İçeriğe Yönlendir

Isınma Sorunu


Servet Saylan

Recommended Posts

Servet Saylan

Günaydın beyler. Bu benim fiesta neden sıcak havayı 10 km gittikten sonra üfleme başlıyor yinede sıcak olmuyor sadece az ılık üflüyor fandan. varmıdır bir ayarı termostatımı bozuk yada vanası falan varmıdır

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.25 motor mu? dış ortam socaklığı kaç bu sırada? harraet ibreniz nasıl ? lpg var mı?

Yorum bağlantısı
Servet Saylan

1,25 hocam dış ortam sıcaklığı şuan 1 derere ama normal 8 ila 10 derecede aynı LPG yok

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

termostatın kaçırıyor ihtimlai çok yüksek.yalnız fiestanın kalorifere giden su borusu üstündeki bir parçası vardır, motor tarafındadır, bu parça sıkça arızalanır, buna da bakmalı, motor hararet ibresi yükselmesine rağmen, ılık üflüyorsa bu parça, ibre de yükselmiyor ise termostat.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Saylan

teşekkürler hocam baktırmak lazım

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

termostatın kaçırıyor ihtimlai çok yüksek.yalnız fiestanın kalorifere giden su borusu üstündeki bir parçası vardır, motor tarafındadır, bu parça sıkça arızalanır, buna da bakmalı, motor hararet ibresi yükselmesine rağmen, ılık üflüyorsa bu parça, ibre de yükselmiyor ise termostat.

+1

Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

Aynı konuya benzer tekrar tekrar konu açmayayım dedim buraya yazayım;

Bugün öğlen eve gittim mesafe 3,5 km. Giderken kaloriferi hiç açmadım araç hafif güneş görünce biraz ısınmış buğu muğu yoktu. Evin önüne geldim. Hararet gözüme takıldı. 90 dereceden bir "tık" gerideydi tahminim 86-87 derece falan. Aracımı stop etmedim kaloriferi en sıcak konumda ve fan hızı 4. kademeye getirdim ve hararet 1-1,5 dakikada 73-75 derece civarına indi. Kaloriferi kapatınca tekrar tabi bu kez 3-4 dakikada eski seviyesine geri döndü. Sanırım bu termostatla ilgili değildir tamamen performansı yüksek kaloriferden kaynaklanıyor... :unsure2: :unsure2: :unsure2:

(içerisinin çok sıcak olduğunu da eklemeden geçmemeyim)

tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Hararet yapan araca ilk olarak yapılan müdahelede budur zaten.

Kalorifer sonuna kadar açılırki,hararet düşsün.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Hararet yapan araca ilk olarak yapılan müdahelede budur zaten.

Kalorifer sonuna kadar açılırki,hararet düşsün.

Daha önce tipo'm vardı kaloriferi son kademede de açsam asla düşmezdi, daha önce(2004-2008) babamda focus 1 vardı onda hiç dikkat etmemiştim böyle mi oluyor diye, tipo da 3 kez conta yanınca artık tik oldu bu hararet göstergesi kontrolü...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Aynı konuya benzer tekrar tekrar konu açmayayım dedim buraya yazayım;

Bugün öğlen eve gittim mesafe 3,5 km. Giderken kaloriferi hiç açmadım araç hafif güneş görünce biraz ısınmış buğu muğu yoktu. Evin önüne geldim. Hararet gözüme takıldı. 90 dereceden bir "tık" gerideydi tahminim 86-87 derece falan. Aracımı stop etmedim kaloriferi en sıcak konumda ve fan hızı 4. kademeye getirdim ve hararet 1-1,5 dakikada 73-75 derece civarına indi. Kaloriferi kapatınca tekrar tabi bu kez 3-4 dakikada eski seviyesine geri döndü. Sanırım bu termostatla ilgili değildir tamamen performansı yüksek kaloriferden kaynaklanıyor... :unsure2: :unsure2: :unsure2:

