Cenk Aydemir 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 Uğur bey yukarı yazmayı unutmuşum akü de değişti bu kadar değişimden sonra satsam mı diyorum artık? Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 (düzenlendi) Size söyliyeyim ufacık bir sorun vardır böyle uğraştırır :D en güzeli bütün elektrik tesisatı kontrol edilir bence ondan sonra motor kısmı sırayla gidilir. 31 Ocak 2013 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 Aynen katılıyorum size fakat elektrik tesisatında yukarıda atladığım yapılmamış kontrol yok gibi duruyor Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 (düzenlendi) Olabilir sensörlerin kabloları kontrol edildi mi veya sıyrılma tarzı bir şey var mı? 31 Ocak 2013 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 sensör sadece eksoz üst sensörü var yeşil olan onuda değiştirdim mavi olan benim arabada bulunmuyormuş anlayamadım durum çok karışık bir hal almaya başladı. Yorum bağlantısı
irfan Türk 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 eksozun alt kısmındaki iptal edilebiliyor. benimkide öyle ve benim de senin ki gibi aynı sorun tam gaz devam ediyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 sensör sadece eksoz üst sensörü var yeşil olan onuda değiştirdim mavi olan benim arabada bulunmuyormuş anlayamadım durum çok karışık bir hal almaya başladı. Bence yetkili servise bir gösterin aracınızı. Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 (düzenlendi) selamlar;aynı sorunu bende bir yılı aşkın zamandır yaşamaktayım çözüm yok.Yetkli servis o zaman tüp taktırmamıştım,tüplü olsa hiç uğraşmam tüpten derim bırakırdım diye itiraf etti çözemedi. Oksijen sensörü, kilometre sensörü,karter havalandırma supabı, iki defa karter havalandırma hortumu birincisine yumuşak bahanesiyle ,bujiler ve buji kablosu akü 1 yıllık bunlar sorunu çözemedi. Sente kaymıştır diye sente ayarı bile yapıldı kelebek ve rolanti valfini saymıyorum bile,yani bence bir yerde çok çok basit gözden kaçan ya oksitlenme yada gevşeklik var ama bulamıyorlar. Servise de artık gitmiyorum çünkü yapacağı bir şey kalmadı programı bile güncelledi,dilerim bu kronik sorun çözülür de rahat ederiz,herkese iyi geceler. 31 Ocak 2013 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 sabah marşa basmadan önce frenleriniz ilk basışta sert mi yumuşak mı ? Rolantiyi bozabilecek o kadar çok nokta var ki.. Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 (düzenlendi) Mehmet abi frenle ilgili ne gibi sıkıntı olabilir ilk defa duydum da 31 Ocak 2013 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 sensör sadece eksoz üst sensörü var yeşil olan onuda değiştirdim mavi olan benim arabada bulunmuyormuş anlayamadım durum çok karışık bir hal almaya başladı. Karışık bir durum yok..Çünkü sizin aracınızda tek oksijen(hego) sensörü var..Yanılmıyorsam 2004 den itibaren çift sensör konuldu.Bu yüzden kat iptali makyajdan önce ki kasalarda kolayken arıza lambası yakmazken, makyajdan sonra arıza lambası yakmaya başladı. Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Frenler bu sabah baktım yumuşak Mehmet Bey , o kadar işlemden sonra neden bu sorun çözülmedi anlam veremiyorum açıkçası,focus inanılmaz rahat bir araba vazgeçmek istemiyorum bu sorun nedeniyle ki vazgeçmemek için elimden geleni yaptım.Ancak çözüm yolu olarak bunu satıp başka focus alsam mı? diye düşünmeye başladım tabi en son çare sizin önerilerinizi uyguladıktan sonra. Yorum bağlantısı
Misafir 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 (düzenlendi) Fren'den nasıl bir cevap çıkacak merak ettim, normalde sert olması lazım diye biliyorum. 31 Ocak 2013 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 mehmet abi fren le ilgili ne gibi sıkıntı olabilir ilk defa duydum da westinghause'a giren bir vakum hortumu ve bunun ucunda subabı var. Amaç, westinghause'u vakumla desteklemektir. Bu hortumda çatlak patlak varsa yada bu subap kaçırıyorsa rolanti bozulur.. Belirtisi de sabah marşa basılmadan ilk basılan frenin sert olmasıdır.. Sağlıklı bir fren sisteminde ilk basışta fren yumuşak olmalıdır.. Bu rolantisi düzelmeyen araçlar, silindir kompresyonlarını ölçtürüyorlar mı ? Sıcak soğuk yağlı yağsız ölçümler yapılıyor mu ? Gaz kelebeği ve kelebek pozisyon sensörü temizlikleri yapılıyor mu ? Bobin, buji kablosu buji, doğru ve orjinal parçalar mı ? karter havalandırma hortum ve subapları değiştiriliyor mu. Burada olmayacak.. Ben akşam detaylı bir yazı hazırlayayım... 1 Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Mehmet abi piston testini yaptırdım gayet güzel aracın, yağlı,yağsız,sıcak,soğuk onları yaptırmadım açıkçası fakat karter subapları dediğin parçaya müdahalede bulunmadık galiba akşama sizden detaylı bir yazı bekliyoruz çünkü bu olay forumda da parça parça yani en iyisi bu konu hakkında detaylı toplu bir yazı... Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 (düzenlendi) Selamlar;bu sayede olaya bende dahil olmuş oldum.Benim frenlerde normal her zaman nasıl orta sertlikte ise sabah akşam sertliği hep orta zaten westinghaus hortumu bende de kontrol edilmiş kaçak bulunamamıştı parçalar hep orijinal ford farçacısından özellikle numarasına göre alında .Kelebek ve pozisyon sensörlerinide kendim temizlemiştim.Bu tespittende bende yapılmayan olmadığına göre Mehmet abinin akşam ki makalesini bekliyorum. Saygılar ve sevgiler sunarım. Hüseyin 31 Ocak 2013 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Her şeyi yaptım, ama gerçekten her şeyi yaptım diyenler üst kapağı söktürsün arkadaşlar.. Subaplar sorunludur.. 1 Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 (düzenlendi) Subaplar sorunlu olsa kompresyon testinde belli etmez mi? 30 Ocak 2013 tarihinde Ünal Doğar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Levent Akgöz 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Karışık bir durum yok..Çünkü sizin aracınızda tek oksijen(hego) sensörü var..Yanılmıyorsam 2004 den itibaren çift sensör konuldu.Bu yüzden kat iptali makyajdan önce ki kasalarda kolayken arıza lambası yakmazken, makyajdan sonra arıza lambası yakmaya başladı. benim aracım da çift sensör..yazın alttakini değiştim..2001 den sonra çift sensör var... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Subaplar sorunlu olsa kompresyon testinde belli etmez mi? Etmez, etmeyebilir... Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Peki sıkıntının büyük olup olmadığı nasıl anlaşılır, sadece subap ayarı ile sıkıntı çözülebilir mi?Yoksa motor açılmışken değişmesi vs gereken parçalar olur mu?Malum bazı ustalar baya hesap çıkartıyorlar.Birde zetec motor kolay kolay yıpranacak bir motor değil diye aklımda kalmış.Yanlış mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Düzenli ve doğru bakım, doğru yakıt, doğru kullanım ile evet sağlam motorlardır... Subap kontrolü ve değişimi kolaydır.. Subap takımları falan ucuz zaten.. Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Üst kapak sökme,sibop ayarları,subap değişimi vs derken özel servis 750 tl civarı fiyat verdi bu durum canımı sıktı haliyle. Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Forumdan okuduğum kadarıyla subap ayarları baya önemli belirli değerleri var.Konuda araştırma yapın ustayı bir yoklayın.Motorun matematiğini bilen bir ustaya mutlaka işlemleri yaptırın.Yoksa okuduğum kadarıyla motor tekrar açılır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts