Mustafa Yanar 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Arkadaşlar motorun artık sona geldiğini nasıl anlarız?Belirtiler nelerdir? Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Buna karar vermenin birçok yolu, daha doğrusu nedeni vardır... Ancak şöyle bir şey var ki hiçbir otomobilde motor tamamen sökülüp yenilenme gibi bir durum olmaz, yani tabi motor tamamen işlev göremez hale gelmedikçe. (Kaza, yanlış yakıt, aşırı zorlama gibi durumlar). Motor teferruatlı ve çok sistemden oluşan bir sistemdir. O nedenle herhangi bir yerinde sorun olabilir. Fakat asıl soru şudur ki, bu problem çok can alıcı veya çözümlenemeyecek bir noktada mı, yahut çözülebilir basit bir problem mi... Buna karar vererek durumu değerlendirmenizin daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 çıkan ses, kendini bayağı bir belli eder. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Motorun bitmesi demek, herhangi bir şekilde çalışamaz hale gelmesidir diyebiliriz... Sonuçta mekanik bir makine, her şekilde tamir edilebilir. Sizin aracınızdaki belirti ya da anormallik nedir? Arkadaşlar motorun artık sona geldiğini nasıl anlarız?Belirtiler nelerdir? 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 eniştim aracın altını vurmuştu ve daha duramadan araç stop etmişti . aracın karteli delinmiş ve yağ boşalmış bu sebeplede motor kitlemişti. kontağı çevirince ışık bile yanmıyordu komple motor yapıldı Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 9 Kasım 2012 Yazar Paylaş 9 Kasım 2012 (düzenlendi) çıkan ses, kendini bayağı bir belli eder. Çağlar Abi bu ses konusunu biraz açabilir miyiz?Ses nasıl olursa motor zayıflamıştır.Nasıl olursa motor iyi durumdadır? Motorun bitmesi demek, herhangi bir şekilde çalışamaz hale gelmesidir diyebiliriz... Sonuçta mekanik bir makine, her şekilde tamir edilebilir. Sizin aracınızdaki belirti ya da anormallik nedir? Aracımda şu an bir sorun yok çok şükür.Ama araç alırken ya da başka durumlarda lazım olur diye düşündüm. 9 Kasım 2012 tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Araç alırken motor hakkında birkaç şekilde ön bilgiye sahip olabiliriz.. Önce kulakla kontrol yapılmalı. Marşa basıldığında çok rahat ve anormal sesler çıkarmadan 1 sn de çalışmalı. Rölantide çalışması tıkır tıkır saat gibi olmalı. Gaza basıldığında anında tepki vermeli ve herhangi bir tireme, tekleme, kesiklik falan olmamalı. Sonra gözle kontrol. Motor rölantide çalışırken, yağ kapağı açılır. Kapaktan yağ sıçramaması gerekir. Üfleme olabilir. Ancak üfleme beyaz duman şeklinde olmamalı. Yağ kapağı kapatılır. Yağ çubuğu 10 cm çekilir. Beyaz duman asla olmamalıdır. Egzosa geçilir. Gaza yüklenip bırakma şeklinde basılır. Asla beyaz duman olmamalıdır. Yüklenmede araç dizelse siyah duman çıkabilir normaldir. Benzinliyse siyah duman da çıkmamalıdır. Benzinlide siyah duman tıkalı hava filtresine işarettir. En önemli nokta, hiçbir şekilde beyaz duman görmeyeceksin... Bu kontroller sadece ön bilgi mahiyetinde olur... Gerçek kontrol için kompresyon ölçümü yaptırılabilir... Aracımda şu an bir sorun yok çok şükür.Ama araç alırken ya da başka durumlarda lazım olur diye düşündüm. 5 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 9 Kasım 2012 Yazar Paylaş 9 Kasım 2012 Araç alırken motor hakkında birkaç şekilde ön bilgiye sahip olabiliriz.. Önce kulakla kontrol yapılmalı. Marşa basıldığında çok rahat ve anormal sesler çıkarmadan 1 sn de çalışmalı. Rölantide çalışması tıkır tıkır saat gibi olmalı. Gaza basıldığında anında tepki vermeli ve herhangi bir tireme, tekleme, kesiklik falan olmamalı. Sonra gözle kontrol. Motor rölantide çalışırken, yağ kapağı açılır. Kapaktan yağ sıçramaması gerekir. Üfleme olabilir. Ancak üfleme beyaz duman şeklinde olmamalı. Yağ kapağı kapatılır. Yağ çubuğu 10 cm çekilir. Beyaz duman asla olmamalıdır. Egzosa geçilir. Gaza yüklenip bırakma şeklinde basılır. Asla beyaz duman olmamalıdır. Yüklenmede araç dizelse siyah duman çıkabilir normaldir. Benzinliyse siyah duman da çıkmamalıdır. Benzinlide siyah duman tıkalı hava filtresine işarettir. En önemli nokta, hiçbir şekilde beyaz duman görmeyeceksin... Bu kontroller sadece ön bilgi mahiyetinde olur... Gerçek kontrol için kompresyon ölçümü yaptırılabilir... Teşekkürler Turkay Öğretmenim. