İçeriğe Yönlendir

Ford Escort Bi-Xenon Dönüşüm


Erman Pehlivan

Recommended Posts

Erman Pehlivan

Merhabalar,

1994 Model Escortum var. Parobolic camlı farlarım ve H4 ampüllerim var. Aydınlatmadan hiç memnun değilim ve bi-xenona gemek istiyorum. Pleksi ile ters kalıp mantığından daha önce far camı yerine far pleksisi oluşturulduğunu araştırdım forumdan. Daha önce başka bir model araca bu işlem uygulanmış. İzmirde oturduğum için bit pazarı diye adlandırdığımız, hemen hemen herşeyi bir tezgahta bulabileceğiniz bir pazara sahibiz. :)

Bu nimetten faydalanmak için geçtiğimiz pazar günü gittik Bit Pazarı'na. Mercekleri görünce fiyatlarını sordum. 10 ile 15 TL arasında değiştiğini söyleyince bir çift almadan edemedim..

132954191020121600.jpg

786008191020121601.jpg

Şimdi bixenon'un çalışma mantığını biliyorum. Xenon kit'im var (H4) ancak sanırım h4 xenon kit ampülüne ihtiyacım olmayacak diye düşünüyorum. Sormak istediğim bazı konular var, bu bixenon geçişi sırasında nelere dikkat etmem gerekiyor.

Mevcut sarı far ampüllerim ile gidip far ayarcıya güzel bir far ayarı yaptıracağım, daha sonra bu farın ayarı ile oynamadan masanın üzerine koyup koyduğum yeri keçeli kalem ile farın kalıbını çizer gibi çizeceğim. Karşıya farı yaktırıp bant veya benzeri birşey ile duvardaki ışık kırılmasını işaretleyeceğim. Daha sonra farı kesip biçip merceği far aynasına oturtacağım..

Buraya kadar herşey normal gitti diyelim, parobolik camdan alçı kalıp kullanıp bir kalıp çıkardım ancak oldu da bir terslik olduğunu var sayarak yazıyorum, parobolik camı kullanmak zorunda kalırsam, farın aynasını da kesip biçtik, eskiye de dönemiyoruz? Parobolik cam arkasında mercek olduğunu düşünürsek ışığı çok dağıtır mı bu parobolik cam?

Aşağıda bir örneğini başka biri yapmış, ışık dağılımları da aşağıda;

post-518-1169085222.jpg

post-518-1169085276.jpg

Bana bu konuda yardımcı olur musunuz? Yani Bu Uzun - Kısa veya selektör için H4 bağlantısı konusunda da bilgim yok, nasıl olması gerekiyor?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Resme bakrsak, aydınlatma berbat, sendeki kitin balastını kullanırsın ama d2s ampül ve çevirici kabloda lazım, cam kesinlikle düz olmalı, parabolik olmaz yani.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aldığınız merceğin ampul tipi ne.. ?

Far ayarı yaptırmanıza gerek yok, çünkü; far ayarı araç üstünde yapılır far sökülünce yapılan ayarın bir önemi kalmaz..

Göz kararı siz de ayarlasanız olur yani..

H4 xenon kitin balastını kullanabilirsiniz bir dönüştürücü ile farklı ampul yakabilirsiniz..

Anlatımınızı uygulayabilirseniz sorun yaşamazsınız ancak...

Bir çift çıkma far bulup onun üstünde çalışın.. çünkü bu iş uzun sürer ve kullanılmaz hale gelme ihtmali de var tabiki..

http://www.geceucusu.com size rehber olacaktır.. bol bol benzer konuları okuyun...

şu konu da size fikir verecektir... http://www.ozyurek.org/mercek/mercek.htm

Resme bakrsak, aydınlatma berbat, sendeki kitin balastını kullanırsın ama d2s ampül ve çevirici kabloda lazım, cam kesinlikle düz olmalı, parabolik olmaz yani.

Galiba uzunlar yanıyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Pehlivan

Çıkmadan ziyade, ben orjinal far takımı alsam daha iyi olacak. 40 TL tanesinin sıfırı zaten. aldığım yenileri üstüne takarım, eskilerin üstünde de oynama yaparım. Yada tam tersi.

Bu arada Mehmet abi konuları daha önceden okudum, arşivledim bile, çok yararlı bilgiler mevcut, ellerinize sağlık.

Aldığım merceklere göre ampül tipini nasıl öğrenebilirim? Nerden anlarım? Arkasına H4 ampülü oturuyor. En azından bunu denemiştim. Far ayarını göz kararı sizde yapabilirsiniz demişsiniz, nasıl yapabilirim hiç bir fikrim yok açıkçası.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ampul yuvasının resmini çekip bu konuyu gece uçuşuna aç Erman

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Önü camsız çalışabilen mercek bulun, dış ortama açık olacak

2. nalburdan kolayca bulunacak fiber yapım malzemsi alın,

3. MErcekleri metal çubuklar yardımı ile arabanın far yuvasına oturacak şekilde hizalayın ve far formunda fiber malzeme ile çerçeve yapın derim.

Yorum bağlantısı
Erman Pehlivan

Mehmet abi konuyu açtım, gece uçuşu custom uygulamar açısından daha geniş bir kaynakmış. ;)

Çağlar abi bu dediğin fiber yapım malzemesi nedir? Yani ilk kez duyuyorum desem gülmezsiniz umarım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İlk olsun son olmasın :D bildiğimiz cam yünü + reçine, ev nalburlarında bile bulunur sıkça

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mehmet abi konuyu açtım, gece uçuşu custom uygulamar açısından daha geniş bir kaynakmış. ;)

Gece uçuşu, 10 yılı aşkın geçmişi olan, Aydınlatma konusunda Türkiye'de tek, dünyada da sayılı forumlar arasındadır...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

O değilde bi-xenon candır :) 5-7 boy araba geriden bi çak çak yapıyosn sağa kaçıyo vatandaş :D

Köprü yolunda sol şeriti boşaltıyor valla :spiteful:

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Köprü yolunda sol şeriti boşaltıyor valla :spiteful:

küfür etmek içinde birebir :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çipurada bir problem de bu, zaten arka cam renkli ,2. selektörü, 1. ye göre 100 mt. daha uzaktan fark edebiliyorum :spiteful:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...