İçeriğe Yönlendir

Şase Çektirme


Misafir

Recommended Posts

Misafir
(düzenlendi)

Merhabalar

foruma yeni katıldım.. Hemen bir sorunla başladım ama umarım gerisi gelir. Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.

2005 C-max ghia aracım yoğun bir şekilde sola çekmekteydi. Birçok şey denendi ve sonun şase çektirilmesi gerektiği sonucuna ulaşıldı. Şase çektirme sonrasında sola çekme düzeldi diyebilirim. Yol şartlarına göre ya da fren yapıldığında araç halen sola gitmeye daha meyilli ama düz yolda çekme kalmadı..

Fakat, şimdi de bakıyorum, ön tekerleklerin kasaya olan uzaklıkları arasında 1 parmak kadar fark var.. Dolayısıyla, aracın boyuna giden çizgi referans alındığında, tekerlekler simetrik durmuyor diye anlıyorum. Bunun ileriki süreçte bir sakıncası olur mu? Tekerleklerin yere basma oranları da farklı olabilir bu durumda değil mi?

Not: Rot-balans yapıldı ve şu anda da herhangi bir problem gözükmüyor.

Saygılar

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Dere

Sorun konusunda fikrim yok. Ama keşke her yeni katılan (forum kuralları açısından) sizin gibi katılsa. :bravo: Arkadaşlara gereken talimatı verdim, yardımcı olmaya çalışacaklar. :crazy:

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Şasi çektirme rutin bir işlem değildir. Öncesinde mutlaka bir darbe vardır. Düz yolda ilerlerken veya frenleme esnasında artık sağa sola çekme kalmadıysa bu şekilde kullanabilirsiniz...

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

abicim arabadan çok beklentin varsa yada araba konusunda hevesli veya takıntılı isen (ki bu forumdakilerin büyük bir kısmı öyledir) tavsiyem o arabayı satıp yeni bir ford almandan yanadır.

Yorum bağlantısı
Osman Tekindemir
(düzenlendi)

öncelikle forma hoşgeldiniz...aracınızın resimini ekleyebilirmisimiz aracın daha önce bir kazası mevcutmu?

tarihinde Osman Tekindemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

SOla çekiyor diye şase mi çekildi :s :s :s umarım yanlış terim kullanıdınız, kaç paraya nasıl bir tekniklle çekildei şase?

Yorum bağlantısı
Misafir

Teşekkürler yanıtlar için.

Daha önce kaza geçmişi var mı bilmiyorum. Ben alırken servise kontrol ettirdim ve herhangi bir şey gözükmüyordu. Ama sola çekme hep vardı..

Şase çektirme doğru terim maalesef. Kurum ve usta ismi vermiyeyim ama bu işlemin gerekli olduğu belirtildi. Daha önce kaza olabilir dedi usta. Hakikaten de çekme işlemi sonrası sürüş keyfi yerine geldi. Herhangi bir çekme yok. Lazer rot balans yapıldı. Hatta lastikler daha önce düzgün yere basmadığı için yere tam basmıyor dedi usta ve çok yüksek hızlarda kullanmamamı bile tavsiye etti..

İlk fırsatta resimleri eklerim. 250 TL ücret verdim. Şase çektirme işleminde fotoğraf almadım. Hatta başında da durmadım.. Usta'nın işine karışmayı pek sevmiyorum. Karşılıklı konuşunca güven de oluşmuştu.

Saygılar

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Değerli kardeşim, bu dediğiniz usta aracın ön kısmında ölçümlerini yaptımı,Öyle şase çektirme işi hemen karar verilecek bir durum değil..Keşke daha önce bir sorsaydınız.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

250 tl ye şase tezgahına bağlanmaz, pompa vurmuilardır salıncağa traverse, en yanlış uygulama

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aracınız giderken iyi ve frende çekiyorsa, yada boşta iyi, gaz verince çekiyorsa, alt tablayı değiştirin büyük ihtimal düzelir..

Yorum bağlantısı
Misafir

Yanıtların bir kısmından içim rahat kullanabileceğimi anladım. Bir kısmı da olumsuz bir resim oluşturdu aklımda.. Ortada kaldım diyebilirim. Satsam da başkası aynı problemi yaşayacak.. Dolayısıyla, gidişinde problem yoksa kullanmaya devam edeyim mi sizce? Ciddi bir sorun oluşturup oluşturmayacağını nasıl anlayabilirim?

Saygılar

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Misafir

Yukarıdaki konu sonrası uzunca süredir birşey olmamıştı fakat maalesef yan etkilerini görmeye başladım.. Bu konuyla ilgili olduğu için girdinin devamı olarak yazıyorum. Aracın direksiyonunu sağa ve sola çevirdiğimde kapı gıcırtısı gibi sesler gelmeye başlamıştı. Ya da daha çok yüksek sesli ısınan metal genleşme sesi bir bir ses. Özellikle aracı bir süre kullandıktan sonra çok belirgin oluyordu. Burada bir ustaya gösterdim. Direksiyon kutusundan süphelendiler. Sonrasında direksiyon kutusunun üzerinde (ya da altında) bir vida sıkıldı ve ses giderildi. Fakat bu hafta tekrar nüksetti ses.. Benim şüphem de bu şasi çektirme işlemi nedeniyle bir yerlerin haraket sırasında gerilme ya da itme nedeniyle vidaların gevşemesine neden olduğu?

Size realistik geliyor mu böyle bir şey?

Saygılar

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Size realistik geliyor mu böyle bir şey?

Realistik ?

Bence Z rotlar gıcırdıyor..

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Halil Bey önce doğru ustayı bulmanız lazım.Yerinizde olsam Çağlar Bey'in mekanına giderdim.Hiç düşünmeyin bile.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Sani Gerşon

Son mesajı yazdığım yerden devam ediyorum:)

Çektirme işlemi  şaseyi fabrikasyon değerlerine getirebilecek niteklite bir işlemmidir?Zira linkteki aracın  sol tarafının geride olduğu söylendiği için almaktan vazgeçmek üzereyim.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-az-hasarli-196530376/detay

Üzere olmayın, vazgeçin ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Son mesajı yazdığım yerden devam ediyorum:)

Çektirme işlemi  şaseyi fabrikasyon değerlerine getirebilecek niteklite bir işlemmidir?Zira linkteki aracın  sol tarafının geride olduğu söylendiği için almaktan vazgeçmek üzereyim.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-az-hasarli-196530376/detay

 

Bence bu aracın sol tarafının geride olması dışında diğer tüm bileşenleri problem. Şu an hasarsızını 8.500TL'ye verseler idamesi konusunda soru işaretleri nedeniyle ben alamam. Bir tanıdığım(maddi sorunu hiç olmayan) ilk el Omegası'nı 10.000TL olarak çıkardığı arıza masrafı ile yok pahasına satması üzerinden henüz 4 sene geçti ama imajı konusunda bndeki yerini oluşturmaya yetti:)

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Son mesajı yazdığım yerden devam ediyorum:)

Çektirme işlemi  şaseyi fabrikasyon değerlerine getirebilecek niteklite bir işlemmidir?Zira linkteki aracın  sol tarafının geride olduğu söylendiği için almaktan vazgeçmek üzereyim.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-az-hasarli-196530376/detay

1. airbag açmayabilir ama önceden tamirli de olabilir. açmmış geri kapatılmış da olabilir

2. bu gibi görünümlü kazdaaki şase çektirme terimi göz korkutmasın basit bir işlem ısıl işlemsiz yapılır

3. dışardan görünen den çok içerdeki hasar tamir mebalğını belirler. mesela radaytörden su akıtıp conta yakmadığı ne malum

4. hasrsızını da almazdım bu motor seçeneğinin :mangal:

5. 3 binden fazla gider bu hasarda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...