İçeriğe Yönlendir

Yeni Jetta Kullanım İzlenimlerim


Güvenç Terzierol

Recommended Posts

Güvenç Terzierol

Öncelikle belirtmek isterim aram yaptım, direkt, net bir şekilde bir başlık yoktu. Oyüzden açmak istedim.

Bu gün yarım günden fazla Jetta 1.6 TDI DSG şanzımanlı kullanma şansım oldu.

Bir yakınımın aracı idi. Öncelikle belirtmeliyim ki İstanbul trafiğinde Otomatik vites, heleki DSG tam bir vel-i nimet.

Sürekli manuel kullanmış olan ben, arasıra debriyajı arasamda iki kere attım ayağımı boşa, Çok rahattı ve çok akıllı birşey bu DSG.

Aracı şehir içinde ve şehir dışı olarak kullandım.

Araçta oturduğumuz zaman ki görüş pozisyonu gayet başarılı. Hafiften ön kaputu görüyor olmakta, hakimiyette kolaylık sağlıyordu.

Genel olarak iç döşeme "fiesta"dan sonra tabiki bana çok güzel geldi. Bence kaliteliydi fakat, verilen paraya daha iyi olabilirdi dedirtiyor.

Kapılarda da yumuşak malzeme kullanılabilinirdi misal. direksiyon simidinde de kontrol tuşlarının bulunduğu plastiğin bazı yerleri sanki boşluklu gibiydi. Bana biraz kalitesizlik hisettirdi.

Araç bir kere "fiestadan" sonra neredeyse tamamen konfor odaklı üretilmiş olarak hissettirdi bana. Yolda gerçekten güven hissettim. Oturaklı, sarsıntısız, konforlu bir sürüştü.

1.6 TDi motor bence başarılı bir motor. Belki TDCi kadar değildir onu bilemeyeceğim ancak, 120 ile giderken kick down da gayet hızlanmaya devam etti. Sessiz bir motor.

DSG konusu ise anlatılmaz yaşanır. Ne yapmak istiyorsam gaz pedalına yönelttiğim davranışla vitesleri ayarlayabiliyorum.

anlık hızlanma istiyorsam 3-4 vites düşürüyor. ama tasarruf için 60la giderken 7. vitesa alabiliyor. ideal bir hızlanmayla hızlanacaksam hemen bir bilemediniz iki vites düşürüp devam ediyor. Bunların tamamını ayağımla kontrol edebiliyorum. Sanki benim beynimi okuyup ben Leb demeden o ÇORUM diyiveriyor bana.

Aracı en iyi bildiğim araçtan biri olan Toyota Corolla ile karşılaştırdığım zaman, bana göre açık ara jetta önde. İç dizayn,malzeme,tasarım,şıklık açısından çok önde jetta.

Ayrıca motor seçenekleri konusunda da corolla geri kalıyor.

frenler konusunda da corolla bana göre geri kalıyor. jetta daha hisli ve net.

araçta kış lastiği vardı. araçta bebekte olduğu için olabilecek en az riskle sürdüm aracı hızımı anlık olarak sadece 140 'a çıkardım oda ihtiyaçtan dolayı idi. Herşeyiyle genel olarak bir aileye yeterli olacaktır bence.

comfortline donanım fena değil. ama highline olsa tadından yenmez.

Aile için, klas bir araç sevenler için(kendi klasmanında), müdür için, konfor arayanlar için, kalite hissi arayanlar için, premium olmasada hissetmek için seçilebilecek bir araç.

genel olarak beğenmediğim bir yönü dersek sanırım yok, çünkü benim genel olarak bütün aradıklarımı karşılayan bir araç. Tasarım olarak zaten çok beğeniyorum. Genel olarak güzel bir araç bence.

Herkese İyi geceler dilerim.. :)

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Güzel deneyim olmuş, sizi anlamasına gelince, gaza belli bir limiti aşarak basarsan vites küçültüp seri oluyor, yavaş ve az miktarda basarsan ekonomi oluyor, aslında gayet basit, ah birde mekatronik sağlam olsa tam olucaktı, bunun sağlamı da var aslında, vw bırakman lazım ama, çünki sağlamı Audi de ne yazıkki :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

anlamasından kasıt aslında bu kadar net şekilde bunlara hukmediyor olmak çok keyifli ve bunu sadece ayağınızda ki bir pedaldan yapıyor olmak. :) klasik otomatikte kullandım ve aldığım keyif ve tepki DSG gibi değil malesef.

