İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.25 My Fiesta 2012 Deneyimlerim


Guest Bertan Kaya

Recommended Posts

Guest Bertan Kaya

motor gücünün vasat olmasından dolayı yeterli ivmelenmeyi sağlayamasa da aracın ekonomik olduğunu söyleyebilirim

yaklaşık 5500 km lik aracımla geçen hafta 3000 km lik otoban ve virajlı yol deneyimime şöyle bir gireyim öncelikle araç gerçekten yakışıklı olmuş tasarımı güzel müzik sistemi çok temiz ses veriyor sony olmamasına rağmen başarılı buldum son seste bile cızırdama olmuyor. yanal rüzgarlardan fazlasıyla etkileniyor aynı segmentte olan 1.4 otomatik corsa enjoyla otobanda 200 tapabilmeme rağmen bu araçla ivmelenerek en fazla 165 i görebildim deviri alıp basmaktan bahsetmiyorum. küçük motorlu bir araba olmasına rağmen diğer arabam bakımda olduğundan dolayı 4 ortalama kiloda kişi ve bagajı dibine kadar doldurarak yola çıktık. rüzgarlı yolda 160 da yolu ortalamazsanız muhtemelen sağa sola gezinirsiniz. aracın devirini kaybetmemek için bazen öndeki aracın dibine girmek gerekebiliyor diğer türlü viteslerle oynasanız bile 60 a düşüyorsunuz düz yol çıkana kadar hızlanmayı unutun. virajları çok güzel alıyor orasına bir artı da ben koyuyorum fakat frenle beraber girdiğinizde kaçıyor o nedenle bu aracı kullananlar virajı almadan önce hızını düşürüp frensiz girsinler yoksa rahatlıkla savrulabilirsiniz. hızlı giderken bir sorun yok fakat mesela 30 ya da 40 la giderken ani bir araç veya insan çıktı sizde frene abandınız yol kuru bile olsa araba direk absyi devreye sokuyor durma mesafesi acayip uzuyor durmayı bırakın sanki frene hiç basmamışsınız gibi devam ediyor araba kaya kaya.iki kere servise göstermeme rağmen bu aracın kronik problemi olduğunu söylediler. boya kalitesi vasat arabanın önü çakıllardan baya iz aldı yıkatmama rağmen geçmiyorlar daha 2 aylık olan arabanın 2 yıl sonraki halini düşünemiyorum bile.

konsoldaki klima tuşu berbat ve gereksiz büyük sigara içenler için küllük çok arkada kalıyor saçma bir yere konumlandırılmış uzun yolda kolçak kesinlikle gerekli,camların karartılmış olması çok şık ama arka camların elle açılıp kapanması çok komik ve de aracı kapattığınıda öndeki otomatik camlar açıkta kalıyor. döşemelerdeki dikişler güzel fakat deri direksiyon tırnak iziyle kopabiliyor ön konsol tozu çok alıyor ve dandik plastikten yapıldığı için anahtarı koyduğunuz yerler çok kolay bir şekilde çiziliyor hatta silerken bile çizilebiliyorlar ki bu beni çok üzdü.aracın genel olarak dizel bir araç gibi yakabilmesi için çok sakin kullanmanız lazım rampalı yollarda yormadan giderseniz belki 5.5 gibi bir rakam elde edebilirsiniz. ben 4000-5500 devir arasında sürekli aracı bağırtarak klima açık ve 3. modda geldiğim yolda 7.8 i gördüm tamamen boş depo 32.5 litre yakıt aldı menzil 500km kullanımda 6.9 değerini gördüm virajlı yolda bu sefer de menzilim 540 km civarı çıktı tabi bu değerler benim aracı yormamdan dolayı fazla yaktı. yarışçı olan akrabam aynı depoyla 650 km değerini bassa bile yakalayabiliyor burada tabi sürücülük deneyimleri konuşuyor ona bir şey diyemem.

tam bir şehir içi aracı olduğunu söyleyebilirim zaten şehirler arası yolda 2 tanesine falan anca rastladım.viteslerle o kadar çok oynamak gerektiriyor ki bir süre sonra sol ayağınızı hissedemiyebiliyorsunuz.aracın tekli yollarda en iyi kaçtığı vites 3. vites kesinlikle bu vitesi çok seviyor 5. vites aracın otobanda yarı uyuklar vaziyette gitmesi için yapılmış bir rampayı gördü mü 4 3 diye düşmeniz gerekiyor yoksa hızı unutun.ani direksiyon hamleleri başarılı ama direksiyon o kadar hissiz ki çoğu zaman acaba dönebilir mi diye yavaşladığım oluyor. bence tam bir 2 kişi arabası olarak düşünülmüş güzel bir müzik arşivi yapıp müzik dinleye dinleye her yere gidilir. usb girişi çok işe yarıyor direksiyon tuşları gayet güzel ve işlevsel fakat ekran çok uzakta kaldığından yoldan gözünüzü ayırmamaya dikkat edin. usb de 16 gb taktım takılmadan rahatlıkla dinleyebiliyorum başta kaldıramaz diye düşündüm ama kaldırıyor.

far performansı gayet yeterli boş yere xenon düşlemeyin zifiri karanlıkta bile yeterli. benzin depo kapağı koymamışlar o nedenle yolda her doldurduğumda benzinin bir kısmı arabanın dış tarafına akıyor depoyu dibine kadar doldurduğunuzda bir kısmını dışarı bırakıyorsunuz. dikiz aynası yeterli büyüklükte ve çok şık duruyor. araçta giderken arabanın sesi neredeyse duyulmuyor yol sesini de iyi soğuruyor yalıtımı güzel. arka cam dışardan küçük gelebilir ama kullanımda problem yaratmıyor. genel olarak aktaracaklarım bu kadar iyi günler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hayırlı olsun

1. lastik havalarına bakın fazla olabilir

2. fren yapınca abs devreye girerse, fren pedalından ayak çekene kaadr devreden çıkmıyor sanırım, bu mesafeyi uzatır

Yorum bağlantısı
Özkan MENGÜASLAN

5. viteste yokuş tırmanırken vites küçültme sadece benzinlide olur diye düşünüyorum... 3 kişiyle ve bagaj doluyken 2000 devirde 5. viteste seyrederken bir yokuşu asla çıkmam demedi hiç... yokuş başlangıcında merakımdan özellikle yüklenmedim gaza ama yine de geride bıraktığı çok araç oldu tırmanırken... müzik sesinin netliği, tasarımı, 3. vitesi sevmesi vs konularında tamamen katılıyorum size...

Yorum bağlantısı
Tayfun Doğan

Bende 1.4 otomatik var. Aldığımda aynı duramama sorunu yaşamıştım. Sonra lastik havalarına bir baktım. Ön ve arkalar tam tamına 42 idi. Şu an 32-33 yaptım. Abs yi çakılda bile zor sokuyorum devreye...

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

Bende 1.4 otomatik var. Aldığımda aynı duramama sorunu yaşamıştım. Sonra lastik havalarına bir baktım. Ön ve arkalar tam tamına 42 idi. Şu an 32-33 yaptım. Abs yi çakılda bile zor sokuyorum devreye...

Lastikleriniz ne marka ?

Yorum bağlantısı
Recep Çelebi

Konsolun kalitesiz ve çabuk çizildiği görüşüne katıyor musunuz?

Benzinli araçların birçoğu yokuşlarda, hele hele yüklü ise bayılır. 1.6 150ps bir benzinli araç ancak kolay kolay bayılmaz.

ABS konusunda kafam karıştı. Bu zamana kadar ABS liaraç pek kullanmadım.Kullandığım zamanlarda ani fren yapma gereği duymadım. Bir arkadaşım Citroen C4 ile benzer ABS problemi yaşadı. Anlatımı şu şekilde idi : Önümdeki araca çarpmamak için frene bastım. Arabam hafif durur gibi oldu. Sonra fren etki etmedi, yapacak bişey yok dedim vurdum. Yanındaki oturan arkadaşta, şoförün ellerini kaldırarak yapacak birşey olmadığını ifade ettiğini söyledi. ABS bu kadar dandik ve sakat birşey mi? Çok kişiden ABS nin duruş mesafesini uzattığını duyuyorum. Yoksa bu bazı araçlar için mi kronik hastalık. Fiesta da bunlardan biri mi?

Fiesta 1.25 in ses yalıtımının oldukça iyi olduğu, motorunun sessiz çalıştığı söylenebilir mi?

Yorum bağlantısı
Recep Çelebi

Sorularımın cevap bulmasında yardımcı olabilecek Fiesta 1.25 kullanıcı arkadaşımız yok mu?

