İçeriğe Yönlendir

Motor Suyum Ve Motor Çok Çabuk Isınıyor


Kaya Mehmet

Recommended Posts

Kaya Mehmet

üstadlarım. 2001 focus 1 aracımın su yedeğine bağlı su aktaran hortum, motor suyu sıcaklığı ile patladı ve ben değiştirdim. o günden sonra aracımın motorunun ve soğutma suyunun çok kısa sürede ısındığının farkına vardım. aracımla şehir içi 5 km gittikten sonra sanki motordan bi fokurdama sesi gibi bi ses duyuyorum. motor kabutunu açtığımda hortumların içinden fokurdama sesi geliyor ve yedek su deposu aşırı derecede ısınmış olarak görüyorum doğal olarak su hortumlarınada el değmeyecek kadar ısınıyor. yedek su deposunun içindeki su soğukken normal seviyesinde 5 km gittikten sonra falan su ısınınca suyun seviyesi artıyor. termostat arızasından şüpheleniyorum ama sizce başka bi sebep olabilir mi. tecrubeli arkadaşlar fikirleriyle yardımcı olursa mutlu olurum.

üstadlarım bide herkes motor suyu sıcaklığının seviyelerini bakabiliyormuş sanırım km ekranından ben nasıl bakacağım hiç bi bilgim yok. nasıl bakıldığını bilen varsa yardım istiyorum. teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Termostat arızası olma ihtimali yüksek.Buna bağlı fan doğru zamanda açılmıyor olabilir.GAUGE menüye girip oradan motor suyu sıcaklığı kontrol edilmeli.Fan hangi derecede devreye giriyor bakılmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kaya Mehmet

Termostat arızası olma ihtimali yüksek.Buna bağlı fan doğru zamanda açılmıyor olabilir.GAUGE menüye girip oradan motor suyu sıcaklığı kontrol edilmeli.Fan hangi derecede devreye giriyor bakılmalı.

GAUGE menüye nasıl giriliyor hocam. anlatabilir misiniz

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

anahtarı II konumuna çevirmeden önce, km resetleme tuşuna basın ve basılı tutun II konumuna çevirin ve bekleyin, ibrelere tavan yapınca test menüsüne girilmiş olur, reset tuşuna basarak yanında C harfi olan değeri bulun, bu motor sıcaklığı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Km sıfırlama düğmesine basılı tutarken kontağı yarım tur çevirin..Elinizi km sıfırlama düğmesinden çektiğinizde tüm ekran lambalarının yandığını göreceksiniz.İbreler sona vurup gelecek.Burada her km sıfırlama düğmesine bastığınızda ileri doğru gidip değişik seçenekler ekrana gelecek.Bu durumda aracı çalıştırabilirsiniz.Km tuşuna basarak motor sıcaklık kısmına geldiğinizde durun..Fanın devreye girmesini bekleyin..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kaya Mehmet
Km sıfırlama düğmesine basılı tutarken kontağı yarım tur çevirin..Elinizi km sıfırlama düğmesinden çektiğinizde tüm ekran lambalarının yandığını göreceksiniz.İbreler sona vurup gelecek.Burada her km sıfırlama düğmesine bastığınızda ileri doğru gidip değişik seçenekler ekrana gelecek.Bu durumda aracı çalıştırabilirsiniz.Km tuşuna basarak motor sıcaklık kısmına geldiğinizde durun..Fanın devreye girmesini bekleyin..

hocam teşekkür ederim. dedikleriniz uyguladım. menuye girebildim ama motor sıcaklığı olan c harfini bulamadım. km tuşuna bastım ama seçenekler gelmedi.birkaç sefer GAUGE menüye girdim çıktım. şimdi deniyorum olmuyor. yarın gündüz gözüyle tekrar deniycem. teşekkür ederim sayenizde güzel bişey öğrendim umarım yarın uygulayabilirm

sakın soğutma suyu sisteminde hava olmasın ?

hocam hararet yükselmiş olsa öyle düşüncem ama hareret hep ortada hiç kıırdamıyor

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Uygularsınız...Gündüz gözüyle daha iyi olur..Olmazsa yine forumdan yardımcı oluruz..Zaten forumda da arama yaparsanız mutlaka ulaşırsınız çok konuşulmuş bir konudur.Gauge menüye girdikten sonra ki her km tuşuna basışınız farklı bir özelliği gösterir.5-6 defa bastıktan sonra motor suyu sıcaklığı çıkıyordu sanırım..F1 aracı olan arkadaşlar yardımcı olacaklardır..

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

hocam teşekkür ederim. dedikleriniz uyguladım. menuye girebildim ama motor sıcaklığı olan c harfini bulamadım. km tuşuna bastım ama seçenekler gelmedi.birkaç sefer GAUGE menüye girdim çıktım. şimdi deniyorum olmuyor. yarın gündüz gözüyle tekrar deniycem. teşekkür ederim sayenizde güzel bişey öğrendim umarım yarın uygulayabilirm

hocam hararet yükselmiş olsa öyle düşüncem ama hareret hep ortada hiç kıırdamıyor

soğutma sisteminde hava varsa hararet ibresine pek güvenilmez benim bildiğim...

Yorum bağlantısı
Kaya Mehmet

Uygularsınız...Gündüz gözüyle daha iyi olur..Olmazsa yine forumdan yardımcı oluruz..Zaten forumda da arama yaparsanız mutlaka ulaşırsınız çok konuşulmuş bir konudur.Gauge menüye girdikten sonra ki her km tuşuna basışınız farklı bir özelliği gösterir.5-6 defa bastıktan sonra motor suyu sıcaklığı çıkıyordu sanırım..F1 aracı olan arkadaşlar yardımcı olacaklardır..

hocam denedim 000C yazıyordu. motor ısındıktan sonra aracım 88-98 derece arasında değişkenlik göstedi. bu değerler normal mi. bana hortumlar normalin üzerinde bi sıcak gibi geldi ama değerler normal değerler sanırım. hocam '' 000C '' bu şeçenek doğru seçenek değil mi. motor suyu sıcaklığı burdan mı takip ediliyor.

anahtarı II konumuna çevirmeden önce, km resetleme tuşuna basın ve basılı tutun II konumuna çevirin ve bekleyin, ibrelere tavan yapınca test menüsüne girilmiş olur, reset tuşuna basarak yanında C harfi olan değeri bulun, bu motor sıcaklığı

teşekür ederim hocam. 000C yazıyor. 88-98 arasında değişen değerler çıktı normal mi bu değerler

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Evet değerler normal gözüküyor ancak fan açtığında kaç dereceydi ona bakmak lazım..105 civarı fan açması lazım..

Yorum bağlantısı

Ben de sistemde hava olduğunu düşünüyorum. Devirdaimi sağlamayacak şekilde hava varsa hararet zaten yükselmez.

Ama esas sorunu gözardı ediyorsunuz. Genleşme şişesine gelen hortumun sıcaktan patladığını ilk mesajınızda yazıyorsunuz. Böyle bir şey olamaz, eğer hortum patladıysa bu sıcaktan değil genleşme şişesinin kapağının fazla basıncı dışarı atmamasındandır.

Bu sıcaklarda soğutma sistemi sıkıntılı bir aracı trafiğe çıkarmak çok ağır sonuçlar doğurabilir. Bu araçla gideceğiniz ilk yer bir servis vey usta olmalıdır.

Yorum bağlantısı
Kaya Mehmet

Evet değerler normal gözüküyor ancak fan açtığında kaç dereceydi ona bakmak lazım..105 civarı fan açması lazım..

105 DERECEYE HİÇ ÇIKMADI VALLA ABİ. O YÜZDEN FANI AÇIP AÇMADIĞINI BİLMİYORUM. BENİM KAFAMA TAKILAN ŞEY SU ÇOK ÇABUK ÇOK ISINIYOR HORTUMLAR EL DEĞMİYOR NEDEREYSE AMA SOĞUTMA SUYUNUN DERECESİ NORMAL DEĞERLER ARASINDA. SOĞUTMA SUYUNDA HAVA VARSA SU ÇABUK ISINIR VE DEĞERLER NORMAL DEĞERLER ARASINDA OLUR GİBİ BİŞEY GELİYOR AKLIMA BUDA SAÇMA. SANIRIM SERVİSE GİTMEK LAZIM EN YAKIN ZAMANDA.

Ben de sistemde hava olduğunu düşünüyorum. Devirdaimi sağlamayacak şekilde hava varsa hararet zaten yükselmez.

Ama esas sorunu gözardı ediyorsunuz. Genleşme şişesine gelen hortumun sıcaktan patladığını ilk mesajınızda yazıyorsunuz. Böyle bir şey olamaz, eğer hortum patladıysa bu sıcaktan değil genleşme şişesinin kapağının fazla basıncı dışarı atmamasındandır.

Bu sıcaklarda soğutma sistemi sıkıntılı bir aracı trafiğe çıkarmak çok ağır sonuçlar doğurabilir. Bu araçla gideceğiniz ilk yer bir servis vey usta olmalıdır.

Ben de sistemde hava olduğunu düşünüyorum. Devirdaimi sağlamayacak şekilde hava varsa hararet zaten yükselmez.

Ama esas sorunu gözardı ediyorsunuz. Genleşme şişesine gelen hortumun sıcaktan patladığını ilk mesajınızda yazıyorsunuz. Böyle bir şey olamaz, eğer hortum patladıysa bu sıcaktan değil genleşme şişesinin kapağının fazla basıncı dışarı atmamasındandır.

Bu sıcaklarda soğutma sistemi sıkıntılı bir aracı trafiğe çıkarmak çok ağır sonuçlar doğurabilir. Bu araçla gideceğiniz ilk yer bir servis vey usta olmalıdır.

ilçedeyim inş en yakın zamanda merkeze gidip aracı göstereceğim. sağolun

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Ünal Doğar

Hayır soğutma suyundan ölçülüyor.Hararet müşürü kablosu girişi bujilerin orada.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Focusta sıcaklık silindir kapağından ölçülmüyor muydu?

dogru

Hayır soğutma suyundan ölçülüyor.Hararet müşürü kablosu girişi bujilerin orada.

sogutma suyu kısmı yanlış

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...