İçeriğe Yönlendir

Elektirikli Babayiğit


Mert Yeldan

Recommended Posts

Mert Yeldan

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın uzun süreden bu yana aradığı Türkiye’de yerli otomobil üretecek ilk ‘babayiğit’ Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği’nden (MÜSİAD) çıktı. “Bir üyemiz yerli oto çalışması yapıyor” diyen MÜSİAD Başkanı Olpak’ın ismini vermediği bu isim DerindereOtomotiv’in sahibi Özkan Derindere. Olpak’ın “Şahsen test dahi ettim. Başbakanımız da gördü hatta kısa bir tur da attılar” diyerek işaret ettiği bu otomobil, 300 kilometre menzili olan bir elektrikli oto.

1 Şubat’ta tanıtılacak

Dün yaptığımız telefon görüşmesinde otomobilin tanıtımının 1 Şubat’ta yapılacağını söyleyen Özkan Derindere, işadamı Ömer Derindere’nin oğlu. Ticaret hayatına 1951 yılında toptan gıda ticaretiyle başlayan Ömer Derindere, 1965 yılında aile şirketinin yönetimine geçmiş. 1970 yılında mevcut işlerine otomotiv ticaretini de ekleyerek, 1970-1984 yılları arasında her marka araç alım satımı yapmış. Ayrıca, 1971-1980 Çorum Ford Bayi, 1974-1991 Otoyol Fiat bayiliği de yapan Derindere, 1984 yılında Toyota bayiliğini de alarak diğer markalarla da ticarete devam etmiş.

1990’da direksiyona geçti

Ömer Derindere, 1990 yılında yönetimi oğlu Özkan Derindere’ye devretmiş. 1991 yılında Toyota Türkiye distribütörlüğünün ToyotaSA’ya geçişini takiben, diğer bayilikler bırakılarak sadeceToyota markası üzerinde durulmuş. 1992 yılında Anadolu’da inşa edilen ilk Toyota Plaza, Derindere firması tarafından faaliyete geçirilmiş.

Bu ay Amerikalı bir ortakla şirket kurdu

Özkan Derindere ve Derindere grubu yöneticilerinden Önder Yol ikilisi bu ay “DMA Derindere Motorlu Araçlar Sanayi ve Ticaret” adlı bir şirket kurdu. İki ortak 400 bin lira sermayeli şirketin ana ortakları. Diğer ortaklar arasında Derindere şirketlerinin yönetimindeki isimlerden Aytekinhan Yıldırıcı, İlkay Ersoy, Tahsin Tanyer ve Yaşar Karatay da var.

Ortaklar arasında ilgi çeken bir isim de düşük bir hisseye sahip olan ABD vatandaşı Andrew Paul Weiss. Yeni şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol, Başkan Yardımcısı ise Özkan Derindere.

Merkezi İstanbul Zeytinburnu’nda olan şirketin kuruluş amaçları geniş bir yelpazeyi kapsıyor. Bu amaçların bir kısmı Otomotiv Hizmetleri ile Ar - Ge İşleri başlıkları altında toplandı. Şirketin kuruluş mukavelesinde “... motorlu araçların motor sistemlerinin sade elektrikli, hibrit elektrikli ve hibrit motorla çalışacak şekilde tadilatlarının yapılması için motorun kullanıldığı araçlarda her türlü değişiklik için gerekli izin ve uygunluk belgeleri almak, gereken tadilat ve değişimleri yapmak...” ile “yakıt sistemi sade elektrikli, hibrit elektrikli araçların yapılması için gerekli projeleri yapmak, sade elektrikle çalışan her türlü araçların imalatını yapmak...” maddeleri dikkat çekiyor.

İşte yerli otodan detaylar

Derindere, dışarıdan da şarj edilebilen hibrit (plug-in hybrid) teknolojili sedan otomobilde,Amerika’nın önde gelen elektrik ve hibrit motorları üreticisi Remy’den alacağı HVH 250 kodlu elektrik motorunu kullanacak. Bu amaçla, DMA ile Remy arasında uzun dönemli işbirliği anlaşması, bu yılın haziran ayında imzalandı.

Söz konusu motor, “cer motor” olarak adlandırılan ve hibrit motor sistemlerinde kullanılan cinsten. DMA’nın üzerinde çalıştığı aracın yaklaşık 56 km sadece elektrik motoruyla gidebildiği, hibrit sürüş konumunda ise (hem elektrik hem benzin motoru bir arada çalıştığında) 640 km’lik menzile ulaşabildiği, aracın maksimum 160 km/s hız yapabildiği belirtiliyor.

Yaklaşık 6 yıldır elektrikli araçlar üzerinde çalışmalar yapan DMA’nın, bu amaçla standart bir Toyota Corolla’yı dönüştürerek testler yaptığı belirtiliyor. Şirketin, üzerinde çalıştığı araçları bireysel kullanıcılara satmanın yanı sıra filo kiralama yöntemiyle şirketlere de kullandırmayı amaçladığı belirtiliyor. Nitekim Derindere firmasının, 14 bin araçlık bir de filo kiralama şirketi bulunuyor.

Farklı hibrit sistemleri bulunurken, “plug-in hybrid” olarak anılan sistem, elektrik motoruna güç sağlayan akülerin, araçtaki benzinli/dizel motorun yanı sıra istenildiğinde şehir cereyanından da şarj edilebilmesine olanak tanıyor. Bu sayede aracın yakıt tüketimi daha düşük seviyede kalırken, daha çevreci bir nitelik kazanıyor.

http://ekonomi.milliyet.com.tr/elektrikli-babayigit-/ekonomi/ekonomidetay/27.12.2012/1647521/default.htm?ShowPageSkin=1

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Fatih Öztürk27

Kaldı mı? Keşke kalmasaydı. Ama O iş zor gibi. Uzun vadeli anlaşmalar nedeniyle yeni bir marka zor.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Öyle kaldı görüyon mu :(

Benzer bir durum için bende müraccat ettim. Bakalım neler olacak ?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...