Yavuz Aydın 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 merhabalar 3 ay önce 98 model escort clx aldım. tek nokta enjeksiyonlu. araba gitmiyordu. baskı balata değişti rölanti motoru değişti en son olarak siboplar kaçırıyordu üst kapağı sökünce anladık siboplar değişti kapak revizyonu oldu. dün gazın ayar vanası değiştirdim ve arabayı çalıştırdım ayar için hafif bir gaz verdim ve gümmm diye bir ses hava filtre kutusu sizlere ömür. bu sıkıntı neden olabilir. birde arabam gazda benzinden daha iyi gidiyor sıkıntı ne acaba arıza tespit cihazına bi türlü bağlayamadım ecu bağlantı sorunu diye hata veriyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 tek nokta enjeksiyonlu motora, karbüratörlü için üretilmiş olan mikserli lpg takmışlarsa, subaplar kısa sürede yine yanar, hava filtre kabini de yine patlar 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 tek nokta enjeksiyonlu motora, karbüratörlü için üretilmiş olan mikserli lpg takmışlarsa, subaplar kısa sürede yine yanar, hava filtre kabini de yine patlar +1 Yorum bağlantısı
Yavuz Aydın 18 Aralık 2012 Yazar Paylaş 18 Aralık 2012 tek nokta enjeksiyonlu motora, karbüratörlü için üretilmiş olan mikserli lpg takmışlarsa, subaplar kısa sürede yine yanar, hava filtre kabini de yine patlar ne yapmam gerek peki çözümü nedir Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 önce mikserli mi diye bakmalı, eğer böyle ise yepyeniden lpg montajı yaplacak ve ruhsata işletilecek yani aynı lpg siz motora takılır gibi bir masraf var. Yorum bağlantısı
Yavuz Aydın 18 Aralık 2012 Yazar Paylaş 18 Aralık 2012 önce mikserli mi diye bakmalı, eğer böyle ise yepyeniden lpg montajı yaplacak ve ruhsata işletilecek yani aynı lpg siz motora takılır gibi bir masraf var. abi aracım şu an mikserli. tek nokta enjeksiyon için lpg sistemi diye bildiğim araç ilk önce benzinde çalışıyor 3 bin devirde gaza geçiyor oda düğme kaynaklı. düğmeyi değiştirsem aynı duruma geliyor eğer sistem buysa. yine mikser kalıyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Söylenen, mikserin olmaması gerektiğidir. Yorum bağlantısı
Yavuz Aydın 18 Aralık 2012 Yazar Paylaş 18 Aralık 2012 Söylenen, mikserin olmaması gerektiğidir. ben tokattayım ve o sistemi bilmiyorum tokatta da bilen yok galiba. hiç bir lpg ustasıda öyle sistem olduğunu söylemedi ancak düğmeyi değiştiririz diyolar. enjeksiyonlu sistem bu diyolar . internette araştırdım ama öyle çok bilgi yok ne yapacam ben. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Motor fotoğraflarınızı eklerseniz (özellikle lpg ye ait bölümleri) LPG'den anlayan birileri mutlaka size yardımcı olacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Engin Ünal 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 Supap tekrar yakarmı bilemem ama filtre kutusu patlamasın diye kutuya yaylı açılıp kapanan kapak takılıyor. Tabi orda bilen varsa. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 (düzenlendi) ben tokattayım ve o sistemi bilmiyorum tokatta da bilen yok galiba. hiç bir lpg ustasıda öyle sistem olduğunu söylemedi ancak düğmeyi değiştiririz diyolar. enjeksiyonlu sistem bu diyolar . internette araştırdım ama öyle çok bilgi yok ne yapacam ben. Düğme değişimini benzinde çalışıp otomatik olarak LPGye geçmesi için yapıyorlar. Geçen hafta LPG ustası birine söyledi. Sıralı sistem değil ama onun mantığıyla çalışan bir sistem galiba. 18 Aralık 2012 tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Engin Ünal 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 İlk çıkan sıralı sistemler arkadaşın dediği gibi değilmiydi , devirle gaza geçiyorlardı , galiba yavuzun sistem o şekilde. Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Bu arada buji kablolarınıda bi kontrol ettirin... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 abi aracım şu an mikserli. tek nokta enjeksiyon için lpg sistemi diye bildiğim araç ilk önce benzinde çalışıyor 3 bin devirde gaza geçiyor oda düğme kaynaklı. düğmeyi değiştirsem aynı duruma geliyor eğer sistem buysa. yine mikser kalıyor. tek nokta cfi motorlu araçlara, bayağı da ucuz olan karbüratörlü sisteminin monte ederler genelde, ya böyle kullanmaya devam edeceksiniz, ya da komple değişceke, tek noktalar için olan sistemler biraz tuzlu, kimse getirip takmadığı için bilmiyordur. Ayarı fazla açtırmayın, performanstan ödün verin derim, yapacak çok bir şey yok. Değişim masrafı 2000TL yi bulur. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Aralık 2012 Paylaş 21 Aralık 2012 Aynısı bizim araçta da oluyordu. Açık hava filtresi taktıydı ustamız patlatmayı önler bu ama aracı çalıştırırken gaz vermeyin demişti. Çözüm üretmek yerine sorunu gizlemiş yani... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Aralık 2012 Paylaş 21 Aralık 2012 Ben olsam düdüklü tencere mantıgını yapardım dermişim.Yada peteklerdeki otomatik hava alma aparatıda iyi olurdu sanırım. :D :D Yorum bağlantısı
Seçkin Kaçar 21 Aralık 2012 Paylaş 21 Aralık 2012 Sistemi değişecekseniz lpg deposu 10 yılı doldurmamışsa kullanın,ayrıca bazı parçalarıda kullanıyorlar.En azından ben eski arabamda öyle yaptım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Aralık 2012 Paylaş 21 Aralık 2012 eski depoya yeni montajda sızdırmazlık verdi mi mak müh odası? 1 Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 22 Aralık 2012 Paylaş 22 Aralık 2012 Sizin şu an kullanmış olduğunuz mikserli sistem (Bildiğiniz tüplü ocaklarda kullanılan ocağın yanan kısmına benzer) Yapmanız gereken tek noktalı araçlar için üretilmiş olan Lambda kontrollü sisteme geçmeniz biraz pahalıdır ve her yerde bulunmaz. Çok noktalı sistemler yaygınlaşmadan evvel bu sistemler kullanılmaktaydı. Yorum bağlantısı
Metin Sert 26 Aralık 2012 Paylaş 26 Aralık 2012 Araç CFI yani tek nokta sistem lpg kiti takılıyor. Emilatörlü tip lpg takan bazı kişiler montaj hatası yapıyorlar ve hava filtre kutusunun patlamasına neden oluyorlar. CFI motorlarda lpg takılınca beyin karışma olayı oluyor yani motor şaşırıyor lpg mi benzinmi kafası karışıyor, bu sorunu çözmek için benzin pompasına role takılmalı.Ayrıca yakıt cinsi değiştiğinde ecu ya gelen arızanında silinip normal çalışmaya dönülmesi için ecu ya role takılıp her kontak açılıp kapatılmasında resetleme yapılır.AYnı şekilde lpg ustaları filtre kutusunun sağını solunu kapatıp lpg ayarı verdiklerini sanıyorlar.Temiz hava olmazsa yanma odasına giden yakıt randımanlı yanmaz ve çalışan motor havayı çekmeye çalışarak yada gaz pedalından ayağınızı çektiğinizde belli oranda havayı tekrar geri bırakacağından hava çıkacak yer bulamayacağı için filtrenin patlamasına neden olur. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 26 Aralık 2012 Paylaş 26 Aralık 2012 Geçmiş olsun, bayağı sıkıntılı bir durum. Söz meclisten dışarı, madem amaç ekonomi alsanıza bir dizel, benzinli alıp tüp takıp bir ton masrafa, güçsüzlüğe habire çıkan dertlerle uğraşmaya ne gerek var... Yorum bağlantısı
Misafir 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Geçmiş olsun, bayağı sıkıntılı bir durum. Söz meclisten dışarı, madem amaç ekonomi alsanıza bir dizel, benzinli alıp tüp takıp bir ton masrafa, güçsüzlüğe habire çıkan dertlerle uğraşmaya ne gerek var... Hayat 5000 den sonra başlar da ondan Yorum bağlantısı
Serdar KILIÇ 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 Filtre patlatmasını çözebiliyorsun uygun mikser var bunun için inceleyiniz. Bizzat denediğim bir uygulama. http://www.propanturk.com/lpg-performans-mikseri/ buradaki mikserle hem patlamayı kestim hemde yakıtımı iyileştirebildim önceleri 450 kuruşa yakın olan yakıtım şu anda 300 kuruş civarında biraz daha iyi ayarlansa 280 kuruşlara düşecek buda bana yeterli gibi geliyor. herşeyden önemlisi araca 5000 deviri 2. viteste gösteriyorum banamısın demiyor buda sevindirici yanı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 260TL mi sağlammış rakamı anak iş görüyorsa değr Yorum bağlantısı
Recommended Posts