(içerisinin çok sıcak olduğunu da eklemeden geçmemeyim)

c-max'lerde çok oynuyormuş gösterge. Ancak kalorifer açınca bu kadar inmemeli diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Günaydın beyler. Bu benim fiesta neden sıcak havayı 10 km gittikten sonra üfleme başlıyor yinede sıcak olmuyor sadece az ılık üflüyor fandan. varmıdır bir ayarı termostatımı bozuk yada vanası falan varmıdır

Motor tam ısınıyor da buna rağmen sıcak hava üflemiyorsa polen filtresi tıkalı olduğu için yapar.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

c-max'lerde çok oynuyormuş gösterge. Ancak kalorifer açınca bu kadar inmemeli diye düşünüyorum.

Daha önce 4 yıl focus 1 kullandık ama o zamanlar bilinçli tüketici değildim sadece tüketiciydim(baba parası) hiç dikkat etmedim hararetine yağına suyuna koydum BENZİN'i gezdim. Bundan önceki aracım olan tipo da 1.5 yılda 3 kez conta yanınca(her türlü önleme rağmen kusurlu işçilik ve parça yüzünden) artık tik oldu bende bu gösterge kontrolü... Etrafımda da başka c-max sahibi yok ancak bu forum sayesinde bilgileniyor aracıml ilgili. Uzun süredir c-max kullananlar daha iyi bilir, başka bir konuda da konuştuk ama o zamanlar böyle soğuklar yoktu ve böyle gösterge hareketliliği gözlemlememiştim sanırım...

Yorum bağlantısı
Misafir

Daha önce tipo'm vardı kaloriferi son kademede de açsam asla düşmezdi, daha önce(2004-2008) babamda focus 1 vardı onda hiç dikkat etmemiştim böyle mi oluyor diye, tipo da 3 kez conta yanınca artık tik oldu bu hararet göstergesi kontrolü...

Aracınızda bi sorun yok.

normali bu zaten...

Sonuna kadar açınca (hem fan,hemde derece olarak) düşer.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Aracınızda bi sorun yok.

normali bu zaten...

Sonuna kadar açınca (hem fan,hemde derece olarak) düşer.

Sağoalsın, ayrı konu bile açtım direk cevaplar almak için.

Yorum bağlantısı
Emre Acar

Merhabalar

Konu Başka yerdede var galiba, Bende ikisinden birinde (yani burda Kendi sorumu sorayım)

1-Arabanın havalandırmasından karabiber vari koku geliyor. (toz kokusu) Polen filtresini değiştirdim.Daha çok gelmeye başladı..

2- Havalandırmanın Ilık üflemesi sorunu bende de var. Bunun yanı sıra klimanında sıcagı üflemediğini farkettim...

Sorun tahminen nerde olabilir..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhabalar

Konu Başka yerdede var galiba, Bende ikisinden birinde (yani burda Kendi sorumu sorayım)

1-Arabanın havalandırmasından karabiber vari koku geliyor. (toz kokusu) Polen filtresini değiştirdim.Daha çok gelmeye başladı..

2- Havalandırmanın Ilık üflemesi sorunu bende de var. Bunun yanı sıra klimanında sıcagı üflemediğini farkettim...

Sorun tahminen nerde olabilir..

Klimanız sıcak üflemez, normaldir.

Gelen koku için klima dezenfeksiyonu işlemini yaptırmanız gerekir. Ziebert, Sonax gibi yerlerde yaptırabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Aydın Perçem
(düzenlendi)

termostatın kaçırıyor ihtimlai çok yüksek.yalnız fiestanın kalorifere giden su borusu üstündeki bir parçası vardır, motor tarafındadır, bu parça sıkça arızalanır, buna da bakmalı, motor hararet ibresi yükselmesine rağmen, ılık üflüyorsa bu parça, ibre de yükselmiyor ise termostat.

1.25 motor mu? dış ortam socaklığı kaç bu sırada? harraet ibreniz nasıl ? lpg var mı?

Çağlar bey merhaba,

aracım 2006 c-max ghia.

bu gün ısınma sorunu ile karşı karşıya kaldım..

hararet ibrem en düşükte duruyor. kalorifer ılık üflüyor. aşağıdaki talimata göre diagnose yaptım ; her hangi bir hata kodu vermedi..

ayrıca yolda giderken dışarıda bir şirketin termometresi dikkatimi çekti. 10 oC gösteriyordu, hemen aracımdaki göstergesine baktım. 4 oC gösteriyordu.

Klima Diagnose (Test Modu):

OFF ile Ayaklara Üfletme düğmesine aynı anda 2 sn süre ile basın ve hemen ardından (en geç 1.5 sn içinde) AUTO tuşuna basın tüm klima sistemi testten geçirilir ve sorun varsa kodu ekrana çıkar.

aracım lpg li..

sorun ne olabilir?

teşekkürler..

tarihinde Aydın Perçem tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Çağlar bey merhaba,

aracım 2006 c-max ghia.

bu gün ısınma sorunu ile karşı karşıya kaldım..

hararet ibrem en düşükte duruyor. kalorifer ılık üflüyor. aşağıdaki talimata göre diagnose yaptım ; her hangi bir hata kodu vermedi..

ayrıca yolda giderken dışarıda bir şirketin termometresi dikkatimi çekti. 10 oC gösteriyordu, hemen aracımdaki göstergesine baktım. 4 oC gösteriyordu.

Klima Diagnose (Test Modu):

OFF ile Ayaklara Üfletme düğmesine aynı anda 2 sn süre ile basın ve hemen ardından (en geç 1.5 sn içinde) AUTO tuşuna basın tüm klima sistemi testten geçirilir ve sorun varsa kodu ekrana çıkar.

aracım lpg li..

sorun ne olabilir?

teşekkürler..

Eğer kısa süreli bir kullanımda başınıza geldiyse normal ama en az 10-15 dk.lık bir yolculuksa, hararetinizin 70 küsürlerde olması ve kaloriferinde yeterli sıcaklığı verebiliyor olması gerekir. Eğer hem hararet göstergesi yükselmiyor hem de kalorifer ısıtmıyorsa tek sorun termostattır, değişecek... Ama hararet göstergesi yükseldiği halde ısıtmıyorsa su seviyesini kontrol edin su eksilmiş olabilir...

Yorum bağlantısı
Aydın Perçem
(düzenlendi)

su seviyesi normal, yolculuk 15 dk dan fazla sürdü..

polen filtresi değişikliğine ne diyordunuz?

ayrıca sökme takma işlemlerinde hava yapmış olabilir mi? radyatör sökülmüştü..

tarihinde Aydın Perçem tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Polen filtresi genellikle fanın yeteri kadar üflememesine sebep olur(tıkalı olduğundan iyi hava geçiremez).

Hava yaptığında hararet ibresi yükselir ama kalorifer ısıtmaz ayrıca araç LPG'ye geç geçer ve tekleme yaptırır çünkü regülatörden geçen su arasıra yeterli olmayacağından ısı sabit kalmaz...

15-20 dk.lık yolculukta eğer hava sıcaklığı 4-5 dereceyse hararetin muhtemelen 75 dereceye yaklaşması lazım(yani 90-60 derecelerin ortaya yakın bir yer).

Şunu unutmayın eğer aracı çalıştırdıktan hemen sonra (atıyorum 30 sn-1 dk.) kaloriferi açıyorsanız aracınızın ısınması, kaloriferinizin ısıtması ve LPG'ye geçiş uzun sürer, ben misal araç LPG'ye geçmeden kaloriferi açmam...

Yorum bağlantısı
Aydın Perçem

Bilgi için teşekkürler..

LPG, kalorifer hakkındaki tecrübe paylaşımınız için de ayrıca sağolun..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

havalar aniden soğudu, çeşitli digital termometree farklı derece görülebilir, bu ayrı, 15 dak da ibre yükselmeli idi, sanırım termostatınız çok az da olsa kaçırıyor, hava biraz ısınsın, ibre yükselir normale gelirse bu perçinlenmiş olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...