Atilla Bingöl 19 Ekim 2012 Paylaş 19 Ekim 2012 (düzenlendi) Merhabalar, 2009 Fiesta Titanium TDCI aracımın klima/kalorifer hava yönlendirmesi takılı kalmış gibi. Dijital panelden ön/alt/cam tercihim ne olursa olsun sadece ön cama üfleme yapıyor. Bu sorun ile ilgili olarak gittiğim yetkili servis ustası bilgisayar ile yaptığı kontrolde bir arıza göremediğini, tahminine göre göğüs içinde bulunan ve yönlendirme valflerini açıp kapamaya yarayan motorlar arızalı olabilirmiş. Tabiki bu bir ihtimal ancak motorlar ulaşılamayacak yerde olduğu için komple göğüsü sökmek gerekirmiş. Maliyet konusunu da bilgi olsun diye yazıyorum, eğer motorlar arızalı ise tanesi 350-400 civarında imiş. Ancak bu yaklaşım mantıklı gelmedi. Çünkü; çalışan bir sistem üzerindeki farklı yerlerde bulunan motorların en az 3 adetinin aynı anda yanma (bozulma değil, bozuk motor stabil olmasa da çalışmasına devam eder veya sesli çalışır vs.) ihtimali çok zayıf. Konuyu açmadan önce forumda arama yaptım. Benzer sorunlar var. Ancak birçoğu ya tam aynı sorun değil ya da araç veya klima modeli farklı. Forum dışı sitelerde yaptığım aramalarda bir çok araç aynı sorunla karşı karşıya iken yetkili servis ustalarına bu konuda eğitim verilmemesi de çok ilginç. Bu sorun ile ilgili olarak tavsiyelerinizi veya çözüm önerilerinizi dinlemek isterim. İyi günler dilerim. 21 Mart 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 19 Ekim 2012 Paylaş 19 Ekim 2012 kontagı kapattıktan sonra beş dakika içerisinde motorlar açılr ve kapanır. bu sesi dinleyin ses geliyorsa motorlar saglamdır. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ekim 2012 Paylaş 19 Ekim 2012 3 adet motor yok, tek mıtır var, tüm yönlendirmeyi o yapıyor ama önce görünen yerlerden başlana idi iyi olurdu mesela kumanda panelinden, denem yanılma ile başka arabadan söküp takmalı mesela Yorum bağlantısı
Atilla Bingöl 20 Ekim 2012 Yazar Paylaş 20 Ekim 2012 kontagı kapattıktan sonra beş dakika içerisinde motorlar açılr ve kapanır. bu sesi dinleyin ses geliyorsa motorlar saglamdır. Kontak kapandıktan sonra bahsettiğiniz sesler geliyor. Hatta aracı ilk aldığımda bu seslerin arıza belirtisi olduğunu sanıp servise gitmiştim. Servis bu sesin normal bir çalışma olduğunu söylemişti. O ses ilk günkü gibi... Kontak kapandıktan sonra bir müddet çalışıyor. Ilginiz için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Atilla Bingöl 20 Ekim 2012 Yazar Paylaş 20 Ekim 2012 3 adet motor yok, tek mıtır var, tüm yönlendirmeyi o yapıyor ama önce görünen yerlerden başlana idi iyi olurdu mesela kumanda panelinden, denem yanılma ile başka arabadan söküp takmalı mesela Evet işlem sırası konusunda haklısınız bunu bende önerdim ancak servisin eline yedek panel yokmuş. Sipariş verirsek gelecekmiş. Usta telefon numaramı aldı, pert araç gelince ondan panel ve motor söküp deneyeceğini söyledi. Ancak buna zaman yeterli değil, malum yaşadığım bölgede hava soğudu, ayaklar ısınmıyor :-) ilginize teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 20 Ekim 2012 Paylaş 20 Ekim 2012 Kontak kapandıktan sonra bahsettiğiniz sesler geliyor. Hatta aracı ilk aldığımda bu seslerin arıza belirtisi olduğunu sanıp servise gitmiştim. Servis bu sesin normal bir çalışma olduğunu söylemişti. O ses ilk günkü gibi... Kontak kapandıktan sonra bir müddet çalışıyor. Ilginiz için teşekkür ederim. motorlar saglam o zaman. teyip kodunu biliyorsanız kutup başını söküp bekleyin daha sonra kutup başını takıp kontrol edin Yorum bağlantısı
Atilla Bingöl 21 Ekim 2012 Yazar Paylaş 21 Ekim 2012 motorlar saglam o zaman. teyip kodunu biliyorsanız kutup başını söküp bekleyin daha sonra kutup başını takıp kontrol edin Bunu serviste denediler, sonuç değişmedi. Adım adım arıza tespiti için önereceğiniz başka seçenek varsa yazınız lütfen Yorum bağlantısı
Atilla Bingöl 30 Ekim 2012 Yazar Paylaş 30 Ekim 2012 SORUN ÇÖZÜLDÜ ... 1 damla hızlı yapıştırıcı, 15 TL işçilik Yukarıda detayları ile anlattığım sorun için servis tarafından önerilen çözüm yolu aracın göğsünün sökülerek öncelikle kumanda panelinin sonra ise bir veya birkaç motorun değişmesi şeklindeydi (tahmini maliyet 1000 TL üstü). Ancak sanayi sitesinde bir elektrikçi usta aşağıda resmini verdiğim şekilde sorunu çözdü. Kendisine teşekkür ediyorum, elleri dert görmesin. Aşağıdaki resimde yönlendirme motorunun olduğu kısmı görmektesiniz. Direksiyon altındaki geçmeli kapak çıkartılarak boşluğun sağ tarafındaki yönlendirme klapeleri el ile hareket ettirildiğinde hava yönlendirmesinin sorunsuz çalıştığı görüldü. Yani hava kanalları ile ilgili tıkanıklı, yırtılma vs. gibi bir problem değildi. o halde yönlendirme motoru görevini yapmıyordu. bu bölmede monte edilmiş yönlendirme motoru yerinden söküldü. Motorun üzerine geçme yöntemi ile sabitlenmiş yönlendirme kolunun nasıl olduğu bilinmeyen bir zorlama sonucu deforme olduğu, çatladığı ve yuvasında diş sıyırdığı için motordan gelen hareketin kolu çevirmediği görüldü. Sadece bir kaç damla hızlı yapıştırıcı kullanarak kolu motor üzerine sabitledik, motor yerine monte edildi ve sorun bitti Üreticiye ulaşmasa da tüketiciye son sözüm şu; Günümüz teknolojisinde ısıdan etkilenmeyen, zorlandığında deforme olmayan maddeler varken buna inat Ford markası altında üretilmiş bir araçta tırnakla bile zorlandığında deforme olan bir plastik kullanılmış. Oyuncak arabalarda bile bu tür yardımcı parçalar kat kat kaliteli !!! 12 Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 Tebrikler anlatım ve sorunun çözümü için 1 Yorum bağlantısı
Atilla Atun 11 Aralık 2013 Paylaş 11 Aralık 2013 Konu açılalı 2 yılı geçmiş ve bugün 11-12-2013 tarihinde aynı sorun bende meydana geldi ücret olarak benden 390 tl denildi parça için ve resimlerde görüldüğ gibi aynı yerden kırıldı. Kırıldı derken araç içndeyken çat diye bi ses ama bayağı kuvvetli ve sonradan fark ettim ayağımın altında bişeyler var takılıyor. o parçanın tepesi.Başta anlayamadım ve soğuklarda'da yönlendirme çok önemli .Camın önünde Türk bayrağı var sürekli ve cama ısı verince uç tarafı sallanıyor.Aradan biraz vakit geçti bayrak ta hareket yok.Yönlendirme çalışmıyor sürekli araç içine veriyor ısı kaybı yok ama cama bişey gitmiyor. İstikamet servis ve sonrası 3 saatte halledildi aynı yöntemle yapıştırıcı ile. Adaşıma teşekkür ediyorum çok güzel anlatmış hikayem aynı . Başınıza gelirse paniklemek yok . Yorum bağlantısı
D. Alper Toprak 18 Aralık 2013 Paylaş 18 Aralık 2013 Konu açılalı 2 yılı geçmiş ve bugün 11-12-2013 tarihinde aynı sorun bende meydana geldi ücret olarak benden 390 tl denildi parça için ve resimlerde görüldüğ gibi aynı yerden kırıldı. Kırıldı derken araç içndeyken çat diye bi ses ama bayağı kuvvetli ve sonradan fark ettim ayağımın altında bişeyler var takılıyor. o parçanın tepesi.Başta anlayamadım ve soğuklarda'da yönlendirme çok önemli .Camın önünde Türk bayrağı var sürekli ve cama ısı verince uç tarafı sallanıyor.Aradan biraz vakit geçti bayrak ta hareket yok.Yönlendirme çalışmıyor sürekli araç içine veriyor ısı kaybı yok ama cama bişey gitmiyor. İstikamet servis ve sonrası 3 saatte halledildi aynı yöntemle yapıştırıcı ile. Adaşıma teşekkür ediyorum çok güzel anlatmış hikayem aynı . Başınıza gelirse paniklemek yok . hocam bende antalyada yaşıyorum benimkide sadece aşağı veriyor büyük ihtimal aynı problem nerde ve kaça yaptırdınız ? Yorum bağlantısı
Atilla Atun 21 Aralık 2013 Paylaş 21 Aralık 2013 hocam bende antalyada yaşıyorum benimkide sadece aşağı veriyor büyük ihtimal aynı problem nerde ve kaça yaptırdınız ? Arkadaş şehir dışında gelince mesaj atarım . Yorum bağlantısı
Atakan Ulusoy 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 Kaloriferlerinizi aracı stop etmeden önce kapatıyor musunuz? Yorum bağlantısı
Atakan Ulusoy 29 Aralık 2013 Paylaş 29 Aralık 2013 Halen kaloriferlerinizi nasil kullandığınızi merak ediyorum Yorum bağlantısı
Emre Köksal 3 Ocak 2014 Paylaş 3 Ocak 2014 benim genelde adetim aracı stop etmeden kalöriferi veya klimayı kapatmak.. doğru olan bir şekli var mı bunun? Yorum bağlantısı
Emrah Akdoğan 4 Ocak 2014 Paylaş 4 Ocak 2014 bende yön değiştirdiğimde veya kapattığımda kapanırken eya dönerken zorlanma sesi tarzında bi gacırtı oluyor? acaba bundan mıdır? Yorum bağlantısı
Atakan Ulusoy 9 Ocak 2014 Paylaş 9 Ocak 2014 (düzenlendi) herhalde ondan olmuyordur. 9 Ocak 2014 tarihinde Atakan Ulusoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bünyamin Dedeoğlu 30 Ocak 2014 Paylaş 30 Ocak 2014 Bu direksiyon altındaki kapağı nasıl acıcaz arkadaşlar bilgisi olan varmı bende de aynı sorun var ama kapagı zorlamak ıstemedım Yorum bağlantısı
Gökhan Gündoğdu 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 Ya bu sorun bende de var. Ford güvence plastik parça olduğu için garantiye sokmuyor. 400 lira civarı para istiyorlar. Sorunu çözen arkadaşlar biraz daha detay verebilirler mi acaba ? Örneğin kendimiz söküp yapıştırabilir miyiz ? yoksa başka nasıl halledebiliriz ? Yorum bağlantısı
Bünyamin Dedeoğlu 3 Şubat 2014 Paylaş 3 Şubat 2014 Bugün arkadaşın anlattığı gibi yaptım ve aynı sorun var motoru söktüm çıkardım kol kırık. Şimdi kolu tamire işlemine geçicem. Gökhan kardeşim bana ulaşırsan detaylı yardımcı olurum. 1 Yorum bağlantısı
Bünyamin Dedeoğlu 16 Şubat 2014 Paylaş 16 Şubat 2014 Bana bu kol lazım bulamıyorum 1 Yorum bağlantısı
Yılmaz Kartal 10 Mayıs 2014 Paylaş 10 Mayıs 2014 Çok guzel paylaşım ve fotolar için elinize sağlık. Ben de birsey sorayım. Klima kendi kendine acildi mı hiç? 30 aylık arabada 2 yada 3 kez oldu bende. Israrla Off tuşuna basmama rağmen açılıyordu. Acaba bir kısa devre mi var? Yorum bağlantısı
