İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

zafer senol

Mèrhana arkdslar 2003 focus tek kapi aracim da sabah çalıştığında bi ses oluyor tak tak diye ama çok gürültülü bir ses değil. Debriyaja basinca kesiliyor.ayrıca motor isinincada ses kesiliyor.tecrübesi olan arkdslar kesin bişey diyebilirmi?her usta farklı şey söylüyor. Herkese kolay gelsin

Debriyaj

Debriyaj

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa özkaya3468

2004 model Focus ghia kalkarken titreme yapıyor araç 69 binde benzinli sebebi ne olabilir

Yorum bağlantısı
Mustafa özkaya3468

Araç otomatik R ve N de sorun yok 1 2 ve D de iken titreme yapıyor isiklarda falan beklerken. İstanbulda onerebileceginiz otomatik şanzıman ustası var mi

Yorum bağlantısı
Orhan Aksakallı

Abiler bu rölanti sorununu nasıl cözcez ya. ? Daha yeni ayar yaptırdım şuan rolantı çok yükseliyor 2 ye gelıyor neredeyse. 

Yorum bağlantısı
Koray Altun

Merhaba Arkadaşlar,

 

2000 model focus kullanıcısıyım. Arabamı seviyorum. Rölanti problemi bende de oldu. Rölanti 900-500 devir arasında gidip geliyordu. bazen stop ediyordu. Ustam kelebeklerin ve rölanti motorunun temizlenmesi gerektiğini söyledi. Temizlendikten sonra 3000 devirlere çıkıyor ve araba hareketi kestikten 10 sn sonra normale seviyelere geliyordu. Bilgisayarlarda kontrol edildi ve biraz bu şekilde gezmem gerektiği söylendi. Geçenlerde aküm bitti. yenisi taktıktan sonra bu problem kalmadı. Şimdi normal seviyelerde gidiyor.

Kısacası kutup başlarını bir söküp takın derim. ama dikkat teyp şifresini biliyorsanız yapın.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Metin Erdoğdu

İyi günler arkadaşlar. Şanlıurfa'da aracımı götürebileceğim iyi bir usta varsa bilgilendirir misiniz? Ford Focus 2005 1.6 Collection

Yorum bağlantısı
Orhan Aksakallı

Arabamda rolentı sorunu vardı rolantı kendı kendıne yukselıyor 3 4 bın devırden aşağı inmiyordu rolentı walf ınden hortumlarına akışmetreden hız sensorune kadar herseyı değiştirdim ama sorunum duzelmedı. Bugun bi müşterim 28 29 yaşlarında geldi muabet benım arabayageldi bende sorunu soyledım verdıgı cevap ah be kardeşim bosuna para harcamıssın dedı oglen arası yanına gıttım 15 dakıka da aracı yaptı sorun ne dıye sordum kucuk sıyah yuvarlak bı parça gösterdi onu değiştrdim dedi  30 tl ye hallettim. rolantı sorunu yasayan varsa usta nın yerını tarıf edebılırım adam sadece ford ve bmw yapıyor.

Yorum bağlantısı
Orhan Aksakallı

Küçük. Siyah.. yuvarlak.

aynen o tarz bişey abi 

nasıl bir parça?

abi tam bilmiyorum parçanın adını sormadım usta ta da var dı o taktı dün şuan mukemmel hıc bı sorun yok. Arabamdaki tek sorun suanda hız gostergesı sensor, elektrık tesısatı değişti. km saati kılometrecıye goturuldu oralarda sorun yok şimdi sanzman karşılığı diyolar ama o da çok para 700 800 den bahsedıyolar.

Yorum bağlantısı
Mustafa özkaya3468

Ford focus otomatik şanzıman ustası ariyorum istanbulda tavsiye edebileceğiniz bi yer var mi

Yorum bağlantısı
İsmail Özler

arkadaşlar rölanti sorunumu çözdüm... şöyleki arkadaşımda bir focus aldı 2001 model ve rölantide aracın devir saati stop edecek devire kadar inip cıkıyordu. bana bir lpg ustası söyledi oraya gitmiş aracını bilgisayara bağlamış ve direk atış lpgnin enjektörleri bozuk benim aracında aynı problemi vardı oraya gittim bilgisayara bağladı değerlere baktı aracı dinledi enjektörlerini değiştirdi ve soğuduğum aracımı tekrar sevmeye başladımartık sorun yaşatmıyor.bir lpgciye gidin benzin ve lpgde nasıl çalıştığına bilgisayar bağlatıp gösterin usta değerlere ve aracın sarsıntısına göre size sorunu söyleyecektir. büyük ihtimal lpg enjektörleriniz arızalı çıkacaktır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Unsal

arabam 2001 focus 3 yıl önce aküsünü değiştirdim orjinali 45 amperdi aldığım 50 amper. Simdi ise rolantide bi titreme başladı. özellikle fan açıkken. akü az geliyor 60 yada 72 lik takılmalı dediler. değiştireyimmi aslı var mıdır?

Yorum bağlantısı
Halil İbrahim Bilgiç

vala arkadaşlar 2001 focus var bende ve kırmızı ışıkta veya başka bi yerde durmak isteyince rölanti azalıyo titreme başlıyo sonra kendi kendine düzeltiyo ben anlamadım bu işten hiçbişey anlayan varsa söylesin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fatih Öztürk27

Şarj dinamolarınıza bir baktırın. Yan sanayi takılmışsa voltaj dalgalanma yapıyor13-16 v arası git gel yapabiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

Aynı sorun benim 2001 focusta da var altanatörün konjektörünü değiştirdim. motor clean yaptırdım, gaz kelebeğini romantik valfini temizledim, bujileri degiştirdim, krank sensörünü degiştirdim, çok nadir de olsa sıkıntı devam ediyor.

Aynı sorun benim 2001 focusta da var altanatörün konjektörünü değiştirdim. motor clean yaptırdım, gaz kelebeğini rolanti valfini temizledim, bujileri degiştirdim, krank sensörünü degiştirdim, çok nadir de olsa sıkıntı devam ediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil İbrahim Bilgiç

Aynı sorun benim 2001 focusta da var altanatörün konjektörünü değiştirdim. motor clean yaptırdım, gaz kelebeğini romantik valfini temizledim, bujileri degiştirdim, krank sensörünü degiştirdim, çok nadir de olsa sıkıntı devam ediyor.

 

aslı sorun ne olabilir ki?

çok kişi var bu durumdan şikayetçi ama asıl nedenini bilen yok sanırım

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

bence sorun fren pompasının havayı gaz kelebeğinin oradan çekmesi; westinghouse hava pompalayınca   ani ve sert frende motora yeterince hava kalmaması. :blush:  :fiuw:    

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ahmet Kürkçü

Arkadaşlar aracı aldığımdan beri rölanti sorunu var. Araç soğukken sıkıntı yok 1200-1300 devir arasında çalışıyor araç soğukken sıkıntı yok ama araç ısınınca devir 750 civarına düşüyor bu durumda farları açtığımda kaloriferi açtığımda ya da araç fan açtığında devir düşüyor araç rölanti dalgalanması yapıyor herşeyi denedim rölanti valfi maf sensörü hava filtresi vs. temizlendi karter havalandırma subabı ve hortumu değişti fakat sorun hala devam ediyor hatta araç fan açtığında araç giderken stop bile ediyor. Özellikle gece farlar açıksa klima çalışıyorsa bir de araç fan açmışsa rölanti acayip sapıtıyor araca hafiften gaz verip devri birazcık yani 900 e yükselttiğimde araçta en ufak bir silkeleme yapmıyor yani rölanti sapıtmıyor. Bu duruma çözüm bulabilmek için gaz pedalının altına ufak bir demir parçası sabitledim ve devri 900 civarına yükselttim bu bir nebze çözüm oldu ama aracı kullandıkça tekrar eski durumuna döndü ben de anlamadım demir parçası aynısı gibi duruyor ama devir tekrar 750 dolaylarına düştü. Aslında rölanti devrini 150-200 devir kadar yükseltsem sıkıntı kalmayacak ama focuslarda galiba rölanti yükseltilemiyormuş ustalar öyle diyor. Ne yapabilirim çözüm önerileriniz neler?

Yorum bağlantısı
Murat Coşkun

Arkadaşlar aracı aldığımdan beri rölanti sorunu var. Araç soğukken sıkıntı yok 1200-1300 devir arasında çalışıyor araç soğukken sıkıntı yok ama araç ısınınca devir 750 civarına düşüyor bu durumda farları açtığımda kaloriferi açtığımda ya da araç fan açtığında devir düşüyor araç rölanti dalgalanması yapıyor herşeyi denedim rölanti valfi maf sensörü hava filtresi vs. temizlendi karter havalandırma subabı ve hortumu değişti fakat sorun hala devam ediyor hatta araç fan açtığında araç giderken stop bile ediyor. Özellikle gece farlar açıksa klima çalışıyorsa bir de araç fan açmışsa rölanti acayip sapıtıyor araca hafiften gaz verip devri birazcık yani 900 e yükselttiğimde araçta en ufak bir silkeleme yapmıyor yani rölanti sapıtmıyor. Bu duruma çözüm bulabilmek için gaz pedalının altına ufak bir demir parçası sabitledim ve devri 900 civarına yükselttim bu bir nebze çözüm oldu ama aracı kullandıkça tekrar eski durumuna döndü ben de anlamadım demir parçası aynısı gibi duruyor ama devir tekrar 750 dolaylarına düştü. Aslında rölanti devrini 150-200 devir kadar yükseltsem sıkıntı kalmayacak ama focuslarda galiba rölanti yükseltilemiyormuş ustalar öyle diyor. Ne yapabilirim çözüm önerileriniz neler?

T hortumu ile beraber diğer hortumların kontrolünü  yapın ezik yırtık varmı diye akü ve alternatör kontrolünü de yapın, gerilim düşük olunca da bu sorunları yapabiliyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü

T hortumu ile beraber diğer hortumların kontrolünü yapın ezik yırtık varmı diye akü ve alternatör kontrolünü de yapın, gerilim düşük olunca da bu sorunları yapabiliyor.

Onlari yazmayi unutmuşum alternatör ve akü ölçümünü yaptırdım ustalar normal dedi. Ben sıkıntının alternatörden oldüğunu düşünüyorum çünkü araca elektrik yükü bindiğinde rölanti dalgalanıyor. Onun haricinde iyi gibi. Galiba alternator yeterli elektriği sağlayamıyor.
Yorum bağlantısı
Murat Coşkun
(düzenlendi)

Onlari yazmayi unutmuşum alternatör ve akü ölçümünü yaptırdım ustalar normal dedi. Ben sıkıntının alternatörden oldüğunu düşünüyorum çünkü araca elektrik yükü bindiğinde rölanti dalgalanıyor. Onun haricinde iyi gibi. Galiba alternator yeterli elektriği sağlayamıyor.

Kırmızı ışığa yaklaşırken fren yapınca stop edermiş gibi olur o ara farlarda ışık azalması gaza basınca artması oluyormu ? Bende de benzer sorun var aynen alternatör ve aküden şüpeleniyorum, bende stop edicekmiş gibi olduğunda ışık azalması gaza basınca da artması oluyor.  Bi yandan rolanti sensöründen de şüpe ediyorum herbiri de pahallı parçalar kesin emin olmadan değiştirp sonuç alamamak da var :(.  Bi gelişme olursa paylaşın.

tarihinde Murat Coşkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü

Kırmızı ışığa yaklaşırken fren yapınca stop edermiş gibi olur o ara farlarda ışık azalması gaza basınca artması oluyormu ? Bende de benzer sorun var aynen alternatör ve aküden şüpeleniyorum, bende stop edicekmiş gibi olduğunda ışık azalması gaza basınca da artması oluyor. Bi yandan rolanti sensöründen de şüpe ediyorum herbiri de pahallı parçalar kesin emin olmadan değiştirp sonuç alamamak da var :(. Bi gelişme olursa paylaşın.

Evet rolanti düşünce ışıklara yaklaşırken aracın farları gösterge ışıkları cansizlaşıp akabinde rölanti normale gelince tekrar parlıyor. Yüksek ihtimal alternatörde ama o da pahalı nasıl değiştirecez.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...