Murat Ayçiçek 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 Merhaba aracımı soğukken ilk çalıştırdığımda rolantisi haliyle normalin biraz üzerinde oluyor 2-3 dk fazla değil. Daha sonra rolantisi normal değere düşünce ses geliyor biraz gaz verince ses kesiliyor. Motor 10.15 dk sonra ısınınca bu ses kesiliyor. bu sorunu geçen yılda yapmıştı. fazla önemsememiştim yazın herhangi bir ses gelmedi şimdi havaların soğuk olmasıyla beraber bu ses yine gelmeye başladı. ses sanki gevşemiş bir metal parçası başka bir metale vuruyormuş gibi şakırtı şeklinde ama motor ısınınca bu ses kesiliyor. DİKKAT: bu ses araçda elektrikle çalışan parçaları çalıştırdığımda anlık olarak gidip tekrar başlıyor örnek farları açınca,cam rezistansı, hatta 4 lü flaşörleri açınca fasılası ile beraber simetrik olarak ses gidip geliyor. umarım sorunumu tam olarak iletebilmişimdir. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 Sıkıntılı bir durum bence vakit kaybetmeden gösterin aracınızı Yorum bağlantısı
Turkay Enez 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 Tamamen titreşim sesi. Motor bölümünün hassas bir şekilde dinlenmesiyle kolaylıkla bulunabilecek bir titreşim sesi. Hep aynı devirde geliyor ses. Bence gevşemiş bir parçanın çıkardığı önemsiz bir ses... En küçük devir değişikliğinde ses kayboluyor... Yorum bağlantısı
Murat Ayçiçek 19 Ocak 2013 Yazar Paylaş 19 Ocak 2013 (düzenlendi) Tamamen titreşim sesi. Motor bölümünün hassas bir şekilde dinlenmesiyle kolaylıkla bulunabilecek bir titreşim sesi. Hep aynı devirde geliyor ses. Bence gevşemiş bir parçanın çıkardığı önemsiz bir ses... En küçük devir değişikliğinde ses kayboluyor... Aynen öyle en ufak bir gaz vermede ses kesiliyor. Ancak gevşek bir parça olsa motor ısındığı zamanda gelmesi gerekmezmi? 19 Ocak 2013 tarihinde Murat Ayçiçek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 Motor soğukken zengin karışımla çalışırken titreşim farklıdır, ısınınca farklı. Yorum bağlantısı
Mehmet Şap 20 Ocak 2013 Paylaş 20 Ocak 2013 Aşırı soğuk havalarda kontağı çevirdiğinizde motoru daha çalıştımadığınızda bile ekranda buzlanma işareti (yıldız şeklinde) sarı renkte yanar ve motor tamamen ısınana kadar sarı renkte yanmaya ve motordan ekstra ses gelmeye devam eder. Ne zaman ki motor normal ısısına geldiğinde yıldız işareti kırmızıya dönerek söner ve motordan gelen ekstra ses de durur. Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 20 Ocak 2013 Paylaş 20 Ocak 2013 Aşırı soğuk havalarda kontağı çevirdiğinizde motoru daha çalıştımadığınızda bile ekranda buzlanma işareti (yıldız şeklinde) sarı renkte yanar ve motor tamamen ısınana kadar sarı renkte yanmaya ve motordan ekstra ses gelmeye devam eder. Ne zaman ki motor normal ısısına geldiğinde yıldız işareti kırmızıya dönerek söner ve motordan gelen ekstra ses de durur. benim bildiğim kadarıyla buzlanma işaretiyle motor sıcaklığının bir alakası yok. Havanın sıcaklığıyla ilgili bir uyarı olmalı kar tanesi şeklinde. 2 Yorum bağlantısı
