İçeriğe Yönlendir

Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?


Şahin Topaloğlu

Recommended Posts

Oğuzhan Deniz

Bunu sonax cilalı şampuan ile yıkayıp turtle wax no:1 platinum ile waxladim.

Bunu da şampuan ile yıkayıp waxladim.

Ayrıca deri koltuklarında lekeler, hareler vardı. Asprins ile temizledim, nerdeyse ilk günkü gibi oldu.

Kapı içleri de temizlendi. Aracın deri kalitesi hic BMW ye yakışmıyor.

 

Bu deriler çok kalitesiz. Sensatec denilen suni deri. Dakota deri sipariş edilirse gelen deri çok kaliteli. Ayrıca M olmayan bütün direksiyon simitlerinin derileri o kadar kalitesiz ve sert ki eli acıtıyor bir süre sonra. Focus'un derisi daha kaliteli. Bu Sensatec derinin tek avantajı temizliği çok kolay ve bakım istemez. Yıllarca bin bi temizlik yap ilk günkü gibi olur.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin
(düzenlendi)

Bu gün Mondimin Turbosunu sıfır yaptırdım.

Dün öğle üzeri sıkışık bir trafik ortamından kurtulduktan sonra sıkışıklığa neden olan araçlardan olabildiğince uzaklaşabilmek için gaza yüklendim. Ürküten bir ses duydum arabamın motorundan. Tinnnk, çatır çutur  ve eş zamanlı olarak da kuvvetli bir ıslık sesi….

Eyvah, turbo gitti, dedim. Eşim hayırdır, Tuğba kim? Nereye gitti? Nerden biliyorsun? Sorularını sıraladı. Ben de Tuğba değil, turbo hanım, arabanın bir parçası, dedim :biggrin:

Neyse, arabadada performans kaybı yoktu. Demek ki turbo komple gitmedi diye düşündüm.  Önce sıfır alıp taktırsam dı dedim kendi kendime.  Birkaç yerden fiyat araştırması yaptım, ııh, boyumu aşıyor. Ford servisi 3500 dedi, stoklarında olmadığını ekledi. Online sitelere baktım, 2000 cıvarı. Yakınlarda 2006 focusunun turbosunu sıfır taktıran bacanağı aradım, o da parçacısını arayıp fiyat sormuş, 1750 olur demişler. Ama yine de düğün arefesinde çok para. Neyse, sonunda atladım arabama, gittim Antakya’ya (Hatay il merkezi için burada böyle söylenir, zira merkez ilçenin adıdır Antakya) Turbocuya gittim, sesi sordum. O da sağ olsun beni aydınlattı: Ani gaza yüklenmelerin ardından turbonun pervane kanatçıklarının kırılıp koptuğunu, kopan parçanın da yukarıda tarif ettiğim sesleri çıkararak dışarı atıldığını, olayın ardından da turboda ıslık sesinin hasıl olduğunu anlattı.

Turbonun sökülmesine ve revizyon yapılmasına karar verildi.  Turbonun sökülmesi için gönderildiğim usta söküp takma bedeli olarak 150 TL istedi. Hiç ağzımı bile açmadım. Zira daha önce bu   işlemi yaptırdığımdan, çok zahmetli bir iş olduğunu biliyorum. Ustanın görevlendirdiği bir kalfa sağ olsun turbomu güzelce söktü, hiç parça arttırmadan ve eksiltmeden geri taktı, denedi, sorun yoktu. Çok muhabbetli, maharetli ,  güler yüzlü bir çocuktu. Şu an Mondi’min turbosu sıfır oldu.

 

rxWlLxa.jpg

 

h5qOgJ6.jpg

 

Ia5z9xX.jpg

 

Revizyon sonrası pırıl pırıl, yepyeni, saat gibi 

Og6SEvP.jpg

 

Mondeo MK3 'de kullanılan turbonun ford stok numarası ve modelini göstermesi için etiketin resmi

hrEn8Fe.jpg

 

Sökme-takma işini yaptırdığım yer. (Bu bir reklam değildir, kendileriyle herhangi bir tanışıklığım yoktu, parça artırmadan / eksiltmeden turbomu taktıkları için resim çektim)

KOAJ2E5.jpg

tarihinde Celalettin Süğürtin tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Mk3 turbosunu her babayiğit sökūp takamaz. yeri çok kötü. PSA (peugeot socété anonyme) motorlarda turbo önde, açıkta. Dolayısıyla sizin 100 lira ödemeniz normal. Ben sökme-takma için 150, revizyon için 350 verdim. İçini komple yenilediğini söyledi

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Teşekkürler Mesut. Her dizelci buna kendini hazırlamalıdır. Aslında kolayı var: oradan arızalı bir tane alıp güzel yurdumuzda güzelce revizyon yaptırıp yedeğe atarsın.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

 Dün akşam yine can sıkıntısının vermiş olduğu etki ile 11 de arabayı yıkamaya gittim eve geldiğimde saat 01.20 civarıydı :D

 

Yanlız bu turtle wax hareleri gidermiyor sanırım ? Pejonun ön kaputa iki defa yapmama rağmen ışık vurduğunda dalgalı duruyordu..   :unsure2:

 

Birde Formua 1 in pasta cilasını denicem turtle bitince.. 

Boşa uğraşma, onlar işe yaramaz, hare gidericeksen örneğin AutoGlym Ag SRP uygulayacaksın, makine ile, üstünede katı wax çektinmi iş biter.

Teşekkürler Mesut. Her dizelci buna kendini hazırlamalıdır. Aslında kolayı var: oradan arızalı bir tane alıp güzel yurdumuzda güzelce revizyon yaptırıp yedeğe atarsın.

Geçmiş olsun, her dizelci kendini hazırlamalıdır fakat hazırlaması gereken sıfır turbodur :)  turbonuza dikkat edin, ömrü asla orjinali gibi olmayacaktır, asla: o yüzden dikkatli kullanın ve motor bakımlarını aksatmayın derim ben.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mk3 turbosunu her babayiğit sökūp takamaz. yeri çok kötü. PSA (peugeot socété anonyme) motorlarda turbo önde, açıkta. Dolayısıyla sizin 100 lira ödemeniz normal. Ben sökme-takma için 150, revizyon için 350 verdim. İçini komple yenilediğini söyledi

Geçmiş olsun.

Kaç km'de idi aracınız?

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Ali bey haklısınız, bakım elbette önemlidir ama benim bebek aşırı bakımdan şımardı nerdeyse. Bu yavruyu 97 binde aldım, aldığımdan beri belki sekiz defa yağ değiştirdim. Filtre desen onun sayısı belli değil. Sözün özü turbonun ısı değişkeni nedeniyle bir gün arıza yapması kaçınılmazdır. Sağlıklı yaşam tutkunları vardır:yaptığı sporla ecele meydan okuyup hiç ölmeyeceklerini sanırlar. Ama günün brinde o hazin sondan kurtulamazlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ali bey haklısınız, bakım elbette önemlidir ama benim bebek aşırı bakımdan şımardı nerdeyse. Bu yavruyu 97 binde aldım, aldığımdan beri belki sekiz defa yağ değiştirdim. Filtre desen onun sayısı belli değil. Sözün özü turbonun ısı değişkeni nedeniyle bir gün arıza yapması kaçınılmazdır. Sağlıklı yaşam tutkunları vardır:yaptığı sporla ecele meydan okuyup hiç ölmeyeceklerini sanırlar. Ama günün brinde o hazin sondan kurtulamazlar.

Doğru söze ne denir, neyse demekki 97 bin km pek iyi yapılmamış, fatura size çıkmış.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Bunu sonax cilalı şampuan ile yıkayıp turtle wax no:1 platinum ile waxladim. 5agusehy.jpg

Bunu da şampuan ile yıkayıp waxladim.2enety4e.jpg

Ayrıca deri koltuklarında lekeler, hareler vardı. Asprins ile temizledim, nerdeyse ilk günkü gibi oldu. u2a7ebat.jpg

Kapı içleri de temizlendi. Aracın deri kalitesi hic BMW ye yakışmıyor. 7ubuzyta.jpg

Boşver Turtlewax'ı ;) FinishKare 1000p al farkı gör ;)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Boşver Turtlewax'ı ;) FinishKare 1000p al farkı gör ;)

Harelere etkisi varmıydı bunun :) 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Harelere etkisi varmıydı bunun :)

Çok fazla varsa makine aşındırıcı şart, fazla yoksa autoglym srp ardından fk1000p ;)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Çok fazla varsa makine aşındırıcı şart, fazla yoksa autoglym srp ardından fk1000p ;)

ha şöyle yaz da tamam diyim, araç koyu renk ise collinite 915 diyerek eklemede yapayım :)
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

ha şöyle yaz da tamam diyim, araç koyu renk ise collinite 915 diyerek eklemede yapayım :)

İyi de hiç hareden bahsetmedim ki ben, beyaz için en iyi görünğm fk1000p dedim yalan mı :p

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Konu harelenmeli araç ama, yoksa beyaz araçta haklısın.

Yeni bi keşfim var, gerçi bi sene olacak keşfedeli. Bir kere kendi aracıma bir kerede kardeşimin aracına uyguladım. Pn atıyom

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Yeni bi keşfim var, gerçi bi sene olacak keşfedeli. Bir kere kendi aracıma bir kerede kardeşimin aracına uyguladım. Pn atıyom

Merak ettim neymiş. :) Banada pm atarmısın :p

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Boşver Turtlewax'ı ;) FinishKare 1000p al farkı gör ;)

mert FinishKare 1000p bu ürünün aşındırıcı etkisi varmıdır uygulaması kolaymıdır polisaj makinesi gerektirirmi sonax hızlı cila aldım yarın bi bıcı bıcıdan sonra hızlı cilayla parlatmayı düşünüyorum bu ürün hakkında kısa bilgi verirmisin (FinishKare 1000p in kalıcılığı nasıldır neye yarar) :)

tarihinde Erol Eser tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

mert FinishKare 1000p bu ürünün aşındırıcı etkisi varmıdır uygulaması kolaymıdır polisaj makinesi gerektirirmi sonax hızlı cila aldım yarın bi bıcı bıcıdan sonra hızlı cilayla parlatmayı düşünüyorum bu ürün hakkında kısa bilgi verirmisin (FinishKare 1000p in kalıcılığı nasıldır neye yarar) :)

 

Aşındırıcı özelliği yok. Polisaj makineniz yoksa,  Autoglym SRP adlı ürünü alıp sonrasında FK1000p atılması daha mantıklı.

 

Polisaj olmadığını varsayarak uygulama sırası ve malzeme listesi yazıyorum;

 

1- Kil

2- 1litre İpa (İzopropil alkol)

3- Autoglym SRP

4- FinishKare 1000p

5- Bol miktarda fiber bez

6- Sprey şişe

7- Bulaşık deterjanı

8- El uygulama sünger ped 3 adet ( 1 adet SRP için 1 Adet FK1000p için 1 adet yedek )

 

Uygulama;

 

1- Bir litrelik cam sil sprey şişeye bir tatlı kaşığı bulaşık deterjanı (tercihen pril) su ile karıştırılır.

2- Prilli karışım sprey ile tek bir kaporta paneline (her panel ayrı ayrı yapılacak) sıkılır.

3- Aldığımız kil 100gr ise 3 e bölünür, bir parça ile spreylenen yerler kil ile silgi gibi silinir. Kil yüzeye yapışmış reçine gibi malzemeleri alır. Kil olmadan polisaj pasta atılırsa bu reçine vs katı malzemeler polisaj pedine yapışır ve kaportayı çizmeye devam eder. Tüm kaporta panelleri sırayla spreylenip kille temizlenir.

4- Araç su ile yıkanır ve kurulanır.

5- Sprey şişeye İpa konulur ve her panel ayrı ayrı spreylenip fiber bez ile silinir. İpa yüzeydeki yağı kalıntıları temizler.

6- Autoglym SRP ile her panele panel büyüklüğü göz kararına bağlı 4-6 damla arası sıkılıp ped ile dairesel hareketlerle silinir. Autoglym SRP küçük yüzeysel hareleri alır, ufak çizikleri kapatır. İyice fiber bez ile silinir.

7- Fk1000p katı bir malzeme, pedi malzemeye sürerek panele uyguluyorsunuz, ultra ince sürmek gerekiyor yoksa iz bırakır iyi silemezseniz. Bunuda yine her panele ayrı ayrı sürerek uyguluyorsunuz. Bir panel bitiyor diğerine başlıyorsunuz.Tüm paneller bittikten sonra bi 15 dakika bekleyip ilk başladığınız panelden başlayarak fiber bez ile siliyorsunuz. Daha kalıcı olsun isterseniz ertesi gün son bi kat daha fk1000p atılabilir.

 

Fk1000p etkisi ortalama 2-3 ay sürüyor. Ben ay da bi atarım dedim ama başka bir ürün keşfedince ona geçtim. 

 

Autoglym SRP hem dolgu hem aşındırıcı bir malzeme, ama iki işide çok iyi değil orta seviye yapıyor. 

 

Tüm bunlar elde ped ile yapılıyor, ben ilk yaptığımda 4 saat sonraki uygulamalarda 2 saate indirdim elim alıştı.

Eğer aracınızda tırnağa gelen çizik varsa ve hareler çok aşırı yoğunsa bir işe yaramaz, illaki polisaj lazım.

