İçeriğe Yönlendir

Yeşil Işıkta Geçerken Flaşlar Patladı


Kerem Çoban

Recommended Posts

Kerem Çoban

Herkese merhaba,

Geçen hafta Ankaraya giderken bolu taraflarında uzaktan yanan kırmızı ışığı gördüm ve yavaşladım. Ben genelde 90 km sabit hızla giderim. Zaten hız limitininde 110 olduğu bir yoldaydım. hızımı yanılmıyorsam 70 e kadar falan indirdiğim sırada yeşil yandı ve ben tekrar hızımı 90 a getirirken ışıklarda herhalde 85 gibi bir hızla geçtim ve flaşlar patladı. Işık yeşildi fakat neden flaşlar patladı anlamadım. Böyle bir durumda ışık yeşil olsa bile 50 km hız limit olan ışıklarda yinede hızımızı düşürüp bu hızda mı geçmemiz gerekiyor? Bana bundan dolayı ceza gelebilir mi (ki flaşlar patladığına göre gelecek)? Eğer haklıysam hakkımı nasıl savunabilirim? Yeşilde geçtiğimi nasıl ispatlayabilirim?

Yorum bağlantısı

Herkese merhaba,

Geçen hafta Ankaraya giderken bolu taraflarında uzaktan yanan kırmızı ışığı gördüm ve yavaşladım. Ben genelde 90 km sabit hızla giderim. Zaten hız limitininde 110 olduğu bir yoldaydım. hızımı yanılmıyorsam 70 e kadar falan indirdiğim sırada yeşil yandı ve ben tekrar hızımı 90 a getirirken ışıklarda herhalde 85 gibi bir hızla geçtim ve flaşlar patladı. Işık yeşildi fakat neden flaşlar patladı anlamadım. Böyle bir durumda ışık yeşil olsa bile 50 km hız limit olan ışıklarda yinede hızımızı düşürüp bu hızda mı geçmemiz gerekiyor? Bana bundan dolayı ceza gelebilir mi (ki flaşlar patladığına göre gelecek)? Eğer haklıysam hakkımı nasıl savunabilirim? Yeşilde geçtiğimi nasıl ispatlayabilirim?

Bana göre sizinde dediğiniz gibi sorun süratiniz.

Yorum bağlantısı
Kerem Çoban

O zaman buradan şöyle bir durum çıkıyor. Yeşil de yansa trafik ışıklarının olduğu yerlerden geçerken hızımızı 50 'ye düşürüyoruz. Yeşil yandığı halde frene bastığımızda arkamızdaki araçlar nasıl küfürler eder acaba :) Bu zamana kadar hiç yapmadığım birşeydi. Daha öncede hiç başıma böyle birşey gelmedi ki kurallara çok dikkat ederim elimden geldiğince. Artık yeşilde geçerken bile tedirgin oluyorum flaşlar patlayacak diye. Bazı hız limitleride çok yavaş kalıyor yola göre :(

Yorum bağlantısı

Işıklı bir kavşakta hız limitinin 70'in üzerinde olması imkansız. Acaba levha mı yoktu, vardı da siz mi farkedemediniz?

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Trafik ışığının bulunduğu noktalar ağırlıklı olarak meskun mahal içleridir. ve hız limiti 50 km dir.

Şehirlerarası yollarda ise yol kavşaklarında ışıklar oluyor oralarda da çoğu zaman kavşaklarda ışık olur.

Oralarda da hız limiti 30 km dir.

Yorum bağlantısı
Kerem Çoban

Işıklı bir kavşakta hız limitinin 70'in üzerinde olması imkansız. Acaba levha mı yoktu, vardı da siz mi farkedemediniz?

hız limiti 50 yazıyordu benim hızım 70 idi :) Eminim bir çok kişi benim gibi yapıp geçiyordur. Ben çok fazla uzun yol yaparım. Eminim buradaki bir çok kişiden daha fazla uzun yol tecrübem vardır. Doğru bildiğim yanlışlar olabilir tabikide. Fakat ben bu zamana kadar kırmızıdan yeşile dönen ışıkta hiç yavaşlamadım. Kontrollü bir şekilde geçiyordum. Tüm bunlara rağmen kimsenin yeşil yandığı halde hala yavaşlayarak 50 km hızla geçeceğine inanamıyorum :) İlk defa başıma geldi böyle birşey. Bunun sebebide sanırım daha önce böyle bir denetleme yoktu. Mesela hala kocaeli yalova yolunda böyle bir denetleme yoktur. Bir çok ışık varıdr orada, 90 ile çok geçmişliğim vardır yeşil yandığı halde, ama hiç böyle bir ceza yemedim. O yolda tırlar otobüsler ve acayip hızlarda giden aabalar var :) 110 km hızla gidip her ışığa yaklaştıklarında birden 50 km hıza düşeceklerini hiç sanmıyorum.

Aynı sistem çerkezköy girişindeki kavşakta da var. Çifte kameralı. Birisi kırmızı ışıkta geçenler için, diğeri de yeşilde hızlı geçenler için. Maalesef, yeşil yanmış bile olsa, hızı 50'ye düşürerek geçmek gerekiyor.

Sanırım haklısınız. Trafik kazalarının birçoğu ışık ihlallerinden geliyor. Bunu önlemek için en iyisi her ışıkta yavaşlamak sanırım.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Işık varsa orada kavşak var demektir..Kavşak varsa kontrollü yada kontrolsüz olsun hız sınırı mesken mahal ise 50 değilse 70 dir..Yani sizin her durumda hızınızı düşürmeniz gerekiyordu.110 km/h ile gelen hızını düşürmezse cezayı da yer..Uygulama da bir gariplik yok..

Ayrıca ışıkların olduğu yerde saniyeler son 3-5 sayarken geçmek için basıp hızı 80-100 yapanlarda kırmızı ışıktan dolayı değil aşırı süratten dolayı ceza yiyorlar..

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

hız limiti 50 yazıyordu benim hızım 70 idi :) Eminim bir çok kişi benim gibi yapıp geçiyordur. Ben çok fazla uzun yol yaparım. Eminim buradaki bir çok kişiden daha fazla uzun yol tecrübem vardır. Doğru bildiğim yanlışlar olabilir tabikide. Fakat ben bu zamana kadar kırmızıdan yeşile dönen ışıkta hiç yavaşlamadım. Kontrollü bir şekilde geçiyordum. Tüm bunlara rağmen kimsenin yeşil yandığı halde hala yavaşlayarak 50 km hızla geçeceğine inanamıyorum :) İlk defa başıma geldi böyle birşey. Bunun sebebide sanırım daha önce böyle bir denetleme yoktu. Mesela hala kocaeli yalova yolunda böyle bir denetleme yoktur. Bir çok ışık varıdr orada, 90 ile çok geçmişliğim vardır yeşil yandığı halde, ama hiç böyle bir ceza yemedim. O yolda tırlar otobüsler ve acayip hızlarda giden aabalar var :)110 km hızla gidip her ışığa yaklaştıklarında birden 50 km hıza düşeceklerini hiç sanmıyorum.

Ceza sistemi doğru uygulanırsa hepsi geçerler merak etmeyin.

Örneğin bu işin sonunda size makbuz gelirse aynı yerden hangi hızla geçersiniz? ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Köksal

Siz yeşil diye geçersiniz yamyamın biri kırmızıda geçmeye çalışır ve kaçınılmaz son...

