizce? 3 Temmuz 2012 tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 2 Temmuz 2012 Paylaş 2 Temmuz 2012 Silindirler ölçüldümü.Rektifiye işleminde bi hata olmuş olabilir.Yada toplama esnasında sıkılmayan kollar vsvs. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Temmuz 2012 Paylaş 2 Temmuz 2012 Pistonu ters yönde taktılar diyeceğim ama... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Temmuz 2012 Paylaş 2 Temmuz 2012 (düzenlendi) Toplandı mı motor? Sesi hassas mikrofonla (mekanik temas yaparak) kaydedip sonra bilgisayarda yavaşlatıp incelemek mümkün olabiliyor. Tam örnek çalışma olurdu. Şu bir yöntem başlangıç ama bu sistemi gerçekten kullanan yazılı mevcut. Şu an bulamadım. İç sesleri yavaşlatıp neyin neye vurduğunu neyin ne zaman olduğunu motorun içindeki yapıyı da gözönünde bulundurarak çözebiliyorsunuz. http://home.netcom.com/~bsundahl/knock/sound/KnockSounds.htm#FuelOn 2 Temmuz 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 2 Temmuz 2012 Paylaş 2 Temmuz 2012 Toplandı mı motor? Sesi hassas mikrofonla (mekanik temas yaparak) kaydedip sonra bilgisayarda yavaşlatıp incelemek mümkün olabiliyor. Tam örnek çalışma olurdu. Hiç yapana rastlamadım biliyormusunuz hocam Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Temmuz 2012 Paylaş 2 Temmuz 2012 Toplandı mı motor? Sesi hassas mikrofonla (mekanik temas yaparak) kaydedip sonra bilgisayarda yavaşlatıp incelemek mümkün olabiliyor. Tam örnek çalışma olurdu. Hocam onun olabilmesi için sağlam ve iyi kondisyonda motorun ses kaydı gerekiyor ama ? Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 2 Temmuz 2012 Paylaş 2 Temmuz 2012 Kim yapıyor bu kayıdı servet abi daha öncede forumda bahsi geçmişti ama?Nasıl birşey olduğunuda bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Temmuz 2012 Paylaş 2 Temmuz 2012 Kim yapıyor bu kayıdı servet abi daha öncede forumda bahsi geçmişti ama?Nasıl birşey olduğunuda bilmiyorum. Ses geçirmeyen izole edilmiş oda'da araç çalıştırılıp belirli noktalara mikrofon yaklaştırılıyor. Mikrofon bildiğimiz mikrofondan daha hassas, kayıt cihazıda öyle. Hasar olabilecek yerin sesi ile orjinal ses karşılaştırılıyor. Problem tespit ediliyor. Kabacası bu şekilde.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Temmuz 2012 Paylaş 2 Temmuz 2012 (düzenlendi) Ohoo.. neler varmış neler.. http://ieeexplore.ieee.org/xpl/login.jsp?tp=&arnumber=5702026&url=http%3A%2F%2Fieeexplore.ieee.org%2Fxpls%2Fabs_all.jsp%3Farnumber%3D5702026 hep gavur da değil. Erciyes Üniversitesi de birşeyler yapmış: http://jvc.sagepub.com/content/15/1/133.short 2 Temmuz 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Toprak 3 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2012 Motor toplanmadı hala ölçümler devam ediyor.gömlekler de ölçüldü.ama bir şey bulamadılar yinede 1 takım piston alıp takıp deneyelim dediler ama her motor açıldığında 750 tl masraf ya olmaz ise ne yapacağız?Yorumlarınız için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Temmuz 2012 Paylaş 3 Temmuz 2012 Motor toplanmadı hala ölçümler devam ediyor.gömlekler de ölçüldü.ama bir şey bulamadılar yinede 1 takım piston alıp takıp deneyelim dediler ama her motor açıldığında 750 tl masraf ya olmaz ise ne yapacağız?Yorumlarınız için teşekkür ederim. Size ne masraftan? Toplandıktan sonra siz bir daha niye masraf yapıyorsunuz??? 2 Yorum bağlantısı
Ali Toprak 3 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2012 Toplandı mı motor? Sesi hassas mikrofonla (mekanik temas yaparak) kaydedip sonra bilgisayarda yavaşlatıp incelemek mümkün olabiliyor. Tam örnek çalışma olurdu. Şu bir yöntem başlangıç ama bu sistemi gerçekten kullanan yazılı mevcut. Şu an bulamadım. İç sesleri yavaşlatıp neyin neye vurduğunu neyin ne zaman olduğunu motorun içindeki yapıyı da gözönünde bulundurarak çözebiliyorsunuz. http://home.netcom.c...unds.htm#FuelOn Bandırmada bunu yapabilecek bir yer olduğunu düşünmüyorum.Ama önerinizi ustama ileteceğim. Size ne masraftan? Toplandıktan sonra siz bir daha niye masraf yapıyorsunuz??? İlk motor toplandığında usta suçu rektyefiyeciye ,rektefiyeci malzemeciye, malzemeci ustaya,buldu masrafta bana kaçtı yine aynısı olacak.Ne yapacam bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Temmuz 2012 Paylaş 3 Temmuz 2012 Bandırmada bunu yapabilecek bir yer olduğunu düşünmüyorum.Ama önerinizi ustama ileteceğim. İlk motor toplandığında usta suçu rektyefiyeciye ,rektefiyeci malzemeciye, malzemeci ustaya,buldu masrafta bana kaçtı yine aynısı olacak.Ne yapacam bilmiyorum. Siz bunları ayrı ayrı mı toplattınız yoksa hepsini ustanız mı yaptı? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Temmuz 2012 Paylaş 3 Temmuz 2012 sanayide pinpon fantazisi herkes birine yolluyor suç için. işlemlerde ve parça alımında her adımda siz mi gittiniz parçacı reflektiyeci vs. yoksa bi ustaya gidip aracı teslim ettiniz sonrasına karışmadınız mı? her adımı siz yaptıysanız anlarım da ustaya teslim ettiyeseniz esnaf olunsa kendi aralarında anlaşsınlar suçlu kim değil mi Yorum bağlantısı
Ali Toprak 3 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2012 Siz bunları ayrı ayrı mı toplattınız yoksa hepsini ustanız mı yaptı? motor ustaı ayrı,rektefe ustası ayrı parçacı ayrı.Şimdi sanayideyim hala hiç bir şey bulamadılar.Silindir kapağı parçalanıp kontrol edilecek. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Temmuz 2012 Paylaş 3 Temmuz 2012 motor ustaı ayrı,rektefe ustası ayrı parçacı ayrı.Şimdi sanayideyim hala hiç bir şey bulamadılar.Silindir kapağı parçalanıp kontrol edilecek. Bu tip durumda hepsinin birbirine atması normal tabi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Temmuz 2012 Paylaş 3 Temmuz 2012 Yağ karteri içindeki filtre değişti mi? 1 Yorum bağlantısı
Ali Toprak 3 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2012 Yağ karteri içindeki filtre değişti mi? Hayır değişmedi ama gerekli ise değiştirebiliriz.Şİmdi sanayiden geldim subap kapağı komple dağıtıldı toplandı bir problem olmadığı söylendi.Filitre değişmemesi ne gibi bir soruna yol açabilir? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Temmuz 2012 Paylaş 3 Temmuz 2012 yağ basıncını etkiler. Rektifiye neden yapıldı? yani sorun ne idi de kara verildi? parçayı /rektifiyeciyi / motoru dağıtacak ustayı ayrı ayrı siz mi buldunuz? Yorum bağlantısı
Ali Toprak 3 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2012 yağ basıncını etkiler. Rektifiye neden yapıldı? yani sorun ne idi de kara verildi? parçayı /rektifiyeciyi / motoru dağıtacak ustayı ayrı ayrı siz mi buldunuz? Aşırı hararetten dolayı 2 numaralı pistonda ovalleşme ve gömlekte aşınma vardı.Motor ustası tavsiyesi ile rektefiyeci bulundu malzemeler Bandırmadaki bu firman?n reklam?na izin vermiyoruz. parçası satan yerden alındı.Yağ basıncı tak tak sesi yapabilirmi?Motor ısınınca ses azalıyordu.İlk motor toplandığında etek vurması olabilişr demişlerdi ama ses ondan çıkmadı Yorum bağlantısı
Ali Toprak 6 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 6 Temmuz 2012 Aracım bu gün sanayiden çıktı.Motordaki ses yok olmuş ama nasıl düzeldiğini bilmiyorum rektefe ustası ben bir şey yapmadım diyor motor ustası sadece topladım diyor.Bilmiyorum ne oldu.Motor toplandıktan sonra araç stop etmeye başladı o problemide rolanti valfini değiştirerek çözdük.Artık sessiz ve sıkıntısız bir aracım var.çok mutluyum çoook. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 6 Temmuz 2012 Paylaş 6 Temmuz 2012 İlk mesajımdada söylemiştim,bence usta söylemekten çekindi sıkmadığı birşeyler olmuştur.Geçmiş olsun tekrardan. 1 Yorum bağlantısı
M.Ali Baş 6 Temmuz 2012 Paylaş 6 Temmuz 2012 geçmiş olsun hocam gerçekten zor bir durumla karşılaşmıssınız. işlem halledildiyse inş bundan sonra kazasız belasız sıkıntısız günlerde aracınızı kullanmanız dileği ile.... 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts