Melih Özlem 25 Kasım 2012 Paylaş 25 Kasım 2012 Çift katmanlı çamurluğun çekiçle düzeltilemeyeceği söylenmişti geçen sefer. Dün dükkanımıza gelen Ford Fiesta aracın sağ arka çamurluğunu yaptık. Sizlerde bilirsiniz ki fiestaların çamurlukları çift katmanlıdır. Resimlerde görüldüğü gibi çarpık iki şekilde, hem çamurluk ağzı ve kapı. Çekiç atılırkende resim vardı. Kare kare çekmek imkansız olsa da ara ara çekmiştik fakat bilgisayara aktarırken telefonun azizliğine uğradım. Dün dükkanımıza Siteden Anıl Berke'de ziyarete geldi ve ufak bir işini yaptık ayaklarına sağlık. Fazla konuştum resimlere gidelim. Bu çarpığın yüzde 90ı giderilmiştir. Çamurluk agzındaki çizgide boya dökülmesi olduğundan rutuş yapılmıştır. Yapım Aşamaları ve Bitmiş Hali 1 Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 25 Kasım 2012 Paylaş 25 Kasım 2012 Masallah guzel duzeltilmis. Benim sag camurluktada ufak bir gocuk var ama tek parca dalga dalga degil. Boyali oldugundan bu islem mumkun mu sence Melih ? Yorum bağlantısı
Melih Özlem 25 Kasım 2012 Yazar Paylaş 25 Kasım 2012 Sami macun varsa sıkıntı olabiliyor. Çünkü patlama riski çok yüksek. Macunlu çamurluk yaptığımızda oldu boyasız şekilde, macunun patladığıda oldu. Garanti veremiyorum yani. Bu işlem daha çok boyasız kısımlarda güzel sonuçlar veriyor. Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 25 Kasım 2012 Paylaş 25 Kasım 2012 ne yalan söyliyim olduğu kadar demiştim içimden ama hiçbir iz kalmadı ... Can, İlteber falan ön çamurluğun üstündeki gamzeyi görmüşlerdi hatırlarlar hiçbir iz kalmadı ... araba leş gibi yıkatıyım fotoları eklerim 1 Yorum bağlantısı
Melih Özlem 25 Kasım 2012 Yazar Paylaş 25 Kasım 2012 Memnun olman bizim için en önemlisi. Benim derdimi az çok anlayanlar oldu. Yalancılıkla suçlanmak çok kötü bir şey. Öncesi sonrası resimleri eklersin bir günde çay içmeye beklerim dükkana. Ben yoktum malum kendi işlerim 1 Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 25 Kasım 2012 Paylaş 25 Kasım 2012 şu öncesi sonrası için dediğim gibi yıkattıktan sonra Yorum bağlantısı
Engin Özarı 25 Kasım 2012 Paylaş 25 Kasım 2012 Güzel bir iscilik harcanmışa benziyor. Yorum bağlantısı
Melih Özlem 25 Kasım 2012 Yazar Paylaş 25 Kasım 2012 Bitmiş halini eklersin Anıl Teşekkürler Engin Bey. Yorum bağlantısı
Melih Özlem 17 Aralık 2012 Yazar Paylaş 17 Aralık 2012 Önceki konuya yazanlar bu sefer yazmamış ilginç Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 17 Aralık 2012 Paylaş 17 Aralık 2012 ne yalan söyliyim olduğu kadar demiştim içimden ama hiçbir iz kalmadı ... Can, İlteber falan ön çamurluğun üstündeki gamzeyi görmüşlerdi hatırlarlar hiçbir iz kalmadı ... araba leş gibi yıkatıyım fotoları eklerim Sanırım ben sana demiştim Melih'in babasına git halleder diye.. Gerçekten Ustalığına diyecek birşey yok.. Ufak hasarları macunsuz, boyasız, yağlı çekiçle tık tık tık gün boyu Sabır taşı olsa çatlar... 2 Yorum bağlantısı
Melih Özlem 17 Aralık 2012 Yazar Paylaş 17 Aralık 2012 (düzenlendi) Sanırım ben sana demiştim Melih'in babasına git halleder diye.. Gerçekten Ustalığına diyecek birşey yok.. Ufak hasarları macunsuz, boyasız, yağlı çekiçle tık tık tık gün boyu Sabır taşı olsa çatlar... Sağolasın abicim. Öyle netteki videolar gibi 2-3 dakikalık iş değil. Saatlerce çekiçleniyor yeri geliyor 2 gün çekiçleniyor. Daha fazla örnek görmek isteyen olursa buyrun öncesi sonrası fotograflar. http://www.facebook....12237618&type=1 17 Aralık 2012 tarihinde Melih Özlem tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Melih Özlem 17 Aralık 2012 Yazar Paylaş 17 Aralık 2012 İmkansız hani yapım aşamasında resimler (ben dolduruum yerlerini ) Bu çekiç meselesini bilirim çok büyük sabır ve dikkat gerektiriyor tık tık tık.Arabanın boyası kaliteli olduğu zaman daha net ve güzel sonuçlar alınıyor diye biliyorum.Bazende hafif bir kırışıklık kalıyor ama oda çok büyük göçüklerde oluyor benim bildiğm.Elelrinize sağlık... Merhabalar. O çekiç izlerinin engelleyemezsiniz.Bunun sebebi sac ile boya arasına giremiyor olmanız. Araçlar bu yüzden boyanıyor. O üzerinde gördüğünüz iz verniğin oluşturduğu izdir. Yağlı çekiçde bu tür hasarlar yüzde 90 giderilir. Oradaki izide sadece siz bilirsiniz çünkü oranın çarpık olduğunu bildiğiniz için. Başkası bakınca anlayamaz.Bilen sadece görebilir o izleri. Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 17 Aralık 2012 Paylaş 17 Aralık 2012 Bitmiş halini eklersin Anıl Teşekkürler Engin Bey. bir fırsat olmadı ekliycem aklımda Sanırım ben sana demiştim Melih'in babasına git halleder diye.. Gerçekten Ustalığına diyecek birşey yok.. Ufak hasarları macunsuz, boyasız, yağlı çekiçle tık tık tık gün boyu Sabır taşı olsa çatlar... haklıymışsın diyelim o zaman ... eser kalmadı izden Yorum bağlantısı
Melih Özlem 19 Aralık 2012 Yazar Paylaş 19 Aralık 2012 Memnun kalmandan sevindiğimizi tekrar tekrar söyleyebilirim Yolun düştüğünde çay içmeye de bekleriz Ben bu ara dükkanda olamıyorum kanaldaki listem allak bullak oldu bir sabah bir gece feleğim şaştı Özledim sanayimi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Ben daha önce ki konuyu hatırlıyorum..Yapılabileceğini iyi bir ustanın halledebileceğini söylemiştim.Gayet güzel olmuş.Kaporta işini de her işte olduğu gibi şişirdiler.Adam aracın yanına gelmeden bu olmaz macun olacak boya olacak deyip kestirip atıyor..Eskiden ne işler çıkardı ortaya..Şimdiki işleri çıraklar yapıyor.Ustalar ne mi yapıyor? Ustalar çoktan öldü.Çünkü ustalık daha öncesinde öldü... Babanızın ellerinden öperim.İşini düzgün yapan ustalara ihtiyacımız var..Kıymetlerini bilmek lazım. Yorum bağlantısı
Melih Özlem 20 Aralık 2012 Yazar Paylaş 20 Aralık 2012 Sağlam işçilik ; helal olsun... Teşekkürler sağolun. Ben daha önce ki konuyu hatırlıyorum..Yapılabileceğini iyi bir ustanın halledebileceğini söylemiştim.Gayet güzel olmuş.Kaporta işini de her işte olduğu gibi şişirdiler.Adam aracın yanına gelmeden bu olmaz macun olacak boya olacak deyip kestirip atıyor..Eskiden ne işler çıkardı ortaya..Şimdiki işleri çıraklar yapıyor.Ustalar ne mi yapıyor? Ustalar çoktan öldü.Çünkü ustalık daha öncesinde öldü... Babanızın ellerinden öperim.İşini düzgün yapan ustalara ihtiyacımız var..Kıymetlerini bilmek lazım. Yalancılıkla suçlandım, Muhasebeci bey tarafından. Öyle dışarıdan bakmakla anlaşılmıyor çift katmanlı çamurluk çekiçlenmezmiş. Peeeh! Biz alüminyum çamurluk,kaput çekiçliyoruz. Alışmışlar abicim macun,boyaya veya değiştirmeye bol keseden atıyorlar. Biz aracı görmeden konuşmayız zaten net olarak. Fotopraf üzerinden varsayım olarak konuşuruz ama her zaman ufak bir kapı bırakırız. Bırakırız ki müşterimizin beklentisini karşılayabilelim. Ben babamın Ustalığına kefilim ki biz yeni bir dükkanda değiliz babam 35 senelik usta. Ben sadece söylemiyordum babamın yağlı çekiç ustası olduğunu. Yorumun için teşekkür ederim abi, ustamızın kıymetini biliyoruz. 2 Yorum bağlantısı