Murat Ayçiçek 20 Ocak 2013 Yazar Paylaş 20 Ocak 2013 benim bildiğim kadarıyla buzlanma işaretiyle motor sıcaklığının bir alakası yok. Havanın sıcaklığıyla ilgili bir uyarı olmalı kar tanesi şeklinde. +1 Buzlanma işareti yolda sürüşünüzü daha emniyetli yapmanız gerektiğini hatırlatma içindir. sarı renk 0-5 derece kırmızı 0 altı için diye bliyorum. Ayrıca sorunum ile ilgili oto ustasıyla telefonda görüştüm aracı görmeden birşey diyemem dedi ama anlattıklarımın doğrultusunda bilya veya devirdaim pompasından gelebileceğini söyledi motor suyu sıcaklığı yükselince bilya yatakları bir namzet rahatlayabilir dedi. yada kayışlar. Ay başı götürecem bakalım ne çıkacak ancak sizin fikirlerinizide göz ardı etmeyceğim. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 20 Ocak 2013 Paylaş 20 Ocak 2013 Bu şekilde olma ihtimali çok yüksek. Tesbit için kaputu açıp dinlemek ve gözlemek yeterli olacaktır... benzer sorun Serhan'ın arabasında da vardı. o da 2006 tdci ghia. motor bölümünde metal bir parça çatlamıştı. fotoda ki 15 numaralı yer, mazot filtresini tutan demir parça. Yorum bağlantısı
Murat Ayçiçek 20 Ocak 2013 Yazar Paylaş 20 Ocak 2013 benzer sorun Serhan'ın arabasında da vardı. o da 2006 tdci ghia. motor bölümünde metal bir parça çatlamıştı. fotoda ki 15 numaralı yer, mazot filtresini tutan demir parça. ve ya manifoldun çıkışın da egzozu şaseye bağlayan yerden de kaynaklanabilir. (Serhan'la konuştuk, buradan da kaynaklı olabileceğini söylhttp://i.imgur.com/7ANvct2.jpg[/img] akşam üstü usenmedim motor üst muhafazasi ni sokup sesi dinlemeye çalıştım ses enjektör lerin ve 15 nolu resimin olduğu yerden yada arka tarafından geliyor gibi tam olarak bir yere odaklanmiyor ses heryerde var gibi not mobil den yazdim imla hatası icin özür dilerim (Nuri Başer'in paylaşımından alıntıdır) 1- Turbo Salyangozu.. (kompresör) 2- Turbo emiş hortumu.. (hava filtresi ile turbo arası) 3- Metalturbo çıkış borusu.. (Turbo ile Intercooler arası) 4- Kauçuk Turbo hortumu.. (Intercooler - Emme manifoldu arası) 5- MAF Sensörü.. (mass air flow sensor - hava akış sensörü) 6- Hava filtresi kutusu.. 7- Enjektör.. (Selenoid Valf) 8- Hava emiş kanalı.. 9- Emiş basınç sensörü.. 10- EGR bağlantı borusu.. (EGR valfi ile Emiş arasında) 11- Turbo ara bağlantı hortumu.. 12- Turbo egsoz türbini ısı yalıtım malzemesi.. 13- Turbo yağ dönüş bağlantısı.. 14- Turbo emiş - üst karter bağlantısı.. (yağ buharı kanalı) 15- Mazot Filtresi.. 16- Akü kutusu.. 17- Fren hidroliği.. Yorum bağlantısı
Murat Ayçiçek 18 Aralık 2016 Yazar Paylaş 18 Aralık 2016 Arkadaşlar konu üzerinden epey bir zaman geçmiş ve sorunun çözümünü geçen kış bulmuştum çok basit bir arıza Sadık beyin Tarifine uyan benzer bir sorun , standart bakımı yapılırken usta birazda tesadüf olarak arızayı buldu. (manifoldun çıkışın da egzozu şaseye bağlayan yer.) Sadık beyin tarifi Bilindiği gibi soğuk havalarda dizel motorlar vuruntulu çalışır bu vuruntu kırılan yerde ses yapıyor, motor ısınınca vuruntu azalıyor ses gidiyormuş. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts