İçeriğe Yönlendir

Yakıt - Performans


Onur Bilseloğlu

Recommended Posts

Onur Bilseloğlu
(düzenlendi)

Merhabalar,

Bu konuda çok konuşuldu ama ben sorularımı değişik şeylerle ilişkilendireceğim için yeni konu başlatmayı uygun gördüm.

Aracımda son zamanlarda 2000-2500 d/d bandında hafiften bir kafa sallama sezinliyorum. Belirli belirsiz; ama titizliğimden sanırım kafaya taktım gibi. Şimdi sizlere bu ufak sorunla ilişki kurabileceğim yapılanları ve sorularımı sıralayayım.

1- Aracıma 10.000 km önce orijinal markalı olanından Carbon Clean yapıldı.

2- Bir hafta önce Platinum Motorcraft marka bujilerim değişti.

3- Birkaç hafta önce Visteon marka bobini rafa kaldırıp, orijinal Motorcraft marka bobin taktım.

4- Haftasonu balata spreyiyle MAF'ı da serinlettim :)

5- Aynı şekilde gaz kelebeğim de 20.000 km. falan önce serinlemişti, tekrar serinlemesi haftasonunda inşallah :)

6- Arabamı 40.000 km.dir kullanıyorum ve aldığımda katalitik konvertör yerinde susturucu vardı.

Hazır bayram tatili için İzmir-Ankara rotasını gidip gelecekken, benim için çok önemli olan sorularıma geleyim müsaadenizle.

1- EGR valfinin bu duruma etkisini forumda okudum. Yalnız bir kez daha + ve - sıralamasıyla sizlere soruyorum: "İptal mi? Temizlik mi? Kendim yapayım desem? Nasıl? Nerede?"

2- Lambda-HEGO-O2 (hepsinin aynı olduğunu zannediyorum) sensörünün durumu nedir? Nasıl anlaşılır? Arıza kodu veya ışığı yok. Aracım 220.000 km.'yi geçmiş durumda. Değişmemiş olduğunu varsayarak değiştirmeyi uygun görüyorum. Nereden, hangi markayı, kaç paraya temin edebilirim? BOSCH Car Srv. 175 TL fiyat verdi universal olana. Ulaştığım bir parçacı ise telefonda fiyatı 150-250 TL aralığında değişen 4 tip olduğunu, sökülüp bakılması gerektiğini söyledi. Temizlikten falan bahseden arkadaşlar olduğunu gördüm. Bunun kurumunu pisliğini arındırabilecek bir yöntem var mı? Sizin bu husustaki tüm önerileriniz nelerdir?

Şimdiden cevaplarınız ve varsa ek önerileriniz için teşekkürler...

Saygı ve sevgilerimle

tarihinde Onur Bilseloğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

2000-2500 her viteste değil örneğin 5. vites te hep aynı zamanlarda oluyor ise vede gaza basıldığı zamanlarda olyor ise muhtemelen aks veya laleler olabilir. Sizin araçta egzoz üzerinde tek sensör olması lazım onun kontrolüde araç bilgisayara bağlatılarak izlenebilinir. ;)

Yorum bağlantısı
Onur Bilseloğlu

Hemen her viteste yapıyor diyebilirim. Benzin veya LPG fark etmiyor. Gaz yemesinde ve devirlenmesinde bir şey yok. Hızlanıyorsam bu bahsi geçen devir bandını sorunsuz geçiyoruz...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Carbon işlemini araç kaç km deyken yaptınız? Araba dizel mi?

Yorum bağlantısı
Onur Bilseloğlu

CC yapılalı 10.000 km.'den biraz fazla oldu... Aracım 97 model Mondeo, benzinli

Yorum bağlantısı
Onur Bilseloğlu

Guncel !

Zira bunlarin hepsiyle onumuzdeki bir iki gun icinde ilgilenmeliyim...

Simdiden ilginiz icin tesekkur ederim

Saygi ve sevgilerimle

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

Merhabalar,

Bu konuda çok konuşuldu ama ben sorularımı değişik şeylerle ilişkilendireceğim için yeni konu başlatmayı uygun gördüm.

Aracımda son zamanlarda 2000-2500 d/d bandında hafiften bir kafa sallama sezinliyorum. Belirli belirsiz; ama titizliğimden sanırım kafaya taktım gibi. Şimdi sizlere bu ufak sorunla ilişki kurabileceğim yapılanları ve sorularımı sıralayayım.

1- Aracıma 10.000 km önce orijinal markalı olanından Carbon Clean yapıldı.

2- Bir hafta önce Platinum Motorcraft marka bujilerim değişti.

3- Birkaç hafta önce Visteon marka bobini rafa kaldırıp, orijinal Motorcraft marka bobin taktım.

4- Haftasonu balata spreyiyle MAF'ı da serinlettim :)

5- Aynı şekilde gaz kelebeğim de 20.000 km. falan önce serinlemişti, tekrar serinlemesi haftasonunda inşallah :)

6- Arabamı 40.000 km.dir kullanıyorum ve aldığımda katalitik konvertör yerinde susturucu vardı.

Hazır bayram tatili için İzmir-Ankara rotasını gidip gelecekken, benim için çok önemli olan sorularıma geleyim müsaadenizle.

1- EGR valfinin bu duruma etkisini forumda okudum. Yalnız bir kez daha + ve - sıralamasıyla sizlere soruyorum: "İptal mi? Temizlik mi? Kendim yapayım desem? Nasıl? Nerede?"

2- Lambda-HEGO-O2 (hepsinin aynı olduğunu zannediyorum) sensörünün durumu nedir? Nasıl anlaşılır? Arıza kodu veya ışığı yok. Aracım 220.000 km.'yi geçmiş durumda. Değişmemiş olduğunu varsayarak değiştirmeyi uygun görüyorum. Nereden, hangi markayı, kaç paraya temin edebilirim? BOSCH Car Srv. 175 TL fiyat verdi universal olana. Ulaştığım bir parçacı ise telefonda fiyatı 150-250 TL aralığında değişen 4 tip olduğunu, sökülüp bakılması gerektiğini söyledi. Temizlikten falan bahseden arkadaşlar olduğunu gördüm. Bunun kurumunu pisliğini arındırabilecek bir yöntem var mı? Sizin bu husustaki tüm önerileriniz nelerdir?

Şimdiden cevaplarınız ve varsa ek önerileriniz için teşekkürler...

Saygı ve sevgilerimle

kafa sallaması gazdan ayagınızı çekince kesiliyormu.

1. egr den bunu yapmaz. iptal ettirebilirsiniz.

2. ikiside aynı, saglamlıgını ya test cihazıyla yada elektirik tesisatını ölçerek bulabilirsiniz. temizleme işini ultrasonik yaparsanız daha verimli olur

Yorum bağlantısı
Onur Bilseloğlu

Arkadaslar EGR valfini temizledim, oksijen sensorunu degistirdim, rolanti ayar valfi ve bogaz kelebegi de temizlendi. Cok fikir alamasam da yine de tesekkur ederim...

Yorum bağlantısı
Onur Bilseloğlu

2000-2500 devirdeki hafif silkeleme benzinde de lpg'de de devam etmekte. Orijinal buji kablosu var ve 20000km oldu. Sanirim sahteleri de bol miktarda var. Orijinalinin belirtileri nelerdir?

Yorum bağlantısı
Misafir

orjinal buji kabloları yan sanayiye göre yumuşacık oluyor. Buji ve bobine geçen kauçuk kısımlar çok kaliteli oluyor. İkisinede bakmıştım.

2000-2500 devirdeki hafif silkeleme benzinde de lpg'de de devam etmekte. Orijinal buji kablosu var ve 20000km oldu. Sanirim sahteleri de bol miktarda var. Orijinalinin belirtileri nelerdir?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...