Önder Kuru 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Gaz halinde'ki LPG'ye sıvı halinde'ki yağı nası ekleyip enjektörktörlerden vereceksiniz... Daha 1 haft önce LPG ustam Hyundai i20'ye LPG montajı yaparken bu ne böyle dedim "LPG'yi benzinli gibi yapıyor yağ ekliyor LPG'ye dedi, gördüğüm şey yaklaşık 1 litrelik yağ haznesi olan tıpkı LPG'deki gibi küçük bir ECU'su bulunan 4 adet yağ hortumu gördüğüm kadarıyla LPG enjektör hortumlarına T dirsekle bağlanan bir sistem... LPG kiti(lovato sanırım)+Yağlama sistemi + bilmediğim bir kaç şey dahil toplam tutar 2700 tl imiş. Ayrıca araç sahibi bu bahsettiğim yağlama sistemini araştırıp kendi ilk önce bulmuş takacak ustayı ise bu sistemden daha zor bulmuş(ustam işteee) :p Benim araca niye takmadın deyince Hyundailerde bu sistem olmazsa 30000-40000 de ciddi hasarlar çıkarabilirmiş... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 söz konusu yağlama sistemi uzun yıllardır mevcut Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Benim bildiğim TSI motorlara takılan o sistem henüz ülkemize gelmedi. LDI sistem adı verilen sistem aracın kendi ECU ve enjektörlerini kullanıyor. Böylece LPG kaynaklı fakir karışım arıza uyarılarının da önüne geçilebiliyor. Eğer bu sistemden randıman alınırsa ilk işim TSI bir Cetta almak olacak Şu an takılan LPG'ler pek tasarruflu değil. LPG ile aynı anda benzin de yakıyor. Geçen hafta Tiguanda gördüm. Dün 1.4 TSI passatta gördüm.Sahibiyle görüştüm. Adana'ya gidip gelmiş 100km ortalamayla gitmiş. Yol bigisayarı 7.6 lt yakıt göstermiş araç %10 fazla yakmış ve sistem aşağıdaki linkte detaylandırılmıştır. Maraş'ta takıyorlar. Prins Ocak ayından sonra GDI motorlara takabilecekmiş. http://forum.donanimhaber.com/m_36543233/tm.htm 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Daha 1 haft önce LPG ustam Hyundai i20'ye LPG montajı yaparken bu ne böyle dedim "LPG'yi benzinli gibi yapıyor yağ ekliyor LPG'ye dedi, gördüğüm şey yaklaşık 1 litrelik yağ haznesi olan tıpkı LPG'deki gibi küçük bir ECU'su bulunan 4 adet yağ hortumu gördüğüm kadarıyla LPG enjektör hortumlarına T dirsekle bağlanan bir sistem... LPG kiti(lovato sanırım)+Yağlama sistemi + bilmediğim bir kaç şey dahil toplam tutar 2700 tl imiş. Ayrıca araç sahibi bu bahsettiğim yağlama sistemini araştırıp kendi ilk önce bulmuş takacak ustayı ise bu sistemden daha zor bulmuş(ustam işteee) :p Benim araca niye takmadın deyince Hyundailerde bu sistem olmazsa 30000-40000 de ciddi hasarlar çıkarabilirmiş... Bahsettiğiniz sistemi istediğiniz arabaya takabiliyorsunuz. Bunun bildiğim 2 modeli var. biri 100 tl diğeri 500-600 tl. 100 tl olan 3000 devirden sonra yağ gönderiyor pistonlara. 500-600 tl olanın sistemi (tahmin ediyorum) sürekli yağ eklemesi yapıyordur. Bu yağlama sistemi hyundailer değil yeni çıkan tüm araçlarda subap korumak için yapıyorlar. Ford mondeo insignia yeni b-max gibi bir çok araçta subaplar zayıf olduğu için koruma amaçlı yapıyorlar. Ancak tam koruma olmuyormuş. 40binde deforme olacak subap 60bin km olur diyorlar.Geçen LPG ustası b-max takacaktı ona anlatırken dinledim. Bu arada ciddi hasar dediği subap değişimi yapılır. Buda 2004 mondeo da 1000 tl harcadım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 çakmakçıya yaklaşıp, lpg tedariği denemek lazım Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Geçen hafta Tiguanda gördüm. Dün 1.4 TSI passatta gördüm.Sahibiyle görüştüm. Adana'ya gidip gelmiş 100km ortalamayla gitmiş. Yol bigisayarı 7.6 lt yakıt göstermiş araç %10 fazla yakmış ve sistem aşağıdaki linkte detaylandırılmıştır. Maraş'ta takıyorlar. Prins Ocak ayından sonra GDI motorlara takabilecekmiş. http://forum.donanim...36543233/tm.htm O zaman Cetta almanın vakti geldi 1 Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 (düzenlendi) Yanlışınız var, yanma odasına giren yakıtın segmanla hiç bir şekilde teması olmaz, oluyorsa zaten segman sızıntı yapıyor demektir. Kaldıki piston yukarı çıkarken henüz yakıt gönderilmiyor, tepe noktada yakıt gönderiliyor ve yanma oluyor, bu durumda yakıt içindeki yok denecek kadar az olan yağın benzin ile beraber yanmasının kime faydası dokunacak ? Lpg, çok azda olsa sibopların yataklarında ısıdan dolayı aşınma zamanını hızlandırır, karter havalandırma yanma odasında yağ buharı oluşturduğu için lpg'nin kuru olup olmaması bir şey ifade etmez. Belli'ki bu konuda ya yeterli deneyiminiz yok yada bilgilerinizi tekrar gözden geçirmeniz gerekiyor, marşa bastığınız andan itibaren pistonlar çalışmaya ve piston üzerinde'ki segmanlar silindir duvarlarını kazımaya başlar, saygılar... 20 Aralık 2012 tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 silecek suyu bidonu gibi bir kap içine "özel" yağ koyup, lpg ile birlikte, damla damla yoluyorlar emme manifoldundan , katalitik konvertörler bu sıvı akkında ne düşünüyor bilmem, herhangi bir test görmedim bunun hakkında. Hocam bu işlemi daha ilk LPG sistemleri çıktığında Mercedes'ime koymuştuk, bir litrelik yağ kutusunu panele sıkıştırdık enjektör iğnesiyle W.Hous hortumuna giriş yapıp motoru yağlıyorduk ancak motorun yağ pompalamasının yerini tutmuyor... eskiden kurşun vardı, o artık yok, başka maddeler katılır, Evet motorda'ki vuruntuyu önlemek için kurşun konurdu ancak çevreyi zehirliyor diye daha sonra kat. kon. ilave edildi kurşun kaldırıldı... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 (düzenlendi) O zaman Cetta almanın vakti geldi Hayırlı olsun diyelim ozaman 20 Aralık 2012 tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 (düzenlendi) Bence benzinde olmalı. Çünkü biz Türklerde yakıt dip olmadan yakıt almıyoruz. Ben çok görüyorum benzinciye itilerek giden araç. Daha geçen arkadaşın aracına çarptı biri bu şekilde giderken 20 Aralık 2012 tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Belli'ki bu konuda ya yeterli deneyiminiz yok yada bilgilerinizi tekrar gözden geçirmeniz gerekiyor, marşa bastığınız andan itibaren pistonlar çalışmaya ve piston üzerinde'ki segmanlar silindir duvarlarını kazımaya başlar, saygılar... 15 yıldan fazladır envayi çeşit motor toplamam dışında başka bilgim yok, segmanın üstünde yağ gördümmü atarım pistonları gömleği, çakarım yenilerini. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 uzun uzun okumadım ama neden lpgli araç yok denmiş. CNG li otobüsler var. yani direk doğal gazlı çalışan motorlar var. sabahları yarım saat bekliyorlar çalışması için ayrıca kara düzen lpgli karbratörlü araçları direk lpg ile çalıtıranlar da çok. öyleki benzin hattı kullanılmamaktan kuruyup çürümüş araba gördüm lpg arıza yapınca benzinle çalıştırmak istediler her yerden benzin fışkırdı Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 (düzenlendi) 15 yıldan fazladır envayi çeşit motor toplamam dışında başka bilgim yok, segmanın üstünde yağ gördümmü atarım pistonları gömleği, çakarım yenilerini. O zaman sizin bilmeniz lazım marşa basar basmaz segmanların silindirleri kazıdığını, yanlışınız var diye itirazınız neye onu anlamadım yanlış olan nedir...ha bu arada bende bu güne kadar 150'ye yakın araç aldım sattım, hayatım sanayi sitelerinde geçti sahibinden evvel dükkan kapısına geldiğim evin bahçesinde karbiratötlü Manta'yı enjektörlüye çevirmişliğim dizel Skoda'ya turbo takmışlığım, Shirocco'ya, Manya'ya ustamla birlikte motor yapmışlığım, VW ustasına "turbo egzozdan aldığı gazları motora verir" dediğinde kaputu kapattırmışlığım, aks bilyasına çekiçle vururken çekici alıp ekalfanın eline vurmuşluğum, draglar'da yarış arabası hazırlamışlığım felan vardır, ayrıca 190 Mercedes'ime ilk enjeksiyonlu LPg sistemini takanlardan biride benim yani benim de az çok sanayi tozu yutmuşluğum vardır az çok bilirim bende bişiler ha bu arada kankam LPG Türkiye'ye geldiğinden beri bu işi yapar İtalya'da kursunu felan almıştır LPG'ci Dizel Marş motor firmasının sahibi Hakan Uymaz diye sorarsanız tanırlar... 20 Aralık 2012 tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 LPG kuru bir yakıttır benzinde ise bir miktar yağ vardır ve ilk çalıştırmada motor yağlanana kadar benzinde'ki bu yağ motoru korur ancak LPG kuru yakıt olduğundan ilk çalıştırmada motor yağlayana kadar segmanlar silindirleri kazır ve motora hasar verir yanlışınız var diye itirazınız neye onu anlamadım yanlış olan nedir... Yukarıda ayırdığım kısım yanlış olan. Marşa basılan motorun daha ilk bir kaç turunda piston yataklarına, grank yataklarına yani sıralamada hayati önem arz eden yerlere bir kaç saniyede yağ ulaşır. Benzin yanma odasına ulaştığı anda oluşan patlama ve ısı, nano saniyeler içine yakıtı yakıp, bırakın yağı, buharını bile piston kenarlarına temas etmeden gönderir egsoza. Eğer yanma odası üst kapak yerine piston içinde olsa idi bir ithimal yakıt gömlek ile kavuşurdu. Kaldıki dediğiniz gibi olsa her yakıtı bitip yolda kalan aracın yakıt gelene kadar marşa basması sonucu motorda hasarlar olurdu. Onca motorla uğraştıysanız dakikalarca start alamayan acayip arızalı motorlar elinizden geçmiştir. Bunların hepsi elinizde kalırdı sayın abim. Lpg'li motora zarar verecek unsur zengin karışımdır. Başka bir durum söz konusu değildir. Eğer zarar verse Yüzbinlerce tl ödenen makinalar, 24 saat kontak kapamadan çalışamazdı, ve hep yüksek devir ile.. Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Yukarıda ayırdığım kısım yanlış olan. Marşa basılan motorun daha ilk bir kaç turunda piston yataklarına, grank yataklarına yani sıralamada hayati önem arz eden yerlere bir kaç saniyede yağ ulaşır. Benzin yanma odasına ulaştığı anda oluşan patlama ve ısı, nano saniyeler içine yakıtı yakıp, bırakın yağı, buharını bile piston kenarlarına temas etmeden gönderir egsoza. Eğer yanma odası üst kapak yerine piston içinde olsa idi bir ithimal yakıt gömlek ile kavuşurdu. Kaldıki dediğiniz gibi olsa her yakıtı bitip yolda kalan aracın yakıt gelene kadar marşa basması sonucu motorda hasarlar olurdu. Onca motorla uğraştıysanız dakikalarca start alamayan acayip arızalı motorlar elinizden geçmiştir. Bunların hepsi elinizde kalırdı sayın abim. Lpg'li motora zarar verecek unsur zengin karışımdır. Başka bir durum söz konusu değildir. Eğer zarar verse Yüzbinlerce tl ödenen makinalar, 24 saat kontak kapamadan çalışamazdı, ve hep yüksek devir ile.. Söylediklerinize katılmıyorum soğuk havalarda marşa basar basmaz 1200 devirle çalışan motorda saniyede 20 devir 3 saniyede 60 devir yapar demektir buda silindirlerin canına okur demektir yağ üreticilerinin ilk hedefi motor stop edildikten sonra bir sonra'ki marşa kadar silindirleri korumaya çalışmak silindir yüzeylerinde kalan yağın silindirlerden kopmaması sağlamak içindir, söylediğiniz şey ikinci aşamadır ve o zaman kadar iş işten geçer silindir yeteri kadar hasar görür ha bu ilk çalışmada çatır çatır silindi yüzeylerini yer anlamına gelmez zamanla ya segmanlar yada silindir yüzeyleri kompresör yada yağ kaçıracak duruma gelir zaten motor bitmeside bu yüzden değilmidir bu durumda sırf LPG ile kullanımda kanser gibi motorun ömründen yersiniz kalp krizi gibi direk motoru değil... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 motor iç aksamının yağlanması ile, benzindeki yağlama özelliği birbirne karıştı bence? ayrıca portif lerdeki satış meblağı ile, motor aksamında kullanılan iç parçaların aynı olduğunu da hiç sanmam, hondanın yaptığı gibi, değişiklik mutlaka vardır, zira çok katı bir sektör, aynı markanın 2 cihazında arıza başgösterse, 100 müşteri kaybeder Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Çağlar abi, araçlar ile birebir aynı motorlar kullanılıyor, devirleri limitli bir tek. Koskoca dünya devi firmalar bilmiyor kahrolası forkliftte piston yağlamayı, makinanın her yeri yağ ile çalıştığı halde.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 piston, ana kol yatak, subap parça noları aynı olmaz da, parçalar birebir aynı mı? mesela Vw parçacısından tedarik ile rektifiye yapılsa, aynı ömürde olur mu buna bakmalı? zetec / zetec SE de bile mesela yataklar ayrı. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Aynı. Bu nedenle yurt dışından mekanik parça getirmiyoruz, uçuyorlar. Fsi henüz havlu atmadı ama çoğu müşteride aynı şikayet var güç yok deniyor, muhtemelen tsi motor yada common dizel konacak, fsi lpg de bile deli yakıyor. 60 litre tankı 5 saatte bitiriyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 fsi için, Vw Ceo su: yaptığımız büyük bir hata demişti, ben demedim , O dedi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 fsi için, Vw Ceo su: yaptığımız büyük bir hata demişti, ben demedim , O dedi Alt devir ölü, yakıt fazla. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 4-5 yıldır sanayiden çıkmaz oldum, öyle onlarca yüzlerce araç tamir etmişliğim de yok o yüzden merak ettim ilk çalışmada yani marş motoru çalıştırmak için volanı kaç devir/dk ile döndürüyor? yani öyle jikle açıkken rölantideki 1200 devir/dk yani saniyede 2, 3sn de 6 tur kadar döndürebilir mi? Yorum bağlantısı
Önder Kuru 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 saniyede 20, 3 sn de 60 tur diyecektim... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 200-300 d/d civarı dır herhalde 1000li değildir ama Yorum bağlantısı
Recommended Posts