İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Cenk Aydemir

Uğur bey yukarı yazmayı unutmuşum akü de değişti bu kadar değişimden sonra satsam mı diyorum artık?

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar
(düzenlendi)

Size söyliyeyim ufacık bir sorun vardır böyle uğraştırır :D :D en güzeli bütün elektrik tesisatı kontrol edilir bence ondan sonra motor kısmı :D sırayla gidilir.

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir

Aynen katılıyorum size fakat elektrik tesisatında yukarıda atladığım yapılmamış kontrol yok gibi duruyor :)

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar
(düzenlendi)

Olabilir :D sensörlerin kabloları kontrol edildi mi :D veya sıyrılma tarzı bir şey var mı?

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir

sensör sadece eksoz üst sensörü var yeşil olan onuda değiştirdim mavi olan benim arabada bulunmuyormuş anlayamadım durum çok karışık bir hal almaya başladı.

Yorum bağlantısı
irfan Türk

eksozun alt kısmındaki iptal edilebiliyor. benimkide öyle

ve benim de senin ki gibi aynı sorun tam gaz devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

sensör sadece eksoz üst sensörü var yeşil olan onuda değiştirdim mavi olan benim arabada bulunmuyormuş anlayamadım durum çok karışık bir hal almaya başladı.

Bence yetkili servise bir gösterin aracınızı.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın
(düzenlendi)

selamlar;aynı sorunu bende bir yılı aşkın zamandır yaşamaktayım çözüm yok.Yetkli servis o zaman tüp taktırmamıştım,tüplü olsa hiç uğraşmam tüpten derim bırakırdım diye itiraf etti çözemedi.

Oksijen sensörü, kilometre sensörü,karter havalandırma supabı, iki defa karter havalandırma hortumu birincisine yumuşak bahanesiyle ,bujiler

ve buji kablosu akü 1 yıllık bunlar sorunu çözemedi.

Sente kaymıştır diye sente ayarı bile yapıldı kelebek ve rolanti valfini saymıyorum bile,yani bence bir yerde çok çok basit gözden kaçan ya oksitlenme yada gevşeklik var ama bulamıyorlar.

Servise de artık gitmiyorum çünkü yapacağı bir şey kalmadı programı bile güncelledi,dilerim bu kronik sorun çözülür de rahat ederiz,herkese iyi geceler.

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

sabah marşa basmadan önce frenleriniz ilk basışta sert mi yumuşak mı ?

Rolantiyi bozabilecek o kadar çok nokta var ki..

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar
(düzenlendi)

Mehmet abi frenle ilgili ne gibi sıkıntı olabilir ilk defa duydum da :D

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

sensör sadece eksoz üst sensörü var yeşil olan onuda değiştirdim mavi olan benim arabada bulunmuyormuş anlayamadım durum çok karışık bir hal almaya başladı.

Karışık bir durum yok..Çünkü sizin aracınızda tek oksijen(hego) sensörü var..Yanılmıyorsam 2004 den itibaren çift sensör konuldu.Bu yüzden kat iptali makyajdan önce ki kasalarda kolayken arıza lambası yakmazken, makyajdan sonra arıza lambası yakmaya başladı.

Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir

Frenler bu sabah baktım yumuşak Mehmet Bey , o kadar işlemden sonra neden bu sorun çözülmedi anlam veremiyorum açıkçası,focus inanılmaz rahat bir araba vazgeçmek istemiyorum bu sorun nedeniyle ki vazgeçmemek için elimden geleni yaptım.Ancak çözüm yolu olarak bunu satıp başka focus alsam mı? diye düşünmeye başladım tabi en son çare sizin önerilerinizi uyguladıktan sonra.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Fren'den nasıl bir cevap çıkacak merak ettim, normalde sert olması lazım diye biliyorum.

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

mehmet abi fren le ilgili ne gibi sıkıntı olabilir ilk defa duydum da :D

westinghause'a giren bir vakum hortumu ve bunun ucunda subabı var. Amaç, westinghause'u vakumla desteklemektir.

Bu hortumda çatlak patlak varsa yada bu subap kaçırıyorsa rolanti bozulur.. Belirtisi de sabah marşa basılmadan ilk basılan frenin sert olmasıdır..

Sağlıklı bir fren sisteminde ilk basışta fren yumuşak olmalıdır..

Bu rolantisi düzelmeyen araçlar, silindir kompresyonlarını ölçtürüyorlar mı ? Sıcak soğuk yağlı yağsız ölçümler yapılıyor mu ?

Gaz kelebeği ve kelebek pozisyon sensörü temizlikleri yapılıyor mu ?

Bobin, buji kablosu buji, doğru ve orjinal parçalar mı ?

karter havalandırma hortum ve subapları değiştiriliyor mu.

Burada olmayacak.. Ben akşam detaylı bir yazı hazırlayayım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir

Mehmet abi piston testini yaptırdım gayet güzel aracın, yağlı,yağsız,sıcak,soğuk onları yaptırmadım açıkçası fakat karter subapları dediğin parçaya müdahalede bulunmadık galiba akşama sizden detaylı bir yazı bekliyoruz çünkü bu olay forumda da parça parça yani en iyisi bu konu hakkında detaylı toplu bir yazı...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın
(düzenlendi)

Selamlar;bu sayede olaya bende dahil olmuş oldum.Benim frenlerde normal her zaman nasıl orta sertlikte ise sabah akşam sertliği hep orta zaten westinghaus hortumu bende de kontrol edilmiş kaçak bulunamamıştı parçalar hep orijinal ford farçacısından özellikle numarasına göre alında .Kelebek ve pozisyon sensörlerinide kendim temizlemiştim.Bu tespittende bende yapılmayan olmadığına göre Mehmet abinin akşam ki makalesini bekliyorum.

Saygılar ve sevgiler sunarım.

Hüseyin

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Her şeyi yaptım, ama gerçekten her şeyi yaptım diyenler üst kapağı söktürsün arkadaşlar.. Subaplar sorunludur..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ünal Doğar
(düzenlendi)

Subaplar sorunlu olsa kompresyon testinde belli etmez mi?

tarihinde Ünal Doğar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Levent Akg&#246z

Karışık bir durum yok..Çünkü sizin aracınızda tek oksijen(hego) sensörü var..Yanılmıyorsam 2004 den itibaren çift sensör konuldu.Bu yüzden kat iptali makyajdan önce ki kasalarda kolayken arıza lambası yakmazken, makyajdan sonra arıza lambası yakmaya başladı.

benim aracım da çift sensör..yazın alttakini değiştim..2001 den sonra çift sensör var...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Subaplar sorunlu olsa kompresyon testinde belli etmez mi?

Etmez, etmeyebilir...

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Peki sıkıntının büyük olup olmadığı nasıl anlaşılır, sadece subap ayarı ile sıkıntı çözülebilir mi?Yoksa motor açılmışken değişmesi vs gereken parçalar olur mu?Malum bazı ustalar baya hesap çıkartıyorlar.Birde zetec motor kolay kolay yıpranacak bir motor değil diye aklımda kalmış.Yanlış mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Düzenli ve doğru bakım, doğru yakıt, doğru kullanım ile evet sağlam motorlardır...

Subap kontrolü ve değişimi kolaydır.. Subap takımları falan ucuz zaten..

Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir

Üst kapak sökme,sibop ayarları,subap değişimi vs derken özel servis 750 tl civarı fiyat verdi bu durum canımı sıktı haliyle.

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Forumdan okuduğum kadarıyla subap ayarları baya önemli belirli değerleri var.Konuda araştırma yapın ustayı bir yoklayın.Motorun matematiğini bilen bir ustaya mutlaka işlemleri yaptırın.Yoksa okuduğum kadarıyla motor tekrar açılır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...