DSG manuel araç kullanıyormuş hissi yarattığı için bende belkide o yüzdendir aldığım keyif :)

Audiye lafım yok. Her zaman A4lere dibim düşerek bakıyorum ancak jetta'nın kendi bulunduğu klasmanda size verdiği iç malzeme kalitesi, tasarım, ve konfor konusunda bence oldukça başarılı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Yeni jettanın malzeme kalitesi golf 7 ve passattaki gibi kaliteli değil.Paslanma ve plastik kalite düşüklüğünden şikayetleri nette okuyabilirsiniz.

Makyaj yemiş hali daha güzel olacaktır. DSG ise cidden müthiş bir teknoloji

Bu arada jetta için vw nin üvey evladı diyorlar :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

Yeni jettanın malzeme kalitesi golf 7 ve passattaki gibi kaliteli değil.Paslanma ve plastik kalite düşüklüğünden şikayetleri nette okuyabilirsiniz.

Makyaj yemiş hali daha güzel olacaktır. DSG ise cidden müthiş bir teknoloji

Bu arada jetta için vw nin üvey evladı diyorlar :)

Sanırım benim beğenimin sebebi birazda Fiestadan inip dosdoğru jettaya binmekten ötürü diye düşünüyorum. Genel olarak ben memnun kaldım tabi fiesta - jetta farkının etkili olduğunu düşünüyorum. :)

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Evet hocam, 1.6 TDi motor, Chiplenince 150 hp, 330 nm elde edildiği için benimde hoşuma gidiyor :biggrin: Yoksa standart hali, sıradan bir dizel motor gibi :) DSG bence de nimet, şu sorunları bir halledilebilse çok iyi olacak ama... Bakalım ne zaman...

Güzel deneyim olmuş, sizi anlamasına gelince, gaza belli bir limiti aşarak basarsan vites küçültüp seri oluyor, yavaş ve az miktarda basarsan ekonomi oluyor, aslında gayet basit, ah birde mekatronik sağlam olsa tam olucaktı, bunun sağlamı da var aslında, vw bırakman lazım ama, çünki sağlamı Audi de ne yazıkki :)

Hocam Audi'de de sıkıntı vardı zamanında. Şuan için durum nasıldır bilemiyorum, fakat 2009 yılında, Kuzenin 2007 Audi TT 2.0t aracının şanzımanı komple değişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

elin zibidi gonzelesi ne anlar araba yapmaktan :p

yeni cettalar mexico dan geliyor sonuçta :p

Also called Volkswagen New Compact Sedan (Under Development)

Volkswagen Vento (Select South American Countries)

Volkswagen Sagitar (China) Production 2010-present Model years 2011–present Assembly Puebla, Mexico

Aurangabad, India (Škoda)

Changchun, China, Anting, China Class Compact car Body style 4-door saloon/sedan Layout Front-engine, front-wheel drive/4motion all-wheel drive Platform Volkswagen Group A5 (PQ35) Engine 1.2L TSI I4

1.4L TSI I4

2.0L I4

2.0L TSI I4

2.5L I5

1.6L I4 TDI

2.0L I4 TDI Transmission 5-speed manual

6-speed automatic

6-speed manual

7-speed DSG 0AM Wheelbase 2,650 mm (104.3 in)

Hybrid: 2,655 mm (104.5 in) Length 4,640 mm (182.7 in)

Hybrid: 4,628 mm (182.2 in) Width 1,780 mm (70.1 in)

Hybrid: 1,778 mm (70.0 in) Height 1,450 mm (57.1 in)

Hybrid: 1,453 mm (57.2 in)

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Jetta

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

sorunlu denen dsg hangi yıllarda kullanılan?mesela 2008-2009 dsg jetta alsak,sorunlu şanzuman mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Dsg'de 140hp ve 300nmyi gecmiyorlar.Yoksa cortluyor :D Yani dsg+chip hic heveslenme :D

Yine iyi! EDC'de 250nm den sonra sıkıntı var.

Bu sebeple Renault yeni 1.6dci için hala otomatik model çıkaramıyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Yergin

Bana göre görünüş olarak yeni passattan 10 kat daha güzel yeni jetta :wub: yeni passat arka kısmı uzun önü ayrı gıcık. 1.2 tsi 105 ps 6 ileri highline beyaz hayalimdeki araba olmadı, comfortline tabi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Çavuşoğlu

Merhaba, 1.6TDI için sağlıklı üst sınır 135HP'dir. Uçuk kaçık rakamlara fazla itibar etmeyin, uzun vadede çok canınızı sıkabilir. DSG zaten apayrı bir olay.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mesut Nalbant

Güvenç kardeşim bence malzeme kalitesi konusunda corollaya haksızlık etmişsin. Ben bu konuda jettanın açık ara önde olduğunu düşünmüyorum. Diğer yazdıkların "iç dizayn,tasarım vs" zaten göreceli konulardır. Kişiden kişiye göre değişir. DSG konusunda ise, çalışma prensibi mükemmel olabilir ama ben her an bozulacağı endişesiyle bu şanzımanı kullanamam. Yurtdışındaki gibi uzun süreli garanti verirlerse belki düşünülebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dsg= iç içe çalışan 2 adet manuel şazıman, bildiğimiz dişli ile, bozulacak yeri pek yok, yavaş gidince şıngırtı sesinni arıza sanan servislere de eğitim verildikçe olay düzeldi, tsi motora yüklenip yollarda ralli yapanlar hariç....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

dsg= iç içe çalışan 2 adet manuel şazıman, bildiğimiz dişli ile, bozulacak yeri pek yok, yavaş gidince şıngırtı sesinni arıza sanan servislere de eğitim verildikçe olay düzeldi, tsi motora yüklenip yollarda ralli yapanlar hariç....

onu da yapmayacaksak neden aldık TSI ı :tongue:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Bir jetta'ya binemedik, kısmet olmadı ne zamandır. Üvey diye herhalde.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

sorunlu denen dsg hangi yıllarda kullanılan?mesela 2008-2009 dsg jetta alsak,sorunlu şanzuman mı?

kötü dsg yoktur çok yüklenmek vardır :p

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Koca
(düzenlendi)

Dsg'de 140hp ve 300nmyi gecmiyorlar.Yoksa cortluyor :D Yani dsg+chip hic heveslenme :D

Yok hocam, DSG için değil, Manueli için dedim ben :biggrin: Kuzenin TT'si de Stock olduğu halde (200 hp) şanzıman sorun çıkardı :biggrin:

kötü dsg yoktur çok yüklenmek vardır :p

Hocam S-Tronic'de de yüklendikçe sorun çıktı TT'de işte :biggrin: Eğer yüklenilmemesi gerekiyorsa, neden TT gibi bir Coupe araç tasarlayıp S-Tronic şanzıman koyuyorlar, bunu alanlar en sağ şeritte 70 ile gitmek için almıyor ki :D

tarihinde Burak Koca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Manuelden şaşmam azizim, sıfır sorun. :)

sıfır sorun ?

en büyük sorun,sol ayak pert

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yok hocam, DSG için değil, Manueli için dedim ben :biggrin: Kuzenin TT'si de Stock olduğu halde (200 hp) şanzıman sorun çıkardı :biggrin:

Hocam S-Tronic'de de yüklendikçe sorun çıktı TT'de işte :biggrin: Eğer yüklenilmemesi gerekiyorsa, neden TT gibi bir Coupe araç tasarlayıp S-Tronic şanzıman koyuyorlar, bunu alanlar en sağ şeritte 70 ile gitmek için almıyor ki :D

teknik olarak düz vitesten daha güzel ama karmaşası başına bela oluyor. DSG öyle bi şanzımanki hangi viteste ise onun bir altı ve bir üstü ( tabi 1. vites hariç :p) her an vites değişecekmiş gibi hazır bekliyor. sorunsuz olduğu zaman vites geçişi öyle hızlı ki cvt gibi sanki vites yokmuşcasına davranıyor. DSG dışında düz vitesten az tüketim ama düz vitesten daha fazla performans sağlayacak pek şanzıman yok. bi robozitenin sürekli saçmalaması yada klasik tork konvertörlü şanzımanın hantal ve müsrifliği yok. ama dsg yi spor arabaya koymakta saçma (iş düşük maliyetli dsg için bu lafım :) bugatti de de dsg var diyolar onu düz vites ile kullanmak zor olsa diyedir :p )