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Çağlar Abi bu ses konusunu biraz açabilir miyiz?Ses nasıl olursa motor zayıflamıştır.Nasıl olursa motor iyi durumdadır? iyi durumdakinin sesi traktör zaten de, motor bitmişse zaten en yakın komşunuz bile duyar motorun sesini, tdci biterse zaten marş bile almaz 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 9 Kasım 2012 Yazar Paylaş 9 Kasım 2012 Her iki durumda da komşuyu rahatsız ediyor yani. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Yani hemen herkesin düşündüğü gibi 150-200 bin km. de bitmez tdci...Parçalar ömrünü tamamlar değişir motor çalışır..Motorun bitmesi için uzun sürede az km. veya kısa sürede çok km. yapması gerekir... 2 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 iyi durumdakinin sesi traktör zaten de, motor bitmişse zaten en yakın komşunuz bile duyar motorun sesini, tdci biterse zaten marş bile almaz Traktör...işte benim arabanın motoru... Yorum bağlantısı
Gökçe Büyükkörükçü 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 motor bıtmesının en onemlı belırtısı yağ yakması,dıger tabırle yağ eksıltmesı..zaten motor bıtmesı dedıgımız şey,motorun önemlı parcalarının asınmasıdır,sılındır yüzeyi,segmanlar,ana ve kol yataklar,subaplar,sıbop lastıklerı ve gayıtlar vs..bunlar hep bırbırıyle uyum ıcerısınde calısan parcalar oldugundan yakın zamanlarda yada aynı zamanda aşınırlar...yağ koyma yerınden yada yağ cubugundan motorun üfleyıp üflemedıgıne bakılır,asınan segmanlar ve sılınıdr yüzeyleri komprersyonu zayıflatıp,karterden yağ cubuguna verdıgı hava ıle,ve yıne yağlama amaclı gelen yağı,segmanların, sılındır ıcerısıne alarak yakıtmıs gıbı yakar ,boylece hem yağ yakma hem duman atma görülür..motordan gelen değişik seslerde motorun sorunlu olup olmadıgının habercısıdır,yatak vurması motor calısırken bariz sekılde ses yapar,ayrıca yıne yuksek hararetten conta yanmasıda tam motor yapımına kadar gıden bır durumdur,piston erımesı,subap yanmasıda hem ses hem duzensız calısma hatta calısmama durumudur.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 motor bıtmesının en onemlı belırtısı yağ yakması,dıger tabırle yağ eksıltmesı..zaten motor bıtmesı dedıgımız şey,motorun önemlı parcalarının asınmasıdır,sılındır yüzeyi,segmanlar,ana ve kol yataklar,subaplar,sıbop lastıklerı ve gayıtlar vs..bunlar hep bırbırıyle uyum ıcerısınde calısan parcalar oldugundan yakın zamanlarda yada aynı zamanda aşınırlar...yağ koyma yerınden yada yağ cubugundan motorun üfleyıp üflemedıgıne bakılır,asınan segmanlar ve sılınıdr yüzeyleri komprersyonu zayıflatıp,karterden yağ cubuguna verdıgı hava ıle,ve yıne yağlama amaclı gelen yağı,segmanların, sılındır ıcerısıne alarak yakıtmıs gıbı yakar ,boylece hem yağ yakma hem duman atma görülür..motordan gelen değişik seslerde motorun sorunlu olup olmadıgının habercısıdır,yatak vurması motor calısırken bariz sekılde ses yapar,ayrıca yıne yuksek hararetten conta yanmasıda tam motor yapımına kadar gıden bır durumdur,piston erımesı,subap yanmasıda hem ses hem duzensız calısma hatta calısmama durumudur.. kaç model yılı motorlar için? Yorum bağlantısı
Gökçe Büyükkörükçü 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 genel olarak yenı nesıl butun dızel motorlar bu saydıgım durumlarda ömrünü tamamlamıs oluyor,1.3 mjeti de,1.5 dci de,1.4, 1.6 tdci hdi crdi,vs cunkı cogunun sistemı bırbırın cok benzeri.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 güncel vw motorunda, motor çalışırken yağ dolum kapağını açınca, ne oluyor baktınız mı hiç? Yorum bağlantısı
