İçeriğe Yönlendir

Focus,Jetta,Corolla Düşük Hızda Kaza Testi


Sedat Oral

Recommended Posts

Sani Gerşon

Ben airbag'ler 30km ve üstünde diye patlar diye hatırlıyordum... 15'te airbag mi patlarmış?

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

hocam pert oldu ama :D

vw (yada wv) pert mi oldu?

tarihinde İlkay Başaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Korhan Orkun

Focusla jettanın neden silecekleri çalışıyor çarpışınca?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Focusla jettanın neden silecekleri çalışıyor çarpışınca?

Sanırım içindeki dummy kola değiyor vurduğunda.

Yorum bağlantısı
Korhan Orkun

bende öyle düşündüm ama toyota'daki dummy uzduruplu oturmuş demekki:)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Düşük hızda bazen dokunasım gelir millete, yok hiç başımıza bela almayayımm. Bir aibeğimiz var şu hayatta. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sercan Eskin

Bizim L200'de ön koruma barı var taş gibi.. 30-40 km ye kadar airbag açtırmaz. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Far, kaput, çamurluk, ön ızgaralar, kaput kilidi, tampon, radyatörler, ön cam, airbagler, emniyet kemeri gerdiricileri = Pert :)

Resmen pert ya :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sedat Oral

bu hızlarda çoğunlukla kemer takılmadığı için airbag açıldığını görmüyoruz

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Sabit cisme çarptığı için oluşan ivme daha yüksek olabilir.Belki ondan açmıştır airbagleri ama 2 araç pert. Toyota ise bir kaç parça lokal boya çıkabilir ilanı ile piyasada satılır :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Bi tek corolla pert olmadı :D

içindeki burnunu kırdı ama :)

Bildiğim kadarı ile jetta ve ford daha ağır araçlar. Düşük hızda çarpmalarda aracın kendi ağırlığı önemli. Çünkü absorbe edilmesi gereken enerji fazla. Bu da lokal ön hasarı artırıyor. Mesela 15 km hızla 200 kg bir araç duvara çarpsa hiçbirşey olmadan tampon esnemesi ile kurtarır.

Hafif araç ilk 10 cm de epeyce yavaşlarken ağır araç bir türlü yavaşlamak bilmez çünkü kinetik enerji fazla. (m*v^2 hesabı)

Ancaak. Duvara değil de diğer araca çarparsanız işler değişir. Bu sefer diğer aracı göçertmeye başlarsınız, eğer ağır iseniz.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Çağlar Abi'ye Aveo'nun farının altından bastırınca tampon 1-2 mm yerinden oynuyor diye gösterdim, yandaki Focus 2.5'ta yaptı aynısını santimetreyi buldu bendeki milimetreler :biggrin: Doblo'da yaptı çektikçe geliyordu kopacaktı :D

iyi işte esnek.

Yorum bağlantısı
Sercan Karabulut 34

Toyota Corolla bence daha başarılı çıkmış kazadan, Airbag açması bana mantıklı gelmedi neticede Airbagde bir yerde zararlı olabiliyor, hem maddi hem manevi açıdan.

Ama Vw de en iyi notu almış airbag açmasına rağmen.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Şunlar olacaktı ki, ah gençliğimizde bunlara çok baktık uzaktan.

335.jpg

Şimdi ise arkadaki ev daha fazla ağzımızın suyunu akıtır oldu.. :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Önde bayanın kucağında ya da şöförün kucağında(!) olan çocukların kafası kopabiliyor. Demek neymiş, airbag kötüymüş. Önde kucakta çocuk olunca airbagleri kapatmak gerekirmiş. :shok:

Yeni tip airbagler çift kademe patlayıcılı. Çarpma hızına göre patlama hızı farklı. Benim araçta öyle en azından.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Airbag yüzümüzü fazla korumaz ki ağırlıklı göğüs kafesidir amacı :unsure2: O yüzden koltuk yükseklği ve sürüş pozisyonu ve direksiyon derinliği ve yüksekliği çok çok önemli

Burnunu direksiyona , alnını dikiz aynasına çarpabilir misin airbag patlarsa? evet ayrıca sürüş pozisyonu çok önemli o konuda hemfikirim.

Bu deneylerde (ilk mesajdaki) araçların içine 80 kg manken koymamışlar.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sercan Karabulut 34

Bu çarpışmalarda emniyet kemeri fazlasıyla bizi koruyabilir ve bana göre de en mantıklısıdır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...