Yorum bağlantısı
Barbaros Postalcıoğlu
motor gücünün vasat olmasından dolayı yeterli ivmelenmeyi sağlayamasa da aracın ekonomik olduğunu söyleyebilirim

yaklaşık 5500 km lik aracımla geçen hafta 3000 km lik otoban ve virajlı yol deneyimime şöyle bir gireyim öncelikle araç gerçekten yakışıklı olmuş tasarımı güzel müzik sistemi çok temiz ses veriyor sony olmamasına rağmen başarılı buldum son seste bile cızırdama olmuyor. yanal rüzgarlardan fazlasıyla etkileniyor aynı segmentte olan 1.4 otomatik corsa enjoyla otobanda 200 tapabilmeme rağmen bu araçla ivmelenerek en fazla 165 i görebildim deviri alıp basmaktan bahsetmiyorum. küçük motorlu bir araba olmasına rağmen diğer arabam bakımda olduğundan dolayı 4 ortalama kiloda kişi ve bagajı dibine kadar doldurarak yola çıktık. rüzgarlı yolda 160 da yolu ortalamazsanız muhtemelen sağa sola gezinirsiniz. aracın devirini kaybetmemek için bazen öndeki aracın dibine girmek gerekebiliyor diğer türlü viteslerle oynasanız bile 60 a düşüyorsunuz düz yol çıkana kadar hızlanmayı unutun. virajları çok güzel alıyor orasına bir artı da ben koyuyorum fakat frenle beraber girdiğinizde kaçıyor o nedenle bu aracı kullananlar virajı almadan önce hızını düşürüp frensiz girsinler yoksa rahatlıkla savrulabilirsiniz. hızlı giderken bir sorun yok fakat mesela 30 ya da 40 la giderken ani bir araç veya insan çıktı sizde frene abandınız yol kuru bile olsa araba direk absyi devreye sokuyor durma mesafesi acayip uzuyor durmayı bırakın sanki frene hiç basmamışsınız gibi devam ediyor araba kaya kaya.iki kere servise göstermeme rağmen bu aracın kronik problemi olduğunu söylediler. boya kalitesi vasat arabanın önü çakıllardan baya iz aldı yıkatmama rağmen geçmiyorlar daha 2 aylık olan arabanın 2 yıl sonraki halini düşünemiyorum bile.

konsoldaki klima tuşu berbat ve gereksiz büyük sigara içenler için küllük çok arkada kalıyor saçma bir yere konumlandırılmış uzun yolda kolçak kesinlikle gerekli,camların karartılmış olması çok şık ama arka camların elle açılıp kapanması çok komik ve de aracı kapattığınıda öndeki otomatik camlar açıkta kalıyor. döşemelerdeki dikişler güzel fakat deri direksiyon tırnak iziyle kopabiliyor ön konsol tozu çok alıyor ve dandik plastikten yapıldığı için anahtarı koyduğunuz yerler çok kolay bir şekilde çiziliyor hatta silerken bile çizilebiliyorlar ki bu beni çok üzdü.aracın genel olarak dizel bir araç gibi yakabilmesi için çok sakin kullanmanız lazım rampalı yollarda yormadan giderseniz belki 5.5 gibi bir rakam elde edebilirsiniz. ben 4000-5500 devir arasında sürekli aracı bağırtarak klima açık ve 3. modda geldiğim yolda 7.8 i gördüm tamamen boş depo 32.5 litre yakıt aldı menzil 500km kullanımda 6.9 değerini gördüm virajlı yolda bu sefer de menzilim 540 km civarı çıktı tabi bu değerler benim aracı yormamdan dolayı fazla yaktı. yarışçı olan akrabam aynı depoyla 650 km değerini bassa bile yakalayabiliyor burada tabi sürücülük deneyimleri konuşuyor ona bir şey diyemem.

tam bir şehir içi aracı olduğunu söyleyebilirim zaten şehirler arası yolda 2 tanesine falan anca rastladım.viteslerle o kadar çok oynamak gerektiriyor ki bir süre sonra sol ayağınızı hissedemiyebiliyorsunuz.aracın tekli yollarda en iyi kaçtığı vites 3. vites kesinlikle bu vitesi çok seviyor 5. vites aracın otobanda yarı uyuklar vaziyette gitmesi için yapılmış bir rampayı gördü mü 4 3 diye düşmeniz gerekiyor yoksa hızı unutun.ani direksiyon hamleleri başarılı ama direksiyon o kadar hissiz ki çoğu zaman acaba dönebilir mi diye yavaşladığım oluyor. bence tam bir 2 kişi arabası olarak düşünülmüş güzel bir müzik arşivi yapıp müzik dinleye dinleye her yere gidilir. usb girişi çok işe yarıyor direksiyon tuşları gayet güzel ve işlevsel fakat ekran çok uzakta kaldığından yoldan gözünüzü ayırmamaya dikkat edin. usb de 16 gb taktım takılmadan rahatlıkla dinleyebiliyorum başta kaldıramaz diye düşündüm ama kaldırıyor.

far performansı gayet yeterli boş yere xenon düşlemeyin zifiri karanlıkta bile yeterli. benzin depo kapağı koymamışlar o nedenle yolda her doldurduğumda benzinin bir kısmı arabanın dış tarafına akıyor depoyu dibine kadar doldurduğunuzda bir kısmını dışarı bırakıyorsunuz. dikiz aynası yeterli büyüklükte ve çok şık duruyor. araçta giderken arabanın sesi neredeyse duyulmuyor yol sesini de iyi soğuruyor yalıtımı güzel. arka cam dışardan küçük gelebilir ama kullanımda problem yaratmıyor. genel olarak aktaracaklarım bu kadar iyi günler.

herkese mrb.

aracım 2012 model my fiesta gece gri renginde şu an da 4400 km civarlarında , koç çalışanı olduğum için başka araç bakmadım açıkçası güzel sayılabilecek bir indirim ile aldım aracımı ve çok da seçme şansım olmadı mayıs ayında aldım ve o dönemde hiçbir bayii de araba yok gibiydi .... bende 1.25i de karar kıldım iyi de yaptığımı düşünüyorum çünkü aracın yakıtı ve vergisi makul 5-6.000 tl üste para verip dizel almanın pek de bir mantığı yok bence ... aracın motorundan bahsetmek istiyorum bana biraz ufak geldi pir pir motoru gibi bir izlenim yarattı açıkçası en azından şık bir ford yazılı kapak hoş durabilirdi ...

ayrıca titanium modelinde bile x paketle gelen cruze control my fiesta da standart olması ayrıca güzel uzun yolda cruze control yakıtı inanılmaz düşürüyor örneğin aracımın ş.dışı ortalama yakıt tüketimi 5.0 lt/100 seviyelerinde ... ş.içi'nde ise bu 7'li rakamlar olması benzinli bir araba için kabul edilebilir ... kadronda yukarı doğru duran yeşil renkteki oka dikkat edip ayakkabınızın altında yumurta varmış gibi kullanılırsa yakıt üzmüyor

km arttıkça rodaj denen hadiseden midir yoksa araca alışmamdan mıdır bilmem sanki aracın gidişi değişti daha bir seri hale geldi deneyimi olan arkadaşlar katılacak mıdır bilmem ... her ne kadar servis bakımı 15.000 km de olmasına rağmen 5.000 km hava filtresi ve yağ'ını değiştirmeyi düşünüyorum _????

beğenmediğim bir konu amortisörlerden midir yoksa her araba öyle midir bilmem ama bozuk sanki dökülecekmiş gibi gitmesi ... yolda çok sarsıyor ve gürültü çıkartıyor ...

syg ....

Yorum bağlantısı
Necati Dur
(düzenlendi)

Benim aracım rampalarda 90'dan aşağıya inmedi. Gerçi rampaya dalmadan önce devirli dalıyorum genelde.

tarihinde Necati Dur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Barbaros Postalcıoğlu

lastik havaları fazla olmasın?

yine forumda okumuştum önler 32 arkalar 30 olması gerekiyor diyor ama benim 4 teker de 32'' ...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

yine forumda okumuştum önler 32 arkalar 30 olması gerekiyor diyor ama benim 4 teker de 32'' ...

arkalar 26 psi 3 kişiye kadar, bagaj dolu vs ise hava arttırılır.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Murat , fun un direksiyon şehir içinde ağır epey, ama yolu daha güzel hissetiriyor, tutunup tutunmadığı hissediyorsun. Yeni fiestada direksiyon elektrikli o da epey güzel, düşük hızlarda daha zevkli.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...