İçeriğe Yönlendir

Lpg'De Hararet Yapma..


Emre Gur

Recommended Posts

Emre Gur

Merhabalar abilerim. Arkadaşımın 2000model hb Focus aracı var. Kendimde focus1 kullanıcısıyım.

Aracında yaklaşık 3 aydır LPG'de uzun yolda 110-120 civarlarında giderken hararet ibresi sona dayanıyor, aracı kapatıp bikaç saniye bekledikten sonra tekrar çalıştığında hararet düzeliyor. Bazen aracı kapatmadan gaza yüklenincede düzeliyor. Sorunu anlamadık herkes suyunda hava vardır gibi şeyler söyledi. 2 farklı ford servisinde iyice gözden geçirdik havasını aldırdık, radyotör dediler değiştirdik, fan bozuk dediler değiştirdik yaklaşık 500 civarında en az para harcadık fakat sorun hala aynı hala aynı.

Bu harareti benzinde kesinlikle yapmıyor, 160-170lere kadar otobanda denemeler yaptık hararette oynama yok fakat LPGde hararet oynuyor..

Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Gündüz Can Yılmaz

bir kaç saniyede hararet geçmez. O yüzden fan ve radyatör boşa değişmiş. Tahminimce hala problem havada.

Yorum bağlantısı
Eray Eski

elektronik bir sorun gibi gorunuyor kardesim. IDS cihazi ile kontrol etmek isterseniz tamirci arkadasimda var. bilgin olsun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

Peki hararet yaptı dediğiniz anda aracın kaputunu açın ve suyuna bakın su kaynıyormu. Bahsettiğiniz hararet olsa arç şimdiye kadar motor zarar görmüüş olurdu ve bahsettiğiniz değerdeki hararet öyle hemen inmez. Yalancı hararet olabilirmi acaba. Aklıma bu geliyor.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cafer Akyıldız

Merhabalar abilerim. Arkadaşımın 2000model hb Focus aracı var. Kendimde focus1 kullanıcısıyım.

Aracında yaklaşık 3 aydır LPG'de uzun yolda 110-120 civarlarında giderken hararet ibresi sona dayanıyor, aracı kapatıp bikaç saniye bekledikten sonra tekrar çalıştığında hararet düzeliyor. Bazen aracı kapatmadan gaza yüklenincede düzeliyor. Sorunu anlamadık herkes suyunda hava vardır gibi şeyler söyledi. 2 farklı ford servisinde iyice gözden geçirdik havasını aldırdık, radyotör dediler değiştirdik, fan bozuk dediler değiştirdik yaklaşık 500 civarında en az para harcadık fakat sorun hala aynı hala aynı.

Bu harareti benzinde kesinlikle yapmıyor, 160-170lere kadar otobanda denemeler yaptık hararette oynama yok fakat LPGde hararet oynuyor..

Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler..

Sorun kesinlikle yalancı hararet,

1. ihtimal lpg sisteminde bir yere t borusu konuyor konmamış olabilir,

2. ihtimal antifiriz suyla karıştırılmak yerine sadece antifiriz konmuş olabilir bu durumda antifiriz değeri -40 üzerinde çıkacaktır suyla karıştırılarak seyreltilmeli -25 / -30 ideal değerdir.

3. ihtimal sistemde hava var havası tam alınmamış olabilir.

4. ihtimal aynı sorun bende de vardı antifiriz değeri -42 civarındaydı hiçbir şey yapmadan, değiştirmeden o şekilde kullandım sonra triger değiştirme zamanı gelince trigerle birlikte devirdaim değişti antifirize su katıldı şuan o problem yok. Yalnız devirdaimın iç kısmı kireç bağlar gibi tortu bağlamıştı ama düzelme sebebi neden oldu anlamadım.(ya havası iyi alındığından, ya antifiriz seyreltildiğinden ya da devirdaim değiştiğinden düzeldi)....

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

LPG tesisatı ile alakalı bir sıkıntı var gibi.Tıkanmış bir parça olabilir.Sistem hava yapıyor çok büyük ihtimalle..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

lpg devre dışı olsada soğutma suyu lpg regülatörünüde dönmüyor mu? benznde değil ama lpg var diyorsanız bence lpg sistemindeki bir parça yüzünden su hattında hava yaptrıan bir parça var. ama bir kere hava yaparsa benzin lpg ayırmaksızın tekrar ederdi sanki.

sıkıntı büyük ihtimal yalancı hararet. gauge menüsü açıkken aracı gözlemleyin. analog gösterge tavan yaptığında soğutma sıvısı kaç dereceye çıkıyor. araç fan açıyor mu o esnada felan.

focusta termostat 88 derecede ( forumda tam net değeri yazmıştım) açmaya başlıyor 90 küsürde tam açık konuma geçiyor. 104 de ilk fan ( yada fanın ilk devresi ) 108 de de idi galiba 2. fan yada fanın 2. devresi ( makyajlı makyajsız kasa fanı tek çift farkı oluyor) devreye giriyor. eğer her şey normal ise yani fanlar devreye giriyor ve sıcaklık belli bir derecede sabit kalabiliyorsa . ama hararet analog göstergede ( ki focusta kademeli yükselmez hararet gösterge tablosunda anında tavan yapar) oynama varsa motor üst kapağındaki biriken havadan dolayı ölçümü net yapamadığından anlık hararet hissediyor olması lazım.

Yorum bağlantısı
Emre Gur

Araç normal, fanı 104 derece açıyor, LPG'de 2 yıldır sorunsuzdu fakat şimdi böyle yapması bizide çok şaşırttı. Benzindede araç biraz boğuk, eski performansı yok. Sorunu bitürlü bulamadık..

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

silinidr kapağının üstünde iki adet su tapası vardır...arkadaşınız baksın bakalım müşürün olduğu yerde su varmı...var ise o tapalar sökülüp civata yapıştırma ilacı sürülüp tekrar sıkılacak...ve müşür fiş kısmı suyla temas ettiği için yenisi ile değiştirilecek..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...