İçeriğe Yönlendir

Hava Filtre Kutusu Patladı


Yavuz Aydın

Recommended Posts

Yavuz Aydın

merhabalar 3 ay önce 98 model escort clx aldım. tek nokta enjeksiyonlu. araba gitmiyordu. baskı balata değişti rölanti motoru değişti en son olarak siboplar kaçırıyordu üst kapağı sökünce anladık siboplar değişti kapak revizyonu oldu. dün gazın ayar vanası değiştirdim ve arabayı çalıştırdım ayar için hafif bir gaz verdim ve gümmm diye bir ses hava filtre kutusu sizlere ömür. bu sıkıntı neden olabilir. birde arabam gazda benzinden daha iyi gidiyor sıkıntı ne acaba arıza tespit cihazına bi türlü bağlayamadım ecu bağlantı sorunu diye hata veriyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tek nokta enjeksiyonlu motora, karbüratörlü için üretilmiş olan mikserli lpg takmışlarsa, subaplar kısa sürede yine yanar, hava filtre kabini de yine patlar

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

tek nokta enjeksiyonlu motora, karbüratörlü için üretilmiş olan mikserli lpg takmışlarsa, subaplar kısa sürede yine yanar, hava filtre kabini de yine patlar

+1

Yorum bağlantısı
Yavuz Aydın

tek nokta enjeksiyonlu motora, karbüratörlü için üretilmiş olan mikserli lpg takmışlarsa, subaplar kısa sürede yine yanar, hava filtre kabini de yine patlar

ne yapmam gerek peki çözümü nedir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

önce mikserli mi diye bakmalı, eğer böyle ise yepyeniden lpg montajı yaplacak ve ruhsata işletilecek yani aynı lpg siz motora takılır gibi bir masraf var.

Yorum bağlantısı
Yavuz Aydın

önce mikserli mi diye bakmalı, eğer böyle ise yepyeniden lpg montajı yaplacak ve ruhsata işletilecek yani aynı lpg siz motora takılır gibi bir masraf var.

abi aracım şu an mikserli. tek nokta enjeksiyon için lpg sistemi diye bildiğim araç ilk önce benzinde çalışıyor 3 bin devirde gaza geçiyor oda düğme kaynaklı. düğmeyi değiştirsem aynı duruma geliyor eğer sistem buysa. yine mikser kalıyor.

Yorum bağlantısı
Yavuz Aydın

Söylenen, mikserin olmaması gerektiğidir.

ben tokattayım ve o sistemi bilmiyorum tokatta da bilen yok galiba. hiç bir lpg ustasıda öyle sistem olduğunu söylemedi ancak düğmeyi değiştiririz diyolar. enjeksiyonlu sistem bu diyolar :). internette araştırdım ama öyle çok bilgi yok ne yapacam ben.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Motor fotoğraflarınızı eklerseniz (özellikle lpg ye ait bölümleri) LPG'den anlayan birileri mutlaka size yardımcı olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Supap tekrar yakarmı bilemem ama filtre kutusu patlamasın diye kutuya yaylı açılıp kapanan kapak takılıyor. Tabi orda bilen varsa.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

ben tokattayım ve o sistemi bilmiyorum tokatta da bilen yok galiba. hiç bir lpg ustasıda öyle sistem olduğunu söylemedi ancak düğmeyi değiştiririz diyolar. enjeksiyonlu sistem bu diyolar :). internette araştırdım ama öyle çok bilgi yok ne yapacam ben.

Düğme değişimini benzinde çalışıp otomatik olarak LPGye geçmesi için yapıyorlar. Geçen hafta LPG ustası birine söyledi. Sıralı sistem değil ama onun mantığıyla çalışan bir sistem galiba.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Ünal

İlk çıkan sıralı sistemler arkadaşın dediği gibi değilmiydi , devirle gaza geçiyorlardı , galiba yavuzun sistem o şekilde.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

abi aracım şu an mikserli. tek nokta enjeksiyon için lpg sistemi diye bildiğim araç ilk önce benzinde çalışıyor 3 bin devirde gaza geçiyor oda düğme kaynaklı. düğmeyi değiştirsem aynı duruma geliyor eğer sistem buysa. yine mikser kalıyor.

