Fatih Başaran 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Arabanın air bagi açıldığı zaman pert mi yazılıyor ? ? biraz acemiyim arkadaşlarda meraktan soruyorum Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 sabit cisme vurmak etkiyi çok fazla arttırıyor ... http://www.youtube.com/watch?v=6dI5ewOmHPQ 1 Yorum bağlantısı
Fatih Ada 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 içindeki burnunu kırdı ama Bildiğim kadarı ile jetta ve ford daha ağır araçlar. Düşük hızda çarpmalarda aracın kendi ağırlığı önemli. Çünkü absorbe edilmesi gereken enerji fazla. Bu da lokal ön hasarı artırıyor. Mesela 15 km hızla 200 kg bir araç duvara çarpsa hiçbirşey olmadan tampon esnemesi ile kurtarır. Hafif araç ilk 10 cm de epeyce yavaşlarken ağır araç bir türlü yavaşlamak bilmez çünkü kinetik enerji fazla. (m*v^2 hesabı) Ancaak. Duvara değil de diğer araca çarparsanız işler değişir. Bu sefer diğer aracı göçertmeye başlarsınız, eğer ağır iseniz. Çarpma hızları hepsinde farklı.. focus:15.54 bora:15.26 toyota:15.81 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 O kadar farketmez bence küsurat. kilo daha önemli. Bir de şunlar var (yeni konu mu açsak) Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 denemişler onu da. Kütle farkı çok önemli. şu ilginç: 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 Mehmet hocamızın paylaştığı son video gösteriyor ki; hangi arabaya binersen bin güvenlik açısından dağlar kadar fark yok ama koca koca arabaların dolaştığı bir şehir ortamında yada şehirler arası yollarda bedava dahi verseler ama minik, ufak tefek araçlara asla binme. Yorum bağlantısı
Misafir 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 Ben airbag'ler 30km ve üstünde diye patlar diye hatırlıyordum... 15'te airbag mi patlarmış? Bende ona şaşırıyorum bu kadar düşük hızda nasıl açılıyor hava yastıkları bilmem ? Bilmiyorum ama ben bu kadar beklemezdim Aveodan Çok fazla hasar almış gibi gözükse de karoser sağlamdır. Kaza konusu biraz şans biraz da kader, ancak vw'nin kemikli kaportası sanki daha derli toplu güvenli izlenimi veriyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 Demek ki neymiş, herkes küçük arabaya binerse sorun olmazmış. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Eylül 2012 Paylaş 20 Eylül 2012 Mesleğm gereği "yazılımda kalite" konulu dersleri de veriyorum. Kalite konusu çok enteresandır. Doğru tanımlanması gerekir. Öncelikle "ölçülen kalite" ve "algılanan kalite" vardır. Bunlar farklıdır aynı ürün için. Her ikisinin alt bileşenleri: -Bozulmazlık -Bakımı kolay yapılabilirlik -Yolda bırakmamazlık (bozulmazlıktan farklıdır) -Darbe aldığında geri kalkabilirlik (fiziksel darbe sadece kastedilmiyor, saldırı da buna dahil, yani yumruktan sonra ayağa kalkabilmek) - Hayata malolan kazalara karşı emniyet - Güncellenebilirlik ve modifiye edilebilirlik - Kullanıcıyı tatmin edebilirlik - Zaman içinde demode olmamazlık - Modüler tasarım ile uzun vadede bakım maliyetinin düşük olmasını sağlayabilirlik - Güvenilirlik - Fonksiyonellik - Fonksiyonların her zaman aynı neticeyi vereceği şekilde çalışabilirlik - Zaman içinde performansı koruyabilirlik Dolayısı ile sadece sağlamlık kalite göstergesi olamaz, olmamaktadır. Tüketicilerin tercihi daha çok algısal kalite üzerine kuruludur. Bu nedenle firmalar (her alanda) algısal kalite üzerine çalışma yapmaktadırlar. Bu ay yeni bir projeye başladık bir beyaz eşya firması ile çamaşır makinelerinin algısal kalitesini yükselteceğiz (18 aylık proje). VW bence kalitesiz değil ama gökten zembille inen bir araç da değildir. Yorum bağlantısı
Korhan Orkun 27 Eylül 2012 Paylaş 27 Eylül 2012 Sarı fiestanın rengi çok hoş. Civic fizik kanunları gereğimi ters döndü anlamadım. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Eylül 2012 Paylaş 27 Eylül 2012 Arka tekerine çarpınca onun tekeri hava kaldırdı öle öyle takla attı Tepe noktasında sağ yapsa kurtarırdı. Hatta öyle sürebilirdi bile. Akşam deneyeyim o şekilde iki tekere kalkmayı. Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 27 Eylül 2012 Paylaş 27 Eylül 2012 Focusla jettanın neden silecekleri çalışıyor çarpışınca? Sanırım airbagler açıldığı iin olabilir kola etki yapması açısından. Benim hava yastıklarım neden açılmadı, arıza olmuş olabilirmi? 2006 trend di... Yorum bağlantısı
Sinan Mutlu 28 Eylül 2012 Paylaş 28 Eylül 2012 (düzenlendi) Sanırım airbagler açıldığı iin olabilir kola etki yapması açısından. Benim hava yastıklarım neden açılmadı, arıza olmuş olabilirmi? 2006 trend di... Emniyet kemeri takılı ise her daim açılması gerekli ama ... darbe yan taraftan mı geldi ? Geçen aylarda arkadaşım yeni kasa opel astra ile takla attı. airbagler açılmadı . Arabayı airbagsiz perte çıkardılar . Düşünün ne kadar hasar gelmiş arabaya. Yetkili kişilere sorduk neden airbagler açılmadı diye , onlarda emniyet kemeri takılı olmadığından dolayı airbagler aktif hale gelemez dediler. Yeni arabaların hepsi de böyle demişler . Kime inansak ? 28 Eylül 2012 tarihinde Sinan Mutlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal 19 Ekim 2012 Paylaş 19 Ekim 2012 içindeki burnunu kırdı ama Bildiğim kadarı ile jetta ve ford daha ağır araçlar. Düşük hızda çarpmalarda aracın kendi ağırlığı önemli. Çünkü absorbe edilmesi gereken enerji fazla. Bu da lokal ön hasarı artırıyor. Mesela 15 km hızla 200 kg bir araç duvara çarpsa hiçbirşey olmadan tampon esnemesi ile kurtarır. Hafif araç ilk 10 cm de epeyce yavaşlarken ağır araç bir türlü yavaşlamak bilmez çünkü kinetik enerji fazla. (m*v^2 hesabı) Ancaak. Duvara değil de diğer araca çarparsanız işler değişir. Bu sefer diğer aracı göçertmeye başlarsınız, eğer ağır iseniz. Fizik kanunlarına göre mantıklı.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts