İçeriğe Yönlendir

Turbo Ve Motor Sıcaklığı Aynı mıdır?


Ercüment Koyuncu

Recommended Posts

Ercüment Koyuncu

Arkadaşlar bir sorum olacak tubo yüksek basınçta uzun süreli sabit kullanımlarda motor sıcaklığı ile aynımı kalır yoksa arada ayağımızı gazdan çekip basıncı düşürmekmi gerekir ben böyle biliyorum, aşağıdaki yazıda bir akadaşım yüksek basınç değilde düşük basıncın turboya zarar vereceğini söylüyor doğrusu nedir

Dizel motorun eksoz gazı sıcaklığı yaklaşık olarak 650 derecedir.Milin eksoz tarafı bu sıcaklığa maruz kalır.Milin yağlanmasını sağlayan yağın sıcaklığı ise motorun sıcaklığı olan 90-100 derece arasındadır.Yüksek basınçla turbo mili yatağından geçen bu yağ yağlama kadar soğutma işlevide görür

.

Turbo yüksek basıç altında motordan daha fazla devir yapmıyormu buda extra ısıya sebep olmuyormu

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

siz bildiğiniz gibi kullanın. standart bir kullanıcı için turbo sıcaklığı dert olmaz. yeterki uzun yoldan vs gelince kontağı kapatmadan evvel. bi bir dk bekleyin yeter turbo için

Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu

ben çlıştırdığımda 20 30 sn bekleim motor ısınıncaya kadar yüksek devir yapmam sona tork aalığında kullanmaya özen gösteririm stop etmeden önce yüksek devir yaptıysam 30 sn kadar beklerim ama Bahsettiğim konuda doğru olan nedir

Yorum bağlantısı
Barış Tülis

Motor sıcaklığı olarak nereyi soruyorsunuz?Soğutma sıvısını mı,eksoz manifoldunu mu,motor bloğunu mu,kapağı mı?

Motorların farklı yerlerinde farklı sıcaklıklar ölçebilirsiniz.Ancak turbonunda sıcak ve soğuk kısımları vardır.Rotorun eksoz tarafı çok sıcakken,diğer tarafı o kadar sıcak değildir.Turbo her devirde motordan çok daha hızlı dönüş yapar.Ama ısınması bu devir yüzünden değil,sıcak eksoz gazları yüzündendir.Zaten motor yağı turbonun yataklarını hem yağlama hem de soğutma görevi yapar.

Sizin kullanımınız ile turboya zarar vermeniz pek mümkün değildir.Fakat en önemli kural ilk çalıştırmada bir kaç dakika rölantide çalıştırıp motoru ısıtmak yazları dahil ve aracı kullanım sonrası bir kaç dakika rölanti devrine bırakıp öyle stop etmektir.Bu kural yağlama ile ilgilidir.Motoru stop ettiğinizde turbo bir süre daha dönmeye devam eder çünkü.Bir de çok kısa aralıklarda stop edip tekrar çalıştırmayın.Ben 5 dakika ve altında ki duraklamalarda aracımı stop etmem.

Düşük hacim motorlarda kullanılan turbolar daha çok arıza çıkarmaya müsaittir....

Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu

peki uzun sabit kullanımda turbo da düşük devirmi yüksek devirmi zararlıdr

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tam gaz (yol varsa) 2 saat gitseniz zaten yakır biter benzinciye girilir, motor üreticisi tüm bu parçaları korumayı, en uzun ömürde olmalarını düşünmüştür, uzun sabit kullanımda düşük devirle nasıl gidilecek? düşük derken?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Hızlı giderseniz sıkıştırırsanız gece açın bakın turbo kızarır. bekleyin kararır.

Ben passat tsi da sıkıştırınca yağ sıcaklığı 115 dereceye çıkabiliyor. Aynı şartlarda kenara çekip beklediğimde 2 dakikada 90 dereceye düşüyor. Biraz daha beklersem 88 87 olabiliyor. Yaz sıcağındaki ölçüm bu. Klima açık.

peki uzun sabit kullanımda turbo da düşük devirmi yüksek devirmi zararlıdr

Yüksek devir zararlıdır. Kızartır. Ayrıca kaza ihtimali ile pert olma durumu ya da ölüp bir daha aracı görememe ihtimali başgösterir.

VW ailesindeki tsi motorlarda motor kapandıktan sonra 10 dakika boyunca intercooler soğutma suyunu turbodan da dolaştırmaya devam eden ayrı bir elektrikli devridaim vardır. Turbo sıcaklığı sensörüne göre 1 ile 10 dakika arası bu pompa çalışır ve turboyu soğutmaya devam eder. TSİ motor açarsanız turboya giden yağ ve su borularına dikkat edin. Bu soğutma devresi araç çalışırken de devrededir.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Barış Tülis

peki uzun sabit kullanımda turbo da düşük devirmi yüksek devirmi zararlıdr

Bu sorunuz motor devri ile de doğru orantılı.

Sizin turbo devrini manuel kontrol etmeniz mümkün değil.Aslında çok yüksek devirler motorun bütün parçaları için zararlı.Uzun süreli kullanımda dikkat edilecek bir husus var bence.Benim kullandığım araçta turbo 1700 RPM'den sonra atmosferik basıncın üstüne çıkıyor daha doğrusu silindirlere hava basmaya başlıyor.Daha alt devirlerde de basıyor fakat silindirlerin çektiği vakumdan daha yüksek değerde basamadığı için bir faydası olmuyor.Zaten +1700 RPM'den sonra gücü hissediyorsunuz.O yüzden ben 2000 RPM'de kullanıyorum daha çok.Bu en ideal yakıt tüketimi demek benim aracımda fakat kurum bağlıyor o zaman da.Bu kurumu atmazsam araç çekişten düşüyor haliyle.

Arada bir 3500-4000 RPM'ye çıkıyorum otobanda o zaman rahatlıyor motor ve diğer sistemler.Zaten bunu yapmazsam,sistemin sökülüp temizlenmesi gerekiyor (turbo,inrercooler ve diğer parçalar)ki bir kez temizledim,bir kez de karbon clean yaptım.Dolayısıyla çok düşük devirler aslında pek iyi değildir motor için.Kurum bağlıyor bazı yerler bunlara turbo da dahil.

Sizin aracınızın en yüksek tork ve beygir gücü ürettiği devir aralığı nedir?

Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu

Hızlı giderseniz sıkıştırırsanız gece açın bakın turbo kızarır. bekleyin kararır.

Ben passat tsi da sıkıştırınca yağ sıcaklığı 115 dereceye çıkabiliyor. Aynı şartlarda kenara çekip beklediğimde 2 dakikada 90 dereceye düşüyor. Biraz daha beklersem 88 87 olabiliyor. Yaz sıcağındaki ölçüm bu. Klima açık.

Yüksek devir zararlıdır. Kızartır. Ayrıca kaza ihtimali ile pert olma durumu ya da ölüp bir daha aracı görememe ihtimali başgösterir.

VW ailesindeki tsi motorlarda motor kapandıktan sonra 10 dakika boyunca intercooler soğutma suyunu turbodan da dolaştırmaya devam eden ayrı bir elektrikli devridaim vardır. Turbo sıcaklığı sensörüne göre 1 ile 10 dakika arası bu pompa çalışır ve turboyu soğutmaya devam eder. TSİ motor açarsanız turboya giden yağ ve su borularına dikkat edin. Bu soğutma devresi araç çalışırken de devrededir.

aradığım cevap buydu teşekkürler

Bu sorunuz motor devri ile de doğru orantılı.

Sizin turbo devrini manuel kontrol etmeniz mümkün değil.Aslında çok yüksek devirler motorun bütün parçaları için zararlı.Uzun süreli kullanımda dikkat edilecek bir husus var bence.Benim kullandığım araçta turbo 1700 RPM'den sonra atmosferik basıncın üstüne çıkıyor daha doğrusu silindirlere hava basmaya başlıyor.Daha alt devirlerde de basıyor fakat silindirlerin çektiği vakumdan daha yüksek değerde basamadığı için bir faydası olmuyor.Zaten +1700 RPM'den sonra gücü hissediyorsunuz.O yüzden ben 2000 RPM'de kullanıyorum daha çok.Bu en ideal yakıt tüketimi demek benim aracımda fakat kurum bağlıyor o zaman da.Bu kurumu atmazsam araç çekişten düşüyor haliyle.

Arada bir 3500-4000 RPM'ye çıkıyorum otobanda o zaman rahatlıyor motor ve diğer sistemler.Zaten bunu yapmazsam,sistemin sökülüp temizlenmesi gerekiyor (turbo,inrercooler ve diğer parçalar)ki bir kez temizledim,bir kez de karbon clean yaptım.Dolayısıyla çok düşük devirler aslında pek iyi değildir motor için.Kurum bağlıyor bazı yerler bunlara turbo da dahil.

Sizin aracınızın en yüksek tork ve beygir gücü ürettiği devir aralığı nedir?

1750 - 2500 arasında 270 N - 3750 devide 85 KW

Yorum bağlantısı
Barış Tülis

En ideal kullanımınız 2000-2500 RPM arası olmalı o halde.Az yakıt,en yüksek tork ve en ideal turbo devri....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...