Mehmet Göktürk 14 Kasım 2012 Paylaş 14 Kasım 2012 C 180 k nın nanesi ne acaba O da senin ödevin olsun. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 Kasım 2012 Paylaş 14 Kasım 2012 (düzenlendi) Toyota Prius a çok güldüm. C180K daha az yakıyor 130 dan sonra 11. resimde var. 14 Kasım 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Engin Özarı 14 Kasım 2012 Paylaş 14 Kasım 2012 Oldukça uzun zamandır (3,5 yıldır) kullandığım 2005 model Focus Tdci mden ayrılma vakti yaklaşıyor. Daha önce de bir kez sıfır araç almıştım. Ama çoğunlukla 2. el araçlar kullandım. Bu kez yeniden sıfır bir araç almak istiyorum. Limitim krediyle max 50 bin lira. 50100 olmaz... Yıllık yaptığım km 13 bin civarında olduğundan ve artık küçük hacimli benzinlilerin tüketimleri oldukça iyi sayılacak değerlere geldiğinden, Focus Tdci yerine turbo benzinli bir araç düşünüyorum. Aklımda 2 araç var. Araştırma aşamasındayım. Hemen yarın gidip alacak değilim. Olmazsa olmazım aracın sedan olması... 1. Yeni Astra Sedan 1.4 turbo Sport 140 bg. Bayiden aldığım son rakam:48500 TL... 2. Jetta 1.2 Tsi 105 bg Highline. Kampanyalı fiyatı: 49200 TL... Otomobiller konusunda her soruya mantıklı cevaplar bulduğumuz forumumuzdan yorum, öneri ve eleştirel yaklaşımlar bekliyorum... 2 seçenek arasında karar verecek olsan jetta 1. sırada olurdu. Nede olsa audi ortaklığı. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 14 Kasım 2012 Paylaş 14 Kasım 2012 1.6 c180K performans adına kötü diye ağlanıyor millet emmisyonu düşük çıkmasına şaşırmadım Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 (düzenlendi) Valla kıyaslamak gibi olmasın yeni kasa doblo ankaraya 10 litre ortalama ile gittim Ya siz yavaş gidiyorsunuz yada ben çok abartıyorum bazen clio symbol bile otobanda 7.5 litre ortalama goruyor 1.5 dci 65 bg. Hep derim, reno dizeli yüksek devirde saçmalar, bastıkça sarfiyat uçuyor, Psa motorlar bu konuda daha iyi ve yüksek hızda daha sessiz. 15 Kasım 2012 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Tdci focusla basınca limitlerde otobanda ortalama 8,3 değerine ulaştım. 1,2 tsi de 8,5-9 lt civarına ulaşır herhalde en çok. Yoksa daha fazla mı? otoban basmasında çıksa çıksa 9-10 olur ama şehir içi dalaşmalarda yani sürekli 1 - 2 - 3 cü vites arası dur kalklarda devirli kullanımda normal olarak 14-15 litre bile oluyor ... benim 1.4tsi 4 çeker bile otobanda basınca anca 11 -12 oluyor... tavsiyem 1.2tsii yada tfsi motorlu bir arabayı mutlaka kullanın... benim motordaki kadar erken max tork elde edilmiyor ama sollama da yığılma yapıcak kadar bir sıkıntı yaratmıyor ... Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Aşırı beslemeli motorlarda turbo ile verim artırılsa da yanma odası hacmi küçüldüğünden acaba sorusu hep kafamda olmuştur..Her tür yük ve sürüş tarzında denemeli ki bu küçük motorlar, sonradan atmosforik motoru aramayalım. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 (düzenlendi) Aşırı beslemeli motorlarda turbo ile verim artırılsa da yanma odası hacmi küçüldüğünden acaba sorusu hep kafamda olmuştur..Her tür yük ve sürüş tarzında denemeli ki bu küçük motorlar, sonradan atmosforik motoru aramayalım. Acaba ne? Malzemeyi %33+ daha sağlam yapmıştır aynı dayanır. Sonuçta %33 fark var hacimde. 15 Kasım 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Acaba ne? Malzemeyi %33+ daha sağlam yapmıştır aynı dayanır. Sonuçta %33 fark var hacimde. Acaba şu: Araç yolcu ve bagaj dolu halde yokuş çıkarken yusuf'a seslenir mi? Yani nerdeyse motosiklet motor hacimlerine düşüp al sana 1500-2000 kg yükü taşı demek aşırı besleme ile ne kadar mümkün oluyor..Belki ben bu küçük motorlar ile vakit geçirme fırsatını yakalayamadığımdan biraz şüpheci yaklaşıyorum.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Acaba şu: Araç yolcu ve bagaj dolu halde yokuş çıkarken yusuf'a seslenir mi? Yani nerdeyse motosiklet motor hacimlerine düşüp al sana 1500-2000 kg yükü taşı demek aşırı besleme ile ne kadar mümkün oluyor..Belki ben bu küçük motorlar ile vakit geçirme fırsatını yakalayamadığımdan biraz şüpheci yaklaşıyorum.. Alakası yok. Bir daha canın atmosferik motora binmek istemiyor. Dizele de istemiyor (ekonomisi dışında). Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 (düzenlendi) Tam yük ve rampada küçük hacimli turbolular kalkarken şişer, basacaksınız balatanın canına okuyarak kalkacaksınız, hp değil tork lazım, tork ta dizelin işi, ancak büyük hacimliler iyi onlarada güç yetmiyor. 