En iyisi ışıklardan, ogs gişelerinden, ışıksız kavşaklardan şehir içindeki tatlı virajlardan çok dikkatli ve hafif yavaş geçmek...

misal şehir içindeki yolu ayıran yeşilliklerden çok çekinirim...

pendik bostancı arasındaki sahil yolu o bakımdan çok tehlikeli...

her an yeşilliklerden hayvan veya çocuk fırlayabiliyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Çoban

Işık varsa orada kavşak var demektir..Kavşak varsa kontrollü yada kontrolsüz olsun hız sınırı mesken mahal ise 50 değilse 70 dir..Yani sizin her durumda hızınızı düşürmeniz gerekiyordu.110 km/h ile gelen hızını düşürmezse cezayı da yer..Uygulama da bir gariplik yok..

Ayrıca ışıkların olduğu yerde saniyeler son 3-5 sayarken geçmek için basıp hızı 80-100 yapanlarda kırmızı ışıktan dolayı değil aşırı süratten dolayı ceza yiyorlar..

Ben bu forumda, araban varsa basacaksın diyen çok kişi gördüm Allahtan onlardan değilim :) 12 senedir ehliyet sahibiyim bu 5. cezam :)) Buna da şükür

Ceza sistemi doğru uygulanırsa hepsi geçerler merak etmeyin.

Örneğin bu işin sonunda size makbuz gelirse aynı yerden hangi hızla geçersiniz? ;)

Değil aynı yerden hiç bir yerden 70 ile geçmem :D

Siz yeşil diye geçersiniz yamyamın biri kırmızıda geçmeye çalışır ve kaçınılmaz son...

En iyisi ışıklardan, ogs gişelerinden, ışıksız kavşaklardan şehir içindeki tatlı virajlardan çok dikkatli ve hafif yavaş geçmek...

misal şehir içindeki yolu ayıran yeşilliklerden çok çekinirim...

pendik bostancı arasındaki sahil yolu o bakımdan çok tehlikeli...

her an yeşilliklerden hayvan veya çocuk fırlayabiliyor...

Kesinlikle doğru. Bundan sonra dikkat edeceğim artık. 5 kez ceza yedim her cezada trafik kurallarını (unutmuş yada eksik olan bilgilerimi) tazeledim :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ben bu forumda, araban varsa basacaksın diyen çok kişi gördüm Allahtan onlardan değilim :) 12 senedir ehliyet sahibiyim bu 5. cezam :)) Buna da şükür

Dediklerinizden pek birşey anlayamadım..Araban varsa basarsın elbet ama ışıklara gelirken değil..Yasaların izin verdiği şekilde bas basabildiğin kadar.Zaten mobese kazalarının bir çoğunu izleyin arkadan çok süratli gelen araçların karıştığı kazalar çoğunlukla..Adam kavşağa Allah ne verdiyse giriyor.Işık istersen mor olsun yinede yavaş girilmeli.Işık yeşil diye basılmamalı..

Ayrıca size maalesef enteresan bir şey daha söyleyeyim.Belki günün birinde lazım olur..Bizim trafik ışıklarımızın bir çoğu ters bağlantılı değil.Yani araca kırmızı yanarken yaya yeşil yanmıyor ona da kırmızı yanıyor.Size yeşil yanarken yaya da yeşile düşüyor..Buna dikkat edin ne demek istediğimi anlarsınız..Kavşaklarda belki araç olmayabilir ama yayayı fark edemeyebilirsiniz..Size tavsiyem ne olursa olsun bu tip yerlerde hızınızı düşürün..Yine tercih ve takdir sizindir..

Yorum bağlantısı
Kerem Çoban

Dediklerinizden pek birşey anlayamadım..Araban varsa basarsın elbet ama ışıklara gelirken değil..Yasaların izin verdiği şekilde bas basabildiğin kadar.Zaten mobese kazalarının bir çoğunu izleyin arkadan çok süratli gelen araçların karıştığı kazalar çoğunlukla..Adam kavşağa Allah ne verdiyse giriyor.Işık istersen mor olsun yinede yavaş girilmeli.Işık yeşil diye basılmamalı..

Ayrıca size maalesef enteresan bir şey daha söyleyeyim.Belki günün birinde lazım olur..Bizim trafik ışıklarımızın bir çoğu ters bağlantılı değil.Yani araca kırmızı yanarken yaya yeşil yanmıyor ona da kırmızı yanıyor.Size yeşil yanarken yaya da yeşile düşüyor..Buna dikkat edin ne demek istediğimi anlarsınız..Kavşaklarda belki araç olmayabilir ama yayayı fark edemeyebilirsiniz..Size tavsiyem ne olursa olsun bu tip yerlerde hızınızı düşürün..Yine tercih ve takdir sizindir..

Evet bunu biliyorum. O yüzden önceliği onlara veriyorum orada sıkıntı yok. benim acım başka :)

Yorum bağlantısı

"hız limiti 50 yazıyordu benim hızım 70 idi :) Eminim bir çok kişi benim gibi yapıp geçiyordur."

Başkalarının yaptığı hataların veya bilerek işlediği suçların, bizim hatamıza da bahane olması zaten en önemli sorunlarımızdan biri değil midir?

Bir çok kişiye de eminim size geldiği gibi ceza geliyordur.

Kerem kardeşim, ne kadar süredir ehliyetinin olduğu ve ne kadar az ceza yediğin tabi ki önemli, uzun yol konusundaki tecrübenden hepimiz yararlanabiliriz. Ama en önemlisi kuralları doğru öğrenmek ve gideceğimiz yere sağ salim ulaşabilmek. değil mi?

Yorum bağlantısı
Kerem Çoban
(düzenlendi)

"hız limiti 50 yazıyordu benim hızım 70 idi :) Eminim bir çok kişi benim gibi yapıp geçiyordur."

Başkalarının yaptığı hataların veya bilerek işlediği suçların, bizim hatamıza da bahane olması zaten en önemli sorunlarımızdan biri değil midir?

Bir çok kişiye de eminim size geldiği gibi ceza geliyordur.

Kerem kardeşim, ne kadar süredir ehliyetinin olduğu ve ne kadar az ceza yediğin tabi ki önemli, uzun yol konusundaki tecrübenden hepimiz yararlanabiliriz. Ama en önemlisi kuralları doğru öğrenmek ve gideceğimiz yere sağ salim ulaşabilmek. değil mi?

Bende onu diyorum acıda olsa öğrenmiş oldum :) Daha da acı olmadan ;) Eminim bir çoğumuzun da bildiğini sandığı ama yanlış bildiği uymadığı bir çok trafik kuralları vardır. Artık her sene ehliyet sınavını ŞİDDETLE DESTEKLİYORUM.

Size tavsiyem navigasyon kullanın.Olması gereken kavşak hızlarını sizi sesli uyaracak.Sizde alışkanlık yapacak.Yurt dışında 1 ay araba kullansaydınız bunları yazmamıza gerek kalmazdı.Trafik kazalarının ağırlığı kavşaklarda olur.Kamera kayıtlarını görüyoruz.Hemen hemen hepsi ışık ihlali ve hız ihlali.

Ülke değişiyor.Bizde değişeceğiz.Trafik medeniyettir.Öğreneceğiz yada cezalarla öğretilecek.Türkiyede hala kavşak kullanımı bilinmyor.Yurt dışında bir çok kavşakta ışık yok.Sağdan akan trafikte soldan gelene yol verme kuralı kusursuz işliyor.Hatta yol hakkı olan kontrol bile etmiyor nerdeyse.Kavşak alt yapısı nizami olur, bu kültür oturursa bir çok trafik lambasına gerek kalmaz.Kalmıyorda.

Bu arada dün iftar öncesi site içinde 20km gibi hızla giderken, sanırım en yavaş ben gidiyorum, 9 yaşlarında bir kız çocuğu öyle bir atladı ki önüme park eden araçların arasından, sanki beni avlamak için fırsat bekler gibi, sert bir frenle bir kaç metrede durdum.Kız korktu kaçtı.E bende çok korktum.Çocuğu uyardım.İnanın hızım 30-50 arası olsa ne o çocuğun ne benim hiç şansımız olmazdı.O hastanede yada morgta ben hapiste olurdum.Vicdan azabı da cabası.Önce güvenlik, tedibir diyorum.Gerisi teferruat.Kazasız belasız sürüşler...

Çok doğru diyorsunuz. Ben bunu öğrenmiş oldum. Dediğiniz gibi yurtdışındaki trafik akışına ve şoförlerin kurallara uyuşuna hayranım. Bir ara internetten İngilteredeki bir caddeyi canlı izliyordum. O yayaların yaya geçidine bir girişi var inanın ne sağına bakıyor ne soluna. Direk yola atlıyor. Arabalar kesinlikle DURUYOR. Bir tanesini görmedim geçerken. Yaklaşık 5-10 dakika izlemişimdir. Hepsi, yaya admını atar atmaz duruyorlar. Çok imrendim doğrusu. Bende çok dikkat ediyorum buna. Hoşuma gidiyor. Fakat o yüzden çok küfür yemişimdir yayalara yol verdim diye.

tarihinde Kerem Çoban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Size tavsiyem navigasyon kullanın.Olması gereken kavşak hızlarını sizi sesli uyaracak.Sizde alışkanlık yapacak.Yurt dışında 1 ay araba kullansaydınız bunları yazmamıza gerek kalmazdı.Trafik kazalarının ağırlığı kavşaklarda olur.Kamera kayıtlarını görüyoruz.Hemen hemen hepsi ışık ihlali ve hız ihlali.

Ülke değişiyor.Bizde değişeceğiz.Trafik medeniyettir.Öğreneceğiz yada cezalarla öğretilecek.Türkiyede hala kavşak kullanımı bilinmyor.Yurt dışında bir çok kavşakta ışık yok.Sağdan akan trafikte soldan gelene yol verme kuralı kusursuz işliyor.Hatta yol hakkı olan kontrol bile etmiyor nerdeyse.Kavşak alt yapısı nizami olur, bu kültür oturursa bir çok trafik lambasına gerek kalmaz.Kalmıyorda.

Bu arada dün iftar öncesi site içinde 20km gibi hızla giderken, sanırım en yavaş ben gidiyorum, 9 yaşlarında bir kız çocuğu öyle bir atladı ki önüme park eden araçların arasından, sanki beni avlamak için fırsat bekler gibi, sert bir frenle bir kaç metrede durdum.Kız korktu kaçtı.E bende çok korktum.Çocuğu uyardım.İnanın hızım 30-50 arası olsa ne o çocuğun ne benim hiç şansımız olmazdı.O hastanede yada morgta ben hapiste olurdum.Vicdan azabı da cabası.Önce güvenlik, tedibir diyorum.Gerisi teferruat.Kazasız belasız sürüşler...

Buna katılıyorum yolu bilsem bile mutlaka navi açık giderim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

:) Benim ehliyet aldığım zamanlardan aklımda kalan; Sınava hazırlandığımız bir kitap vardı ve "Aşağıdaki hallerde araç hızı azaltılır, derdi: 1. Kavşaklara girilirken, 2. Tepe üstlerine yaklaşırken. 3. Virajlı yollarda ilerlerken, Eksiğim varsa tamamlayın.

O yıllardan aklımda kalmış. araç kullanmaya başladığımda refleks olarak yukarıda yazılan durumlarda hızımı azaltırım ve hep bu bilgi aklıma gelir.

Yorum bağlantısı
Kerem Çoban
(düzenlendi)

:) Benim ehliyet aldığım zamanlardan aklımda kalan; Sınava hazırlandığımız bir kitap vardı ve "Aşağıdaki hallerde araç hızı azaltılır, derdi: 1. Kavşaklara girilirken, 2. Tepe üstlerine yaklaşırken. 3. Virajlı yollarda ilerlerken, Eksiğim varsa tamamlayın.

O yıllardan aklımda kalmış. araç kullanmaya başladığımda refleks olarak yukarıda yazılan durumlarda hızımı azaltırım ve hep bu bilgi aklıma gelir.