Gökçe Büyükkörükçü 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 güncel vw motorları derken anlayamadım çaglar abi,vw aynı kasada aynı hacımde 4 farklı motor secenegı sunarken ayrım yapmak cok zor,vw zaten baslı basına cok farklı dıger dızellerden,adamlar hala yakıt sıstemınde cok enteresanlar,vazgecmıyolar bırım enjektörden,pompa yok her enjektör baslı basına bır pompa,o yuzden wv ıle dıger motorları hep farklı gözle görmusumdur,eger kapagın uflemesını soyluyosan dogrudur,soyle bısey daha var vw 'nın bazı motorlarında enjektör tamırı yok,kullan at modelı... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 güncel vw motorları derken anlayamadım çaglar abi,vw aynı kasada aynı hacımde 4 farklı motor secenegı sunarken ayrım yapmak cok zor,vw zaten baslı basına cok farklı dıger dızellerden,adamlar hala yakıt sıstemınde cok enteresanlar,vazgecmıyolar bırım enjektörden,pompa yok her enjektör baslı basına bır pompa,o yuzden wv ıle dıger motorları hep farklı gözle görmusumdur,eger kapagın uflemesını soyluyosan dogrudur,soyle bısey daha var vw 'nın bazı motorlarında enjektör tamırı yok,kullan at modelı... 2008 den bu yana VW cr kullanır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Sektördesiniz, Bosch tan ayrılan Zafer bey vardır, 3-4 sene öncesinde Vw enjektörlrine tamir kiti getiriyordu , şu an nedir bilemem durum? Yağ dolum kapağıdan duman atma bir kontrol yöntemi değildi zaten de ona takıldım, eski karbüratörlü arabada fikir verirdi o kadar, güncel motorda mesela Vw de kapağı açınca motor bile sarsıntılı çalışıyor, arıza lambası bile yakabiliyor. artık kontrol yönetmi olmaktan çıkmalı, vesile olsun diye yazdım Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Sektördesiniz, Bosch tan ayrılan Zafer bey vardır, 3-4 sene öncesinde Vw enjektörlrine tamir kiti getiriyordu , şu an nedir bilemem durum? Yağ dolum kapağıdan duman atma bir kontrol yöntemi değildi zaten de ona takıldım, eski karbüratörlü arabada fikir verirdi o kadar, güncel motorda mesela Vw de kapağı açınca motor bile sarsıntılı çalışıyor, arıza lambası bile yakabiliyor. artık kontrol yönetmi olmaktan çıkmalı, vesile olsun diye yazdım Hele 1.4 tdi sakın açmayın derim Yorum bağlantısı
Gökçe Büyükkörükçü 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 dumandan zıyade basınclı havayı kıstas olarak alıyorum ben,kapaktan duman gelmesı saglıklı motorlarfa da hafıften olabılıyor ısınan yağdan dolayı ,elbetteki tamır takımları var vw in,ama bazı modellerınde yok,mesela q7 jipler,touareg ler,oldukca sıkıntılı enjekt konusunda.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Q7 sökülmüşünü gördüm, pejo J9 u alıp, fabrikada, yerden sağdan soldan metal parçaları toplayıp ta takviye ile birleştirmişler gibi görünüyordu, belki de acaip ileri bir tasarımdır da biz anlamıyoruz Yorum bağlantısı
Gökçe Büyükkörükçü 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 abı vardır bı bıldıklerıde ,dedıgın gıbı araba dıye satıyolar,dıs gorunumlerı cok guzel ama bakımları bır okadar zor,3 5 sene sonra görürüz,orası eksık burası eksık,donanım eksıklıgı olarak karsımıza cıkar kolay değil toplamak,arızaları gıdermek..sade basitlestırmek yerıne gun gectıkce karmasıklastırıyolar.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 sade yapınca da "boşline" diye almıyorsunuz.. Yorum bağlantısı
Gökçe Büyükkörükçü 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 sade yapınca da "boşline" diye almıyorsunuz.. hocam valla haklısın,yenı araclar tam donanımlı ama ,yıllar sonra bu donanımlar arızalanınca kım nasıl yaptıracak,helekı bız türk milleti olarak ıdare edıcek gıbı yap demeye alıstıgımız ıcın yazık olacak sımdıkı arabalara ,hıll holder,asr abs,vıraj kontrol sıstemı,daha neler neler hepsı güme gıdecek Yorum bağlantısı
Recommended Posts