Mehmet YILDIRIM 13 Ocak 2013 Paylaş 13 Ocak 2013 Merhaba arkadaşlar, Bulundugum yerde yoldan çok çukur, tümsek var. Bunun üstüne birde karlı havalar eklendi, Belediye çalışmıyo dükkan sahipleri iş başında buzları yola atıyor. Bende raki tarzı acı yok deyip arabasına pek acımayanlardanım. ( Yolda kalmam, Karda kalmam, Çukurlarda uçarım ) BÖYLE YAPMASAM ARABAYI SATMAM LAZIM İŞE YARAMAZ. Burda heryer aynı ( Şırnak ). Arabaya bindigimde önden ses geliyormu gelmiyormu bilmiyorum. ( Yani anlamıyorum pek illaki geliyo ) Geçenlerde arabaya bindigimde sag önden araba kalkışta yaylanırken silecekten çıkan ses gibi gıcır dadı bir kaç kez. Ustaya götürdüm ( servis degil, Servis yok burda ) amortisör yamulmuş hafif dedi? arabayı kaldırdı yanın ordan bir yeri yagladı seste kesildi. Şimdi soracagım soru amortisörde yamulma olurmu? Bakım için kışın bitmesinimi bekleyim? 1.100 km sıkıntı yaşatırmı izine giderken.. Bakım yaptırırken ben şuralara bakın dememe gerek varmı, Onlar bakınca anlarlarmı ( mı acaba ) ? Teşekkürler şimdiden.. Yorum bağlantısı
Guest Bahattin Savrin 13 Ocak 2013 Paylaş 13 Ocak 2013 Benzer sıkıntılardan muzdarip biri olarak naçizane tavsiyem, Rocky olmaya gerek yok. Sakin olun, sakin kullanın; hatta işe gidiş-geliş sıkıntınız yoksa bulun bir kapalı garaj, bırakın aracı bahara kadar. Sonra izine giderken varsa yolunuz üzerinde servisin bulunduğu bir şehir uğrarsınız. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ocak 2013 Paylaş 13 Ocak 2013 yağ sonrası sesi geçen gıcırtı, alrttaki burçların çamurlanmasından da olur Yorum bağlantısı
Mehmet YILDIRIM 13 Ocak 2013 Yazar Paylaş 13 Ocak 2013 Çaglar abi o dedigin çamurdansa gidermi? Bişeyler yapmam lazımmı gitmesi için? Yorum bağlantısı
Murat Dere 13 Ocak 2013 Paylaş 13 Ocak 2013 Ülen "alt takım bakımı" deyince ben de şey sandımdı... 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 13 Ocak 2013 Paylaş 13 Ocak 2013 Ülen "alt takım bakımı" deyince ben de şey sandımdı... Ney 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 Yeni konu açmak istemedim. Alt takımları anlatan, zamanla nelerin kontrol edilmesi, nelerin periyodik değişmesi gerektiğini anlatan bir konu var mı? Benim mazda 2.nesil ile focus mk2 aynı platformda üretildi malum. Ve 100 bin, 10 yıl doldu. Amortisörlerim patlak değil ama eskisi gibi de değil. Yamalı, biraz bozuk yollarda çok fazla takır tukur ses oluyor ve iç trim malzemeleri yerinden oynuyor artık. teorik olarak, salıncak, salıncak burçları, rotil, z rot, amortisör gibi şeyleri biliyorum ama tecrübem yok. Üst takoz, orta takoz, kule bağlantıları gibi daha detaylı bilgi veren konu var mı grupta? bir de azcık daha konforlu süspansiyon istiyorum. Bunun için sadece amortisör mü etkilidir? 20 binde patlamayacak, havalı mı gazlı mı, hangi marka önerirsiniz? Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 Sachs amortisör taktırmıştım focus varken. Amortisör bilyalarıyla ve takozlarıyla birlikte değiştirdim 4ünü de. Bununla birlikte arka Z rot larda kontrol edilmeli. Değiştirdikten sonra dürüşteki değişim çok farkedildi. Sanki araba yere elleriyle tutunur gibi etkili oldu. Bu markadan şaşmayın derim. Değiştirirken tozluk denilen ara takozlara da bakmak lazım süngerimsi bir yapı bozulup ufalanıyor bu da toz kir su alarak amortisörün ömründen yiyor. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 Çağatay Kılınç yazdı: Sachs amortisör taktırmıştım focus varken. Amortisör bilyalarıyla ve takozlarıyla birlikte değiştirdim 4ünü de. Bununla birlikte arka Z rot larda kontrol edilmeli. Değiştirdikten sonra dürüşteki değişim çok farkedildi. Sanki araba yere elleriyle tutunur gibi etkili oldu. Bu markadan şaşmayın derim. Değiştirirken tozluk denilen ara takozlara da bakmak lazım süngerimsi bir yapı bozulup ufalanıyor bu da toz kir su alarak amortisörün ömründen yiyor. Orta takoz değil mi dediğiniz? sachs iyi marka. Ben de bir çok marka bakıyorum. Ama diğer sorum salıncak, rotil, o kısımda boşluk oluşturan, deforme olabilecek parçalar neler? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Benim mazda 2.nesil ile focus mk2 aynı platformda üretildi malum. focus3 daha çok, vesile ile birçok focus3 alr aksam parçası da focus2 ye uyuyor, güzel de oluyor 5 Nisan 2020 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 Metin Akbal yazdı: Mazdanin orijinal amortisoru ne marka? Fomoco Çağlar Bayur yazdı: focus3 daha çok, vesile ile birçok focus3 alr aksam parçası da focus2 ye uyuyor, güzel de oluyor 2.nesiller mk2 ile uyumlu abi. 2,5 vardı focusta. O da olur önler yağlı arkalar gazlı. Arkaları da yağlı yapsam ne olur acaba? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Arkaları da yağlı yapsam ne olur acaba? yağsızı nasıl? ikisindede hem yağ hem de gaz var ben focus2 ye arkaya mazdatipi amortisör taktım, bağlantı noktaları somunu değişince uyuyor mesela. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: yağsızı nasıl? ikisindede hem yağ hem de gaz var ben focus2 ye arkaya mazdatipi amortisör taktım, bağlantı noktaları somunu değişince uyuyor mesela. yağlı gazlı karma. bilmiyorum işte. bilmek istiyorum. uygun amortisör bulmak kolay. diğer aksamlarda neler değişmeli gibi araştıyorum aslında. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 arkaya yeni alınacak ise, öndeki marka ne ise o alınırsa iyi olur, farklı marka olursa yoldan çıkar takla atar demek değil tabii, ama olursa iyi olur Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: arkaya yeni alınacak ise, öndeki marka ne ise o alınırsa iyi olur, farklı marka olursa yoldan çıkar takla atar demek değil tabii, ama olursa iyi olur Şimdi mazdaclubte yazılarını okuyordum abi 4 teker de alacağım için aynı olacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Orta takoz değil mi dediğiniz? sachs iyi marka. Ben de bir çok marka bakıyorum. Ama diğer sorum salıncak, rotil, o kısımda boşluk oluşturan, deforme olabilecek parçalar neler? Aynen orta takoz. Kontrol edilecekler rot mili rotil rot başı ve bunların üzerindeki kauçuk balonlar zamanla yıpranıp içine toz kir giriyor. Bununla birlikte salıncak burçları. Düz yolda sağa sola çekme bozuk yolda alttan takırtı lakırtı yoksa iyidir. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 Amortisor kafalari alt takima mi girer ust takima mi bilmem ama eski aracimda degistirince direksiyon hissi de degisti tepkiler daha netlesti direksiyon hafifledi 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 Metin Akbal yazdı: Amortisor kafalari alt takima mi girer ust takima mi bilmem ama eski aracimda degistirince direksiyon hissi de degisti tepkiler daha netlesti direksiyon hafifledi Amortisör hangi takımdaysa o da orda😂 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 Çağatay Kılınç yazdı: Aynen orta takoz. Kontrol edilecekler rot mili rotil rot başı ve bunların üzerindeki kauçuk balonlar zamanla yıpranıp içine toz kir giriyor. Bununla birlikte salıncak burçları. Düz yolda sağa sola çekme bozuk yolda alttan takırtı lakırtı yoksa iyidir. Alttan lakırdı çok var. Asfalt yamasında bile var yani. 10 yıl 100 bin km sanırım değişmesi için yeterli bir süre. Metin Akbal yazdı: Amortisor kafalari alt takima mi girer ust takima mi bilmem ama eski aracimda degistirince direksiyon hissi de degisti tepkiler daha netlesti direksiyon hafifledi amortisör kafası dediğin takoz oluyor değil mi? Yorum bağlantısı
Metin Akbal 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 amortisör kafası dediğin takoz oluyor değil mi?Sanirim ki. Bilyali olan parca. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 Metin Akbal yazdı: Tansu Kalafatoğlu yazdı: amortisör kafası dediğin takoz oluyor değil mi? Sanirim ki. Bilyali olan parca. anladım. monroe veya sachs bakıyorum. fomoco orijinal parçalar ciddi pahalı Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 5 Nisan 2020 Paylaş 5 Nisan 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: anladım. monroe veya sachs bakıyorum. fomoco orijinal parçalar ciddi pahalı Monroe mu Sachs arasında kalsam Sachs birinci tercih olurdu arada uçurum fiyat farkı var ise Monroe de iyidir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts