Mert Dinçol 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Ya şimdi şöle BO gazı kestiğinde turbonun içindeki sıkışan havayı dışarı atıp kanatların sıkışmasını engelliyor böylece kanatlar frenlenmemiş oluyor diğer türlü kanatlar içerde biriken hava sebebiyle yavaşlıyor ve tekrar gaza bastığında turbolag yaşanıyor yani alt devirlerde makine hemen toparlıyamıyor ancak küçük turbolarda tabi'ki bir miktar kayıp oluyor zira tekrar doldurması zaman alıyor aslında küçük turbolarda BO kullanılması taraftarı değilim, bunun yerine VGT yani değişken kanatlı turbo kullanmak daha avantajlı zira alt devirlerde kanatlar sıkışmıyor... Teşekkür ederim Coşkun abi tam düşündüğüm şekilde anlattın abi aslında gaz tepkisinin gecikmesi turbolag dan kaynaklanıyormuş anladım. Ama VGT dediğiniz de epey bir masraf çıkaracaktır, çoğu kişi yanaşmaz. Tahminimce turbo değişmesi beraberinde başka değişimleri de gerektirecektir. En başta daha büyük hacimli bir intercooler isteyebilir diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Teşekkür ederim Coşkun abi tam düşündüğüm şekilde anlattın abi aslında gaz tepkisinin gecikmesi turbolag dan kaynaklanıyormuş anladım. Ama VGT dediğiniz de epey bir masraf çıkaracaktır, çoğu kişi yanaşmaz. Tahminimce turbo değişmesi beraberinde başka değişimleri de gerektirecektir. En başta daha büyük hacimli bir intercooler isteyebilir diye düşünüyorum. İntercooler her türlü lazım tabi'ki ne kadar büyük olursa o kadar iyi soğutma sağlar, ben benim dizel Skoda'ya turbo uyguladığımda intercooler bulamadığim için adam gibi performans alamamıştım sırf turbo çok işe yaramıyo, dediğin gibi bompa basıncını arttırmaktan tutda intercooler'a kadar hepsini koymak gerekiyor, buda benin Turbo uygulaması yaptığın Skoda millet laf olsun diye koydum sanıyordu üstdeki kapağı altında turboyu görünce gözleri fal taşı gibi oluyordu, turbonun boynu sığmadığı için kaput'u kesip üstüne havalandırma koymuştum... Yorum bağlantısı
Mert Dinçol 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 İntercooler zaten var 160lıklarda... Büyültüleceksede bahsi geçecek en son konu,turbo değişimi+yazılım değişim... cart curt olacakta sıra intercooler'a gelicek... Aracıda DSG-7 ise zaten limitlerde tork olarak.Böyle kalsın... Var olduğunu biliyorum tabiki. Ama intercooler küçük bir hacme,litreye,kapasiteye sahip bence. Turbo değişmeden bile bence yazılımdan sonra intercooler'a fazla yük düşüyor. Sonuçta araç 1.4 160hp olarak sunulmuş. Biz onu 70hp arttırıyoruz. Bunu o ufak intercooler nasıl soğutacak? Ayrıca benim arkadaşımdaki araç manuel vites. Dsg olanlarda cidden çok erken vites değiştiriyor bence keyifli değil. Yorum bağlantısı
Mert Dinçol 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 DSG zevklidir yahu manuel kullanımda istediğiniz zaman değiştirir.Lakin 300 torkta bırakıyorlar şanzumana zarar vermek içinki oda sıkıntı.1000 lirası varsa gitsin S3 intercooler alsın o zaman.Performans istiyorsa blow olayından vazgeçerdim ben olsam... Dsg manuel kullanımda istediğim zaman değiştiriyor ancak yine de redline civarına yaklaştırmıyor S3 intercooler olayını araştırdık birlikte biraz nakit ayırması gerekiyor belki yapar .. Blow off olayını Abdullah Bey arkadaşı için sormuştu. Benim arkadaş forge dump valve uyguladı araca blow off a gerek kalmadı, Coşkun abiyle konuştuk az önce performans konusunu. Katılıyorum sana da. Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı 9 Ocak 2013 Yazar Paylaş 9 Ocak 2013 Dizel araçta kullanılan boru + kelepçeler + selenoid valf + röle ve elektrik tesisatı kaliteli olmalı en önemli olanı doğru işçilik ... Kullanılacak araç dizel mi? benzinli mi? motor gücü nedir? Araç 1.4 benzinli 200 hp scirocco + olarak Zaten 160'lık TSI çafçuf sesler geliyor bir yerlerden Turbodan falan.Madem para harcayacak yer arıyor Varex egzos taktırsın gitsin ++ikinci artı olarak 160lıksa bbüyük ihtimal DSG'dir.DSG ise bastığında zaten arac o kadar hızlı vites atıyorki çufflamaya vakit kalmıyor Araç dsg değil manuel 160 lıktı yazılımla 200 hp civarı oldu Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Bence fazla zorlamayın bu motorları, daha uzun vade testleri oluşmadı, sonra bozmayın bu aşırı beslemelileri, heleki dsg ise daha riskli, zaten arabalar olacağı kadar güçlü değillermi. Yorum bağlantısı
Alper Keskin 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 1.4 motorun turbosu küçüktür bir evo veya sti tabiki etmez ama üreteceği güç için basması gereken basınç çok büyüktür blow off içinde yeterli bir ses oluşturabilir gayette...blow off tan sonra o kadar büyük bir turbo lag olmayacağı kanısındayım sonuçta bo turbo içindeki havayı boşalttıktan sonra turbo palleri boşa dönmeye devam ediyor bu da tekrar gaza basarken pallerin hava basmaya hazır olmasını sağlar sonuçta. intercooler içinse s3 intercoolerına o kadar para vermektense yine hksnin veya aemin yada bu işle uğraşan birçok markanın intercoolerlarına bakmak daha mantıklı bence.Hem fiyat olarak çok daha ucuza mal edersiniz. Modifikasyon işiyle uğraşan türkiye çapında büyük ustalar var onlarında irtibat numaralarını bulmak zor değil sizin aracınız için yardım etmekten çekinmeyeceklerdir. Yorum bağlantısı
Cengiz Katuk 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 arkadaşlar merhaba 2010 fiesta 1.4 trend aracıma blow off takmayı düşünüyorum. piyasada hks nin oem cihazları var 90-100 tl civarı taktıran var mı aranızda avantajı ve dezavantajı ne olur ? birde montajı biraz teferruatlıymış sanırım tahmini montaj fiyatı nedir ? duruma göre elektrikli taktırmayı düşünüyorum. yardımcı olursanız sevinirim. Yorum bağlantısı
KaanDemirAKARI 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 blow off turbolu araçlara oluyor diye biliyorum öyle 90 100 gibi ucuz bi fiyat da değil. Elektrikli olanlarda güldürücü bi sesi var Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 orjin hks rakamları oldukça fazladır 700-900 arası gibi. Takacaksanız mutlaka orjin ürün takın yoksa bazı sıkıntılardan ötürü performans kaybı yaşarsın Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 90-100 tl ve hks bir yerlerde yanlışlık var orjinal olanlar ciddi rakamlardı 500 lira civarıydı diye hatırlıyorum fakat turbolu araçlara uygulanmakta heves almak adına anca elektrikli uygulatabilirsiniz onunda sesi ne kadar gerçekçi Yorum bağlantısı
Cengiz Katuk 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Internette videolarini izledim birazda cok detayli bi islem turbo hortumunu kesip ek yapiyorlar falan filan. Elektrikli de nasil acaba ses Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Internette videolarini izledim birazda cok detayli bi islem turbo hortumunu kesip ek yapiyorlar falan filan. Elektrikli de nasil acaba ses Konunuz birleştirilmiştir. Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 16 Ocak 2014 Paylaş 16 Ocak 2014 Konunuz birleştirilmiştir. Elektriklide ses cok dandık hic bulasmayın. Yorum bağlantısı
Yavuz ENGÜR 13 Mart 2014 Paylaş 13 Mart 2014 Peki 1.6 hdi motora bunuygulamayi yaparsak ne olur C-Elysee için mesela 92hp orjinali Yorum bağlantısı
Recommended Posts