Evren Barış Özbek 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Farları açmak gereksiz ise gündüz farları neden icat edildi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Uzantısı org olan bir sütede bu kadar yanlış ve dünyanın uygulamasının tersine bir yazı olması çok acı, demek ki neymiş, internet eennnn güvenilir bilgi kaynağı imiş Millet sis farını bıraktı , gündüz farı standart oldu efendiler... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 ''Ayrıca, uzun huzmeli farlarını yakan bazı gösteriş meraklıları hem insanların gözlerini kamaştırmakta, hem de “hastası olabilir” zannıyla, geçiş üstünlüğü imajı yaratmaktadır.'' Yazının haklı olan tek noktası bu. Bazı densiz sürücüler, uzun hüzmeli farlarını kontağa bağlayıp direk yakıyorlar, hal böyle olunca güneş ışığı altında dahi görme seviyesi düşüyor, karşıdaki sürücünün. Gündüz kısa far yakmanın çok faydası yoktur. Nedeni ise aydınlatma açısı uygun değildir. Gündüz görüş farı, uzun hüzme gibi aynı açıda, en fazla 400 lümen olmalıdır ki göz almadan iş görebilsin. Yorum bağlantısı
Sinan Onuk 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Sedat kardeşim,volvo s60 dediğin araçta o özelliği bizim ülkemizde yazılım hatası gibi algılıyorlar ve 100 tl.gibi bir ücret ödüyerek yeni yazılım attırıyorlar,anahtar sıfır konumundayken farların hepsi sönüyor.Eğer ki bu dediğin gündüz far yakma olayının araç güvenliği ile bir ilgisi olsaydı volvo servislerinde değil 100 tl'ye 2000 tl bile versen volvo o yazılımı atmaz güvenliğinden ödün vermezdi.Bilgine. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Sollamaya çıkacağım zaman ; karşıdan gelen aracın farları yanıyorsa ; mesafe tahminini daha iyi yapıyorum sanki.. Aynı şekilde farlarım yanaren karşıdan sollamaya çıkanlar tehlikeli çıkışlar yapmıyorlar.. Zararı yokdur faydası vardır bence.. +1 Gündüz farının en güzel avantajlarından birisi de mesafe tahmin etmeyi kolaylaştırması. Gündüz kısa farların yakılması diğer aydınlatma ekipmanını da yaktığından gereksiz güç sarfiyatına ve ampullerin daha önce bozulmasına neden oluyor, ama avantajı daha önemli tabi, sonuçta güvenlik. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Şehir içinde yakmasam bile, uzun yolda her zaman yakarım. Özellikle bölünmüş yol değilse. Sollamaya çıkarken far yakan araçlar daha rahat fark edilebiliyor. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Hadi ordan.. 2000 yılında olmuştu bu olay Bu daha berbat...biz buna erken bunama diyoruz... Yorum bağlantısı
Serkan Danış 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Yakmak gerekir diye düşünüyorum. Bu yazı da çok saçma hiç bilimsel gelmedi bana... Yorum bağlantısı
Akan Belen 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Millet artık araçlara gündüz farı takıyor bu adamlar yazıda neden bahsetmişler.Hiçmi bilgisi olmayan birine yazdırdılar bu yazıyı acaba Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Herkes kızıcak bana ama ben gündüz far yakmaya karşıyım. Uzun yolda gidiyorum arkadaki arabanın farları irite ediyor beni. Hele gündüz birde sis farı yaktıysa adama kör muamelesiyle bakıyorum. Hadi parkları falan açarsın ama sis farını da öğlen vakti açmak nedir hiç anlamam. Valla kalkıp eleştirmeyin benim bakışım bu. 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Güneşli açık havalarda otobanlar veya duble yollarda far yakılmasının hiç bir anlamı yok bence ama hava kapalıysa yakmakta fayda var.. Tek şeritli yollarda bide virajlı ise kesinlikle yakmakta fayda var.. Yeni araçlardaki gündüz farları çok farklı kendini baya uzun bir mesafeden hava nasıl olursa olsun belli ediyor Yorum bağlantısı
Serkan Toker 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 2006'dan beridir volvo'da farlar kapatılamıyor. Üretilip geldikleri ülkede senenin 300 günü puslu bir hava olduğundan olmasın... Bende gündüz far yakmam, gündüz farım zaten yok...Akşam hava kararmadan sadece farlarımı ama sadece farlarımı yakarım... 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Bende yeni araç kullanmaya başlıyanlardanım ve gündüzleri hiç far yakmam.E5'ten olsun,paralı yoldan olsun İzmit'e gidip gelirken sol şeritte çoğu zaman kimseye sellektör de yapmam,kendini bilen şöför aracı zaten fark eder.Şöförlük demek dikkat demektir.Çoğu sürücüler hava kararsa bile farlarını açmıyorlar yada unutuyorlar.Şimdi onlara direk gidip çarpmamız mı gerekli,tabikide değil.Önemli olan dikkattir.Gündüz far açık olsa ne olur olmasa ne olur sen dikkatsiz olduktan sonra...! Hiç E5 dışında, yani şehir dışında araç kullandınız mı? Yorum bağlantısı