1.4 tsi 140 hp 220 tork, bu tork bu hp deki motor için az değilmi? Bu tork yeter elbet ama dizele kıyasla az. 15 Kasım 2012 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 E altımda araba varsa işimde varsa eşşek gibi basıyorum hele otobanda işim varken o sol şeritte 100 le gidenler bir de sellektör yapınca neden yapıyorsun diyorlar.. Üç seritli otoyolda, 1- en sol şerit sinyal verek kullanılır, normalde orta şerit veya sağ şerit kullanılır. 2- ağır vasıtalar sağ şeritten gider, sinyalle orta şerit kullanır. Normalde sağdan gider. 3- 40 km hızın altında sürmek yasaktır, 4- durmak yasaktır, 5-ükemizde otomobiller için hız limiti 132 km dir. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Alakası yok. Bir daha canın atmosferik motora binmek istemiyor. Dizele de istemiyor (ekonomisi dışında). Dizeli farklı tutuyorum çünkü Tork farkı var, zaten dizel turbosuz kağnı gibi olur hacmi küçülsede aşırı beslemeye ihtiyacı var..Benzinli bir araç alacak olursam yukarıdaki bahsettiğim dolu+ yokuş tepkilerine bakmadan karar vermezdim diyorum sadece Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Ek bilgi 1.0 ecoboost motor 122lik tsi leonu geçiyor TDI Golfü zaten dünden geçiyor...Amaç verimli olması düşük hacim diye yadırgamaya gerek yok bence... Mehmet ,normal kullanım koşulları ile ilgili pek şüphem yok fabrika verileri ortada zaten Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 lpg düşünülmüyorsa 1.6 atmosferik araba almanın manası yok. 1.4 tsi türü arabalar zaten 1.6 atmosferiklerden çok daha performanslı ve verimli. Diğer 1 1.2 beslemeliler ise atmosferik 1.6 kadar performansı sağlıyor. Hatta 2 bin dd civarından itibaren max tork vermesi daha zevkli ve tutumlu olmasını sağlıyor. Biz zaten fabrikanın en az 400bin km ömür biçtiği arabaları 100 bine gelince öldü diyoruz. Bu aşırı beslemeler o konuda çok farklı olmaz. tüketim olarak sürekli max güç devrinde kullanılacaksa zaten yakıt değerleri benzer güçteki atmosferiklerden farklı olmaz. Aşırı beslemenin espirisi düşük devirde bile yeterli tork ile sıkıntısız yürümesi araçların. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Teknoloji bizim için var ..Opet reklamındaki motor gerçekmiş Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 (düzenlendi) Tam yük ve rampada küçük hacimli turbolular kalkarken şişer, basacaksınız balatanın canına okuyarak kalkacaksınız, hp değil tork lazım, tork ta dizelin işi, ancak büyük hacimliler iyi onlarada güç yetmiyor. 1.4 tsi 140 hp 220 tork, bu tork bu hp deki motor için az değilmi? Bu tork yeter elbet ama dizele kıyasla az. Yanlış düşünüyorsunuz. Benim aracın torku 1500 devirde maksimum. Kalkış çok iyi. Dizele kıyasla az diyorsunuz ama tork ile beygirgücü arasındaki ilişkiyi göze almıyorsunuz. BEYGİR = K x DEVİR X TORK olarak hesaplanır Dizel araç devir çeviremediği için beygiri bir yerde biter. Benzinli devam eder. Sanır mısınız ki dizel araçla kalkarken tork benzinli turbodan fazla? hayır değil. Yaklaşık aynı. Benzinli devir çevirmeye devam ediyor ve 5500 devirde 140 hp veriyor. Dizel ise 4500 de bittiği için 105 lerde kalıyor. formül şu: Power (kW) = (Tork (Nm) x Devir (rpm)) / 9549 9549 nerden geliyor? (60*1000 / 2pi) Şehir efsaneleri: 1- Turbo kaç devirde devreye giriyor? DOĞRUSU: Turbo hep devrede hep basar 2- Küçük hacim turbo motorun ömrü kısa olur DOĞRUSU: Küçük hacmi yaparken 2.5 litre gibi malzeme kullanılırsa yine 2.5 litre sağlamlığında olur. Modifikasyon değil bu. 3- Küçük hacim turbo motorların kalkış torku aynı hp atmosferiklere göre düşüktür DOĞRUSU: Daha yüksektir kalkış kolay olur. 15 Kasım 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 hocam rolanti civarında tork daha düşük olabilir bana göre(turbo ufak motorda). 1500 devirden sonra kendine gelir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 dur araştıralım. Artık 800 devir rölantiyi de kalkışta kullanmayalım derim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 (düzenlendi) Bu 16V atmosferik bir motor (105 HP) 1.6 L 1.6 TDI Aşağıda 1.4 TSI aşağıda (150HP) 1.4 TSI 122 HP 1.2 105 HP skoda Yeti Dikkatle bakın. 1000 devirde dizel kaç tork veriyor turbo kaç veriyor? 15 Kasım 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Kısa bir tesbit: YETİ nin 125 devirde verdiği tork, bora motorunun 3800 devirde verdiği ile aynı. Peki beygirgücü bu devirlerde aynı mı değil. Bora o devirde 3 kat fazla beygir üretir çünkü devir 3 kat fazla. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 <p> </p> <p> </p><p>Hocam 1.6 TDI ve 200nm tork ?</p> <p> </p><p> </p> <p>O grafik eski bir 1.6 tdi için. Yenisini bulamıyorum şu an.</p> <div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div> Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 dizel daha yüksek değil mi , ben mi yanlış okuyorum Yorum bağlantısı
Recommended Posts