İçeriğe Yönlendir

Fren Diskleri Çabuk Bozuluyor.


Selçuk Yürekli

Recommended Posts

İsmail Yanık

90 lı yıllarda, 85 model Doğan bvardı arkadaşımda, orjinal balata disk debriyaj 200bin km yi devirmişti, tamamen nerede kullanışdığına bağlı, mesela uzun yolda tam gaz :D

Az yapmış 300-350 bin yapanlar var. Ticari taksi, şehir içi.

Motor 850 bin. Ben şahitim. Doğan L.

Yorum bağlantısı
İsmail Yanık

Ben yüzbinde balata değiştirince çok kullandım sanıyordum.

Önden çekişli arabaların daha nazlı ve zararlı madde kullanımı ( asbest ) yasaklandığı için çabuk bittiğini düşünüyorum.

Çok km yapan arabaların yerine gelenler daha az yapıyor bence.

Tofaş yerine gelen dacia 90 binde debriyaj balatasını bitirdi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Yukarıda da dediğim gibi bijon sayısı da buna bir etken..5 bijonlu araçlarda sıkıntı daha az..

Yorum bağlantısı
Ercan ÖZYÜREK

Aracı 94.500 Km aldım ve alır almaz ön diskleri ön balataları ve arka balataları değiştirdim. Araç 110-120 den sonra frene basıldığında direksiyon aşırı şiddetli titriyordu.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Özellikle uzun yolda mola verdiğinizde kesinlikle aracınıza su tutturmayın. Her ne kadar çok fazla frene basılmış olmasa da lastiklerin ısısından dolayı disklerde ısınıyor ve sonrasında çok çabuk yamulabiliyor.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Recep Mura

Arkadaşlar benim de yalnızca frene bastığım direksiyon çoğu zaman aşırı titriyor. Aslında hiç şikayetim yokken bakım yapan ustam teste çıktığında hocam yüksek hızlara çıkınca titriyor taşlanması lazım dedi bende şuana kadar hiç problem hissetmedim dememe rağmen taşlattı ve kısa süre sonra titremeyi bende hissetmeye başladım git gide arttı tabii artık iyice canımı sıkmaya başladı yakında yıllık bakıma girecek araç ustaya fren sistemine de baktıracağım muhakkak disklerin ve balatarın değişmesi gerekecek. Hangi markayı öneriyorsunuz disk ve balatalarda bu konuda en iyi sonuç veren marka hangisi bizim araçlar için. Yanılmıyorsam otosan iyi değil diye hatırlıyorum...

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Gökay Deniz

yıllardır ford kullanan arkadaşımla bugün bu muhabbet geçti. Fiestası olan diğer arkadaş tavsiyeler veriyordu, fiestasında disk sorunu varmış da.

Motokraft mı ne (yazılışı ne bilmiyorum okunuşu böyle :) ) bunu öneriyordu. Ford da zaten bunu kullanıyormuş, otokoçunkinden daha pahalı bir tercih olarak kullanılıyormuş ama.

Yorum bağlantısı
Mehmet Gülle

aynen arkadaşlara katılıyorum ışığa 10 metre kalana kadar gaza basıp sonra frene basarsan....ben perer beyden öğrendim uzun yolda kırmızıyı görünce boşa salar 40 a 50 ye kadar indiridi hızı sonra yeşil yanınca tekrar vites atar devam ederdi durmadan geçerdi hem kalkışta mozt harcamıyorsun hem tam durdurmak için balata yemiyorsun bir iki denememde denk getirememiştim ama şu an aynen yapıyorum fren konusundada hiç sıkıntı yaşamadım belki bu yüzdendir

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Yusuf Bilgiç

aynen arkadaşlara katılıyorum ışığa 10 metre kalana kadar gaza basıp sonra frene basarsan....ben perer beyden öğrendim uzun yolda kırmızıyı görünce boşa salar 40 a 50 ye kadar indiridi hızı sonra yeşil yanınca tekrar vites atar devam ederdi durmadan geçerdi hem kalkışta mozt harcamıyorsun hem tam durdurmak için balata yemiyorsun bir iki denememde denk getirememiştim ama şu an aynen yapıyorum fren konusundada hiç sıkıntı yaşamadım belki bu yüzdendir

bunun frenle falan alakası yok. disklerden birini değiştirirken tamircinin bana söylediği cümle şu "abi sen hiç mi frene basmıyorsun, takıldığı gibi kalmış" oldu. ama işte zırt pırt diskler gidiyor.

Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Sorun fren aparatlarindaki cylinder'lerden ( kusura bakmayin, turkce karsiligini bilmiyorum) de olabilir. Zamanla bloke oluyolar ve kaliperleri disklere asiri derecede surtuyolar.

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

Sık sık disk bozuluyorsa öncelikle arka kampanalar kontrol edilecek.Ya değişek ya tornalanacak :) Ben bu şekilde çözdüm

Yorum bağlantısı
Ekin Güney

Arkadaşlar 2004 benzin/Lpg li arabam neredeyse senede bir ön fren disk'i değiştirmek zorunda kalıyorum.Geçen hafta bandırmaya gittim 80 km ve üzeri hızlarda frene basınca direksiyonda titreme oluyor.Arızayı hemen teşhis ettim.Arıza fren diskleri yamulmuş.Diskler değişince sıkıntı kayboluyor.Sebebine gelince ısınmış balataya su tutulursa disk egilirmiş.Başka neden olabilir fikriniz varmı.Gına geldi bir sene olmazsa 2'ci sene muhakkak aynı olay ve disk değişimi.Enson BENDİX disk taktırmıştım.Tavsiye edebileceğiniz disk markası varmı.

selçuk bey brembo taktırın ama balatalarınızıda mutlaka değiştirin 30 bin km kadar sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum zaten garantili diskler. 90- 100 tl gibi bir fiyatı vardı.

Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

Sık sık disk bozuluyorsa öncelikle arka kampanalar kontrol edilecek.Ya değişek ya tornalanacak :) Ben bu şekilde çözdüm

ön disklerin eğilip yamulup bozulmasıyla, arka kampanaların nasıl bir ilgisi var anlayamadım biraz daha açabilir misiniz bu konuyu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

ön disklerin eğilip yamulup bozulmasıyla, arka kampanaların nasıl bir ilgisi var anlayamadım biraz daha açabilir misiniz bu konuyu

Arka kampanalarda bozulma olunca  ön disklere farklı bir güç biniyor ve bozulmasına sebep oluyor.Ben ancak bu şekilde kurtuldum titremeden 3 disk balata değişiminden sonra.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bende bendix var çok memnunum herhangi bir yamulma olmadı neredeyse 2. yılını doldurmak üzere. Fiyat olarak otosan ile aynı ama daha kaliteli olduğu aşikar. 

 

Disklerini hiç kullanmadım fikrim yok.

Yorum bağlantısı
Yusuf Bilgiç

büütn yapılanların listesini alıp bayramdan sonra hepsini yaptıracağım. bıktım artık disk yaptırmaktan. bi kerede vereyim kurtulayım

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mehmet Kaya

konuyu hortlatalım;

öyle çok fren kullanan biri değilim, lastikler sıcakken asla su vurmam, vurdurmamda. ama o kadar dikkat etmeme rağmen demek ki mecburen su birikintilerine girip çıkmaktan olsa gerek ön ve arka diskleri 8 ay kadar önce tornalattım ve orijinal motocraft yeni balatalar ile değiştirttim.

fakat daha 6 ay gibi bir süre sonra balatalar ses yapınca servise uğradım arkadaşlar balataların köşelerini zımparaladılar. (sanırım öyle bir şey) fakat aradan 2 ay geçmeden gene ses gelmeye başladı. sağolsun arkadaşlar 3 gün önce arka balataları garanti kapsamında gene orj. motocraft ile değiştirdiler. lakin ses azalmış olsada halen var, artık balata diske alışınca keser mi, kesmez mi onu zaman gösterecek. ama bu süre zarfında sesten gıcık oldum.

arkadaş nedir bu otosan disklerin sorunu bilmiyorum, servisteki arkadaşlarımın disklerin değişmesini öneriyor. şahsen orj. olanla değiştirmeyeceğim kesin.

piyasada farklı markalar adı altında satılan diskler mevcut. arka diskleri değiştirmeyi düşünüyorum. hangi markayı öneriyorsunuz.?

Abi disk taşlandığı için olabilir mi?
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

 

 

Sadık abi yapılan torna işlemi çok önemli. Maalesef her usta bu işi beceremiyor. Disk tornadan çıksa bile istenildiği gibi olmuyor. Balatalara da yazık etmiş olabilirsin. Tabii ürün orjinal motocraftsa :) Çünkü disk yamukluğu devam edince balatalarda orantısız aşınır ve ses yaparlar. En güzeli diskleri değiş. Alabiliyorsan motocraft disk ve balata takımı en uygunu olur. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

otosan marka disk orjinal mi? frankfurt ta ki  serviste yoksa orjinal demem ben. distribütör onaylı diyeblirm sadece

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Huseyin CAN

Yaklaşık 2 senedir çin malı disk ve fren kullanıyorum. İlginçtirki balataları ve diskleri hala bitiremedim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...