İçeriğe Yönlendir

Kullanılmayan Arabalarımızın Zamanla Çürümesini Nasıl Önleyebiliriz ?


Ali Gök

Recommended Posts

Ali Gök

Herkese merhabalar. 2001 model ford transit aracımız var. vergi probleminden dolayı 1 - 1.5 yıl arası maalesef kullanma imkanımız olmayacak. araç sürekli yatacağı için oluşacak problemleri (motor , kaporta gibi ) nasıl en az seviyeye indirebiliriz. forumda aradım ama bulamayınca konu açıp öğrenmek istedim . hem kendi aracımız için hemde herhangi bir şekilde kullanılamayacak araçların zamanla zarar görmesini engellemek adına nasıl önlemler alınabileceği ile ilgili sağlam bir bilgi kaynağının güzel olabileceğini düşündüm .

saygılarımla ..

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Kullanılmayacak olsa bile yağını bu süre zarfında en az bir kere değiştirin.Haftada bir 15 dakika çalıştırın.Boya için güneş görmeyen nemsiz ortam yeterli olur.Önce güzel bir pasta-cila yaptırır kaldırırsınız.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mert Dinçol
(düzenlendi)

Peki ya lastikleri korumak için neler yapılabilir? Sonuçta uzun bir süre kullanılmayacağı için lastiklerin havası inecek belki sıfırlanacak,jant üstüne binebilir,lastiği kesebilir belki jantı yamultabilir. Herhangi bir önlemi var mıdır?

tarihinde Mert Dinçol tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

Peki ya lastikleri korumak için neler yapılabilir? Sonuçta uzun bir süre kullanılmayacağı için lastiklerin havası inecek belki sıfırlanacak,jant üstüne binebilir,lastiği kesebilir belki jantı yamultabilir. Herhangi bir önlemi var mıdır?

Takoza kaldırırlar. :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

üstü kapalı olan bir yere koyduk etrafı açık ama. 1 aydır duruyor araç lastikler şimdiden inmeye başlamış .camları kapalı olmasına rağmen içi fena tozlanmış havalandırma yerlerini kapattım belki ordan giriyordur diye. trafiğe çıkamadığı için gezdirme şansımız yok ancak 7 8 metre ileri geri yapabiliyoruz. tavsiyelerinize uyup. haftada 1 gün mutlaka çalıştıracağız

Takoza kaldırırlar. :good1:

takoza kaldırınca da araç çok sahipsiz gibi olacak malum çocuklar sapan taşı futbol topu camlarını filan affetmez kırarlar diye yapmadık :)

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Lastik havalarını fazla basın ; haftada 1 ileri geri yapın .. Klima varsa çalıştırın vs.

Ama bunları yapmadan önce kaputu açıp bakın kedi fare girmiş olmasın ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Dinçol

eskiden tahta üstüne konurdu lastikler artık pek göremiyorum

Takoza kaldırırlar. :good1:

Tahta olunca hiç inme yapmıyor mu lastik?

Yorum bağlantısı
Ali Gök

araç hakkında kısa bir bilgide veriyim. araç 205.000 km de bugüne kadar bakımları dışında sanayiye hiç gitmedi. aracın şöförü de sıfır alındığı günden bugüne kadar aynı kişi ve asla zorlamadan kullanmıştır bununda mutlaka faydası vardır. motordaki rolanti sesi ilk alındığı günün aynısı ford gerçekten bu işi biliyor

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Vergi problemi nedir?

şirket adına kayıtlı araç. şirket isim değişikliği yaptı eski dönemden çıkan vergi borcu için transit trafikten men edildi

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Hacizlidir araç.

Hacizlidir araç.

hacizli cezası vardı yatırdık yakalaması yok. ama muayene yapılamıyor borcundan dolayı bu sebeple yatacak 1 sene civarı

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

Tahta olunca hiç inme yapmıyor mu lastik?

Lastikler sökülüyor öyle takoza alınıyor. :good1:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serhat Böcek

İmkanın varsa aracı kapalı bir yerde muhafaza et,arasıra çalıştır,ileri geri yap ki amortisörlerde çalışsın zarar görmesin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Branda örtmeyin üstü tozlansın dert etmeyin, 1.5 sene sonra motor yağını değişmeden binmeyin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Takoza alıp, branda ile örtmekte fayda var. Yanlış hatırlamıyorsam, düzenli çalıştırma imkanınız yoksa akü kutup başlarını da sökmek gerekiyordu.

Branda örtmeyin üstü tozlansın dert etmeyin, 1.5 sene sonra motor yağını değişmeden binmeyin

Bez branda iyi olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan

Peki ya lastikleri korumak için neler yapılabilir? Sonuçta uzun bir süre kullanılmayacağı için lastiklerin havası inecek belki sıfırlanacak,jant üstüne binebilir,lastiği kesebilir belki jantı yamultabilir. Herhangi bir önlemi var mıdır?

Artık nitrojen basıyorlar kapağıda yeşil oluyor bu aralar çok sık görüyorum. havası inmiyor diyorlar, yakıttan tasarruf diyorlar. Ne kadar doğru bilemem.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

branda, nemi içerde hapseder, aryıca sürütnerek boyaya kılcal da olsa zarar verir, güneşten korur desek Miami ye gitmek lazım :keyifli: uzun vadede zarar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

branda, nemi içerde hapseder, aryıca sürütnerek boyaya kılcal da olsa zarar verir, güneşten korur desek Miami ye gitmek lazım :keyifli: uzun vadede zarar.

Benim aklımdan geçen tozu engellemek ve takozları gizlemek aslında. Bez branda nem konusunda yağmur alırsa, problem olacaktır. Araç üstü kapalı bir alanda duruyormuş. Boya konusunu bilemiyorum tabi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

toz iyidir, boyayı korur, üstü kapalı bir yer olması büyük oranda avantaj zaten

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Pikabimiz canavar gibi :)

Sikintilardan dolayi trafige cikartamiyoruz.

Arada Ali marsa basiyor tek marsta aliyor bu yonunu cok seviyorum..

Curuyup gitmemesi icin bulundugu ortamda yapacak pek birsey yok gibi ama yinede tavsiyeler onemli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Pikabimiz canavar gibi :)

Sikintilardan dolayi trafige cikartamiyoruz.

Arada Ali marsa basiyor tek marsta aliyor bu yonunu cok seviyorum..

Curuyup gitmemesi icin bulundugu ortamda yapacak pek birsey yok gibi ama yinede tavsiyeler onemli.

en sevdiğim yanı tek marşla çalışması :D iki akü olmasının avantajı galiba burda kolay kolay çalışmamazlık etmiyor

toz iyidir, boyayı korur, üstü kapalı bir yer olması büyük oranda avantaj zaten

branda alacaktık bizde hemen vazgeçelim emir büyük yerden geldi :) aracı viteste bırakmayın demişti geçen gün birisi şanzımanla alakalı bir sıkıntımı oluyor acaba uzun süre viteste bekleyince ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Toz önemli değil, araç dışı ve içi direk güneş görmesin.. Lastik havalarını çok basın, mutlaka haftada bir çalıştırın..

Antrifizini kontrol edin.

Depoda da mazot çok olsun... Boşta kalan kısmı paslanmasın..

Yürütebilirseniz iyi olur...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Toz önemli değil, araç dışı ve içi direk güneş görmesin.. Lastik havalarını çok basın, mutlaka haftada bir çalıştırın..

Antrifizini kontrol edin.

Depoda da mazot çok olsun... Boşta kalan kısmı paslanmasın..

Yürütebilirseniz iyi olur...

yarım depo dan fazla mazot var içerisinde. çalıştırınca da 20-30 metre gibi bi boşluk alan var orada gezdiririm aracı. üstü kapalı olması avantajımıza olacak anladığım kadarı ile antifiriz olayını da hemen kontrol ediyim

teşekkürler mehmet bey

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...