Emin Önal 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 "Yazın sıcağında, bütün araçların farlarının açık olduğu bir şehirde, hem güneşin parlaklığı, hem far ışıkları beyinlere müthiş bir baskı uygulamaz mı?" Biri bana bu cümleyi açıklayabilir mi ? Bende mi bir sıkıntı var ? Yazının bütününden anladığım kadarıyla yazar trafikte araç sürmeyi veya bu far yakma muhabbetini sadece s.içi kullanımlar için düşünmüş gibi algıladım.. Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Herkes kızıcak bana ama ben gündüz far yakmaya karşıyım. Uzun yolda gidiyorum arkadaki arabanın farları irite ediyor beni. Hele gündüz birde sis farı yaktıysa adama kör muamelesiyle bakıyorum. Hadi parkları falan açarsın ama sis farını da öğlen vakti açmak nedir hiç anlamam. Valla kalkıp eleştirmeyin benim bakışım bu. Kardeşim sen konuyu anlamamışsın gündüz farı yakma sebebim (kendi adıma konuşuyorum)etrafı görmediğimden değil benim kocaman Connect'imi görmeyen vatandaşa aracımı göstermek için 4 Yorum bağlantısı
Sercan Eskin 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Connect'te gündüzleri hiç açmazdım çünkü buranın trafik koşullarına göre pek gerek de yoktu.. Şehirler arası uzun yolda yakardım sadece.. Fakat mitsuda kontak her çevrildiğinde otomatik yanıyor ki bence yanmasının (kısaların) hiç bir zararı yokur aksine yararı vardır.. Heleki açık renk araçların görünmesinde farın on numara işlevi vardır.. Yorum bağlantısı
Misafir 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Farları yanan araç aynada daha çabuk farkediliyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Bu daha berbat...biz buna erken bunama diyoruz... Tamam len tamam... Bi git.. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Geceleri şehir içinde aydınlatmalı yerlerdeysem birazcık far seviyesini aşağıya indiririm. Gerekince yukarı kaldırıyorum. Gündüz fark edilmek isteniyorsa far açılır seviyesi aşağıya vurdulur. Böylelikle önünde giden araç sürücüsü sürekli senden rahatsızlık duymaz. Kardeşim sen konuyu anlamamışsın gündüz farı yakma sebebim (kendi adıma konuşuyorum)etrafı görmediğimden değil benim kocaman Connect'imi görmeyen vatandaşa aracımı göstermek için Sabri Ustam lafım sana ve senin gibi yapanlara değil sis farı da öğlen sıcağında yakanlara körmüsün de sisleri de açmışsın düşüncesi hasıl oluyor bende. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 (düzenlendi) Herkes kızıcak bana ama ben gündüz far yakmaya karşıyım. Uzun yolda gidiyorum arkadaki arabanın farları irite ediyor beni. Hele gündüz birde sis farı yaktıysa adama kör muamelesiyle bakıyorum. Hadi parkları falan açarsın ama sis farını da öğlen vakti açmak nedir hiç anlamam. Valla kalkıp eleştirmeyin benim bakışım bu. gündüz yakılan far öndekinin gözünü almaz.öyle olsa gece hiç yolculuk yapamaz,kör olurduk.olsa olsa farları ayarsız birine denk gelmişsinizdir.gündüz sis farı yakanlara hepimiz kızıyoruz (gece gereksiz yakanlara da kızıyoruz),ama bu başlıkta sis farı değil gündüz yakılan farı konuşuyoruz 8 Ağustos 2012 tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 gündüz yakılan far öndekinin gözünü almaz.öyle olsa gece hiç yolculuk yapamaz,kör olurduk.olsa olsa farları ayarsız birine denk gelmişsinizdir.gündüz sis farı yakanlara hepimiz kızıyoruz (gece gereksiz yakanlara da kızıyoruz),ama bu başlıkta sis farı gündüz yakılan farı konuşuyoruz :good1: Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 (düzenlendi) Tamam len tamam... Bi git.. Yıldırırım...yıpratırım adamı... Nasılsa boş vaktim çokkkk sararrımmmm hırpalarım... Haa dobloyla ,2009 benzinli titanyum mondeo satılık... az suya girmiş.. 8 Ağustos 2012 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sinan Onuk 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Bence gündüz yakılan farlar gereklilik arz etmiyor,sen istersen uzunları yak git,sollama yaparken sol aynanı kontrol etmeyen adama istersen xenon yak nafile.Sollama yaparken biraz daha dikkatli ve sabırlı olmalıyız.Sol sinyali veren sol şeritten arkasından gelen aracın ne kadar hızlı geldiğini önemsemeden hemen sol şerite doğru kaymaya başlıyor,soldan hızlı gelen vatandaş vursa sinyal verdim ya diyorlar.Sinyali verir vermez şerit değiştirme hakkına sahip olan honzo şöförlere lafım. 1 Yorum bağlantısı
Gündüz Can Yılmaz 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Gece gündüz yansın zararı olmaz faydası olur diyeceğim de, 5 lira verip farlarını ayarlatmayanlar, gösteriş olsun diye saçma sapan farlar takıp geceyi gündüze çevirmeye çalışanlar, sis farları açıkken arabam ne güzel görünüyor deyip aksesuar niyetine sis açanlar varken söylemeye tedirgin oluyorum. Rahatsız etmeyen farın yanık durması iyidir. Altı çizili sözcükler gibi farı yanan aracın fark edilmesi daha rahat olur. Yorum bağlantısı
Sedat Oral 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Sedat kardeşim,volvo s60 dediğin araçta o özelliği bizim ülkemizde yazılım hatası gibi algılıyorlar ve 100 tl.gibi bir ücret ödüyerek yeni yazılım attırıyorlar,anahtar sıfır konumundayken farların hepsi sönüyor.Eğer ki bu dediğin gündüz far yakma olayının araç güvenliği ile bir ilgisi olsaydı volvo servislerinde değil 100 tl'ye 2000 tl bile versen volvo o yazılımı atmaz güvenliğinden ödün vermezdi.Bilgine. volvo onun yazılım hatası olduğu düşünseydi 100tl ye değil ücretsiz yazılım yüklerdi yada en azından 6 yılda bunu giderirdi türkiye ye gönderilen yeni modellerde.. belki güvenliğe yararı yoktur ama zararı da yoktur Yorum bağlantısı
Recommended Posts