tek nokta cfi motorlu araçlara, bayağı da ucuz olan karbüratörlü sisteminin monte ederler genelde, ya böyle kullanmaya devam edeceksiniz, ya da komple değişceke, tek noktalar için olan sistemler biraz tuzlu, kimse getirip takmadığı için bilmiyordur. Ayarı fazla açtırmayın, performanstan ödün verin derim, yapacak çok bir şey yok. Değişim masrafı 2000TL yi bulur.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Aynısı bizim araçta da oluyordu. Açık hava filtresi taktıydı ustamız patlatmayı önler bu ama aracı çalıştırırken gaz vermeyin demişti.

Çözüm üretmek yerine sorunu gizlemiş yani...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Ben olsam düdüklü tencere mantıgını yapardım dermişim.Yada peteklerdeki otomatik hava alma aparatıda iyi olurdu sanırım. :fiuw::p:D :D :D :D

Yorum bağlantısı
Seçkin Kaçar

Sistemi değişecekseniz lpg deposu 10 yılı doldurmamışsa kullanın,ayrıca bazı parçalarıda kullanıyorlar.En azından ben eski arabamda öyle yaptım. :)

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın

Sizin şu an kullanmış olduğunuz mikserli sistem (Bildiğiniz tüplü ocaklarda kullanılan ocağın yanan kısmına benzer)

Yapmanız gereken tek noktalı araçlar için üretilmiş olan Lambda kontrollü sisteme geçmeniz biraz pahalıdır ve her yerde bulunmaz.

Çok noktalı sistemler yaygınlaşmadan evvel bu sistemler kullanılmaktaydı.

Yorum bağlantısı
Metin Sert

Araç CFI yani tek nokta sistem lpg kiti takılıyor. Emilatörlü tip lpg takan bazı kişiler montaj hatası yapıyorlar ve hava filtre kutusunun patlamasına neden oluyorlar. CFI motorlarda lpg takılınca beyin karışma olayı oluyor yani motor şaşırıyor lpg mi benzinmi kafası karışıyor, bu sorunu çözmek için benzin pompasına role takılmalı.Ayrıca yakıt cinsi değiştiğinde ecu ya gelen arızanında silinip normal çalışmaya dönülmesi için ecu ya role takılıp her kontak açılıp kapatılmasında resetleme yapılır.AYnı şekilde lpg ustaları filtre kutusunun sağını solunu kapatıp lpg ayarı verdiklerini sanıyorlar.Temiz hava olmazsa yanma odasına giden yakıt randımanlı yanmaz ve çalışan motor havayı çekmeye çalışarak yada gaz pedalından ayağınızı çektiğinizde belli oranda havayı tekrar geri bırakacağından hava çıkacak yer bulamayacağı için filtrenin patlamasına neden olur.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Geçmiş olsun, bayağı sıkıntılı bir durum.

Söz meclisten dışarı, madem amaç ekonomi alsanıza bir dizel, benzinli alıp tüp takıp bir ton masrafa, güçsüzlüğe habire çıkan dertlerle uğraşmaya ne gerek var...

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun, bayağı sıkıntılı bir durum.

Söz meclisten dışarı, madem amaç ekonomi alsanıza bir dizel, benzinli alıp tüp takıp bir ton masrafa, güçsüzlüğe habire çıkan dertlerle uğraşmaya ne gerek var...

Hayat 5000 den sonra başlar da ondan :p

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Serdar KILIÇ

Filtre patlatmasını çözebiliyorsun uygun mikser var bunun için inceleyiniz.

Bizzat denediğim bir uygulama.

blos_yds_ylos_lpg_performans_mikseri.jpg

http://www.propanturk.com/lpg-performans-mikseri/ buradaki mikserle hem patlamayı kestim hemde yakıtımı iyileştirebildim

önceleri 450 kuruşa yakın olan yakıtım şu anda 300 kuruş civarında biraz daha iyi ayarlansa 280 kuruşlara düşecek buda bana yeterli gibi geliyor.

herşeyden önemlisi araca 5000 deviri 2. viteste gösteriyorum banamısın demiyor buda sevindirici yanı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...