İçeriğe Yönlendir

Yakıt Depoları Plastik Mi?


Yalçın Yurdakul

Recommended Posts

Yalçın Yurdakul

Kaza anında bir aracın anteni diğer aracın yakıt deposunu yırtmış. Araç Opel. Opellerde yakıt deposu uzun zamandır plastikmiş. "Olmaz öyle şey!" falan diye de iddalaştık, mahçup olduk :( Fiyatlar'da da plastikmiş. Fard'larda yakıt tankları plastik mi?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Kaza anında bir aracın anteni diğer aracın yakıt deposunu yırtmış. Araç Opel. Opellerde yakıt deposu uzun zamandır plastikmiş. "Olmaz öyle şey!" falan diye de iddalaştık, mahçup olduk :( Fiyatlar'da da plastikmiş. Fard'larda yakıt tankları plastik mi?

Evet plastik..En azından focusları biliyorum :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

edindiğiniz bilgi; birinin tavanı, diğerinin altına girmiş ve dikkat çeken sadece antenin depoyu yırttığı bilgisi ise, bu bilgiye biraz şüphe ile yaklaşırım, evet plasitiktir artık tüm depolar, daha güvenli olsun diye, anten orayı yırtana kadar başka şeyler de olmuş olması lazım, mesela vefat, mesela ağır yaralanma......

Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul

Kazanın oluşuna veya sonucuna değil, deponun malzemesine odaklı olduğumuzdan kaza bilgisinin gerçekliği ile ilgilenmedim; belki eksik/hatalıdır. Deponun plastik olması "kolay delinme, yırtılma ve yangın" çağrışımı yaptı. Allah korusun!

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

anten teorik olarak yırtabilir, pratikte bahtsız bedevi sendromu olur, çok dayankılı bir plastiktir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul

E, saç karter koruma yaptıran yurdum insanı, saç depo korumayı düşünmemiş :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici

Geçen yıl transit'in şamandırası arızalanmıştı, şamandıraya çok para istedikleri için ikinci el yakıt deposu aldık.

Eski depo'da plastikti, ikinci el aldığımız depo'da plastik.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Plastik ise de gevrek olmayan bir plastiktir herhalde .Yoksa yandan alınan darbelerde kolayca parçalanıp alev alabilir

Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul

Madem sağlam :good1:

Nasıl girmiş diye bir soru geldi hemen aklıma...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Plastik ise de gevrek olmayan bir plastiktir herhalde .Yoksa yandan alınan darbelerde kolayca parçalanıp alev alabilir

Yok sağlam, alev derdi pek yok, nasılsa dizel benimki :)

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Gayette sağlam. Belki sacdan daha kolay delinebilir ama, bir keresinde teker boşa düşüp araç asfalt zeminde depo üzerinde 1-2 metre sürüklendiği halde depo sadece biraz tırtıklanmıştı :D

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bartuğ Eren

Benim 131'lerinki demirdi valla, bagajı açınca direk önünde; Oradan biliyorum :D

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Benim 131'lerinki demirdi valla, bagajı açınca direk önünde; Oradan biliyorum :D

o çok sakattır, arka koltukla depo arasında bir sac yoktur.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Anti statik pilastik, thermo özelilikli, yanmaz (V0), çok esnek ama sağlam bağları var kopmuyor.

böyle bir plastik tarif edeyim dedim.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ford Pinto depo yapısı nedeniyle yüzlerce insan yanarak ölmüştür.

Alıntı:"Ford pinto amerikan otomobil endüstrisi için çok önemli bir otomobildir. Ford'un ilk nesil volkswagen golf'e cevabıdır. zamanında otomobillerin geliştirme süreçleri 4 yıl civarindayken 2 yıldan biraz daha uzun bir zamanda geliştirilip piyasaya sürülmüştür.

Bu acele arasinda ölümcül bir hata yapan ford mühendisleri, aracın benzin deposunu bagajın hemen altına egsozun yanına konumlandırmışlardır.1960'larda üretilan bu otomobillerin yakıt tanklarının patlamaya eğimli oldukları anlaşılmıştı.Şirket, bu arıza nedeniyle oluşabilecek kazalar sonucunca ödenecek tazminat ile otomobillerin yeniden tasarımının maliyeti arasında bir karşılaştırma yapmış,sonuçta, tazminat ödemenin daha az külfetli olduğuna karar verilmişti.Ürün geliştirmede güvenlik ve güvenirlik ilk sırada yer almadığı için araç piyasaya sürüldü.Bir taraftan da tank konstrüksiyonu içim fayda-maliyet çalışması sürüyordu.Bu sırada 180 ölü,180 yaralı ve 2100 yanmış araba ile toplam 49.5 milyon$ lık bir maliyetin altına girilmişti.Bu tip bir hatanın ortadan kaldırılması için 11$ lık maliyet hesaplanmıştı.Bu tüm arabalra yansıtıldığında 137 milyon$ lık bir meblağa ulaşıyordu.

1978 yılında bu hatadan kaynaklanan bir kaza için açılan bir davada Ford firması 128 milyon$ lık bir tazminat öedemeye mahkum edildi.Aynı yıl verilen bir diğer kararla,1.5 milyon Ford Pinto firma tarafından piyasadan toplandı.Bu miktar yıllık maliyetin 3 katı civarındaydı.

(Mitcham-Duval,Engineering Ethichs,2000)"

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...