Kil yaparken kil yere düşmemeli, tozlu kumlu ortamlarda olmamalısın.  100gr kil 3-4 sefer uygulama yaptırır. Ben 3 e bölmüştüm. Birini kil yaparken elimden kayıp yere düşürünce atmak zorunda kaldım.

 

Uygulama yaparken pudralı hastane eldiveni kullan. 

 

Tüm bunları yapıyorsun her şey güzel oluyor. Sabah işe giderken geliyorsun aracın başına tüm araçlara çiğ yağmış buğu yapmışken senin aracının üstü boncuk boncuk hidrofobi su damlası oluyor. Silmene bile gerek kalmıyor 50-60 km hıza çıktın mı uçuyor gidiyor hepsi.

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Aşındırıcı özelliği yok. Polisaj makineniz yoksa, Autoglym SRP adlı ürünü alıp sonrasında FK1000p atılması daha mantıklı.

Polisaj olmadığını varsayarak uygulama sırası ve malzeme listesi yazıyorum;

1- Kil

2- 1litre İpa (İzopropil alkol)

3- Autoglym SRP

4- FinishKare 1000p

5- Bol miktarda fiber bez

6- Sprey şişe

7- Bulaşık deterjanı

8- El uygulama sünger ped 3 adet ( 1 adet SRP için 1 Adet FK1000p için 1 adet yedek )

Uygulama;

1- Bir litrelik cam sil sprey şişeye bir tatlı kaşığı bulaşık deterjanı (tercihen pril) su ile karıştırılır.

2- Prilli karışım sprey ile tek bir kaporta paneline (her panel ayrı ayrı yapılacak) sıkılır.

3- Aldığımız kil 100gr ise 3 e bölünür, bir parça ile spreylenen yerler kil ile silgi gibi silinir. Kil yüzeye yapışmış reçine gibi malzemeleri alır. Kil olmadan polisaj pasta atılırsa bu reçine vs katı malzemeler polisaj pedine yapışır ve kaportayı çizmeye devam eder. Tüm kaporta panelleri sırayla spreylenip kille temizlenir.

4- Araç su ile yıkanır ve kurulanır.

5- Sprey şişeye İpa konulur ve her panel ayrı ayrı spreylenip fiber bez ile silinir. İpa yüzeydeki yağı kalıntıları temizler.

6- Autoglym SRP ile her panele panel büyüklüğü göz kararına bağlı 4-6 damla arası sıkılıp ped ile dairesel hareketlerle silinir. Autoglym SRP küçük yüzeysel hareleri alır, ufak çizikleri kapatır. İyice fiber bez ile silinir.

7- Fk1000p katı bir malzeme, pedi malzemeye sürerek panele uyguluyorsunuz, ultra ince sürmek gerekiyor yoksa iz bırakır iyi silemezseniz. Bunuda yine her panele ayrı ayrı sürerek uyguluyorsunuz. Bir panel bitiyor diğerine başlıyorsunuz.Tüm paneller bittikten sonra bi 15 dakika bekleyip ilk başladığınız panelden başlayarak fiber bez ile siliyorsunuz. Daha kalıcı olsun isterseniz ertesi gün son bi kat daha fk1000p atılabilir.

Fk1000p etkisi ortalama 2-3 ay sürüyor. Ben ay da bi atarım dedim ama başka bir ürün keşfedince ona geçtim.

Autoglym SRP hem dolgu hem aşındırıcı bir malzeme, ama iki işide çok iyi değil orta seviye yapıyor.

Tüm bunlar elde ped ile yapılıyor, ben ilk yaptığımda 4 saat sonraki uygulamalarda 2 saate indirdim elim alıştı.

Eğer aracınızda tırnağa gelen çizik varsa ve hareler çok aşırı yoğunsa bir işe yaramaz, illaki polisaj lazım.

Kil yaparken kil yere düşmemeli, tozlu kumlu ortamlarda olmamalısın. 100gr kil 3-4 sefer uygulama yaptırır. Ben 3 e bölmüştüm. Birini kil yaparken elimden kayıp yere düşürünce atmak zorunda kaldım.

Uygulama yaparken pudralı hastane eldiveni kullan.

Tüm bunları yapıyorsun her şey güzel oluyor. Sabah işe giderken geliyorsun aracın başına tüm araçlara çiğ yağmış buğu yapmışken senin aracının üstü boncuk boncuk hidrofobi su damlası oluyor. Silmene bile gerek kalmıyor 50-60 km hıza çıktın mı uçuyor gidiyor hepsi.

Polisaj makinesi arkadaşta var... Makineyle yapıldığında bu sıra aynen takip ediliyor doğrumu.
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...