Yalçın Yurdakul 13 Aralık 2012 Paylaş 13 Aralık 2012 Kaza anında bir aracın anteni diğer aracın yakıt deposunu yırtmış. Araç Opel. Opellerde yakıt deposu uzun zamandır plastikmiş. "Olmaz öyle şey!" falan diye de iddalaştık, mahçup olduk Fiyatlar'da da plastikmiş. Fard'larda yakıt tankları plastik mi? Yorum bağlantısı
Misafir 13 Aralık 2012 Paylaş 13 Aralık 2012 Ford'u bilmiyorum ama 1974 model passat'ımda bile plastikti. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 13 Aralık 2012 Paylaş 13 Aralık 2012 Kaza anında bir aracın anteni diğer aracın yakıt deposunu yırtmış. Araç Opel. Opellerde yakıt deposu uzun zamandır plastikmiş. "Olmaz öyle şey!" falan diye de iddalaştık, mahçup olduk Fiyatlar'da da plastikmiş. Fard'larda yakıt tankları plastik mi? Evet plastik..En azından focusları biliyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2012 Paylaş 13 Aralık 2012 edindiğiniz bilgi; birinin tavanı, diğerinin altına girmiş ve dikkat çeken sadece antenin depoyu yırttığı bilgisi ise, bu bilgiye biraz şüphe ile yaklaşırım, evet plasitiktir artık tüm depolar, daha güvenli olsun diye, anten orayı yırtana kadar başka şeyler de olmuş olması lazım, mesela vefat, mesela ağır yaralanma...... Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul 13 Aralık 2012 Yazar Paylaş 13 Aralık 2012 Kazanın oluşuna veya sonucuna değil, deponun malzemesine odaklı olduğumuzdan kaza bilgisinin gerçekliği ile ilgilenmedim; belki eksik/hatalıdır. Deponun plastik olması "kolay delinme, yırtılma ve yangın" çağrışımı yaptı. Allah korusun! Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2012 Paylaş 13 Aralık 2012 anten teorik olarak yırtabilir, pratikte bahtsız bedevi sendromu olur, çok dayankılı bir plastiktir 1 Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul 13 Aralık 2012 Yazar Paylaş 13 Aralık 2012 E, saç karter koruma yaptıran yurdum insanı, saç depo korumayı düşünmemiş Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici 13 Aralık 2012 Paylaş 13 Aralık 2012 Geçen yıl transit'in şamandırası arızalanmıştı, şamandıraya çok para istedikleri için ikinci el yakıt deposu aldık. Eski depo'da plastikti, ikinci el aldığımız depo'da plastik. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Aralık 2012 Paylaş 13 Aralık 2012 Fiesta nın depoda plastik, ama naylon değil 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 13 Aralık 2012 Paylaş 13 Aralık 2012 Plastik ise de gevrek olmayan bir plastiktir herhalde .Yoksa yandan alınan darbelerde kolayca parçalanıp alev alabilir Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 13 Aralık 2012 Paylaş 13 Aralık 2012 Nasıl girmiş diye bir soru geldi hemen aklıma... Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul 13 Aralık 2012 Yazar Paylaş 13 Aralık 2012 Madem sağlam Nasıl girmiş diye bir soru geldi hemen aklıma... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Aralık 2012 Paylaş 13 Aralık 2012 Plastik ise de gevrek olmayan bir plastiktir herhalde .Yoksa yandan alınan darbelerde kolayca parçalanıp alev alabilir Yok sağlam, alev derdi pek yok, nasılsa dizel benimki Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 13 Aralık 2012 Paylaş 13 Aralık 2012 Yok sağlam, alev derdi pek yok, nasılsa dizel benimki Genel anlamda söyledim Yorum bağlantısı
Misafir 13 Aralık 2012 Paylaş 13 Aralık 2012 (düzenlendi) Gayette sağlam. Belki sacdan daha kolay delinebilir ama, bir keresinde teker boşa düşüp araç asfalt zeminde depo üzerinde 1-2 metre sürüklendiği halde depo sadece biraz tırtıklanmıştı 13 Aralık 2012 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bartuğ Eren 13 Aralık 2012 Paylaş 13 Aralık 2012 Benim 131'lerinki demirdi valla, bagajı açınca direk önünde; Oradan biliyorum Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Araç kaldırılınca baktım geçende.Oldukça sağlam bir plastik. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Benim 131'lerinki demirdi valla, bagajı açınca direk önünde; Oradan biliyorum o çok sakattır, arka koltukla depo arasında bir sac yoktur. Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Anti statik pilastik, thermo özelilikli, yanmaz (V0), çok esnek ama sağlam bağları var kopmuyor. böyle bir plastik tarif edeyim dedim. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Ford Pinto depo yapısı nedeniyle yüzlerce insan yanarak ölmüştür. Alıntı:"Ford pinto amerikan otomobil endüstrisi için çok önemli bir otomobildir. Ford'un ilk nesil volkswagen golf'e cevabıdır. zamanında otomobillerin geliştirme süreçleri 4 yıl civarindayken 2 yıldan biraz daha uzun bir zamanda geliştirilip piyasaya sürülmüştür. Bu acele arasinda ölümcül bir hata yapan ford mühendisleri, aracın benzin deposunu bagajın hemen altına egsozun yanına konumlandırmışlardır.1960'larda üretilan bu otomobillerin yakıt tanklarının patlamaya eğimli oldukları anlaşılmıştı.Şirket, bu arıza nedeniyle oluşabilecek kazalar sonucunca ödenecek tazminat ile otomobillerin yeniden tasarımının maliyeti arasında bir karşılaştırma yapmış,sonuçta, tazminat ödemenin daha az külfetli olduğuna karar verilmişti.Ürün geliştirmede güvenlik ve güvenirlik ilk sırada yer almadığı için araç piyasaya sürüldü.Bir taraftan da tank konstrüksiyonu içim fayda-maliyet çalışması sürüyordu.Bu sırada 180 ölü,180 yaralı ve 2100 yanmış araba ile toplam 49.5 milyon$ lık bir maliyetin altına girilmişti.Bu tip bir hatanın ortadan kaldırılması için 11$ lık maliyet hesaplanmıştı.Bu tüm arabalra yansıtıldığında 137 milyon$ lık bir meblağa ulaşıyordu. 1978 yılında bu hatadan kaynaklanan bir kaza için açılan bir davada Ford firması 128 milyon$ lık bir tazminat öedemeye mahkum edildi.Aynı yıl verilen bir diğer kararla,1.5 milyon Ford Pinto firma tarafından piyasadan toplandı.Bu miktar yıllık maliyetin 3 katı civarındaydı. (Mitcham-Duval,Engineering Ethichs,2000)" 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts