İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Fatih Yaman

fatih bey sorununuz sadece düşük hızlarda seyir için trafiğinde mi oluyor. yavaşlarken debriyaja basınca. bende klima açıkken rolanti düşüyordu. stop edecek seviyeye geliyordu. bende birçok parçayı değiştirmiştim. şu an başka bir usta rolantiyi manuel olarak çok az yükseltti. yani 900 devirde çalışması gerekirken 930-940 devirde çalışıyor. sorun otomatik olarak ortadan kalktı. pratik bir çözüm oldu benimki. üstelik 5 dk.lık bir olay. 

hızdan düştüğümde, debriyaja basılıyken oluyordu. geçen günlerde gittiğim iki farklı ford ustası krank milinin çok açıldığını bunun da tarayıcıyı etkilediğini bu yüzden aracımın stop ettiğini söylediler. tahmini masraf 1800-2000tl arası gibi görünüyor. Allah yardımcım olsun.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ufuk Bingöl

arkadaşlar meraba,

Ben de uzun süredir forumda rölanti sorunlarını takip ediyorum. Ancak benim biraz farklı bir sorunum var. Aracım da ışıklara gelmeden önce vitesi boşa alıyorum, bu arada ayağım debriyaj da basılı ve frene basılı tutarak durmaya çalıştığım an rölanti de titreme yapıyor, diğer  bir husus ise dönerken tam direksiyonu çevirdiğimde yapıyor. Aracım Lpg var, benzide birkaç defa denedim böyle bir sorunla karşılaşmadım. Bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Abdurrahman Kurukafa

aracımı klima ustasına götürdüm klimayı açınca stop etme sorunu vardı klimayı bilgisayara bağladı ve klima gazı hararet yapıyor dedi bunun üzerine klima radyatörünü temizlettim 1 hfta düzelir gibi oldu ama düzelmedi enazından stop etmiyor ama rolanti çok dalgalanıyor hem benzinde hem lpg de aynı neyapmalıyım bu klima gazı devir daim yapıyormu oto suyu gibi yada neden hararet yapar

Yorum bağlantısı
Güray Taşkan

Arkadaşlarım ilk çalışma anında arabam da düşük devir problemi yaşıyorum. Genellikle her sabah aynı oluyor. İlk çalışma problemi yaşıyorum sonra diyelim 5 sk sonra bir sorun yok. Yada sonra ki çalışmalarda sorun yok. Sadece uzun süre beklediğinde bu sorunu yasıyorum sanırım. İlk çalışmada biraz gaz vermem gerekiyor sonra mesela 30-40 sn sonra araç deviri aynı ayarda gaz verdiğimizde devir yükselmeye başladığında sorun düzeliyor. Anlayamadım gitti.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Kurukafa

Arkadaşlarım ilk çalışma anında arabam da düşük devir problemi yaşıyorum. Genellikle her sabah aynı oluyor. İlk çalışma problemi yaşıyorum sonra diyelim 5 sk sonra bir sorun yok. Yada sonra ki çalışmalarda sorun yok. Sadece uzun süre beklediğinde bu sorunu yasıyorum sanırım. İlk çalışmada biraz gaz vermem gerekiyor sonra mesela 30-40 sn sonra araç deviri aynı ayarda gaz verdiğimizde devir yükselmeye başladığında sorun düzeliyor. Anlayamadım gitti.

normalde çalıştığında motor soğukken 1500-2000 devir civarında olması lazım rolanti valfine baktırdın mı

Yorum bağlantısı
Güray Taşkan

normalde çalıştığında motor soğukken 1500-2000 devir civarında olması lazım rolanti valfine baktırdın mı

rolanti valfi yeni değişti. 1500-2000 de calısmıyor oyle olsa zaten stop etmez. ben calısır calısmaz ben bıraz gaz verıyorum 1000 devır falan bıraz calıstı mı yavas yavas sankı motor acılmaya baslar gıbı devır yukselmeye baslayınca gazı bıraktıgımda duzelıyor. normal calısması 800-900. ılk calısmalar sinir bozucu benım ıcın. deli ediyor benı ılk calısmalar.

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

aracımı klima ustasına götürdüm klimayı açınca stop etme sorunu vardı klimayı bilgisayara bağladı ve klima gazı hararet yapıyor dedi bunun üzerine klima radyatörünü temizlettim 1 hfta düzelir gibi oldu ama düzelmedi enazından stop etmiyor ama rolanti çok dalgalanıyor hem benzinde hem lpg de aynı neyapmalıyım bu klima gazı devir daim yapıyormu oto suyu gibi yada neden hararet yapar

Fanın ikinci devresi çalışıyor mu dalgalanma yaparken sen ona bak aç gaude menü derece ye ayarla bak bakalım klima açıkken kaç derecede girecek devreye ,bazen daha önce yazdığım gibi soket ten dolayı devreye girmez ve dalgalanma meydana gelir klima gazı ısınır fan devreye girmez ve klima kendini korumaya alır ve tekrar devreye girer ve bu yüzden rolanti dalgalanması meydana gelir, klima açık olduğu surece bu kısır döngü devam eder iki yetkili servis  4-5 te klimacı gezmiştim zamanında sorunu çözene kadar sorun soket çıktı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek
(düzenlendi)

Rölanti dalgalanmasının fren pedalıyla nasıl bir alakası vardır? Işıklara gelirken boşta frene basarken rölanti dalgalanmasıyla paralel olarak fren pedalı oynuyor

tarihinde Mustafa ÇİÇEK tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Arkadaşlar 1.6 collection hb atikerli aracımı alalı neredeyse tam 1 sene olacak ve halen rölanti probleminden kurtulamadım.

 

Sorunum tam olarak şu: Araçda benzinde yada LPG de gideyim hiç farketmiyor, problemler motor ısınıpta devir 1'in altında (0,8) devirde sabitlenince ortaya çıkıyor. Farları, yada herhangi elektrik kullanan bir ekipmanı açtığım anda motor direk titreme eğilimine giriyor. Bu titreme devir saatinde gözlenebilecek kadar büyük derecede değil, yalnızca aracın farlarının pır pır etmesinden ve nefes alıp veriyor gibi direksiyona yansıyan hırıltıdan anlışabiliyor. Sorun çok ileri derecede olmadığından götürdüğüm bir çok ford ustası bu kadar normal, LPG'dendir diyerek geçiştirdi. Kendisine çok güvendiğim ve daha önce başka bir aracıma Atiker kit takdırdığım bir LPG ustası ise çeşitli denemeler yaptı ve sorunun kesinlikle LPG sisteminde olmadığını, aracın rölanti valfinden kaynaklandığını söylemişti. Aracın daha önce boğaz kelebeği, rölanti valfi vb.. temizlenmişti ancak ne kadar iyi temizlendi bilemiyorum. Özellikle klima açık iken aracı viteste sürerken, boşa aldığım o ilk anlarda araç bir dip yapıyor stop edecekmiş gibi olup zor zoruna topluyor. Kışın bir kaç kez stop etmişliğide var. Birde farkettimki araçta elektrik donanımlar açık iken yolda 50 km hız üzeri yokuş aşağı giderken boşa aldığımda araç devrini yükseltip 1 civarında gitmesi gerekiyormuş sanırım çalışan ekipmanları elektriksel olarak besleyebilmek adına, ancak benim aracım bu özelliği her zaman kullanmıyor.Çoğunlukla boştaykende hırıltılı vaziyette 1'in altında bir devirle seyrediyor. Geçtiğimiz günlerde bazı arkadaşların önerisi üzerine aracın kutup başlarını sökerek benzin ecusunu sıfırlayıp 150 km kadar benzinle bindim ve daha sonrada gidip lpg kalibrasyonu yaptırdım bir ihtimal mi acaba diye. Ancak değişen hiçbirşey olmadı, bırakın LPG'deyken düzelmeyi, LPG sigortası sökük olarak benzinde kullandığım 150 km lık süre içerisindede aynı problemleri yaşamaya devam ettim. Sonuç olarak, belli ki bu arabada LPG kitinden kaynaklı bir durum yok. Arabanın herhangi bir yerden hava alması, kaçırmasıda söz konusu değil.(defalarca kontrol edildi.) Bu problemleri araştırdığımda bazı kişiler olayı şarj dinamosunun gönderdiği düzensiz voltaja bağlamış, bazılarıda rölanti valfine.

 

Şarj dinamosunun voltajını kendim bizzat ölçtüm ve değerler bana oldukça düzgün göründü.

 

Araç kapalıyken : 12.6 V - 12.8 V

Rölantide herşey kapalıyken: 13.97 V

Rölantide Farlar ve Fan açık iken: 13.95 V

Rölantide Farlar ve Klima açık iken: 13.96 V



Araç 3000 devirde ve herşey kapalıyken: 14.00 V

Araç 3000 devirde ve herşey açık iken: 13.96 V

 

Evet arkadaşlar, önerilerinizi(mümkünse artık çözüme kavuşmak) duymak isterim. :) / Araçta klima açıkken hariç bir güç, çekiş kaybı yaşamıyorum.

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Rolanti valfi ve boğaz kelebeği temizliği her zaman işe yaramaz.Rolanti valfini değiştirirseniz büyük ihtimal sorununuz düzelecektir.İmkanınız varsa focus bir aracın valfiyle değiştirip deneyin.Focus 1lerde 2 çeşit çıkıyor ona dikkat edin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN

Rölanti dalgalanmasının fren pedalıyla nasıl bir alakası vardır? Işıklara gelirken boşta frene basarken rölanti dalgalanmasıyla paralel olarak fren pedalı oynuyor

Rölanti dalgalanmasının fren pedalıyla alakası vestanuzdan kaynaklı firene basınca vestanuz aracın havasını çeker bu yüzden araç çalışmıyorken frenler taş gibi olur ve tutmaz araç rolanti de çalırken frene sert ve hızlı bir şekilde pompalarsan vestanuz sesini duyarsınız. Eyer araç rolantide çalışıyor ve fıren pedalı dibe kadar iniyor ve o anda sönüyorsa vestanuza baktırın derim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Kurukafa

aracımdaki klimayı açınca stop etme sorununu çözüldü aracı adıyaman dan malatyaya götürdüm orda servisten çıkma bir usta var dediler ustaya sorunumu anlattım usta aynı sorunun kendi aracında da daha önce mevcut olduğunu söyledi ve aracın motor kısmında elini biryere uzattı ve bana hadi bir tur dene gel dedi bende klima açık vaziyette aracı denedim ve sonuç çok güzel devir saatinde oynama dahi yok ustaya ne yaptığını sorunca direksiyon basınç müşürürnün fişini çektiğini söyledi ve kendi aracınıda iki yıldır böyle kullandığını söyledi hiç bir sorun olmaz dedi direksiyon basınç müşürü ne işe yarar ve rolantiyi nasıl etkiler

Yorum bağlantısı
Gökmen Çevirgen

Herkese merhaba. Konunun büyük bir kısmını okudum bu rolanti sorunu "kronik" diye nitelendirilen sorunlardan biri olsa gerek ve bu sorun maalesef bende de mevcut. 2001 focus ghia aracıma lpg hiç takılmadı 137000 küsür km de yaklaşık 135000 km ye kadar böyle bir sorun hiç baş göstermemişti. Araç ilk çalıştırmada bildiğiniz gibi 1000 üstünde çalışır sonra da gelmesi gereken yere(750) gelirdi şimdi yine öyle çalışıyor biraz gezip geliyorsun durdurmadan önce dikkat ediyorum rolanti 500 e yaklaşır gibi oluyor sonra gene otomatik yükseliyor bu böyle devam etti başlarda önemsemedim, klima açık değil ama fan ön cama ayarlı 1 de çalışıyor diye yapıyordur belki dedim ancak sonraları kendini daha da gösterir oldu biraz araştırınca bir bende olmadığını anladım ama motor arıza ışığı yanmıştı bile üstelik araç kalkışlarda çok zorlanıyordu gazı tam aktaramadığından olsa gerek gittik baktırdık ateşleme bobini dediler buji ve buji kabloları da değişse iyi olur dediler ateşleme bobinini değiştirdik sorun halloldu 2 gün sonrası buji ve buji kablolarınıda motocraft parçalarla değiştirdik sorun gözükmedi bu dediklerim 2 ay önce filan oldu 1 hafta öncesine kadar yine bu sorunun ufak ufak başladığını gördüm. Bakıyorum herkes motordaki parçaları tek tek değiştirmiş ama bu sorunun tek bir kaynağı olmalı bence ama nasıl anlayacağız yani 2 ay öncesine kadar ateşleme bobininden kaynaklanan sorun şimdi parça değişmişken niye tekrar ortaya çıktı anlamış değilim(kronikliğinden midir nedir) sormak istediğim kısım şu servis bu işi kökten halledebilir mi yoksa sanayi köşelerinde tek tek uğraşalım mı ama nereye kadar tabi yardımcı olmanız dileğiyle 

Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

Rölanti dalgalanmasının fren pedalıyla nasıl bir alakası vardır? Işıklara gelirken boşta frene basarken rölanti dalgalanmasıyla paralel olarak fren pedalı oynuyor

 

 

Her zaman yapmayan rolanti dalgalanmasinin,kirmizi isikta dururken fren pedalinda hafif yumusamanin akabinde basladigini soylesem,frenle rolanti dalgalanmasi arasinda nasil bir baglanti kurup sorunu cozebiliriz acaba.

 

Aynısını ben de fark ettim. Ciddi rölanti sorunu yaşamıyorum ama pedaldaki yumuşamayı hissediyorum.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Kurukafa

Her zaman yapmayan rolanti dalgalanmasinin,kirmizi isikta dururken fren pedalinda hafif yumusamanin akabinde basladigini soylesem,frenle rolanti dalgalanmasi arasinda nasil bir baglanti kurup sorunu cozebiliriz acaba.

westinghaus u kontrol ettirin

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

arkadaşlar aracımda brc my07 lpg kiti var arac sürekli motor arıza ışığı yakıyor  benzinde bir süre binince sönüyor daha öncesinde tabi rolanti sorunum vardı.lpg ciye gittim map tan olabilir dedi cıkma ile değiştirdik yine yandı. tekrar gittim lpg beyninden( regülatör)  olabilir dedi. değiştirdim sonra tekrar yandı. artık midem bulandı derken son defa gittim lpg ye format attığını söyledi. Bu arada araç deviri görmüyor dedi  ordan çırağa deviri bul dedi çırak geldi baktı abi bunda OEM dedi. sonra tekrar bi PC de tekrar bi ayar cekti 2 gündür biniyorum sorun yok burda merak ettiğim şey OEm nedir? birde LPG nin devir  okuyucusu tam olarak nerdedir?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ufuk Bingöl

aracımdaki klimayı açınca stop etme sorununu çözüldü aracı adıyaman dan malatyaya götürdüm orda servisten çıkma bir usta var dediler ustaya sorunumu anlattım usta aynı sorunun kendi aracında da daha önce mevcut olduğunu söyledi ve aracın motor kısmında elini biryere uzattı ve bana hadi bir tur dene gel dedi bende klima açık vaziyette aracı denedim ve sonuç çok güzel devir saatinde oynama dahi yok ustaya ne yaptığını sorunca direksiyon basınç müşürürnün fişini çektiğini söyledi ve kendi aracınıda iki yıldır böyle kullandığını söyledi hiç bir sorun olmaz dedi direksiyon basınç müşürü ne işe yarar ve rolantiyi nasıl etkiler

hocam iyi günler ben o ustaya nasıl ulaşabilirim. Bilgi verirseniz sevinirim. 

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Kurukafa

hocam iyi günler ben o ustaya nasıl ulaşabilirim. Bilgi verirseniz sevinirim. 

malatya özsan sanayi sitesinde erkal oto olması lazım

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Kurukafa

malatya özsan sanayi sitesinde erkal oto olması lazım

 

hocam iyi günler ben o ustaya nasıl ulaşabilirim. Bilgi verirseniz sevinirim. 

birde klima radyatörünü söktürüp temizlettir çok fark ediyor

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Enver Çatak

Üç gün önce aracımı başka bir nedenle servise götürdüğümde karter havalındırma hortumunun resmen yırtılmış ve büzüşmüş olduğu farkedildi. Benim anlamadığım rölantide en ufak bir sorun yoktu.

Yorum bağlantısı
Buğrahan Korkut
(düzenlendi)

düşük devirdeki kalkmalarda titreme ve ronaltideyken devirin arabayı titretecek kadar düşüp geri yükselmesi sorunu bende de mevcut. temizlenebilecek bütün parçalar 2 kere temizlendi ama sonuç aynı.bu işin kesin çözümü nedir?

tarihinde Buğrahan Korkut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rölanti problem kaynakları saycıa falzadır çoğu bulununca da kolayca giderilir ancak. Temelde öncelikle vakum borularının tümü ve karter havalandırma subabı sağlıklı mı bakmalı. lpg varsa beyin haritasındaki uzun dönem bilgisi sıfırlanmalı (ya ids ile ya da 1 depo devamlı benzinde sürerek) %60 70 hadise çözümlenir hala devam ediyorsa daha kapsamlı girişilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

rölanti problem kaynakları saycıa falzadır çoğu bulununca da kolayca giderilir ancak. Temelde öncelikle vakum borularının tümü ve karter havalandırma subabı sağlıklı mı bakmalı. lpg varsa beyin haritasındaki uzun dönem bilgisi sıfırlanmalı (ya ids ile ya da 1 depo devamlı benzinde sürerek) %60 70 hadise çözümlenir hala devam ediyorsa daha kapsamlı girişilir

Diger konuya cevap yazdim gerçi ama buraya da ekleyeyim. Ids ile hatita sifirlamasi yapilmisti daha once (kalibrasyon demişti), o şekilde.bu gune kadar gayet iyiydi ama su an ustadaki ids maalesef çökmüş duzelince gideceğim.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

demek uzun dönem yakıt bilgisi ile düzelmiş sizdeki. lpg istasyonunu değişin deneyin

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Emre Demir

İlk çalışmada bende de yapıyor birkaç arkadaş akü kutup başını sök 10 dk bekle demişti yapmalı mıyım ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...