İçeriğe Yönlendir

Yüksek Süratte Gazı Kesiyor. Nereden Başlamalı?-Sebebi Bulundu


Misafir

Recommended Posts

(düzenlendi)

Araç 2004 C-Max TDCİ, 190.000 km. 6 ay önce satın aldım. Geçmişi temiz, ilk sahibinden aynı ilde kullanılmış, sürekli aynı özel serviste bakım yapılmış, temiz bir araç. 6 ay içinde Kapadokya turu ile birlikte 4000 km yol yaptım, klima açıkken alt devirlerdeki cansızlık dışında hiçbir sorun yok. Adana dönüşünde max. yüklü olarak Torosları CC ile 120 km sabit hızla çıktım.

Bu sabah kepekli yokuşunu tırmanırken 5. Vites 110 km.de birden gaz kesilir gibi oldu ve 4. vitese düşmek zorunda kaldım, ama yine 300 deviri geçmekte zorlanıyor. Bir saat sonra geri dönüşte daha dikkatli bir şekilde denedim 5. Vites 120 ye gelir gelmez (CC’de dik yokuş nedeniyle devir düşünce kestiği gibi) gazı kesti ve 4. Vitese düştüm, yine zorlandığını hissediyorum. Bu durum arıza lambasını yakmıyor. (bir de yeni mazot almıştım)

Yağ değişiminde kat.kon.e baktırdım usta orijinal olduğunu söyledi. Ben zaten sırasıyla enjektörlerden başlayıp, egr, turbo, kat. diyerek birer ay arayla hepsinin elden geçirteyim diyordum ama şimdi galiba bir öncelik oluştu.

Forumdaki değerli ustalarımız önce nereden başlamamı tavsiye ederler?

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Geçenlerde benzer bir durum forumdan birisinin başına gelmişti, hava akışmetresi ile ilgili durumu vardı sanki :unsure2:

Yorum bağlantısı
Korhan Orkun

Tam bilemem ama EGR olabilir, Turbo olabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Sorun güç gerektiğinde ortaya çıkıyor, düz yolda bir problem yok.

Ben olsam şunları yapardım;

1-Aracı Ids e bağlatır hata kodu varmı bakardım

2-Hata kodu var ise önceliği bu kodlara göre belirlerdim

3-Eğer hata kodu yok ise önce turbonun emiş ve manifold bağlantısına kadar tüm boruları tekrar tekrar kontrol ederdim zira çok güce ihtiyaç duyulduğunda turbo daha fazla basınç ürettiğinden hortumlardaki bir hasar bu basınç nedeniyle kaçak yapıp havanın manifolda düşük basınçla ulaşması ve dolayısıyla güç kaybı olabilecektir.

4-Turbo içindeki değişken basıncı ayarlayan kanatçıklar takılı kalıp gerekli basıncın oluşmasına mani oluyor olabilir turbo selenoid valfi kontrol edilmeli.

5-Mafın kirlenmiş olma ihtimaline karsı yağsız kontakt sprey ile temizliğini yapardım

6-Enjektör yuva diplerinde ve emme manifoldu bağlantı noktalarında herhangi bir kaçak oluşmuş mu kontrol ederdim.

7-Ve son olarak arızayı tespit edip sorunu çözene kadar yolda kalmamak için, Allaha dua ederdim :)

Yorum bağlantısı

1800-2000 devir civarı tutukluk oluyor mu?

1800-2000 arası zıplama noktası, burada hangi viteste olursa olsun koltuğa yapıştırıyor.

Yakıt filtresi en basit başlama noktası...

Yakıt filtresi 300 km önce yağ değişimi esnasında değişti.

Dilim varmıyor ama turbodan korkuyorum :(

Sani dilin varmasın zaten, turbo çıkarsa en az 500 Tl.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Abi bizim arkadaş aracına çok tanıdık bir markadan yakıt almış araç rampada gaz yemez olmuş aracı zorla başka petrole götürmüş ve araca daha önceki istasyondan yakıt almış ve düzelmiş. Yakıttan olabilirmi acaba.

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Abi aracı IDS cihazı olan bir servise götür çıkan arıza koduna göre işlem yaptır, sıkıntı olursa 5326480559 :)

Yorum bağlantısı

Abi bizim arkadaş aracına çok tanıdık bir markadan yakıt almış araç rampada gaz yemez olmuş aracı zorla başka petrole götürmüş ve araca daha önceki istasyondan yakıt almış ve düzelmiş. Yakıttan olabilirmi acaba.

Mehmet hocam benim de aklıma ilk o geldi çünkü çıktığım yokuştan 1 km önce yakıt almıştım, depoda da sanırım 5 L. kadar yakıt vardı. Arıza lambası yanmadı ama Sabri ustamın dediği gibi hafta sonu IDS'e bağlatıp deniyeceğiz.

Abi aracı IDS cihazı olan bir servise götür çıkan arıza koduna göre işlem yaptır, sıkıntı olursa 5326480559 :)

Tamamdır ustam, telefonu kaydettim, ihtiyaç olursa rahatsız ederim.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Sorun güç gerektiğinde ortaya çıkıyor, düz yolda bir problem yok.

Sorun çözüldü mü ?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Hayır sorun çözülmedi, çünkü birşey yapılmadı, bu gün aynı yolda yine deneme fırsatım oldu, sadece 5. viteste dik rampada 120'yi geçemiyor, gazı kesiyor. 4'e alıp bastığımda 120-130 çıkıyor sorun yok.

Bu gün farklı bir yerden yakıt aldım ve daha önce koyduğum 10/30 yağı boşalttırıp Mobil 3000 5/30 koydurdum. Bunlardan sonra bir daha deneyeceğim. Yalnız motorda sanıyorum fan'dan sıçrayan yağ bulaşıkları görüyorum, daha önce üst kapaktan çıkıp turboya giden boruda hafif sızıntı vardı onu giderip motoru temizlemiştim. Şimdi temiz motorda bir kaç noktada yine yağ sıçradığını gördüm. Bu turbodan çıkan metal boruda çatlak şüphesi uyandırıyor. Gözle yaptığım kontrolde bir şey göremedim ama şüphelerim şimdi bu noktaya yoğunlaştı. Müstait bir zamanda daha etraflıca bakacağım.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Motor çalışırken gaz verip turbo çıkışındaki hortum kontrol edilmeli abi, egr kontrol edilmeli...Turbo sadece 5. viteste sıkıntı yapmaz..Turbo ayrıca 500 den başlamaz, kendisi 1.100-1.200 lira civarı...Sökme takma falan epey tutar...:(

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Sani dilin varmasın zaten, turbo çıkarsa en az 500 Tl.

500 tl ye turboyu sadece uzaktan seyrederler.Dokundukları an en kötü 5 ile çarp.. Umarım turbo değildir.

Hayır sorun çözülmedi, çünkü birşey yapılmadı, bu gün aynı yolda yine deneme fırsatım oldu, sadece 5. viteste dik rampada 120'yi geçemiyor, gazı kesiyor. 4'e alıp bastığımda 120-130 çıkıyor sorun yok.

Bu gün farklı bir yerden yakıt aldım ve daha önce koyduğum 10/30 yağı boşalttırıp Mobil 3000 5/30 koydurdum. Bunlardan sonra bir daha deneyeceğim. Yalnız motorda sanıyorum fan'dan sıçrayan yağ bulaşıkları görüyorum, daha önce üst kapaktan çıkıp turboya giden boruda hafif sızıntı vardı onu giderip motoru temizlemiştim. Şimdi temiz motorda bir kaç noktada yine yağ sıçradığını gördüm. Bu turbodan çıkan metal boruda çatlak şüphesi uyandırıyor. Gözle yaptığım kontrolde bir şey göremedim ama şüphelerim şimdi bu noktaya yoğunlaştı. Müstait bir zamanda daha etraflıca bakacağım.

Bu aslında iyi haber çatlak giderilebilir..

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Turbodan intercooler a giden o metal boru benimde çok az da olsa çatlak 2 kere kaynattım yine çatladı ..Aracın performansını etkileyecek bir sorun oluşturmuyor çünkü motora çok yüksek devir çevirtip zorlamıyorum..

10.cu iletide yazdıklarım hala geçerli..3 maddeye odaklanın

3-Eğer hata kodu yok ise önce turbonun emiş ve manifold bağlantısına kadar tüm boruları tekrar tekrar kontrol ederdim zira çok güce ihtiyaç duyulduğunda turbo daha fazla basınç ürettiğinden hortumlardaki bir hasar bu basınç nedeniyle kaçak yapıp havanın manifolda düşük basınçla ulaşması ve dolayısıyla güç kaybı olabilecektir.

Yorum bağlantısı

Motor çalışırken gaz verip turbo çıkışındaki hortum kontrol edilmeli abi, egr kontrol edilmeli...Turbo sadece 5. viteste sıkıntı yapmaz..Turbo ayrıca 500 den başlamaz, kendisi 1.100-1.200 lira civarı...Sökme takma falan epey tutar... :(

500 tl ye turboyu sadece uzaktan seyrederler.Dokundukları an en kötü 5 ile çarp.. Umarım turbo değildir.

Bu aslında iyi haber çatlak giderilebilir..

Motor çalışırken gaz verip kontrol yaptım, yumuşak hortum muazzam şişiyor, görebildiğim yerlerde de üfürme, kabarcık, köpük gibi şeylere rastlamadım. Peki siz Kepekliyi nasıl çıkıyorsunuz, yani asıldığınızda 5. viteste sonuna kadar 120-130 sıyırıp çıkıyormusunuz?

Dedim ya yazın bu arabayla torosları hem de yüklü olarak cc 120 ile çıkmıştım, bir yerde bayılmıştı o da torosların en dik yeriydi, 4'e alıp devam etmiştim.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Misafir
(düzenlendi)

Arkadaşlar sorunun sebebini nihayet tam olarak buldum. Soğuk motor.!!!!!!!

Ben aynı rampayı genelde evden çıktıktan 5 km. sonra tırmanıyorum. Rampanın en dik yerine kadar hararet ilk çeyreğe yaklaşıyor. E havalar da soğudu ya, oradaki işim 1-2 saat sürünce motor tekrar soğuyor ve dönüşte de aynı rampayı yine soğuk motorla tırmanıyorum.

Son iki gidişimde dikkatle gözlemledim. Zirveye tırmandığımda hararet ilk çeyreği biraz geçmiş oluyor. Oradaki işim çok kısa sürüyor ve motor soğumadan geri dönüyorum. Böyle olduğunda çıkarken yaşadığım sıkıntıyı geri dönüşte yaşamıyorum. Bu gün yine aynısı oldu ve dönüşte motor sıcakken ısrarla rampanın ortasında devri düşürüp vitesi 4 ve 5 yaptım, sorunsuz bir şekilde sıyırıp çıktım. :bravo:

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...