Mükremin Abi benim ceza yediğim yer kavşak değildi ki :sanssiz: Tem otobanı düşünün. Sağı ve solu kapalı yol bağlantısı yok. sadece bir yaya geçidi var ama YAYA YOK :) Uzun bir düz yolda ışık var, yaya geçidi var ve bana az önce yeşil yandı. Uzaktan görüyorum ve bir kaç saniye sonra geçiyorum :( Ve sahnedeyim flaşlar patlıyor :) Üstteki durumlarda tabiki bende yavaşlarım. Çünkü isteseniz bile kontrollü geçemezsiniz. İmkansız.

tarihinde Kerem Çoban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Otobanda, kavşak olmayan bir düzlükte ve sadece yaya geçişini sağlamak üzere yapılmış bir trafik ışığı ve yaya geçidi, sağında solunda da ışık ve hız ihlalini yapan araçları tespit için mobese düzeneğini hayal edemiyorum. Bu tarif bilinen bütün otoban kurallarını alt üst ediyor. Ama bizim ülkemizde olmaz yoktur. Her an her şey olabilir.

Hız limit levhalarına çoğunlukla ben de takarım. Meskûn mahalden çıkışlara koyarlar hep, git git 70 limiti bitmez. Ama sabır, ne yapalım böyle böyle gelişeceğiz demekki.

Yorum bağlantısı
Kerem Çoban

Otobanda, kavşak olmayan bir düzlükte ve sadece yaya geçişini sağlamak üzere yapılmış bir trafik ışığı ve yaya geçidi, sağında solunda da ışık ve hız ihlalini yapan araçları tespit için mobese düzeneğini hayal edemiyorum. Bu tarif bilinen bütün otoban kurallarını alt üst ediyor. Ama bizim ülkemizde olmaz yoktur. Her an her şey olabilir.

Hız limit levhalarına çoğunlukla ben de takarım. Meskûn mahalden çıkışlara koyarlar hep, git git 70 limiti bitmez. Ama sabır, ne yapalım böyle böyle gelişeceğiz demekki.

Aslında kurallar doğru. Alışmak zor :D Ülkelerde medeniyet kaldırım taşının yüksekliğiyle ölçülür. Kaldırım taşı ne kadar alçaksa o kadar iyidir. Bizde kaldırım taşları nerdeyse 40 cm :D Buarada tem otobanı değildi. Sadece örnek olarak vermiştim. gidişli gelişli tali yol bağlanmayan bir yer. Sadece yaya geçidi ve ışık var :D Bazı yerlerde 50 limit oluyor ve çok uzun oluyor. insan diyorki böyle yolda da 50 'yle gidilir mi? Gerçekten 50 öyle bir yolda o kadar yavaş kalıyorki

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yeşil dalga sistemi orada yok mu?, 50 ile giderseniz( veya 55, gösterge hatasıyla 60), bütün ışıklarda yeşil denk gelir. Hızda yapmamış olursunuz, az yakarsınız, güvenli olur. Balıkesir çevresinde ve bir çok yerde yeiş dalga sistemi var , insanların çoğu bilmiyor veya uymuyor.

Yorum bağlantısı
Kerem Çoban

Ülkemizde bu gibi bir çok örnek var.Bİr tanede ben vereyim.

Örneğin Adana'da çok öncelerden ihtiyaç olmasına rağmen sonunda bir alt geçit yaptılar.Yakalşık 500 m uzunluğunda ve üzerinde 2 adet kavşak var.Alt geçitten çıkıyorsunuz,düzlük başlangıcında bir ışık.Devamın da 50 metre ilerde bir tanede üst geçit var iken üstelik.Adana'da ,alt geçitlerin yapılış amaçlarını inkar edercesine,benim bildiğim dört alt geçitin çıkışına da kırmızı ışık koydular.

Çok ilginç. Nasıl bir mantıktır anlamadım !

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...