Mustafa Süren 17 Haziran 2014 Paylaş 17 Haziran 2014 SORUN ÇÖZÜLDÜ ... 1 damla hızlı yapıştırıcı, 15 TL işçilik Yukarıda detayları ile anlattığım sorun için servis tarafından önerilen çözüm yolu aracın göğsünün sökülerek öncelikle kumanda panelinin sonra ise bir veya birkaç motorun değişmesi şeklindeydi (tahmini maliyet 1000 TL üstü). Ancak sanayi sitesinde bir elektrikçi usta aşağıda resmini verdiğim şekilde sorunu çözdü. Kendisine teşekkür ediyorum, elleri dert görmesin. Aşağıdaki resimde yönlendirme motorunun olduğu kısmı görmektesiniz. Direksiyon altındaki geçmeli kapak çıkartılarak boşluğun sağ tarafındaki yönlendirme klapeleri el ile hareket ettirildiğinde hava yönlendirmesinin sorunsuz çalıştığı görüldü. Yani hava kanalları ile ilgili tıkanıklı, yırtılma vs. gibi bir problem değildi. o halde yönlendirme motoru görevini yapmıyordu. bu bölmede monte edilmiş yönlendirme motoru yerinden söküldü. Motorun üzerine geçme yöntemi ile sabitlenmiş yönlendirme kolunun nasıl olduğu bilinmeyen bir zorlama sonucu deforme olduğu, çatladığı ve yuvasında diş sıyırdığı için motordan gelen hareketin kolu çevirmediği görüldü. Sadece bir kaç damla hızlı yapıştırıcı kullanarak kolu motor üzerine sabitledik, motor yerine monte edildi ve sorun bitti Üreticiye ulaşmasa da tüketiciye son sözüm şu;Günümüz teknolojisinde ısıdan etkilenmeyen, zorlandığında deforme olmayan maddeler varken buna inat Ford markası altında üretilmiş bir araçta tırnakla bile zorlandığında deforme olan bir plastik kullanılmış. Oyuncak arabalarda bile bu tür yardımcı parçalar kat kat kaliteli !!! Aynı sorun bugünde benim başıma geldi aynı yerden benzer catlak vardı yapıştırma işlemini yaptım fakat kolu ters taktım galiba ayak diyorum cama veriyor cam diyorum yüze veriyor..Takarken bi kısmı atladım mı acaba..:-) Yorum bağlantısı
Musa GÜVEN 14 Temmuz 2014 Paylaş 14 Temmuz 2014 Merhabalar .. Bu yön veren motor bende dagılmıs durumda . bır elektrıkcıye yaptırdım fakat yarım gune kalmadan bozuldu. satılık bulabılırıyım yada cıkma? Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 14 Temmuz 2014 Paylaş 14 Temmuz 2014 SORUN ÇÖZÜLDÜ ... 1 damla hızlı yapıştırıcı, 15 TL işçilik Yukarıda detayları ile anlattığım sorun için servis tarafından önerilen çözüm yolu aracın göğsünün sökülerek öncelikle kumanda panelinin sonra ise bir veya birkaç motorun değişmesi şeklindeydi (tahmini maliyet 1000 TL üstü). Ancak sanayi sitesinde bir elektrikçi usta aşağıda resmini verdiğim şekilde sorunu çözdü. Kendisine teşekkür ediyorum, elleri dert görmesin. Aşağıdaki resimde yönlendirme motorunun olduğu kısmı görmektesiniz. Direksiyon altındaki geçmeli kapak çıkartılarak boşluğun sağ tarafındaki yönlendirme klapeleri el ile hareket ettirildiğinde hava yönlendirmesinin sorunsuz çalıştığı görüldü. Yani hava kanalları ile ilgili tıkanıklı, yırtılma vs. gibi bir problem değildi. o halde yönlendirme motoru görevini yapmıyordu. bu bölmede monte edilmiş yönlendirme motoru yerinden söküldü. Motorun üzerine geçme yöntemi ile sabitlenmiş yönlendirme kolunun nasıl olduğu bilinmeyen bir zorlama sonucu deforme olduğu, çatladığı ve yuvasında diş sıyırdığı için motordan gelen hareketin kolu çevirmediği görüldü. Sadece bir kaç damla hızlı yapıştırıcı kullanarak kolu motor üzerine sabitledik, motor yerine monte edildi ve sorun bitti Üreticiye ulaşmasa da tüketiciye son sözüm şu;Günümüz teknolojisinde ısıdan etkilenmeyen, zorlandığında deforme olmayan maddeler varken buna inat Ford markası altında üretilmiş bir araçta tırnakla bile zorlandığında deforme olan bir plastik kullanılmış. Oyuncak arabalarda bile bu tür yardımcı parçalar kat kat kaliteli !!! Sorun çözülmüş ne güzel. Masrafsız can sıkıntısız olması daha da güzel. Zahmet edip adım adım paylaşmışsınız teşekkürler. Yorum bağlantısı
Recommended Posts