İçeriğe Yönlendir

Bir Acayip Su Eksiltme Olayi


Emre Olgum

Recommended Posts

Emre Olgum

sayın ağbilerim aracımı akşam park ediyorum

ortalama bir 6 saat sonra aracım su damlatmaya ve eksiltmeye başlıyor

aracımı çalıştırınca su damlatma hızlanıyor ama 30 saniye sonra kesiliyor ve akıtmıyor

aracımı park ettikten bir 6 saat sonra aynı işlem yeniden başlıyor

yani kısacası aaracım çalışırken değilde dururken su damlatıyor

ve bunun için en az 6 saat geçmesi gerekiyor

ortalama 6-7 saatte 1 litre su damlatıp eksiltiyor

tamirci çözemiyor sorun ne olabilir

araç çalışırken değilde dururken niye su eksiltir

ama tekrar söylüyorum aracın dururken su akıtması için en az bi 6 saat geçmesi gerekiyor

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

İnce bir çatlak olabilir borularda veya radyötörde genleşmeye ve suyun sıcaklığına bağlı olarak kaçırmış olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Devirdayım pompasından kaçırıyor olabilir , benim flash vardı aynen böyle göremediğimiz bir yerden su kaçırıyordu , sonunda motor soğukken devirdayım pompasından kaçırdığını ısınınca kestiğini tespit ettik , değiştirince düzelmişti.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Emre : LPG T borularına bak ilk önce, sonra devirdaim, sonra borulara, bir de termostat takozuna. Bak ben değiştirmiştim 1 gr. su eksiltme yok araçta. Benim aracın konusuna bak. Orada linkleri olması lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar
(düzenlendi)

Su eksiltme başlıca belalardan biridir aman tamamlamayı ihmal etmeyin, sorunun çözümü eğer kesin sonuç yoksa gözle takip etmektir motorunuzu iyice bi yıkatın ve gözle kontrol edin yoksa deneme yanılma metoduyla bir sürü masraf yaparsınız...Bu arada kuvvetle muhtemel genleşme sonunda su kesiliyor soğudukça çatlak açılıyor ve suyu kaçırıyor, bu tür elemanları gözden geçirmekde fayda var...

tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhun Batur

İncecik bir çatlak varmış gibi geldi bana da. Su devirdaim olurken basınçtan hızlanıyor gibi... Babamın aracında başımıza gelmişti. Çalışırken tazyikli püskürtüyordu. Radyatör su ekleme kabı delik çıkmıştı.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Aslında en kolayı lifte alıp son gaz vermek. Kaçırdığı yer pıt belli oluyor :p Biz öyle bulduk.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Benim Lacetti de vardı bu sorun. Hakanın dediği gibi T borusunu demir takın dememe rağmen plastik takmışlardı. Gittim sanayiden 5 liraya demir aldım değiştirdim sorun kesildi. Lacetti forumunda bi arkadaşa aynı sorundan dolayı 750 lira fiyat çıkarmışlar (2007 yılında). Ona böyle yapması gerektiğini söyleyince bana mesaj atmış Allah razı olsun 750 lira verecektim neredeyse diye. Bende kulaktan duyma bu bilgiye ulaşmıştım. Ama bu kadar basit bir sorunu usta dediklerimiz nasıl bilemez anlamıyorum. Yetkili servisler dahil. Ama araç LPG li mi acaba arkadaşın ?

tarihinde Necati Öner tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Olgum
(düzenlendi)

hakan ağbi dün tamircide liftte araç 3 saat kaldı 1 gr bile damlatmadı gevurun oğlu

eve geldim sabah çalıştırıcam bir baktım aracın altı göl gibi

çalıştırdım 30 saniye hızlı aktı kesti hemen

şimdi saat sabah 9 dan beri çalıştırmadım 1 gr bile damlatmadı daha

hakan ağbi senin değiştirdiğn parça hangisiydi yokda yazdıklarının tümünü mü değiştirdin

açıkçası dün tamirci pompadan şüphelendi

araç lpg li ama 7 aydır lpg de kullanmıyorum

tarihinde Emre Olgum tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

devirdaim ilk aldığım zaman değiştirmiştik. Geçen ay ise termostat takozunu değiştirdim. Az bi çatlak varmış takozda. Dediğim üzere 1 gram eksiltme yok şuan araçta.

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

abi bu termostat takozu dediğin bir yedek parça mı yani sipariş mi edicez

yoksa sanayi de ona göre bir şey uydurulan bir parça mı

Yorum bağlantısı
Gökhun Batur

Aslında en kolayı lifte alıp son gaz vermek. Kaçırdığı yer pıt belli oluyor :p Biz öyle bulduk.

+1

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...