Abdussamed Acar 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Tanıtımı Şubat ayında yapılan yeni a3'ünün üç kapılı modellerinin ardından uzun aks mesafesi ve beş kapıya sahip Sportback versiyonu da tanıtıldı. Hem iç hem de dış tasarımı diğer a3 modelleriyle aynı olan otomobilin 4.310 mm'ye ulaşan boyu üç kapılı kardeşinden 73 mm daha fazla. 1.780 mm genişliğe ve 1.425 mm yüksekliğe sahip olan aracın 2.636 mm'lik aks mesafesi eski nesil Sportback'inkinden 58, yeni nesil 3 kapılı modelinkindense 35 mm daha uzun. Yeni nesil Golftee de görev yapan MQB platformunu kullanan araç bu sayedeir önceki nesil Sportback'e göre yaklaşık 90 kg daha hafif. Üç kapılı kardeşinden 30 kg daha ağır olan otomobil daha fazla arka koltuk diz mesafesi ve 380 litre hacimli bir bagaj sunuyor. Motor seçenekleri arasında en cimrisi olan 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite 105 beygir güç üretebilirken ortalama tüketim değeri 3.8 litre/100 km olarak gerçekleşiyor. Bu motorla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 194 km/s olarak açıklanıyor. İki değişik güç seviyesinde sunulan 2 litre hacimli TDI motorun düşük güçlü versiyonu 150 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. Aracı 0'dan 100 km/s sürate 8.4 saniyede ulaştırabilen bu ünite 213 km/s makimum sürati mümkün kılıyor. Aynı motorun 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen versiyonu 0-100 km/s hızlanma süresini 7.4 saniyeye indirirken maksimum sürati 232 km/s'e ulaştırıyor. Motorların ortalama tüketim değerleriyse sırasıyla 4.6 ve 4.3 litre/100 km. Benzinli motorların en küçük hacimlisi olan 1.2 litre hacimli ünite 105 beygir güç, 175 Nm tork üretiyor. 10.7 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve 193 km/s maksimum sürate izin veren ünitenin ortalama yakıt tüketim değeri 4.9 litre/100 km. İki farklı versiyona sahip olan bir diğer motor da 1.4 litre hacimli TFSI ünite. 122 beygir güç, 200 Nm tork ve 140 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen motorların ortalama tüketim değerleri sırasıyla 5.3 ve 4.7 litre/100 km olarak açıklandı. Düşük güçlü motorla birlikte 0'dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabilen otomobil 203 km/s maksimum sürate ulaşabilirken yüksek güçlü motorla bu veriler 8.4 saniye ve 213 km/s oluyor. En güçlü benzinli motoru 1.8 litre hacimli TFSI ünite olan araç 180 beygir güç ve 250 Nm torkla 0'dan 100 km/s sürate 7.3 saniyede ulaşıyor. Maksimum sürati 232 km/s olan bu aracın ortalama tüketim verisi 5.6 litre/100 km. mercedes b serisin 'nde yaptığı gibi bir de doğalgazla çalışan versiyonu bulunacak olan A3 Sportback 110 beygir güç üretebilen motoruyla diğer modellerden çok daha düşük tüketim değerleri yakalayabilecek. Bütün motor seçenekleri standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan A3 Sportback'in yine bütün motor versiyonlarında 6 veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman opsiyonel olarak sunulacak. Automotive Brand Contest 2012: Audi A3’ün İç Mekân Tasarımına ödül! Audi A3’e Automotive Brand Contest 2012’den (Otomotiv Markaları Yarışması) üç ödül birden verildi. En yüksek unvan olan “En İyilerin En İyisi Ödülü”, iç mekân tasarımıyla Audi A3’ün oldu. Audi’nin Tasarım Başkanı Wolfgang Egger konuyla ilgili şunları söyledi: “Ödül; sportif zarafet, kusursuzluk ve kaliteyle dolu bir ortam yaratmak adına tasarım ekibimizin ortaya koyduğu çabaları tasdik etmiş oldu.” Audi A3 hem dış tasarımıyla, hem de connect seçenekleri (bağlantı seçenekleri) ile de “Bağlanabilirlik” kategorisinde ödül kazandı. Audi e-bike Wörthersee ise “Yedek Parçalar ve Aksesuarlar” kategorisinde ödül alanlar arasında yer aldı. Automotive Brand Contest, Alman Tasarım Konseyi tarafından iki yıldır uluslararası marka ve tasarım yarışması olarak organize ediliyor. Audi, ödüllerini resmî olarak, 2012 Paris Motor Show’un (2012 Paris Otomobil Fuarı) ilk basın gününde gerçekleştirilecek Automotive Designers' Night’da (Otomotiv Tasarımcıları Gecesi) teslim alacak. Doğuş Otomotiv Audi Pazarlama Müdürü'nün açıklamasına göre yeni Audi A3 Sportback 2013 Mart sonunda Türkiye pazarında satışa sunulacak... 4 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 bu araç a3 sw diye mi geçiyor hep merak etmişimdir Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 9 Ocak 2013 Yazar Paylaş 9 Ocak 2013 İç tasarımına bayıldım... zarif, sade, kullanışlı... Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 9 Ocak 2013 Yazar Paylaş 9 Ocak 2013 İçi nefis. Abdussamed abi pek uğramıyorsun bu aralar. Bakıp çıkıyorum, çok yazmıyorum sadece... Yoksa bi ayağım forumda... Naptın aldın mı araba? Profilde fiesta sport die bişi yazıyo ama... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Eski kasadan 100-150 kg daha hafifmiş. Fiesta, pejo 208, Mazda 2vs gibi Audi de bu yoldan gidiyor. Astra aşırı şişman kaldı mesela.Muhtemelen araçlar bundan sonra daha hafif olacak. Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Dışında çarpıcı bir şey yok, içini ben de beğendim. Gözü rahatsız eden bir şey yok uyumlu ve şık. Kapı içi çizgisinin konsolun üzerinden devam etmesi güzel bir hava katmış. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 9 Ocak 2013 Yazar Paylaş 9 Ocak 2013 Acaba bu sınıfta rekabet nasıl sonuçlanacak, eskiden A3 daha rahat at koşturuyordu... Audi A3 Bmw 1 Serisi Mercedes A Serisi Volvo V40 Motorları ve tasarımları ile rekabet bu kulvarda gözle görülür arttı, ancak verimlilik konusunda yeni A3 bir adım önde dersek haksızlık etmiş olmayız sanırım... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 arkadan itiş bmw varken bunlara bakmam ben. Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 A3 mü V40 mı deseler her türlü V40 derdim. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 9 Ocak 2013 Yazar Paylaş 9 Ocak 2013 arkadan itiş bmw varken bunlara bakmam ben. A3 mü V40 mı deseler her türlü V40 derdim. Motor&şanzıman kombinasyonları ile hemen hemen aynı hatta daha iyi performansı %30-35 daha ekonomik bir tüketimle sununca A3 hiçte kötü bir alternatif olmuyor özellikle otomatik şanzımanda, silindir kapamalı benzinli motorlar ile... diğerlerinde ise 1.6 litre altında dizel otomatik seçeneği şimdilik yok zaten... Ancak haber asparagas değilse mercedes A serisinde 1.5 dci motor ile eylül 2013 te otomatik şanzıman sunacakmış... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Kaç para ki ? cereveyi takasa versem ne verirler üste Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 9 Ocak 2013 Yazar Paylaş 9 Ocak 2013 Kaç para ki ? cereveyi takasa versem ne verirler üste 1.6 TDI 105 Ps S-Tronic Sportback Ambiante olanı sanırım 34.000 € ile satılacak Mart'ta Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Bişe değilmiş. O yakıta, performansa feda olsun Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Motor&şanzıman kombinasyonları ile hemen hemen aynı hatta daha iyi performansı %30-35 daha ekonomik bir tüketimle sununca A3 hiçte kötü bir alternatif olmuyor özellikle otomatik şanzımanda, silindir kapamalı benzinli motorlar ile... diğerlerinde ise 1.6 litre altında dizel otomatik seçeneği şimdilik yok zaten... Ancak haber asparagas değilse mercedes A serisinde 1.5 dci motor ile eylül 2013 te otomatik şanzıman sunacakmış... Evet siz detayları yazınca mantıken A3 ön plana çıkıyor ama dışarıdan bakınca V40 derim. Dci motorlu mercedes almak ne kadar cazip olur bilmem ama mercedesin elinde cdi varken neden bu işe girer mantığını anlamadım ki şu anda A 180 CDI motorlu mercedes'lerde 1.4 litre 80 PS / 260 Tork veren motoru varken. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 1.6 TDI 105 Ps S-Tronic Sportback Ambiante olanı sanırım 34.000 € ile satılacak Mart'ta güncel modeli o rakam zaten? indirim yapmaları lazım? Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 9 Ocak 2013 Yazar Paylaş 9 Ocak 2013 güncel modeli o rakam zaten? indirim yapmaları lazım? Şu anda yeni kasanın 3 kapılı 1.6 TDI S-tronic Ambiente olanı 33.000 € gibi, eski kasa ellerinde kalan Sportback lerde sağlam indirim yapıyorlar, Gerçekten oldukça dolu bir eski kasa 1.6 TDI S-Tronic sıfırı için 72.000 TL fiyat vermişlerdi geçenlerde... Arabada Bi-xenon, Sunroof, 18 Jant, Opsiyon Müzik Sistemi v.s. oldukça fazla opsiyon vardı... s-tronic mi? dsg mi? DSG hemen hemen aynı şanzımanın VW deki kod adı duyduğum kadarıyla hemen hemen aynı mekanik ile kendi bünyesinde kendine ait patent ile geliştirme yapıyor Audi... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 s-tronic denen şey, cvt, dsg ayrı bir meknaizma? audi de paazarlık var mı Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 9 Ocak 2013 Yazar Paylaş 9 Ocak 2013 (düzenlendi) s-tronic denen şey, cvt, dsg ayrı bir meknaizma? audi de paazarlık var mı S-Tronic = DSG hemen hemen... içini açıp kurcalamadım ama bütün değerleri özellikleri DSG ile aynı... bunlar çanak soru değil dimi Çağlar abi? hayır seni tanımasam )) şimdi Golf = Leon = A3 = Octavia mı dicen yoksa )) Ayrıca pazarlık yapabildiğin heryerde var 9 Ocak 2013 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 S tronic ile DSG farkı; DSG enlemesine yerleşiyor, S tronic ise boylamasına konuluyor. S tronic, Audi şanzıman mühendisliğinin DSG üzerine çalışarak geliştirdiği bir sistem. Daha az ısınıyor ve kavrama daha uzun ömürlü. Multitronik denen şanzıman ise CVT olanı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts