İçeriğe Yönlendir

Mk2 Mondeo Ve Mk1 Laguna Kıyaslaması


Erol Erefe

Recommended Posts

Erol Erefe

Arkadaşlar selamlar,şimdi sizlere Mehmet Özyürek Beyin ricası üzerine elimden geldiğince başlıkta da belirttiğim üzere mondeo ve laguna kıyaslaması yapmaya çalışacağım.Öncelikle işe her iki aracında teknik verilerini bildiğim kadarıyla paylaşmakla başlayacağım.

Kullandığım mondeo 1997 model 2.0GLX sedan modeliydi.1317 kg ağırlığında 1999cc 135 hp güc ve 176 Nm Maksimum tork üretebilen, DOCH motorlu harika bir yol canavarı.(marifet olduğu için söylemiyorum) gördüğüm son hız 230km/saat..!

Şuan kullanmakta olduğum Laguna ise 1998 yılında üretilen 2.0 RXE-S modeli ve Motoru aslında Volvo firmasına ait olan bir araç.N7Q kodlu bu motorun ve aracın genel teknik verileri ise şöyle;

Marka Renault

Model Laguna 2.0i 16v RXE Estate

Üretim Yılı 1995-1998

Karoser Tipi 4/5S EST

Kapı Sayısı 5

Dingil Mesafesi 2670 mm (105.1 in)

Ön İz Genişliği 1481 mm (58.3 in)

Arka İz Genişliği 1460 mm (57.5 in)

Uzunluk 4620 mm (181.9 in)

Genişlik 1750 mm (68.9 in)

Yükseklik 1450 mm (57.1 in)

Yerden Yükseklik

Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1.73

Ağırlık 1402 kg (3088.1 lb)

Ağırlık Dağılımı (ön/arka) %56 / %44

Hava Sürtünme Katsayısı 0.33

Motor Üreticisi Renault

Motor Yeri Ön

Motor Yerleşimi Enlemesine

Motor Yapısı

Soğutma Türü Su

Motor Tipi DOHC

Silindir Sayısı ve Yerleşimi S-4

Silindir Başına Subap Sayısı 4 (Toplam 16 Adet)

Motor Hacmi 1948 cc (118.87 cu in)

Çap 83 mm (3.27 in)

Strok 90 mm (3.54 in)

Çap / Strok Oranı 0.92

Silindir Başına Düşen Hacim 487 cc/silindir (29.72 cu in/silindir)

Krank Ana Yatak Sayısı

Sıkıştırma Oranı 10.5 : 1

yakıt Besleme Tipi Fuel injection

Hava Besleme Türü Normal

Kompresör Tipi -

İntercooler Türü Yok

Katalitik Konvertör Var

Maksimum Motor Gücü 140 HP (104.4 kW)

Maksimum Güç Devri 6000 d/d

Maksimum Tork 184 N.m (135.8 lb.ft , 18.8 kg.m)

Maksimum Tork Devri 4500 d/d

Maksimum Güç Devrinde Tork 166.2 N.m (6000 d/d)

Güç / Ağırlık Oranı 99.9 HP/ton (74.5 W/kg)

Güç / Motor Hacmi Oranı 71.9 HP/litre (53.6 kW/litre)

Performans

0 - 80 km/h 8.2 s

0 - 60 mph 11.1 s

0 - 100 km/h

0 - 160 km/h 33.5 s

80 - 120 km/h (son viteste)

0 - 400 m Hızlanma 18 s

0 - 1000 m Hızlanma 32.6 s

Son Sürat 183 km/h (113.7 mph)

Şanzıman Türü 5M

Son Vites Dişlisi Oranı 0.89 : 1

Son Dişli Oranı 4.07 : 1

Aktarma FWD (Önden Çekiş)

Kullanım, Yürüyen Aksam ve Frenler

Direksiyon Türü rack & pinion PAS

Direksiyon Turu 3.2

Dönüş Çapı 10.8 m (35.4 ft)

Süspansiyon (ön) I.MS.CS.ARB.

Süspansiyon (arka) I.TB.CS.ARB.

Fren Türü (ön/arka) VeDi/Di-S-ABS

Bunların dışında Laguna deri ve elektrikli koltuklara ve dijital klimaya sahip. yakıt tüketimi olarak şuan karma kullanımda 100 km'de 11,2 litre civarı. Mondeoya göre biraz daha sesli çalışıyor ve motor sesini içeriye daha fazla alıyor ayrıca liftback olmasındanmıdır bilinmez aracın arka kısımlarındaki sesin önüne bir türlü geçilemiyor.Laguna önlerde amortisörlü klasik süspansiyon arkalarda ise torsiyon ve amortisör sistemine sahip.Mondeoya göre biraz daha sert bir süspansiyonu var ve doğal olarak bozuk yollarda sıkıntı yaratıyor.Mondeo ve Laguna için o fiyat aralığında alınabilecek en iyi araçlardan ikisi diyebilirim.

Şimdilik hatırladıklarım bunlar.Eğer yanlış belirttiğim yada eklemek istediğiniz şeyler varsa memnun olurum.Saygılar.

Yorum bağlantısı
Misafir

Bende vikipedi den bir bilgi ekleyeyim.

"Renault Laguna , Fransız üretici Renault tarafından üretilen aile otomobili. İlk Laguna 1994 Mart ayında piyasaya sürülmüştür. İkinci jenerasyon 2001 başında, üçüncüsü ise 25 Nisan 2007'de satışa sunulmuştur. İkinci jenerasyon Laguna, EURO NCAP çarpışma testlerinde en yüksek puan olan 5 yıldızı alan ilk otomobildir. Renault'un Normandiya,Sandouville'deki fabrikasında üretilir."

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

LagunaI'de 2000lt hacminde iki tip motor vardır. Biri 8v 115bg olan ve MeganeI'de kullanılan 2.0, diğeri de Volvo tarafından geliştirilen 140'lık diye tabir edilen 140bg'lik motor. Bu motor aracın 99 yılındaki makyajından sonra terkedilmiş, yerine Renault'un 2.0'lık aynı güce sahip motoru kullanılmıştır. Hatta yurtdışında LagunaII'ler yeni geliştirilmiş motoru kullanırken, Türkiye'deki modellerde 140 bg'lik motor emisyon olarak düzeltilmiş, gücü biraz düşürülmüş ve kullanılmaya devam etmiştir.

LagunaI'de 115 bg'lik motorlu modeller 98 yılına kadar RXE donanımı, 140'lıklar ise RXE-S olarak ülkemizde satılırken, 99 yılında makyajla beraber 115'likler aynı isimle devam ederken, 140'lıklar RXT olarak piyasada yer almışlardır. 115'lik ile 140'lığı ayırmak genelde çok kolaydır. Koltukları deri ve elektrikli olanlar model yılına bağlı olarak RXE-S ya da RXT'dir. Diğeri ise kadifedir ve çok nadir olarak deri modeli gelmiştir. 140'lık modelde otomatik vites yoktur. Otomatikler 115'liklerdedir ve Renault LagunaII makyajlıya kadar hız sabitleyiciyi sadece otomatik vitesli modellerde sunduğu için, nadir olarak 96-2002 yılları arasındaki nadir olan hız sabitleyicili modeller kaderin garip bir cilvesi olarak 115'liklerdedir. 115'liklerde Laguna'nın efsanefi konuşma özelliği yoktur. 98 ve önceki modellerde airbag yerleşimi nedeni ile torpido gözü de yoktur:)

Lagunaların 140bg'lik motorları çök övülse de gürültülü olduğu bilinir. Ayrıca torku yüksek devirde verdiğinden, motorları biraz daha zorlanmıştır. Mondeo zetec motorun her zaman söylediğim ve en güzel özelliklerinden biri, maksimum torkun %80'ini 3.000 devire kadar verirler. Bu yüzden (130 veya 136bg'Lik) motor son hızlara gelinemeyecek parkurlarda, kendinden beygir olarak güçlü diğer motorlara göre daha güzel bir performans sunar.

Yanlız Fransız estetiğinin en güzel örneklerinden olan LagunaI, halefi modelinin bu nedenle satışını düşürmüştür. Gerek dış, gerekse iç dizayn bakımından Avrupalı bir üreticinin o yıllara kadar genelde fonksiyonellik üzerinde durduğu tasarımları yıkarak abisi Safran'dan bazı özellikleri de transfer ederek aracı çağın ötesine taşımıştır. Hatta piyasada hala diri kalabilen ender tasarımlardandır. Kaporta ve işçilik olarak birçok modele göre daha sağlam bir yapısının yanı sıra estetik dizaynı da hala günümüzde kullanılır kılmaktadır.

Erol Bey'e katılıyorum, fiyat aralığı olarak alınabilecek en iyi iki model diyebiliriz Mondeo ve Laguna'ya.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu güzel karşılaştırma ve konu için teşekkür ediyorum...

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Bizde ikiside vardı...Mondeo her açıdan tercih sebebi olmalı...Özellikler yedek parça fiyatında...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...