Sedat Oral 14 Eylül 2012 Paylaş 14 Eylül 2012 düşük hızda yapılan kaza testleri ilginizi çekebilir Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Ben airbag'ler 30km ve üstünde diye patlar diye hatırlıyordum... 15'te airbag mi patlarmış? 4 Yorum bağlantısı
Misafir 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 (düzenlendi) hocam pert oldu ama vw (yada wv) pert mi oldu? 15 Eylül 2012 tarihinde İlkay Başaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Korhan Orkun 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Focusla jettanın neden silecekleri çalışıyor çarpışınca? 1 Yorum bağlantısı
Misafir 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Focusla jettanın neden silecekleri çalışıyor çarpışınca? Sanırım içindeki dummy kola değiyor vurduğunda. Yorum bağlantısı
Korhan Orkun 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 bende öyle düşündüm ama toyota'daki dummy uzduruplu oturmuş demekki:) Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Düşük hızda bazen dokunasım gelir millete, yok hiç başımıza bela almayayımm. Bir aibeğimiz var şu hayatta. 1 Yorum bağlantısı
Sercan Eskin 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Bizim L200'de ön koruma barı var taş gibi.. 30-40 km ye kadar airbag açtırmaz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Far, kaput, çamurluk, ön ızgaralar, kaput kilidi, tampon, radyatörler, ön cam, airbagler, emniyet kemeri gerdiricileri = Pert Resmen pert ya 1 Yorum bağlantısı
Sedat Oral 15 Eylül 2012 Yazar Paylaş 15 Eylül 2012 bu hızlarda çoğunlukla kemer takılmadığı için airbag açıldığını görmüyoruz Yorum bağlantısı
Tahir İlter 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Sabit cisme çarptığı için oluşan ivme daha yüksek olabilir.Belki ondan açmıştır airbagleri ama 2 araç pert. Toyota ise bir kaç parça lokal boya çıkabilir ilanı ile piyasada satılır Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 (düzenlendi) Bi tek corolla pert olmadı içindeki burnunu kırdı ama Bildiğim kadarı ile jetta ve ford daha ağır araçlar. Düşük hızda çarpmalarda aracın kendi ağırlığı önemli. Çünkü absorbe edilmesi gereken enerji fazla. Bu da lokal ön hasarı artırıyor. Mesela 15 km hızla 200 kg bir araç duvara çarpsa hiçbirşey olmadan tampon esnemesi ile kurtarır. Hafif araç ilk 10 cm de epeyce yavaşlarken ağır araç bir türlü yavaşlamak bilmez çünkü kinetik enerji fazla. (m*v^2 hesabı) Ancaak. Duvara değil de diğer araca çarparsanız işler değişir. Bu sefer diğer aracı göçertmeye başlarsınız, eğer ağır iseniz. 15 Eylül 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Çağlar Abi'ye Aveo'nun farının altından bastırınca tampon 1-2 mm yerinden oynuyor diye gösterdim, yandaki Focus 2.5'ta yaptı aynısını santimetreyi buldu bendeki milimetreler Doblo'da yaptı çektikçe geliyordu kopacaktı iyi işte esnek. Yorum bağlantısı
Sercan Karabulut 34 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Toyota Corolla bence daha başarılı çıkmış kazadan, Airbag açması bana mantıklı gelmedi neticede Airbagde bir yerde zararlı olabiliyor, hem maddi hem manevi açıdan. Ama Vw de en iyi notu almış airbag açmasına rağmen. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Şunlar olacaktı ki, ah gençliğimizde bunlara çok baktık uzaktan. Şimdi ise arkadaki ev daha fazla ağzımızın suyunu akıtır oldu.. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 (düzenlendi) Önde bayanın kucağında ya da şöförün kucağında(!) olan çocukların kafası kopabiliyor. Demek neymiş, airbag kötüymüş. Önde kucakta çocuk olunca airbagleri kapatmak gerekirmiş. Yeni tip airbagler çift kademe patlayıcılı. Çarpma hızına göre patlama hızı farklı. Benim araçta öyle en azından. 15 Eylül 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 (düzenlendi) Airbag yüzümüzü fazla korumaz ki ağırlıklı göğüs kafesidir amacı O yüzden koltuk yükseklği ve sürüş pozisyonu ve direksiyon derinliği ve yüksekliği çok çok önemli Burnunu direksiyona , alnını dikiz aynasına çarpabilir misin airbag patlarsa? evet ayrıca sürüş pozisyonu çok önemli o konuda hemfikirim. Bu deneylerde (ilk mesajdaki) araçların içine 80 kg manken koymamışlar. 15 Eylül 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sercan Karabulut 34 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Bu çarpışmalarda emniyet kemeri fazlasıyla bizi koruyabilir ve bana göre de en mantıklısıdır. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 kemerde toka takılı toyota sürücüsünde. Tamam haklısın. Yorum bağlantısı
Recommended Posts