Melih Özlem 20 Aralık 2012 Yazar Paylaş 20 Aralık 2012 Anlamak icin arabanin tertemiz ve gunes isiginin tam gelmesi lazimki dedigim puturler gozuksun diger turlu cok zor.Hatta ben hicbir sekilde fotofraf makinesiyle o puturleri yakalayamadim.Dikkatli bakilinca belli olur anca sizin dediginiz gibi... Aynen dediğiniz gibi. Bilen sadece görebiliyor. Yorum bağlantısı
Melih Özlem 9 Ocak 2013 Yazar Paylaş 9 Ocak 2013 Özellikle Ford marka araçlar geldiğinde sizlerin de bilgilenmesi için konular açıyorum. Tabiki de yaptığımız diğer araçlarda mevcut. Onların fotolarını görmek isterseniz özel mesaj atmanız yeterli. Facedeki sayfama yönlendirebilirim. Fotolardaki göçükler BOYASIZ onarılmıştır. Çekiç yöntemi ile. Onarım süresi 2 gündür. Öncesi Yarısı Bitmiş Hali Sonrası Arka kapıdaki kordondaki göçüğün onarım resimleri Öncesi Sonrası 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Resimler biraz daha özenli çekilse bakarken daha çok keyif alırım. Yorum bağlantısı
Kubilay Evis 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Bu süper işte! Benimde aynı sağ çamurlukta bunun gibi biraz ezik var. Boyasında da sorun yok onuda böyle düzeltebilir miyiz? Yorum bağlantısı
Melih Özlem 9 Ocak 2013 Yazar Paylaş 9 Ocak 2013 Resimler biraz daha özenli çekilse bakarken daha çok keyif alırım. Ben olsaydım daha özenli çekerdim de ustamız biraz aceleye getirmiş Sondaki flaşsız bitmiş fotoları ben çektim mesela Fotograflamakda önemli tabi teşekkür ederiz Bu süper işte! Benimde aynı sağ çamurlukta bunun gibi biraz ezik var. Boyasında da sorun yok onuda böyle düzeltebilir miyiz? Teşekkürler. Dediğiniz gibiyse düzelme ihtimali yüksek. Boyasız nasıl oluyor peki bu işlemler ? Yazdığım şu yazı size faydalı olacaktır Yağlı çekiç, adı gibi çekicin yağlanarak yapılması değildir. Eskiler bu şekilde hitap etmiş böyle de gidiyor.Yağlı çekiç, boyasız göçük düzeltmede makine vb bir alet yoktur. Tamamen bilek el beceresi ve ustalık önemlidir. Yaplı çekiçte sac ile boyanın arasına girilemediği için iş bitiminde çekiç izleri veya işe bağlı olarak dalgalanmalar meydana gelebilir. Bu tamamen çarpığa şiddetine oranına ve yerine göre değişir. Kordonlarda oluşan göçüklerde boya çatlama riski yüksektir. Gelelim fotolarımıza. Öncelilikle kullanılan aletlerimiz. Dayamalar,çekiç eldivende dahil ustamız elini kesmesin. Fotodaki dayama ve demirler nerdeyse dükkanla aynı yaştadır. Dükkana gelen göçüğe göre her seferinde değişik bir demir yapılmış demiricide o zamanlar. Bu kadar büyümüş. Aletlerimiz bunlar. Çalışma şekli ise şu şekilde. Yorum bağlantısı
Kubilay Evis 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/238990-babamin-destegi-ile-yikama-makinesinin-marifeti/page__fromsearch__1 Bu konuda dediğim hasarı görebilirsiniz. Eğer boyasız giderilebilecekse çok sevineceğim Yorum bağlantısı
Melih Özlem 9 Ocak 2013 Yazar Paylaş 9 Ocak 2013 http://www.fordclubt...__fromsearch__1 Bu konuda dediğim hasarı görebilirsiniz. Eğer boyasız giderilebilecekse çok sevineceğim Resimde görüldüğü kadarıyla boyasız düzelir. Net konuşmamamın sebebi bu tür işlerde canlı gözle görülmeden olmuyor. Karşımızdaki insana olur deyip sonra olmazsa bunu açıklayamayızç O yüzden fotodan olabilir olarak görünüyor Boya için yapılan işlem nedir ? Göçük düzeltilir pata küte. Zımpara, macun, zımpara astar atılır. Sonrasında boyanır. Aracın çamurluğu boyalı olur. Bu şekilde orjinalliği bozulmamış olur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts