İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites Ve Duraklarken 'N'' Konumuna Almak


Onur Çankaya

Recommended Posts

Misafir
(düzenlendi)

Hareket halinde, geri ve park konumuna almazki araç :s

Müsade etmez yani :s

Ancak 3 4km bi hızda alabilir...

10 km civarlarıydı geçti. Ama ayak dediğim gibi fren üzerinde hafif basılıyken. Şıkşıkşık ses geldi bu şekil biraz daha yürüdükten sonra kilitlendi ön tekerlekler. Belki bu sürede dediğin gibi 4 km hıza düşmüştür araç frenlemede olduğu için.

tarihinde İlkay Başaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

10 km civarlarıydı geçti. Ama ayak dediğim gibi fren üzerinde hafif basılıyken. Şıkşıkşık ses geldi bu şekil biraz daha yürüdükten sonra kilitlendi ön tekerlekler. Belki bu sürede dediğin gibi 4 km hıza düşmüştür araç frenlemede olduğu için.

Büyük ihtimal dediğin gibi oldu o zaman ilkay.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Yokuş varsa park yerinde...

El frenini çekilir...

El freni çekilmezse Şanzımana zarardır durduğu her dakika...

Takoz şart.

Hareket halinde, geri ve park konumuna almazki araç :s

Müsade etmez yani :s

Ancak 3 4km bi hızda alabilir...

Deniyelimmi :crazy::exc1::crazy::exc1:

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Yokuş varsa park yerinde...

El frenini çekilir...

El freni çekilmezse Şanzımana zarardır durduğu her dakika...

Ben kaldırım ya da takoz olacak bir engele tekeri yaslamayı tercih ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Emre Yaşar

konuyu hortlatacağım ama ben hep dururken vitesi boşa alırım. (ışıklarda v.s.) çok bekleyeceksem ayağım frende p ye alırım. ayrıca dururken bendeki hastalık şu: bilmiyorum herkes önce el freni sonra p derken bunu mu kastediyor, ben şöyle yapıyorum. aracı ayağım frende önce n ye alıyorum. sonra el frenini çekip, freni bırakıp aracın ağırlığının öne yığılmasını bekliyorum. daha sonra tekrar frene basarak p ye alıyorum. bu şekilde yapmadan asla p ye almıyorum. hatta durduğum yer dümdüz olsa bile... birde bu duruma o kadar çok alıştıum ki, o kadar hızlı yapıyorum ki ...

bugüne kadar 3 tane oto. şanzıman aracımız oldu. mercedes 115 kasa 74 modeldi, eminim hala şanzımanı tıkır tıkır çalışıyordur. bu aracın şanzımanı 3 vitesti ve 170 e kadar basmıştım.. sadece geri vitese takınca aracın arkası bi 10-15 cm. havaya kalkardı ve neredeyse aracın freni geri viteste durdurmaya, tutmaya yetmezdi ki 74 model mercedesin 4 tekerde disk frendir. neyse ikinci araç 190 e mercedes. hala duruyor bu araba. araç 232.000 de. 205.000 de yağı filtresi 200.000 de değişmişken şanzımanın geri vitesi arızalanmıştı. 800 tl.ye; geri vites ve komple bakımı yapıldı. şu anda sıkıntı yok. mondeomdada vites geçişleri maşallah hissedilmeyecek derecede güzel.. umarım kimse oto.şanzımandan sıkıntı yaşamaz...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ben hep dururken vitesi boşa alırım. (ışıklarda v.s.) çok bekleyeceksem ayağım frende p ye alırım. ayrıca dururken bendeki hastalık şu: bilmiyorum herkes önce el freni sonra p derken bunu mu kastediyor, ben şöyle yapıyorum. aracı ayağım frende önce n ye alıyorum. sonra el frenini çekip, freni bırakıp aracın ağırlığının öne yığılmasını bekliyorum. daha sonra tekrar frene basarak p ye alıyorum. bu şekilde yapmadan asla p ye almıyorum. hatta durduğum yer dümdüz olsa bile.

Hiç şekli bozmadan devam ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Cemal Kesik

Bazen konumunda el frenini çekip stop ettikten sonra p ye alıyorum aracımı. Bunun bir zararı olur mu acaba?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Yaşar hocam Emre bey doğrusunu yapıyor. Önce N, sonra el freni, en son P. Böylece araç askıda kalmıyor. Önce P sonra el freni olursa araç askıda kalıyor.

Hele Ki araç rampada ise daha sonra P konumundan d konuma almak ciddi zor oluyor.
Yorum bağlantısı
Cemal Kesik

Arkadaşlar sorumu eksik sormuşum. Bazen vites kolunu N konumuna alıp el frenini çekip stop ettikten sonra P ye alıyorum. Bunun bir zararı olur mu acaba?

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Arkadaşlar sorumu eksik sormuşum. Bazen vites kolunu N konumuna alıp el frenini çekip stop ettikten sonra P ye alıyorum. Bunun bir zararı olur mu acaba?

Doğru olanı bu zaten.
Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Arkadaşlar sorumu eksik sormuşum. Bazen vites kolunu N konumuna alıp el frenini çekip stop ettikten sonra P ye alıyorum. Bunun bir zararı olur mu acaba?

 

Hayır , aksine faydası olur . Aracınızı durdurun , vitesi n konumuna alının el firenini çekin sonra ayağınızı frenden çekin . P konumuna alın , bu şekilde yaparsanız aracınızın yükünü şanzımana bindirmiş olmaz sınız . Şanzıman ömrü uzamış olur ... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cemal Kesik

Aslında merak ettiğim motoru arabayı boşa alıp el frenini çektikten sonra stop edip P konumuna almanın zararı olup olmadığı. Çünkü forumlarda n konumunda el frenini çekip P konumuna aldıktan sonra stop edilmesi gerektiği yazıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Aslında merak ettiğim motoru arabayı boşa alıp el frenini çektikten sonra stop edip P konumuna almanın zararı olup olmadığı. Çünkü forumlarda n konumunda el frenini çekip P konumuna aldıktan sonra stop edilmesi gerektiği yazıyor.

Doğrusu bu. Çünkü P konumunda sistem aracın stop edecekmiş gibi gerekli işlemleri yapıyordur bence

Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Turk milleti olarak yine koskoca sirketlerin milyarlar harcayip yaptiklari vites kutularini yeterli bulmayip kendimize gore "modifiye" etmisik.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...