İçeriğe Yönlendir

Audi 6 Dan, Bmw 5 Den, Mercedes E Den Mi, Başlar?


Hakan Gürsu

Recommended Posts

Hakan Gürsu
(düzenlendi)

Bu kalteli markaların A3-A4, 3, ve C serileri ile ilgili konu açıldığı zaman bazı yorumlar var.Hemen alta, o sundan bu sundan başlar diye, ben bu yazılanları çok garipsiyorum.

Mesala benim su an 5 serisi alacak kadar param olsa ben 5 almam gider 3 alırım çünkü 3 serisi daha çok hoşuma gidiyor.Zorlamı 3 serisi bana daha çok hitap ediyor.

Aynı şekil Mercedes C serisi içinde geçerili.

Bu konudaki düşünceleriniz nelerdir, bana katılan varmı.

tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Kişisel görüştür.Gerçeklik ifade etmez bu görüşler.A6,E serisi,5 serisi aynı segment araçları aralarında değerlendirme söz konusu olabilir ama C serisi ile E serisini karşılaştırmak veya diğer segmentleri birbiri ile karşılaştırmak çok doğru değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Bmw için örnek vermek gerekirse 1 kasada ne ise 8 de de o dur. Farklı kullanıcılara farklı modeller sadece. Param olsa 3,30 d alırım. Ne işim olur 5 ile 7 ile. Bazı kimseler tarafından alt model olarak algılanıyor ama alt model değil küçük model..

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Mercedes için söylüyorum E'den başlar, 1995'te biter.

Ürün ve hedef müşteri kitlesi terimlerini hiçe sayarsak bu söylenenler doğrudur. Ama üretilen araçları alacak kişilere göre yorum yaparsak bu düşünce yanlıştır. Lambo veya ferrari niye b sınıfında araç üretmez, çünkü hedef müşteri kitlesinde ve bu araçları alacak kişiler yoktur. Yoksa ferrari ne yapsa satar. Sadece müşteri kitlesini belirli tutmak istiyor.

Eğer mercedes ya da bmw küçük sınıf araç alacak müşteriye araç satmak istiyorsa ki, istiyor, bu sınıfta araç yapar ve satar. Kimse de bu araçlara bmw ve ya mercedes değil diyemez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

Bana yeni kasa A serisindem versinler onlardan ne 5 isterim nede7.Versinler satar 2-3tane A serisi alirim.Heleki yeni 3 serisi beni benden aliyor :( Mercedesin E kasasini hic sevmiyorum cok agir geliyor bana.5serisi biraz daha spor ondan.Audiye gelincede S3 body kitli olsun onada varim digerleri beni ilgilendirmez :) Zevk meselesi bana kalirsa lakin kalkipta 70kusur en bos a3 1.6tdiye vermem...

Bana yeni kasa A serisindem versinler onlardan ne 5 isterim nede7.Versinler satar 2-3tane A serisi alirim.Heleki yeni 3 serisi beni benden aliyor :( Mercedesin E kasasini hic sevmiyorum cok agir geliyor bana.5serisi biraz daha spor ondan.Audiye gelincede S3 body kitli olsun onada varim digerleri beni ilgilendirmez :) Zevk meselesi bana kalirsa lakin kalkipta 70kusur en bos a3 1.6tdiye vermem...

birebir tutuyor tarifin benkileri :)) yaştan ötürü sanırım :D

Yorum bağlantısı
Murat Dere

Bu kalteli markaların A3-A4, 3, ve C serileri ile ilgili konu açıldığı zaman bazı yorumlar var.Hemen alta, o sundan bu sundan başlar diye, ben bu yazılanları çok garipsiyorum.

Mesala benim su an 5 serisi alacak kadar param olsa ben 5 almam gider 3 alırım çünkü 3 serisi daha çok hoşuma gidiyor.Zorlamı 3 serisi bana daha çok hitap ediyor.

Aynı şekil Mercedes C serisi içinde geçerili.

Bu konudaki düşünceleriniz nelerdir, bana katılan varmı.

Hayır, alamazsın! :p 5 seri alacak paran varsa, üstünü kredi çekip 7 serisi almalısın. Ne o öyle 3 serisi? :D

Mercedes için söylüyorum E'den başlar, 1995'te biter.

Ürün ve hedef müşteri kitlesi terimlerini hiçe sayarsak bu söylenenler doğrudur. Ama üretilen araçları alacak kişilere göre yorum yaparsak bu düşünce yanlıştır. Lambo veya ferrari niye b sınıfında araç üretmez, çünkü hedef müşteri kitlesinde ve bu araçları alacak kişiler yoktur. Yoksa ferrari ne yapsa satar. Sadece müşteri kitlesini belirli tutmak istiyor.

Eğer mercedes ya da bmw küçük sınıf araç alacak müşteriye araç satmak istiyorsa ki, istiyor, bu sınıfta araç yapar ve satar. Kimse de bu araçlara bmw ve ya mercedes değil diyemez.

Olm sen forum forum gezeceğine gidip başka şeyler yapsana... Evlen mesela. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

A6-5 ve E serileri ağır uzun yol arabası.Genelde uzun yol yapan kişilerin tercih edeceği araçlar.

a4-3 ve C serileri ise spor araçlar gençlerin genelde tercihi. Şehir içinde daha çok kullanlar için tercih edilir.

Ben olsan herzaman büyük araba tercih edeceğim içim a6 5 ve E serisini tercih ederim.

Focus ile mondeo gibi düşünün.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bahsi geçen firmalar genelde lüks markalar olduğu için alıcıları üst-lüks segmenti yani E segmentine bakıyor. E sgmnentin altında bazı istekler karşılanmadığı için ( en basitinden yeni 3 serisi otomatik sürücü koltuğu yokken 5 de full fonksiyon olarak var) E segmenti altında kalan D de aradığını bulamadığı için bmw 5 den merso E den başlar diyor. yoksa motor-şanzıman olarak e serisi ile c serisinde kullanılan çoğu motor ortak. yine 3 ile 5 de de. yine işcilik kalitesi malzemesi aynı fabrika ürünü gibi gibi denebilir.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Herkes için istediği, binebildiği arabadan başlar tüm modeller...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Elektrikli-masajlı-ısıtmalı-soğutmalı-ben kol şişirmeli-dakota deri koltuk candır :D

ben focustaki elektrikli yükseklik ayarına bile razıyım :p adam onu bile koymamış :p iş titanyumlarda da yok artık. nerde o eski ghialar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Olm sen forum forum gezeceğine gidip başka şeyler yapsana... Evlen mesela. ;)

Ben de öyle diyom da hafta sonuna kadar bekleyeceksin dediler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Benimkisi elektirikli değil :D :D kol çeviriyosun ama o bile havalı :D

:p seninki tırt ghia. 4 hava yastığı da yoktur zaten

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bu arada yenilerde durum ne bilmiyorum ama mersonun w210 u E serisi ile w202 c serisi arasındaki farklar sadece boyut. geri kalan çoğu parçası ortak. hatta düşük motorlusu alınacaksa c serisi daha zevkli. hem nisbeten hafif hem daha kıvrak.

bide makam şoförü olacaksa büyük araba alınır :D yoksa işlevsel değil ki :p

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ne yabacan 4 hava yastığını :D :D 2 kişiden fazla binen yok benm arabaya :D

Sana benim koltukları verelim, hem deri, hem yan hava yastığı var, ama ısıtma yok, onuda takarız artık :)

Bu arada merso E den başlar vs. derken kastettiğim dandik falan demek değil, bu markaları sadece almak için adam kendini zorluyor ve ala ala gitmeyen C180 alıyor, bu iş değil bence, c180 aldım gidiyorum, yolda focus tokatlar geçer, ben o c180 satarım arkadaş. :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bence o markaların her aracı prestijlidir.Ayrıntılarını herkes bilmiyor.Yolda mercedes-bmw gördüğünde farklı bakıyor araca.Gidermiş gitmezmiş,küçükmüş büyükmüş ona bakmıyor yani..Bu durumda özetle benim gözümde de audi audidir...A3 olsun A5 olsun..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Otomobil piyasanın önemli bir kısmını oluşturan galericilerin de bunda etkisi var. Zamanında C serisi mercedes ararken gittiğimiz galericiler biraz samimiyet kurduktan sonra kendilerinde olmasa bile E serisi almaya teşvik ederlerdi. Yalıtımı bile farklı derlerdi. Yalıtımdan bahsetmişken, bugünlerde bu fark daha az olsa da hala var. Bir C'de bir E'nin, bir E'de de bir S'in yalıtımı yok. Bu olay her markanın farklı segmentlerdeki araçları için geçerli.

Konfor ve lüks algısı da aynı zamanda boyutlarla da ilişkili. Bu durum ev gibi ofis gibi yaşam alanları için de geçerli. Bugün bir A1'i altından yapıp incilerle de süsleseniz içine bir teknoloji üssü de kursanız potansiyel audi müşterisinin gözünde bir A6 olamaz. Onun verdiği konfor ve rahatlığı da sunamaz. BMW 3, Audi A4 ve Mercedes C'ye gelince, bana göre bir üst segmente yakınlar. Burada bütçe ve kullanıcı tercihleri devreye giriyor. Bütçesi olmadığından bu markaların E segmentine geçemeyenler olduğu gibi, beğenmediği için D'de kalanlar da var. Örneğin yakın bir arkadaşım A6 kullanırken boyutlarından dolayı sıkıntı yaşamaya başlayınca A4 aldı yerine. ( Ama zaman zaman A6'nin konforunu özlediğini de söylüyor.) A4'ün ise çevikliğinden daha memnun.

Ülkemizde de dünyada olduğu gibi bu üç Alman'a dair oturmuş elit bir marka imajı var. Daha büyük olanın daha lüks olduğundan yola çıkarak zihinlerdeki elit imaja uyan modeller daha boyutlu modeller oluyor diyebiliriz. Bu durum direkt olarak E segmentine gönderme yapıyor. Üç büyükler E segmentinden başlar sözünün altında da bu zihinsel algı yatmakta bence; = daha büyükler, daha heybetli görünüyorlar, daha üst donanımlara sahipler, ve elit imajına daha yakınlar.

Saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

o durur sen duramazsın ama focusla :D

Bırak Allah aşkına, o kadarda olsun artık, tamam motor tırt ama gerisi yinede merso, focus anca tek konuda başedebilir, onuda yazdım zaten :)

Bence o markaların her aracı prestijlidir.Ayrıntılarını herkes bilmiyor.Yolda mercedes-bmw gördüğünde farklı bakıyor araca.Gidermiş gitmezmiş,küçükmüş büyükmüş ona bakmıyor yani..Bu durumda özetle benim gözümde de audi audidir...A3 olsun A5 olsun..

Sende haklısın, kendim için konuşayım, süsü donanımı vs. bırakın bir yana, c180 alacak param varsa bunu almazdım, merso alcaksam herşeyiyle tam olucak, bastınmı gidecek, bu paraya başka markalara bakardım, gider 2. el merso da alabilirdim mesela.

Yorum bağlantısı

Mercedes bisiklet yapsa milyon satar. Mercedes C kasaya hastayım ben :)

20090603_1244042173_9thh-m.jpg

Bisikleti var baya zamandır Osman hem baya bomba :)

mercedeskonsolcm4.png

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

bahsettiğiniz üç markada belirli bir düzeyde kalitesi müşteri kitlesi olan yeni teknolojileri araçlarında maximum düzeyde kullanan markalar. bence hepsi birbirinden şık. birbirinden güzeller. hepsinde farkı bir duygu var. mercedeste alabildiğine konforun tadına doydum hızı sanki yapmamışcasına yaptım yolu her şekilde tutum. bmw ise hızı anında yaşadım heyecanı keşfettim. audide ise tepkileri ve yol tutuşu beni keyiflendirdi. ama Mercedesin yeri bende çok ayrı ve farklı hafta sonu 2012 bir s420 long cdi testim olucak :) Keyfini ve doyumunu test ettikten anlatırım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...