Muhammed İkbal Dübek 22 Eylül 2012 Paylaş 22 Eylül 2012 Geçen hafta arkadaşımın citroen c5 hdı ile biraz gezdik. citroenlerin motor sesinin fordlarla aynı sesi verdiğini hissettim. citroen ve fordların motoru aynımı? Ben hdı motorların ilkel dizel motor olduğunu biliyorum. Citroen araçların kronik sorunudur motorları. Eğer citroen ve fordun motorları aynı ise fordu farklı güçlü ve uzun ömürlü kılan sebeb nedir? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Eylül 2012 Paylaş 22 Eylül 2012 citroen araçların kronik motor sorunu ne mesela? Hangisi? 1 Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 22 Eylül 2012 Paylaş 22 Eylül 2012 tdci motor ile hdi'nin aynı motor olduğu (psa) hatta volvo ve mazdanın aynı motoru kullandığı söylenir. Gerçekten bire bir aynımı? Turbo vs.? Yorum bağlantısı
Tahir İlter 22 Eylül 2012 Paylaş 22 Eylül 2012 Pejo,citroen,volvo aynı motoru kullanıyor.Bire bir aynısı olmasa da 3 aşağı 5 yukarı aynı diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Yusuf Yurttaş 22 Eylül 2012 Paylaş 22 Eylül 2012 Evet motorlar aynı diye biliyorum ben psa motorlar. Belki yazılımlarında ufak farklılıklar vardır. Yorum bağlantısı
Necati Dur 22 Eylül 2012 Paylaş 22 Eylül 2012 Ford'da elektronik aksağam Siemens Pejoda falan Bosch diye biliyorum Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt 22 Eylül 2012 Paylaş 22 Eylül 2012 frodlar da dayanıksız ki, kim size söyledi uzun ömürlü diye Yorum bağlantısı
Tahir İlter 22 Eylül 2012 Paylaş 22 Eylül 2012 Daha düne kadar kırsal motorin ucuz diye yeni nesil dizel araçlara konuluyordu.Millet yeni yeni ayıktı ama eskilerin üstünde hep sorunlu motor damgası bıraktı zaten şimdi satışı da yok sanırım o yüzden artık dizeller daha sağlıklı çalışıyor diye düşünüyorum.Şuda bir gerçek hala Türkiye' de ki dizel yakıtlar avrupa standartlarında değil. 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 22 Eylül 2012 Paylaş 22 Eylül 2012 Bizde var Connect 450 bin de 10 kişi kullanıyor.Şirket aracı servis çimento tortuları yüzünden servise almak istemiyor O derece. Gidiyor hala hemde sağlam gidiyor sıkıntı yok :D 3 Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt 22 Eylül 2012 Paylaş 22 Eylül 2012 Siemens ve Bosch da aynı firma. TDCİ motorlar TDİ motorlardan daha dayanıklı. Tecrübe ile sabit. TDİ aslında daha başarılı ama aynı zamanda da daha nazik. TDCİ'ın ise tolere gücü biraz daha yüksek. Özellikle de turboları. Ya citroen dandik ya, ford da az dandik 2 Yorum bağlantısı
Muhammed İkbal Dübek 22 Eylül 2012 Yazar Paylaş 22 Eylül 2012 citroen araçların kronik motor sorunu ne mesela? Hangisi? Kronik sorun hdı oluşudur bence çünkü hdı motor dizel motorların ilk versiyonu. kısa zamanda çok arıza çıkarmıştı zaten bizede. geliştirilmiş bir versiyon değil yani En basitinden 2.el araç alımlarında bile en çok sorunun fransız araçlarından(peugeot,citroen) çıkması bunu güçlendiriyor. Yorum bağlantısı
Muhammed İkbal Dübek 22 Eylül 2012 Yazar Paylaş 22 Eylül 2012 Benim kafam rahat 4 yıl garantim var nereye kadar bozulursa bozulsun.Zamanında bizim kırsal motorinle çalışan 1.9 tdi megane1 bile 150.000de iken üstünde kendi turbosu vardı.Focusta ise salak bir hortum yırtılıp duman ediyor herşeyi.Sonra yok ses geliyormu dinle falan fistan... http://www.fordclubt...__fromsearch__1 tamamen kullanmaya bağlı olan bişedir turbo eğer focusu megan gibi kullandıysan onu bilemem bu arada hayırlı olsun yeni aracın Yorum bağlantısı
Muhammed İkbal Dübek 22 Eylül 2012 Yazar Paylaş 22 Eylül 2012 ecu farklı.peg aynı motorda daha az yakıyor.arge psa nın.Sorun ararsanız fordda arayın.Neydi 2004 den beri üretilen motorların kronik sorunları.Saymakla bitmez.Turbo, turbo hortumları, kelepçeleri, enjetör pulları, ısıtma bujileri,egr, manifolt, turbo selenoyidi, volan, cvt şanzıman, rölantede titreten alternatör, aküyü çabuk bitiren yazılım, farı eriten 5w lık ampuller, aks sorunları, tıkırtı vırıltı zırıltı, daha bilmediğim neler neler. sözüm ona milyon km yapacak motorların 70 binlerde bazen daha erkenden rektifiye edilmesi.Dizel motor için 70- 100- 200 - 300 nedir ki? bizimilerde problem.Anca anca oturdu dizelleri.Diğer citroen veya peg forumlarını okumuyorum.Bilgim yok.Fordda güzelim insanlara kök söktürdü.Bizimki stokholm sendromu.Başka açıklması yok.Şifayı bulan diğer markalara geçiyor.Bulamayan fordum böyle, fordum şöyle, döver geçer ezer büker.Neyi eziyor fiesta mesela 68 beygirle o torkla, neyi eziyor geçiyor focus 100 beygirle.Bunlar normal aile arabaları.Standart götürgeçler,abartmayalım.Savaş uçağı f1 aracı vs değil.Tavsiyem çocukluk hastalığını atlatmış modeller ve motorlar.Şu an için çoğu sorunlar çözüldü.Ama yeni model ve motorlarda ford bize yüzlerce süpriz yapacak.Hadi hayırlısı siemens le bosch aynı kuruluş hatta osram da hatta bilmem kaç on firma daha tek taraflı çalışmıyorum abi fordu efsane yaptım galiba ama nedense bi fordu bir citroen,peugeot,renaulta tercih ederim ben. vw 'ye param yettide bizmi binmedik. Yorum bağlantısı
Sercan Eskin 22 Eylül 2012 Paylaş 22 Eylül 2012 Connect 1.8 TDCİ, partner 2,0 HDİ motoru tokatlıyordu.. Fakat motor sesinde hiç fark yoktu.. Yorum bağlantısı
Misafir 23 Eylül 2012 Paylaş 23 Eylül 2012 volvo s40 1.6 d nin kaputunu açın içindeki dizaynın ford 1.6 tdci ile aynı olduğunu göreceksiniz. Yorum bağlantısı
Yusuf Yurttaş 23 Eylül 2012 Paylaş 23 Eylül 2012 Bu araba, motor firmalarının iş birlikleri çok karışık. Hiç tahmin etmediğimiz firmalar işbirliği yapıyor. Bmw'den land rovera, renaultdan nissana şimdi aklıma gelmeyen daha birçok benzer örneği vardı. Bmw'nin 4x4 yapabilmesi, mercedes vito'yu ilk halinden iyileştirebilmesi hep bunların sonuçları. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Eylül 2012 Paylaş 23 Eylül 2012 1.6 hdi, tdci larda sıkça turbo sorunları yaşanıyor.( kaynak autobild) Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 23 Eylül 2012 Paylaş 23 Eylül 2012 Motor aynı ise filtre v.s parçalarında ortak olması gerekir. Forduna pejodan yada citroen parçacısından yedek parça alan var mı? Yorum bağlantısı
Tahir İlter 23 Eylül 2012 Paylaş 23 Eylül 2012 Motor aynı ise filtre v.s parçalarında ortak olması gerekir. Forduna pejodan yada citroen parçacısından yedek parça alan var mı? Motorun genel yapısı aynı atıyorum parçaya bir tırnak koyuyor pejoya uygun oluyor bir girinti yapıyor forda uygun oluyor. Yorum bağlantısı
Murat Kavuk 24 Eylül 2012 Paylaş 24 Eylül 2012 1998'de ford-psa arasında başlayan ortaklığın ürünü bu motorlar. İşin argesini pejo mühendisleri yapıyor. Üretim ise isveçde (bir zamanlar forda ait olan) volvo motor tesisleri, fransada iki fabrika ve ingilterede ford'un fabrikasında yapılıyor. Rivayetlere göre hindistan ve çinde de ford bu motorları üretiyor, ancak oralarda üretilen motorlar avrupada satılmıyor. Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 24 Eylül 2012 Paylaş 24 Eylül 2012 Ford taki 1.4 ve 1.6 motorlar PSA nın. PSA daki 2,0 ve üzeri motorlar ise Fordun Yorum bağlantısı
Murat Kavuk 24 Eylül 2012 Paylaş 24 Eylül 2012 1.4 ve 1.6 motorlar fordun ingiltere fabrikasında da üretiliyorlar, neden PSA'nın olsunki... Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 25 Eylül 2012 Paylaş 25 Eylül 2012 (düzenlendi) Gördüğüm kadarıyla yeni C4 ( 2011 modelinden bahsediyorum ) dizel motoruyla , focus 2 ve 2.5 motorları aynı . Yalnız şunu farketmiştim . Ford ların turbosu Garret idi . Citroen lerinki Mitsubishi imiş . Fordların yakıtının neden fazla olduğunu sormuştum , ustam focusların şanzumanı düşük devirlerde yüksek torklar üretiyormuş , bu da doğal olarak yakıta yansıyormuş .Bana mantıklı geldi . Volvo s40 larda da aynı motoru görmüştüm . 25 Eylül 2012 tarihinde Mehmet Demirci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eyüp Kosif 25 Eylül 2012 Paylaş 25 Eylül 2012 Geçen hafta arkadaşımın citroen c5 hdı ile biraz gezdik. citroenlerin motor sesinin fordlarla aynı sesi verdiğini hissettim. citroen ve fordların motoru aynımı? Ben hdı motorların ilkel dizel motor olduğunu biliyorum. Citroen araçların kronik sorunudur motorları. Eğer citroen ve fordun motorları aynı ise fordu farklı güçlü ve uzun ömürlü kılan sebeb nedir? Motorlar aynıdır ancak kalibrasyonlarını her firmanın kendi mühendisi yapar. Bu nedenle yakıt/performans az buçuk değişebilir ama sesleri neredeyse aynıdır. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts