İçeriğe Yönlendir

Focus,Jetta,Corolla Düşük Hızda Kaza Testi


Sedat Oral

Recommended Posts

Fatih Başaran

Arabanın air bagi açıldığı zaman pert mi yazılıyor ? ? biraz acemiyim arkadaşlarda meraktan soruyorum

Yorum bağlantısı
Fatih Ada

içindeki burnunu kırdı ama :)

Bildiğim kadarı ile jetta ve ford daha ağır araçlar. Düşük hızda çarpmalarda aracın kendi ağırlığı önemli. Çünkü absorbe edilmesi gereken enerji fazla. Bu da lokal ön hasarı artırıyor. Mesela 15 km hızla 200 kg bir araç duvara çarpsa hiçbirşey olmadan tampon esnemesi ile kurtarır.

Hafif araç ilk 10 cm de epeyce yavaşlarken ağır araç bir türlü yavaşlamak bilmez çünkü kinetik enerji fazla. (m*v^2 hesabı)

Ancaak. Duvara değil de diğer araca çarparsanız işler değişir. Bu sefer diğer aracı göçertmeye başlarsınız, eğer ağır iseniz.

Çarpma hızları hepsinde farklı..

focus:15.54

bora:15.26

toyota:15.81

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

O kadar farketmez bence küsurat. kilo daha önemli.

Bir de şunlar var (yeni konu mu açsak)

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

Mehmet hocamızın paylaştığı son video gösteriyor ki; hangi arabaya binersen bin güvenlik açısından dağlar kadar fark yok ama koca koca arabaların dolaştığı bir şehir ortamında yada şehirler arası yollarda bedava dahi verseler ama minik, ufak tefek araçlara asla binme.

Yorum bağlantısı

Ben airbag'ler 30km ve üstünde diye patlar diye hatırlıyordum... 15'te airbag mi patlarmış?

Bende ona şaşırıyorum bu kadar düşük hızda nasıl açılıyor hava yastıkları bilmem ?

Bilmiyorum ama ben bu kadar beklemezdim Aveodan :(

Çok fazla hasar almış gibi gözükse de karoser sağlamdır. Kaza konusu biraz şans biraz da kader, ancak vw'nin kemikli kaportası sanki daha derli toplu güvenli izlenimi veriyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Mesleğm gereği "yazılımda kalite" konulu dersleri de veriyorum. Kalite konusu çok enteresandır. Doğru tanımlanması gerekir.

Öncelikle "ölçülen kalite" ve "algılanan kalite" vardır. Bunlar farklıdır aynı ürün için.

Her ikisinin alt bileşenleri:

-Bozulmazlık

-Bakımı kolay yapılabilirlik

-Yolda bırakmamazlık (bozulmazlıktan farklıdır)

-Darbe aldığında geri kalkabilirlik (fiziksel darbe sadece kastedilmiyor, saldırı da buna dahil, yani yumruktan sonra ayağa kalkabilmek)

- Hayata malolan kazalara karşı emniyet

- Güncellenebilirlik ve modifiye edilebilirlik

- Kullanıcıyı tatmin edebilirlik

- Zaman içinde demode olmamazlık

- Modüler tasarım ile uzun vadede bakım maliyetinin düşük olmasını sağlayabilirlik

- Güvenilirlik

- Fonksiyonellik

- Fonksiyonların her zaman aynı neticeyi vereceği şekilde çalışabilirlik

- Zaman içinde performansı koruyabilirlik

Dolayısı ile sadece sağlamlık kalite göstergesi olamaz, olmamaktadır. Tüketicilerin tercihi daha çok algısal kalite üzerine kuruludur. Bu nedenle firmalar (her alanda) algısal kalite üzerine çalışma yapmaktadırlar. Bu ay yeni bir projeye başladık bir beyaz eşya firması ile çamaşır makinelerinin algısal kalitesini yükselteceğiz (18 aylık proje).

VW bence kalitesiz değil ama gökten zembille inen bir araç da değildir.

Yorum bağlantısı
Korhan Orkun

Sarı fiestanın rengi çok hoş. Civic fizik kanunları gereğimi ters döndü anlamadım.

Yorum bağlantısı

Arka tekerine çarpınca onun tekeri hava kaldırdı öle öyle takla attı :)

Tepe noktasında sağ yapsa kurtarırdı. Hatta öyle sürebilirdi bile. Akşam deneyeyim o şekilde iki tekere kalkmayı.

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Focusla jettanın neden silecekleri çalışıyor çarpışınca?

Sanırım airbagler açıldığı iin olabilir kola etki yapması açısından.

aFLGW.jpg

Benim hava yastıklarım neden açılmadı, arıza olmuş olabilirmi?

2006 trend di...

Yorum bağlantısı
Sinan Mutlu
(düzenlendi)

Sanırım airbagler açıldığı iin olabilir kola etki yapması açısından.

aFLGW.jpg

Benim hava yastıklarım neden açılmadı, arıza olmuş olabilirmi?

2006 trend di...

Emniyet kemeri takılı ise her daim açılması gerekli ama ... darbe yan taraftan mı geldi ?

Geçen aylarda arkadaşım yeni kasa opel astra ile takla attı. airbagler açılmadı . Arabayı airbagsiz perte çıkardılar . Düşünün ne kadar hasar gelmiş arabaya. Yetkili kişilere sorduk neden airbagler açılmadı diye , onlarda emniyet kemeri takılı olmadığından dolayı airbagler aktif hale gelemez dediler. Yeni arabaların hepsi de böyle demişler . Kime inansak ?

tarihinde Sinan Mutlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hüseyin Topal

içindeki burnunu kırdı ama :)

Bildiğim kadarı ile jetta ve ford daha ağır araçlar. Düşük hızda çarpmalarda aracın kendi ağırlığı önemli. Çünkü absorbe edilmesi gereken enerji fazla. Bu da lokal ön hasarı artırıyor. Mesela 15 km hızla 200 kg bir araç duvara çarpsa hiçbirşey olmadan tampon esnemesi ile kurtarır.

Hafif araç ilk 10 cm de epeyce yavaşlarken ağır araç bir türlü yavaşlamak bilmez çünkü kinetik enerji fazla. (m*v^2 hesabı)

Ancaak. Duvara değil de diğer araca çarparsanız işler değişir. Bu sefer diğer aracı göçertmeye başlarsınız, eğer ağır iseniz.

Fizik kanunlarına göre mantıklı..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...