Yorum bağlantısı
Burak Koca

teknik olarak düz vitesten daha güzel ama karmaşası başına bela oluyor. DSG öyle bi şanzımanki hangi viteste ise onun bir altı ve bir üstü ( tabi 1. vites hariç :p) her an vites değişecekmiş gibi hazır bekliyor. sorunsuz olduğu zaman vites geçişi öyle hızlı ki cvt gibi sanki vites yokmuşcasına davranıyor. DSG dışında düz vitesten az tüketim ama düz vitesten daha fazla performans sağlayacak pek şanzıman yok. bi robozitenin sürekli saçmalaması yada klasik tork konvertörlü şanzımanın hantal ve müsrifliği yok. ama dsg yi spor arabaya koymakta saçma (iş düşük maliyetli dsg için bu lafım :) bugatti de de dsg var diyolar onu düz vites ile kullanmak zor olsa diyedir :p )

Açıklamanız için sağolun hocam, biliyorum çalışma tarzını şanzımanın :) Hocam Audi'de de sıkıntı varsa, Vw'e hiç bulaşılmamalı o zaman :biggrin: Ülkemizdeki Polo GTi' ların hepsi DSG :) Bunları da alan performans için alıyor. O zaman sürekli diken üstünde olması lazım kullanıcılarının :biggrin:

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

Güvenç kardeşim bence malzeme kalitesi konusunda corollaya haksızlık etmişsin. Ben bu konuda jettanın açık ara önde olduğunu düşünmüyorum. Diğer yazdıkların "iç dizayn,tasarım vs" zaten göreceli konulardır. Kişiden kişiye göre değişir. DSG konusunda ise, çalışma prensibi mükemmel olabilir ama ben her an bozulacağı endişesiyle bu şanzımanı kullanamam. Yurtdışındaki gibi uzun süreli garanti verirlerse belki düşünülebilir.

Corollayla 7000 km kadar zaman geçirdim. Corolla iç dizaynda ki sadelik, yalınlık birazda benim sevmediğim bir durum, belkide o yüzden bu görüşü benimsedim. Jetta biraz daha kullanıcıyı araçla bütünleştüren bir yapıya sahipmiş gibi hissetim.

Aslında bu görüşlerim birazda hem benim toyluğum hemde sanırım kendi aracımızın Fiesta olmasından ötürü. Biraz daha fazla araç tecrübem olsa belki daha farklı bakabilirdim araçlara.

Şu zamana kadar kendi aracımız olmasından ötürü Fiesta ve renault europa 19 (favorimdir kendisi), 7000 km kadar corolla, opel corsa ve fluance kullandıklarım. Bu çeşitliik arttıkça bende daha farklı detaylar göreceğime inanıyorum :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Koca

Corollayla 7000 km kadar zaman geçirdim. Corolla iç dizaynda ki sadelik, yalınlık birazda benim sevmediğim bir durum, belkide o yüzden bu görüşü benimsedim. Jetta biraz daha kullanıcıyı araçla bütünleştüren bir yapıya sahipmiş gibi hissetim.

Aslında bu görüşlerim birazda hem benim toyluğum hemde sanırım kendi aracımızın Fiesta olmasından ötürü. Biraz daha fazla araç tecrübem olsa belki daha farklı bakabilirdim araçlara.

Şu zamana kadar kendi aracımız olmasından ötürü Fiesta ve renault europa 19 (favorimdir kendisi), 7000 km kadar corolla, opel corsa ve fluance kullandıklarım. Bu çeşitliik arttıkça bende daha farklı detaylar göreceğime inanıyorum :)

Hocam zaten Corolla, Auris vs. 1.4 Dizelle devam ettikleri sürece, benim açımdan işleri zor. Ancak ya 1.6 Dizelleri olucak; yada 1.4 Dizelde 1.6 Dizel performansını yakalayacaklar. Yoksa 1.4 Dizele, 1.6 dizel parası vermek hiçde mantıklı gelmiyor? Aynı şeyler Opel'in 1.3 CDTi motoru içinde geçerli; fakat yeni 1.6 Dizellerini getiricekmiş...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

sıfır sorun ?

en büyük sorun,sol ayak pert

Vallahi ben süper rahatım, pedalda yumuşacık, yalnız dsg hakikaten rahatmış, birde sorunsuz olsa iş tamam, dün punto 1.4 benzinli oto şanzıman kullandım, vites geçişleri hissediliyor, gaza basınca gitmiyor hemen, o tepki verene kadar farkı açarım fiestayla :) neyse fiat örnek olamaz bile, konuya gelirsek dsg hakikaten olmak üzre, tam olsun Skoda 1. tercihim olacaktır.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...